Gå til innhold

Oppdateringen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Da er vi på nett igjen etter oppdatering, og jeg lurer på om det er noe vi bør vite om endringene som er gjort? Det jeg har merket så langt er det visuelle (helt problemfritt), men er det annet?

Anonymkode: 102f3...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke de største forandringene som har kommet bortsett fra design og forhåpentligvis bedre funksjon, men noe er det som dere vil legge merke til.

  • Rapporterknappen er lagt innunder en meny øverst til høyre på innleggene.
  • Anonyminnlogging er ikke lengre på innloggingssiden, men befinner seg nå på kontrollpanel og fungerer på hele brukeren, ikke bare selv enheten man er logget inn på (som før).
  • Det vil bli markert tydeligere når det går lengre tid mellom posting av innlegg i tråder, som f.eks om noen drar opp en gammel tråd vil det mellom gammelt og nytt innlegg stå f.eks "2 år senere".
  • Sitater som er lange blir no automatisk kollapset for å ikke ta opp like stor plass. Veldig greit ved lange siteringer.
  • Om trådstarter poster under brukernavn vil det dukke opp et lite skilt i tråden som viser at det er denne brukeren som er trådstarter. Det vil forhåpentligvis etterhvert også komme til anonymbruker.

Dette er vel de jeg kommer på i farta som er nye og greie å vite om.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var mye som høres praktisk ut, ikke minst å kollapse lange sitater og merke HI og gamle innlegg.  Hva mener du med anonyminnlogging på kontrollpanel? Hvor er mitt kontrollpanel (med teskje, for nå har jeg lett....)?

Anonymkode: 102f3...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Det var mye som høres praktisk ut, ikke minst å kollapse lange sitater og merke HI og gamle innlegg.  Hva mener du med anonyminnlogging på kontrollpanel? Hvor er mitt kontrollpanel (med teskje, for nå har jeg lett....)?

Anonymkode: 102f3...ee6

Glem det, fant det :)

Anonymkode: 102f3...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Det var mye som høres praktisk ut, ikke minst å kollapse lange sitater og merke HI og gamle innlegg.  Hva mener du med anonyminnlogging på kontrollpanel? Hvor er mitt kontrollpanel (med teskje, for nå har jeg lett....)?

Anonymkode: 102f3...ee6

Jeg kom på at anonyminnlogging ikke har så mye å si her egentlig. Nederst på kvinneguiden står det hvilke brukere som er logget inn, det har vi derimot ikke her. Så den eneste funksjonen her blir at andre brukere ikke kan se på din brukerprofil når du sist var innlogget.

Om noern andre ikke finner kontrollpanelet så er det øverst til høyre når man trykker på brukernavnet sitt.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i kontrollpanelet endrer man til "anonyminnlogging"? Finner det ikke.

Synes forøvrig skrifttypen som dere hadde var langt lettere å lese enn denne nye.

Anonymkode: 468f8...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i kontrollpanelet endrer man til "anonyminnlogging"? Finner det ikke.

Synes forøvrig skrifttypen som dere hadde var langt lettere å lese enn denne nye.

Anonymkode: 468f8...5a2

Det ligger under Kontosikkerhet.

Skal si ifra videre om tekst

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selve «anonymknappen» (under det enkelte innlegg) er jo blitt omtrent usynlig. På mobil er det nesten ingen forskjell når den er av og når den er på. (Se bilde).

Og hvis man slår den på først, og deretter skriver, slår den seg av helt selv.

495A6910-FEBD-479C-9857-60E85A5634F3.jpeg

5B442216-2869-4E67-A357-1CCB24335490.jpeg

Anonymkode: cfdb4...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Admin skrev:

Det ligger under Kontosikkerhet.

Skal si ifra videre om tekst

Admin

Håper dere kan gjøre noe med de duse fargene og, de gjør det vanskeligere å hva som står, spesielt hvis man ikke har topp syn.

Anonymkode: 5f41f...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men selve «anonymknappen» (under det enkelte innlegg) er jo blitt omtrent usynlig. På mobil er det nesten ingen forskjell når den er av og når den er på. (Se bilde).

Og hvis man slår den på først, og deretter skriver, slår den seg av helt selv.

495A6910-FEBD-479C-9857-60E85A5634F3.jpeg

5B442216-2869-4E67-A357-1CCB24335490.jpeg

Anonymkode: cfdb4...803

Ser det sånn ut hos deg nå også? 

Anonymkode: 455a5...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2020 den 15.04, Anonym bruker skrev:

Men selve «anonymknappen» (under det enkelte innlegg) er jo blitt omtrent usynlig. På mobil er det nesten ingen forskjell når den er av og når den er på. (Se bilde).

Og hvis man slår den på først, og deretter skriver, slår den seg av helt selv.

495A6910-FEBD-479C-9857-60E85A5634F3.jpeg

5B442216-2869-4E67-A357-1CCB24335490.jpeg

Anonymkode: cfdb4...803

Jeg har meldt ifra videre til teknisk igjen da det ikke ser slik ut hos meg.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2020 den 12.25, Forumansvarlig skrev:

Takk, jeg skal ta det videre!

Skjer det noe med de tingene som blir tatt videre?

Anonymkode: 5f41f...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjer det noe med de tingene som blir tatt videre?

Anonymkode: 5f41f...362

@TSP er klar over forholdene og jeg tror han undersøkte det i sta, mulig han ikke fant løsningen.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Admin skrev:

@TSP er klar over forholdene og jeg tror han undersøkte det i sta, mulig han ikke fant løsningen.

Admin

Ikke på noen av tingene?

Anonymkode: 5f41f...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, gikk litt fort. Tenkte først og fremst på anonymbruker knappen da det virker å være det som haster mest. Resten må evt @TSP komme med en tilbakemelding på. Nå er alle Egmonts forum oppgradert så mulig det er bedre tid til detaljer da.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2020 den 13.21, Admin skrev:

Jeg har meldt ifra videre til teknisk igjen da det ikke ser slik ut hos meg.

Admin

Ser slik ut hos meg også. Så og si umulig å se om den er huket av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 16.11.2020 den 12.48):

Hvor i kontrollpanelet endrer man til "anonyminnlogging"? Finner det ikke.

Synes forøvrig skrifttypen som dere hadde var langt lettere å lese enn denne nye.

Anonymkode: 468f8...5a2

Du kan endre at du skal være skjult mens du er innlogget fra "Sikkerhet og personvern" i kontoinnstillingene. Du finner frem til disse innstillingene slik: Brukermeny (brukernavnet ditt på menylinjen) -> Kontoinnstillinger -> Sikkerhet og personvern.

Anonym bruker skrev (På 16.11.2020 den 15.04):

Men selve «anonymknappen» (under det enkelte innlegg) er jo blitt omtrent usynlig. På mobil er det nesten ingen forskjell når den er av og når den er på. (Se bilde).

Og hvis man slår den på først, og deretter skriver, slår den seg av helt selv.

Anonymkode: cfdb4...80

 

Lagertha skrev (8 timer siden):

Ser slik ut hos meg også. Så og si umulig å se om den er huket av. 

Jeg har vært i direkte kontakt med noen av dere for å forsøke finne ut hvordan jeg kan reprodusere dette problemet, men jeg har fremdeles ikke fått det til. Jeg har testet på ulike enheter og i ulike nettlesere uten å oppleve det samme som dere melder om. 

Nå har jeg et lite håp om at det skal ha blitt fikset etter at jeg har tilbakestilt en del av forumets cacher. Opplever dere noen bedring nå? Jeg skal naturligvis jobbe videre med å finne ut av dette, men det er vanskelig når man ikke klarer å reprodusere noe selv. 

Opplever dere det samme med "Følg tråd"-knappen? 

Fint om dere kan dele nettleseren deres sin "brukeragent" når dere melder om et problem som dere ser. Alternativt hvert fall nettleser og hvilken mobil/nettbrett/PC dere har. 

Anonym bruker skrev (På 16.11.2020 den 20.01):

Ja, denne nye skriften er for firkantet og kantete, langt mer slitsom å lese.

Den blå bakgrunnen er også noe som gjør at kontrasten blir dårligere, så også der blir det feil.

Anonymkode: 468f8...5a2

Jeg skal se litt på skrifttypen og se om det er noen bedre skrifttyper vi kan benytte oss av. 

Men kunne du tatt et skjermbilde av hvordan skrifttypen og bakgrunnen ser ut på din enhet? Fint om du også kan si hvilken mobil og nettleser du bruker. 

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Så da kan forumet tilbake til slik det var? Skjønner ikke at man må forandre noe som fungerer.

Anonymkode: d688e...b00

Innimellom må vi rett og slett oppdatere forumprogramvaren vi benytter oss av, for å sikre at vi har de nyeste forbedringene av sikkerhet og ytelse. I tillegg til at vi kan få glede av andre nye funksjoner som forumleverandøren og andre tredjeparter utvikler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...