Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #26 Skrevet 12. november 2020 22 minutter siden, Pobie skrev: Jeg ville gitt frisøren tilbakemelding på dette. Jeg har kommentert til folk jeg kjenner at de må slutte å le av barna mine hvis barna mine har sagt noe artig som ikke var ment å være morsomt, eller de har brukt feil ord og setninger som små. De voksne mener jo ikke noe med latteren, de synes jo det er søtt og festlig, men når det går løs på selvtilliten til barnet er det ikke greit. Er og forskjell på å smile varmt fordi barn er så søte og å hive hodet bakover og le høyt. Syns du taklet det bra. Tusen takk! Akkurat sånn var det. Hvordan kan vi lære barna at det ikke er greit å le av noen når såpass mange voksne syns det er innafor å le av dem? Men jeg kommer ikke til å ta det videre. Hun mister oss som kunder, det får holde hi Anonymkode: 6cbe1...481
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #27 Skrevet 12. november 2020 Du mener helt ærlig at du skal lage en sak av dette? Hun hadde jo ingen intensjoner om å latterliggjøre sønnen din. Smalltalk med fremmede inneholder ofte mer smil og knis enn ellers, fordi man ofte vil virke ekstra glad og imøtekommende. Det er mange av oss i samfunnet som gjør det. Du overdriver. Og sønnen din blir et persilleblad fordi du driver din egen usikkerhet over på ham Anonymkode: b9c04...724
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #28 Skrevet 12. november 2020 Jeg tror enkelte voksne som har ekstremt lite erfaring med barn oppfører seg sånn. Sikkert fordi de ikke vet hvordan de skal håndtere og kommunisere med barn, og har ingen erfaring på hvordan barn er og ordlegger seg. Har vært borti sånne selv, og får vondt av både deg og gutten din når jeg leser innlegget ditt. Lite å gjøre noe med, men skjønner at det var litt sårt 💙 Anonymkode: 0dde5...9d4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #29 Skrevet 12. november 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener helt ærlig at du skal lage en sak av dette? Hun hadde jo ingen intensjoner om å latterliggjøre sønnen din. Smalltalk med fremmede inneholder ofte mer smil og knis enn ellers, fordi man ofte vil virke ekstra glad og imøtekommende. Det er mange av oss i samfunnet som gjør det. Du overdriver. Og sønnen din blir et persilleblad fordi du driver din egen usikkerhet over på ham Anonymkode: b9c04...724 Hvor ser du at jeg skal lage en sak? Har du problemer med leseforståelsen? Og hvis du ikke skjønner forskjellen på å le med og le av så får du lese deg opp litt, ev be noen forklare det for deg. Anonymkode: 6cbe1...481
Bjæk Skrevet 12. november 2020 #30 Skrevet 12. november 2020 (endret) Frisøren manglet litt sosiale antenner, du overdriver noe voldsomt. I stedet for å se på dette som en gyllen anledning til å veilede sønnen din til å stå i en ubehagelig situasjon, bruker du tid på å krangle med anonyme folk på DiB som ikke er enig med deg i at dette var helt uhørt gjort av frisøren og noe som må "reageres" på. Endret 12. november 2020 av Bjæk
Gjest Skrevet 12. november 2020 #31 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Gutt på 8 år sitter i frisørstolen. Frisøren spør og småprater, og gutten svarer høflig på alle spørsmål så godt han kan. Han har mange tanker og svarer kanskje ikke helt som hun forventer, men hun ler altså av nesten alt han sier. Jeg ser at han blir rød og utilpass, han vet ikke hvorfor hun ler for han mener ikke å være morsom Jeg gikk jo bort og ble med i samtalen, men hva i all verden er vitsen med å le av folk? Er der greit fordi det er barn? Hun syns nok bare han var fin og morsom, men han ble lei seg og vil ikke tilbake her. Anonymkode: 6cbe1...481 Det er respektløst. Noen voksne vet virkelig ikke å "tune" seg inn på barn. Man skal ikke gjøre andre mennesker flaue, verken store eller små. Jeg har hatt ganger da jeg nesten lo meg i hjel av ungene, men jeg lot dem aldri høre eller se det! Nå er de blitt så store at de ikke lenger overrasker meg med rare ting de sier, men jeg har jo andre små slektninger på besøk jevnlig. Og da må man bare øve på å høre på dem og legge latteren litt på lagring til det passer å ta den fram.
Gjest Skrevet 12. november 2020 #32 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en reflektert 8 selv, som lett blir flau når han tror andre ler av ting han sier. Det over er min metode. Han lærer sosiale koder på den måten. Anonymkode: 0bc71...785 Man lærer ikke sosiale koder ved at voksne er nedlatende og foreldrene etterpå relativiserer det. Man lærer bare å holde munn for ikke å bli ledd av.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #33 Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, Pashla skrev: Man lærer ikke sosiale koder ved at voksne er nedlatende og foreldrene etterpå relativiserer det. Man lærer bare å holde munn for ikke å bli ledd av. Jeg vet dette er en avsporing og må bare beklage. Men, hva betyr relativiserer? Anonymkode: 0aa5c...f19
Gjest Skrevet 13. november 2020 #34 Skrevet 13. november 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet dette er en avsporing og må bare beklage. Men, hva betyr relativiserer? Anonymkode: 0aa5c...f19 I denne sammenhengen: sier til barnet at «hun lo nok bare fordi hun syns du sa noe bra» el lign. Å sette hendelsen i relasjon til noe. Noen ganger kan det jo være bra fordi man da greier å avvæpne den/nyansere den. Men når mennesker - og især barn - har opplevd krenkelser, så skal man ikke avfeie det eller sukre pillen med at «hun mente sikkert bare ...» Det er å unnskylde dårlig oppførsel. Vi lærer barn å godta krenkelser på den måten, og det er ikke greit. (Da jeg var barn, het det «han er sikkert bare forelska i deg» hvis en gutt dynka oss i snøen eller rappa tingene våre. Det ga ingen konsekvenser for den som gjorde det, fordi de voksne relativiserte episodene.)
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #35 Skrevet 13. november 2020 17 hours ago, Anonym bruker said: Jada, klart jeg overdriver. Jeg var jo bare der, glemte helt at DIB-damene selvsagt vet best hva som skjedde. Som sagt, gutten er ferdig med saken og vi går et annet sted neste gang. Hi Anonymkode: 6cbe1...481 du tåler ikke at andre har andre mening enn deg heller, men du overdriver veldig her Anonymkode: 8028c...9aa
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. november 2020 #36 Skrevet 13. november 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: du tåler ikke at andre har andre mening enn deg heller, men du overdriver veldig her Anonymkode: 8028c...9aa Jeg synes ikke hun overdriver. Det er virkelig ikke greit at et voksent menneske som jobber i et serviceyrke ler av kunden sin, slik at vedkommende føler seg ukomfortabel. Hvordan hadde du likt det om samme frisør hadde stått og ledd av deg?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #37 Skrevet 13. november 2020 Hvorfor spørre om hva vi tenker om saken hvis du ikke godtar svarene vi gir? Du vet jo selv hva du føler om det så hvorfor spørre oss om det er greit? Anonymkode: b0054...7c3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #38 Skrevet 13. november 2020 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor spørre om hva vi tenker om saken hvis du ikke godtar svarene vi gir? Du vet jo selv hva du føler om det så hvorfor spørre oss om det er greit? Anonymkode: b0054...7c3 Mener du at det er greit å le av folk? Eller bare av barn? Hvordan føler du deg når noen ler av deg når du ikke mener å være morsom, og ikke helt skjønner hvorfor du blir ledd av? Gir det en god følelse? En god opplevelse? Anonymkode: 6cbe1...481
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #39 Skrevet 13. november 2020 Tviler på at hun lo for å være slem. Mest sannsynlig lo hun fordi han var søt. Hadde tatt en prat med gutten om dette, for denne verden han skal ut i er ikke for pyser. Anonymkode: 53a3e...7ac
Admin Skrevet 13. november 2020 #40 Skrevet 13. november 2020 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Admin
Syngensang Skrevet 13. november 2020 #42 Skrevet 13. november 2020 På 12.11.2020 den 16.59, Anonym bruker skrev: Ja, han blir det ikke mann av, hvis han tar seg så nær av at noen ler litt av noe han sagt. Anonymkode: 342bd...e67 Kva får du ut av å kommentere slik?
Syngensang Skrevet 13. november 2020 #43 Skrevet 13. november 2020 På 12.11.2020 den 19.00, Anonym bruker skrev: å herre, er det mulig og overreagerer så sykt Anonymkode: 8028c...9aa Syns ikkje hi overreagerer. Har ein slik 9 åring sjølv, og det er faktisk ikkje greit å le av born når dei har ei sakleg samtale med deg og svarar på det ein spør om. Det skal av og til ikkje meir enn ein latter til før barnet lukkar seg og ikkje vil prate med framande vaksne fordi dei ikkje skjønnar kvifor dei vaksne ler. Det fleste vaksne som har kontakt med born veit dette. Men ikkje denne frisøren tydelegvis. Men flott at du forklarte sonen din kva som skjedde i etterkant. Eg hadde nok heller funne ein ny frisør enn å prøve å lære opp denne. Men om du har overskot og energi til et gjer du jo henne og dei framtidige små kundane hennar ei teneste.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #44 Skrevet 13. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mener du at det er greit å le av folk? Eller bare av barn? Hvordan føler du deg når noen ler av deg når du ikke mener å være morsom, og ikke helt skjønner hvorfor du blir ledd av? Gir det en god følelse? En god opplevelse? Anonymkode: 6cbe1...481 Men hvorfor spør du hvis du ikke er usikker? Jeg skjønner ikke poenget med dette innlegget. Mange svarer at det ikke er greit men antakelig ikke gjort med onde hensikter. Du tar alle svar like krenkende. Anonymkode: b0054...7c3
Anonym bruker Skrevet 13. november 2020 #45 Skrevet 13. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor spør du hvis du ikke er usikker? Jeg skjønner ikke poenget med dette innlegget. Mange svarer at det ikke er greit men antakelig ikke gjort med onde hensikter. Du tar alle svar like krenkende. Anonymkode: b0054...7c3 Hun høster det hun sår... Anonymkode: 53a3e...7ac
Gjest Skrevet 14. november 2020 #46 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor spør du hvis du ikke er usikker? Jeg skjønner ikke poenget med dette innlegget. Mange svarer at det ikke er greit men antakelig ikke gjort med onde hensikter. Du tar alle svar like krenkende. Anonymkode: b0054...7c3 Hun spør vel av interesse for temaet da vøtt. Det er jo ikke alle som spør for å få støtte til videre handling...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #47 Skrevet 14. november 2020 Jeg merker at denne tråden irriterer meg, Nei voksne skal ikke le av barn. le med de, skulle du le av de . Si unnskyld og forklar at det ikke var meningen å le .Forklar også hva som gjorde at du lo . Fortell at du som voksen gjorde en feil. HI sier hun er ferdig med saken, javel men hvorfor ikke legge denne tråen dø? Om dette har skaket opp både hun å sønnen så mye som HI sier burde hun faktisk gi frisøren en tilbakemelding, Slik at hun ikke gjør dette til andre barn. Anonymkode: c1b5f...c2c
Anonym bruker Skrevet 14. november 2020 #48 Skrevet 14. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg merker at denne tråden irriterer meg, Nei voksne skal ikke le av barn. le med de, skulle du le av de . Si unnskyld og forklar at det ikke var meningen å le .Forklar også hva som gjorde at du lo . Fortell at du som voksen gjorde en feil. HI sier hun er ferdig med saken, javel men hvorfor ikke legge denne tråen dø? Om dette har skaket opp både hun å sønnen så mye som HI sier burde hun faktisk gi frisøren en tilbakemelding, Slik at hun ikke gjør dette til andre barn. Anonymkode: c1b5f...c2c Neida, det har ikke skaket oss opp. Sønnen er helt ferdig og jeg fortsetter bare diskusjonen her fordi jeg er litt sjokkert over hvor mange som syns det er greit å le av andre. Diskuterer litt på generelt grunnlag. Vi velger bare en annen frisør neste gang, det er faktisk så enkelt. Hi Anonymkode: 6cbe1...481
Gjest Skrevet 14. november 2020 #49 Skrevet 14. november 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er garantert et vennlig smil med et «klukk» eller et «knis», som mange kan lire av seg helt ubevisst. Og som da HI selvfølgelig tolker som at sønnen hennes blir latterliggjort. HI liker å være offer. Du, hvis du skal fortolke andre må du ta med all info først. HI «tolker» det ikke slik. Gutten uttrykte selv at han følte seg uthengt.
Admin Skrevet 14. november 2020 #50 Skrevet 14. november 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og nedsettende innhold. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå