Gå til innhold

Voksne som ler av barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt på 8 år sitter i frisørstolen. Frisøren spør og småprater, og gutten svarer høflig på alle spørsmål så godt han kan. Han har mange tanker og svarer kanskje ikke helt som hun forventer, men hun ler altså av nesten alt han sier. 

Jeg ser at han blir rød og utilpass, han vet ikke hvorfor hun ler for han mener ikke å være morsom  

Jeg gikk jo bort og ble med i samtalen, men hva i all verden er vitsen med å le av folk? Er der greit fordi det er barn? 

Hun syns nok bare han var fin og morsom, men han ble lei seg og vil ikke tilbake her. 

Anonymkode: 6cbe1...481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han blir det ikke mann av, hvis han tar seg så nær av at noen ler litt av noe han sagt.

Anonymkode: 342bd...e67

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, han blir det ikke mann av, hvis han tar seg så nær av at noen ler litt av noe han sagt.

Han er 8 år. Det er lenge til han skal bli mann🙄

Skrevet

Det er da det nå er din jobb å forklare hvorfor hun lo, at hun ikke lo av han (flau) men av det morsomme, kloke, (legg inn positivt ord som du vil) han sa. Slik at han lærer seg å takle slikt i fremtiden. Det kan foregå helt udramatisk. Hvis frisøren hadde dårlige sosiale antenner og ikke klarte å se han bli flau, forklar det også - Men sleng også på at andre ikke er tankelesere, og kan ikke vite hva han føler om han ikke sier det. 

Har en reflektert 8 selv, som lett blir flau når han tror andre ler av ting han sier. Det over er min metode. Han lærer sosiale koder på den måten. 

Anonymkode: 0bc71...785

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gutt på 8 år sitter i frisørstolen. Frisøren spør og småprater, og gutten svarer høflig på alle spørsmål så godt han kan. Han har mange tanker og svarer kanskje ikke helt som hun forventer, men hun ler altså av nesten alt han sier. 

Jeg ser at han blir rød og utilpass, han vet ikke hvorfor hun ler for han mener ikke å være morsom  

Jeg gikk jo bort og ble med i samtalen, men hva i all verden er vitsen med å le av folk? Er der greit fordi det er barn? 

Hun syns nok bare han var fin og morsom, men han ble lei seg og vil ikke tilbake her. 

Slutt å vær så grinete, herregud... 

Anonymkode: a89ff...e73

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da det nå er din jobb å forklare hvorfor hun lo, at hun ikke lo av han (flau) men av det morsomme, kloke, (legg inn positivt ord som du vil) han sa. Slik at han lærer seg å takle slikt i fremtiden. Det kan foregå helt udramatisk. Hvis frisøren hadde dårlige sosiale antenner og ikke klarte å se han bli flau, forklar det også - Men sleng også på at andre ikke er tankelesere, og kan ikke vite hva han føler om han ikke sier det. 

Har en reflektert 8 selv, som lett blir flau når han tror andre ler av ting han sier. Det over er min metode. Han lærer sosiale koder på den måten. 

Ja, den samtalen tok vi selvsagt og han skjønner det. Men han skjønner ikke hvorfor hun lo av tilnærmet alt han sa. 

Syns de fleste her at det er helt greit å bli ledd av, altså? Ikke ledd med, men av, mens man forteller en historie som ikke er morsom? Da blir i hvert fall jeg litt ille til mote, selv om jeg er voksen og takler det. 

Jeg syns det er ufint å le av folk for måten de snakker og ordlegger seg på. Men det er altså helt greit? Jeg jobber med flyktninger. Greit å le av dem også når de ordlegger seg litt omstendelig? 

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, den samtalen tok vi selvsagt og han skjønner det. Men han skjønner ikke hvorfor hun lo av tilnærmet alt han sa. 

Syns de fleste her at det er helt greit å bli ledd av, altså? Ikke ledd med, men av, mens man forteller en historie som ikke er morsom? Da blir i hvert fall jeg litt ille til mote, selv om jeg er voksen og takler det. 

Jeg syns det er ufint å le av folk for måten de snakker og ordlegger seg på. Men det er altså helt greit? Jeg jobber med flyktninger. Greit å le av dem også når de ordlegger seg litt omstendelig? 

Hi

Nei, sier ikke at det er greit. Men er inneforstått med at sånn er verden, og blir ikke forferdet når det skjer. Det er så mange frekke, tåpelige og dumme mennesker uten sosiale antenner der ute at det er like greit å lære seg hvordan det skal håndteres først som sist uten å bli krenket. 

Skrevet

Jeg ville forklart at noen ler når de er usikre. Det har jo til og Med et navn - nervøs latter.

Anonymkode: 6c4a0...6c1

Skrevet

å herre, er det mulig og overreagerer så sykt

Anonymkode: 8028c...9aa

Skrevet

Jeg synes det var fint at du forklarte ham dette på en god måte. Og nei, det er ikke greit at en voksen ler av et barn. Virkelig ikke. Skjønner godt at han ble utilpass og ikke vil tilbake dit. Hadde faktisk vært til pass for dem å få en liten tilbakemelding på dette. Bare fortell hvordan gutten din oppfattet besøket. Det er ikke sikkert frisøren er klar over hvordan hun selv opptrer. Fint å bli gjort oppmerksom på det. 

Skrevet

Hvordan vet du at hun lo AV ham? Kanskje hun ble utilpass og nervøs hun og. Er ikke alle som er like komfortable rundt barn.

Ikke anta at folk oppfører seg slik de gjør fordi de er onde, og ikke oppdra sønnen din til å bli en pyse.

Anonymkode: 273bc...740

Skrevet

Jeg kjenner en som fint kunne gjort dette. Tror ikke han har sagt en eneste setning uten å le. Han ler også når noen forteller forferdelige ting. Dette er verdens snillest mann, som har hele livet har slitt med nervøs latter. Heldigvis så vet alle at han er slik og gjør ikke noe vesen av det. 

Nå var jo du der selv og vet jo mer om hvilke latter det var. Er det nervøs latter bør du være forsiktig med hvordan du legger det frem for frisørsalongen om du gir en tilbakemelding. 

Anonymkode: b463a...400

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Dette vet du svaret på selv. Unødvendig å dra inn flyktninger i diskusjonen!

Skrevet
9 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Dette vet du svaret på selv. Unødvendig å dra inn flyktninger i diskusjonen!

Nei, virkelig ikke! Jeg skjønner ikke at det i noen tilfeller er greit å le av noen. 

Det var ikke noen nervøs latter, slik jeg oppfattet det. Hun syns nok at han var festlig, men burde sett at han ble utilpass. 

Jeg registrerer at mange mener at det er greit å le av andre. Det hadde jeg ikke forventet, faktisk. Jeg er opplært til å ikke le av andre, og lærer barna mine det samme. 

Hi

Skrevet

Lo hun av han eller med han? 
vi voksne skal le av barn. Men vi  kan le med de le av det de forteller om det er noe barnet synes er gøy. Men vi må lære barnet  forskjell . 

Anonymkode: c1b5f...c2c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lo hun av han eller med han? 
vi voksne skal le av barn. Men vi  kan le med de le av det de forteller om det er noe barnet synes er gøy. Men vi må lære barnet  forskjell . 

Hun lo av han, som jeg har skrevet flere ganger. 

Det er altså ikke greit, selv om mange her tydligvis syns det. 

Hi

Skrevet

Jeg oppfatter faktisk at ingen i tråden har svart at det frisøren gjør er greit. De forsøker å forklare hvorfor hun lo, evt at du håndterte det på en fin måte. 

Skrevet

Høres ut som krenkingen han følte var arvelig. Snakk om å overreagere. INGEN har sagt at det er greit å le av andre her men du lager mye mas om noe som egentlig er uskyldig. Vi må kunne lære oss å takle forskjellige situasjoner og mennesker, selv om Situasjonen føles ubehagelig. 

Anonymkode: b0054...7c3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som krenkingen han følte var arvelig. Snakk om å overreagere. INGEN har sagt at det er greit å le av andre her men du lager mye mas om noe som egentlig er uskyldig. Vi må kunne lære oss å takle forskjellige situasjoner og mennesker, selv om Situasjonen føles ubehagelig. 

Godt oppsummert!

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun lo av han, som jeg har skrevet flere ganger. 

Det er altså ikke greit, selv om mange her tydligvis syns det. 

Hi

Jeg ser at jeg har hoppet over et ord. 
vi voksne skal ikke le av barn. 
vi skal le med de. 

gi et eksempel på hva hun lo av. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å vær så grinete, herregud... 

Anonymkode: a89ff...e73

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

å herre, er det mulig og overreagerer så sykt

Anonymkode: 8028c...9aa

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du at hun lo AV ham? Kanskje hun ble utilpass og nervøs hun og. Er ikke alle som er like komfortable rundt barn.

Ikke anta at folk oppfører seg slik de gjør fordi de er onde, og ikke oppdra sønnen din til å bli en pyse.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen som mener at det hun gjorde var greit?

Hvis man mener at jeg overreagerer, så må det vel være fordi det ikke var noe å reagere på? Altså at det er greit å le, mye, av et annet menneske. 

Barnet ble utilpass fordi han ikke skjønte hvorfor hun lo når han ikke prøvde å være morsom. 

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at jeg har hoppet over et ord. 
vi voksne skal ikke le av barn. 
vi skal le med de. 

gi et eksempel på hva hun lo av. 

Hadde det bare vært en kommentar hun lo av så hadde det selvsagt ikke vært et problem. Det virket (for han) etterhvert som hun stilte spørsmål kun for å le av svaret. 

Trekker jeg frem en eller tre ting virker det jo ikke så ille, men når det pågikk ganske lenge så var det jo summen av det som ble litt mye. 

Gutten ble ferdig med saken i bilen da jeg sa at vi går et annet sted og klipper han neste gang, men jeg er faktisk smått rystet over at såpass mange faktisk syns det er en overreaksjon å mene at det er svært uhøflig å le andre rett opp i ansiktet fordi de sier noe ‘dumt’. 

Hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det bare vært en kommentar hun lo av så hadde det selvsagt ikke vært et problem. Det virket (for han) etterhvert som hun stilte spørsmål kun for å le av svaret. 

Trekker jeg frem en eller tre ting virker det jo ikke så ille, men når det pågikk ganske lenge så var det jo summen av det som ble litt mye. 

Gutten ble ferdig med saken i bilen da jeg sa at vi går et annet sted og klipper han neste gang, men jeg er faktisk smått rystet over at såpass mange faktisk syns det er en overreaksjon å mene at det er svært uhøflig å le andre rett opp i ansiktet fordi de sier noe ‘dumt’. 

Hi

Jeg tror du overdriver... Max 20 min satt gutten i stolen. Du får det til å høres ut som han satt i stolen i mange timer.

var det virkelig så ille må du faktisk ta kontakt med frisøren og snakke med hun slik at hun kan forklare seg og si unnskyld til gutten din  . 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du overdriver... Max 20 min satt gutten i stolen. Du får det til å høres ut som han satt i stolen i mange timer.

var det virkelig så ille må du faktisk ta kontakt med frisøren og snakke med hun slik at hun kan forklare seg og si unnskyld til gutten din  . 

Jada, klart jeg overdriver. Jeg var jo bare der, glemte helt at DIB-damene selvsagt vet best hva som skjedde. 

Som sagt, gutten er ferdig med saken og vi går et annet sted neste gang. 

Hi

Skrevet

Jeg ville gitt frisøren tilbakemelding på dette. Jeg har kommentert til folk jeg kjenner at de må slutte å le av barna mine hvis barna mine har sagt noe artig som ikke var ment å være morsomt, eller de har brukt feil ord og setninger som små. De voksne mener jo ikke noe med latteren, de synes jo det er søtt og festlig, men når det går løs på selvtilliten til barnet er det ikke greit. Er og forskjell på å smile varmt fordi barn er så søte og å hive hodet bakover og le høyt. Syns du taklet det bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...