Gå til innhold

Kan du spille et instrument?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fiolin og gitar.

Anonymkode: db426...cc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spilte først kornett og så flygelhorn i mange år, hatt pause noen år nå, men med litt ambistrening, skulle jeg nok komt tilbake på et ganske ok nivå. Ellers synger jeg en del, no jeg elsker og helst skulle gjort enda mer av!

Anonymkode: 0bf65...2bc

Skrevet

Gitar, bass og piano, på amatørbasis, men greit nok til at eg kan kompe meg sjølv når eg syng i ulike lokale tilstelningar, bryllaup og familieselskap. Kan spele blokkfløyte etter gammalt. Også har eg ei fele som eg gjerne skulle plukka oppatt. Spelte ein fire-fem år då eg gjekk i barneskulen. 

Skrevet
På 12.11.2020 den 23.10, Anonym bruker skrev:

Der var jeg også god en gang i tiden! Spilte fra Egil Storbækken-boka og kosa meg.
På gitar hadde jeg i en periode ca 30 yndlingsgrep som jeg klarte så spille ganske greit med, kompe viser og sånt. Men det må være 15 år siden sist jeg tok i en gitar.
Merkelig nok kan jeg faktisk spille munnharpe.

Anonymkode: af67d...8bf

Kult, jeg brukte også Storbekken!!! Gode minner. Spiller du enda?

Anonymkode: c53c1...08c

Skrevet
På 12.11.2020 den 22.44, Anonym bruker skrev:

Jeg er musiker, spiller cello. Studerte i Norge og utlandet. Spiller også litt piano og synger og spilte trompet da jeg var barn. Kan dermed de fleste messinginstrumenter, men ikke på noe nivå å snakke om. Og selvsagt blokkfløyte, det er jeg skikkelig god til faktisk...

Jeg har en god stund hatt veldig lyst til å lære meg å spille cello - hvordan tror du det er når man er godt voksen? Har ikke ambisjoner å gjøre noe profesjonelt av det, men forhåpentligvis bli god nok til å kunne kose meg med det.

Jeg spilte i korps en gang, saxofon, og kan spille blokkfløyte, kan lese enkle melodier til piano om jeg får litt tid på meg, men aldri lært ordentlig å spille piano. Har ellers et godt øre, treffer veldig presist på toner visstnok. Og er veldig god til å plystre.

Anonymkode: 4d0da...61a

Skrevet

Spiller piano på høyt nivå

Spiller gitar på middels nivå

Spiller blokkfløyte på amatør nivå

Anonymkode: f0382...8e4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en god stund hatt veldig lyst til å lære meg å spille cello - hvordan tror du det er når man er godt voksen? Har ikke ambisjoner å gjøre noe profesjonelt av det, men forhåpentligvis bli god nok til å kunne kose meg med det.

Jeg spilte i korps en gang, saxofon, og kan spille blokkfløyte, kan lese enkle melodier til piano om jeg får litt tid på meg, men aldri lært ordentlig å spille piano. Har ellers et godt øre, treffer veldig presist på toner visstnok. Og er veldig god til å plystre.

Kjære deg, hopp i det! En jeg kjenner begynte da hun var 30 og ble habil amatørmusiker i orkester og kammermusikk. Er du musikalsk fra før er du langt på vei. Finn deg ein god lærer, det er viktig, og øv litt hver dag, mange muligheter, hvor bor du?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære deg, hopp i det! En jeg kjenner begynte da hun var 30 og ble habil amatørmusiker i orkester og kammermusikk. Er du musikalsk fra før er du langt på vei. Finn deg ein god lærer, det er viktig, og øv litt hver dag, mange muligheter, hvor bor du?

Takk for svar :) Kanskje jeg skal hoppe i det :) Jeg har funnet ut at kulturskolen i kommunen har tilbud for å lære å spille cello, og at man der også kan få leie instrument - men der prioriteres selvfølgelig barn og unge. Har dårlig råd, så har ikke økonomi til dyr undervisning. Bor på nordvestlandet.

Skrevet

Jeg spilte fiolin og cello i mange år, og ble skikkelig god. Spilte i symfoniorkester. I tillegg er jeg selvlært i piano og relativt god der også. Jeg kan også spille brukbart saxofon, spiller noen jazz-melodier der, som pink panter. Og selvfølgelig blokkfløyte.

Anonymkode: 5d2ec...8a2

Skrevet

Blokkfløyte, piano, slagverk og litt saksofon, trompet og andre messinginstrumenter. 

Anonymkode: e19b3...9f6

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kult, jeg brukte også Storbekken!!! Gode minner. Spiller du enda?

Bare med ungene en sjelden gang. Men jeg tror «Fjelltrall» sitter i fingrene! 

Anonymkode: af67d...8bf

Skrevet

Som deg, HI. Kan spille piano, men kun for meget enkel hjemmebruk. Tok pianotimer i rundt fire år, kan lese noter og det er jeg glad for at jeg  har lært meg, om enn bare for å følge melodien på allsang i bryllup 😀

Jeg har ikke hatt piano de siste 25 årene, men vil gjerne friske opp litt når jeg kjenner etter. 

Anonymkode: 2f21b...f63

Skrevet
På 12.11.2020 den 22.44, Anonym bruker skrev:

Jeg er musiker, spiller cello. Studerte i Norge og utlandet. Spiller også litt piano og synger og spilte trompet da jeg var barn. Kan dermed de fleste messinginstrumenter, men ikke på noe nivå å snakke om. Og selvsagt blokkfløyte, det er jeg skikkelig god til faktisk...

Da har jeg faktisk meldt meg på, så krysser fingrene for at de har ledig plass til meg slik at jeg kan lære å spille cello :)

Ditt forrige svar til meg ga meg det puffet jeg trengte for å gjøre det - så takk! :)

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har jeg faktisk meldt meg på, så krysser fingrene for at de har ledig plass til meg slik at jeg kan lære å spille cello :)

Ditt forrige svar til meg ga meg det puffet jeg trengte for å gjøre det - så takk! :)

Så gøy!! Lykke til!! 🙂 

Skrevet
På 12.11.2020 den 18.37, Anonym bruker skrev:

Ingen instrumenter, dessverre.  Jeg kommer fra en familie som verken hadde tid eller penger til noe særlig kultur. Og lite interesse?

Jeg har tatt et langt prestisjestudium og fikk litt sjokk over hvor mange som kunne spille instrumenter. Tror det handler litt om sosioøkonomisk bakgrunn 

Anonymkode: 58174...fc9

Jeg spiller horn på et profesjonelt nivå.

Du har nok rett i at sosioøkonomisk bakgrunn er viktig. Men det er også motsatt, barn som lærer seg et instrument får viktige verktøy som også kan overføres til skolearbeidet.  De lærer seg å jobbe metodisk med noe som tar tid og mestre, de får en voksenperson som følger dem opp over tid og som de har et interessefellesskap med.

Anonymkode: 7a5d9...42a

Skrevet

Orgel, piano, blokkfløyte, tverrfløyte, kornet og trommer. Og litt trekkspill, lettest med pianotrekkspill, men får til på de andre og🙈

Kan lese noter så da kan en jo spille på de fleste instrumenter etter å ha gått gjennom hvordan grep funker. 

Ikke god på strengeinstrumenter. 

Anonymkode: 40c52...b09

Skrevet
58 minutter siden, Mamma-til-3-jenter skrev:

Så gøy!! Lykke til!! 🙂 

Takk, ja, jeg kjenner jeg blir glad av tanken :) Håper jeg får begynt om ikke altfor lenge :)

Skrevet

Tverrfløyte og piccolo. Ganske god. Piano. Medium god, gitar og banjo medium god. 

Anonymkode: cb9b5...f3f

Skrevet

Har en gang i min ungdom mestret å spille didjeridu, men tror ikke jeg ville klart det nå. Mestrer synging ganske bra da

Anonymkode: f4012...2c9

Skrevet
På 17.11.2020 den 14.59, Anonym bruker skrev:

Fantastisk!!!  Lykke til! Husk det er også mange tutorials også om cellospill feks på Youtube og ulike steder. Håper du trives med det, det er jo det beste instrumentet

Hilsen Cellisten

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fantastisk!!!  Lykke til! Husk det er også mange tutorials også om cellospill feks på Youtube og ulike steder. Håper du trives med det, det er jo det beste instrumentet

Hilsen Cellisten

Tusen takk 😊

Kjenner at jeg gleder meg mer og mer! Satt og hørte på div. stykker for cello på Youtube i går kveld, og ble bare enda mer gira! :)

Aner jo ikke hva jeg går til, men gleder meg veldig! Det føles riktig! :) Så takk igjen for inspirasjonen som fikk meg til å ta steget! :)

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk 😊

Kjenner at jeg gleder meg mer og mer! Satt og hørte på div. stykker for cello på Youtube i går kveld, og ble bare enda mer gira! :)

Aner jo ikke hva jeg går til, men gleder meg veldig! Det føles riktig! :) Så takk igjen for inspirasjonen som fikk meg til å ta steget! :)

Jeg ble rett og slett glad av å lese dette! 🙂

Har svart lengre oppe, jeg spiller kornett i brassband. Men ALL musikk er supert å drive med! Livet mitt hadde vært kjedelig uten musikken, det er iallefall helt garantert!! 🙂 

Skrevet
22 minutter siden, Mamma-til-3-jenter skrev:

Jeg ble rett og slett glad av å lese dette! 🙂

Har svart lengre oppe, jeg spiller kornett i brassband. Men ALL musikk er supert å drive med! Livet mitt hadde vært kjedelig uten musikken, det er iallefall helt garantert!! 🙂 

Det er det jeg har begynt å innse også :)

Men litt nedtur her nå, ringte for å høre, og de har ikke noen ledige plasser :( Kan jo håpe at noen gir seg, men en jeg snakket med førdagen fortalte at de som spiller der trives veldig, så da er sjansene kanskje ikke så store.

Er ikke ofte jeg får den følelsen av at "dette er rett!", men den har jeg med det å lære å spille cello. Snufs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...