Gå til innhold

Gjentatt Barnemark :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har opplevd å ikke bli kvitt barnemark? At det kommer tilbake hele tiden? Hva gjorde det?

Må vi legge vekk alle tepper i sofaen også? De er blitt brukt mye.

Anonymkode: 14765...435

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva gjør dere av tiltak?

Anonymkode: 12535...76d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hva gjør dere av tiltak?

Alt! Men mistenker det er pga at spiser på klær å sånt.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt! Men mistenker det er pga at spiser på klær å sånt.

Du kokevasker alt sengetøy hver dag, (4 dager etter første pille og 3 dager etter pille nr 2 gjør jeg) skifter alle håndklær etter hver bruk og kokevasker, samme med alt undertøy, alle må gå med stramt undertøy og ikke sitte noe sted i undertøy og klorer alle flater og håndtak hver dag? 

Hva er det du mistenker at spiser på klær, barna eller marken? 

Skrevet

Har du små unger er det lite vits i å behandle seg om ikke lekekameratene gjør det samme 😔. Mange har dessverre ingen symptomer og behandler seg ikke og kan smitte dere igjen 

Og igjen 

Og igjen. 

Ble bedre her når ungene ble større. 

Anonymkode: 32f22...3e2

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du små unger er det lite vits i å behandle seg om ikke lekekameratene gjør det samme 😔. Mange har dessverre ingen symptomer og behandler seg ikke og kan smitte dere igjen 

Og igjen 

Og igjen. 

Ble bedre her når ungene ble større. 

Anonymkode: 32f22...3e2

Han er i skolealder

Skrevet

Men skal nattklær bare vaskes på 40 grader? Det er vel ikke nok? Å 60 grader tåler de vel ikke?

Skrevet

Vermox, vermox og atter vermox. På hele familien

Skrevet
15 minutter siden, Kakkmaddafakka skrev:

Det gjør vi alltid :)

Skrevet
1 time siden, Kakkmaddafakka skrev:

Vi opplevde at Vermox ikke tok knekken på marken. Vi måtte få et reseptbelagt middel fra legen.

Vi hadde en periode med gjentatte runder. Så fikk vi det rett før sommerferien. Da vasket jeg alt(!) vi skulle ha med på ferie og var borte fra huset i 4 uker. Da ble vi kvitt det for en god stund (gikk noen år før vi fikk det igjen).

Ellers er det å vaske de steder man tar mye (alle håndtak, kraner o.l), vaske sengetøy, skifte håndkle på badet ofte, klippe negler korte og jeg kjøpte også neglebørste. Jeg driller også knallhardt på håndvask før mat.

Det er skikkelig kjipt når man ikke blir kvitt det, men prøv å tenke at det ikke er farlig. Jeg var ganske panisk første gang vi fikk det. Nå er jeg langt roligere (og har alltid Vermox i medisinskapet).

Anonymkode: 2e7f6...776

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi opplevde at Vermox ikke tok knekken på marken. Vi måtte få et reseptbelagt middel fra legen.

Vi hadde en periode med gjentatte runder. Så fikk vi det rett før sommerferien. Da vasket jeg alt(!) vi skulle ha med på ferie og var borte fra huset i 4 uker. Da ble vi kvitt det for en god stund (gikk noen år før vi fikk det igjen).

Ellers er det å vaske de steder man tar mye (alle håndtak, kraner o.l), vaske sengetøy, skifte håndkle på badet ofte, klippe negler korte og jeg kjøpte også neglebørste. Jeg driller også knallhardt på håndvask før mat.

Det er skikkelig kjipt når man ikke blir kvitt det, men prøv å tenke at det ikke er farlig. Jeg var ganske panisk første gang vi fikk det. Nå er jeg langt roligere (og har alltid Vermox i medisinskapet).

Men tok du pysjamas på 60 grader?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å skal en bytte nattbukse hver kveld også i 14 dager?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å skal en bytte nattbukse hver kveld også i 14 dager?

Selvfølgelig tåler pysjen det. Vasker ofte vanlige bruksklær på 60 grader. 

Anonymkode: 15e52...583

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig tåler pysjen det. Vasker ofte vanlige bruksklær på 60 grader. 

Nei det er ikke selvfølgelig når det står at klærene skal vaskes på 40 grader.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke selvfølgelig når det står at klærene skal vaskes på 40 grader.

Fordi de holder best da... Vasker du undertøy på 40 grader også? Står det i masse undertøy. Begynner å forstå hvorfor dere ikke blir kvitt barnemark. 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de holder best da... Vasker du undertøy på 40 grader også? Står det i masse undertøy. Begynner å forstå hvorfor dere ikke blir kvitt barnemark. 

Når det står 40 grader på barnetruser aå har vi selvsagt vasket det på det. Truser til voksne tar vi selvsagt på 60 grader.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når det står 40 grader på barnetruser aå har vi selvsagt vasket det på det. Truser til voksne tar vi selvsagt på 60 grader.

Huff... Ja, da er det jo ikke rart. Bakterier dør ikke på 40 grader. Skulle tro det var barnelærdom. 

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Huff... Ja, da er det jo ikke rart. Bakterier dør ikke på 40 grader. Skulle tro det var barnelærdom. 

Ja huff det er grusomt at folk følger vaskelappen i klærene.. Vi har ikke råd til å kjøpe nye klær hver gang de blir ødelagt,derfor har jeg selvsagt forholdt meg til hva det står på vaskelappen.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja huff det er grusomt at folk følger vaskelappen i klærene.. Vi har ikke råd til å kjøpe nye klær hver gang de blir ødelagt,derfor har jeg selvsagt forholdt meg til hva det står på vaskelappen.

Men du har vasket voksne sine truser på 60 samme hva? Det sier seg selv at klær som er så tett på kroppen skal vaskes på 60. Tror du vanlige bomullsklær krymper masse hvis de vaskes på tjue grader mer? 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du har vasket voksne sine truser på 60 samme hva? Det sier seg selv at klær som er så tett på kroppen skal vaskes på 60. Tror du vanlige bomullsklær krymper masse hvis de vaskes på tjue grader mer? 

Har jo sett på barnetrusene at motivet blir helt ødelagt på 60 grader så det er tydlig at det egentlig er for høy varme på barneklær.

Skrevet

Blir selvfølgelig ekstremt mye vasking av klær disse ukene,hvor gjør dere av klærene? Rett i maskinen? Kan jo ikke akkurat legge i skittentøyskurven.

Skrevet

Må sengetøyet skiftes hver dag? Eller kun imorgen når vi tar tabellett å om to uker når vi tar tabellett nummer 2?

Skrevet

Mener du virkelig at du vasker voksenundertøyet på 60 grader, men barnas på 40? Barna som sikkert ikke er like flink til å tørke seg osv? Om motivet forsvinner, ender du bare opp med undertøy uten motiv. Det fungerer fint fordi altså. Og selvfølgelig må nattbuksen vaskes daglig. På 60 grader.

Anonymkode: 298ae...9fa

Skrevet

Du skifter undertøy hver morgen. Marken krabber ut om natten og da skal du selvfølgelig vaske det varmt.  Det er jo fordi marken kommer ut at det ofte klør om natten. 

Du tar selvfølgelig også av sengetøy og vasker skikkelig også. Hele den perioden hvor du er under behandling. 

Du sier du ikke har råd til nytt undertøy. Vel, vermox til hele familien er heller ikke billig, vil jeg si. For hele familien skal behandles. Alle negler må holdes korte, alle må ha hvert sitt håndkle til tørk av hender( alternativt tørkerull en stund) alle dørhåndtak vaskes og toalettet må være gyllende rent.  

Eggene fra marken legges rundt endetarmsåpningen, derfor kommer de på tøy og på fingre og siden i munnen og så er du i gang igjen. Det eneste som hjelper er behandling og vask.

Anonymkode: 76f6d...013

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men tok du pysjamas på 60 grader?

Ja, da byttet vi pysj, sengetøy, truser hver dag. Tøy vaskes på 60 grader, sengetøy og håndklær kokvaskes. Alle dusjet også om morgenen. 

Du kommer til å bli kvitt det. Jeg husker da vi holdt på som verst, ble helt fortvilet (og sliten av all vasking og klesvask). Hold ut og det kommer til å forsvinne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...