Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #1 Skrevet 12. november 2020 Hva spiller du, og hvor god er du? Gjør du det ofte? Jeg spiller piano til julesangene hvis vi er hos svigers, er ikke spes flink men er glad for å kunne litt og kunne lese noter. Anonymkode: d43e2...c6c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Jeg kan få lyd i de fleste instrumenter, men ikke spille gjennkjennbare melodier, men ungene er flinke. Anonymkode: 13f8b...b9e
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Kan ikke lese noter men kan litt piano. Spilte mest sent i tenårene, da lærte jeg meg til elise utenat. Det er en god stund siden jeg spilte noe sist. Fikk litt lyst til å finne frem keyboardet igjen nå faktisk. Kanskje lære meg en julesang eller to. Anonymkode: 83d59...896
Elizabeth Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Kan spille gitar, bass og trommer, men er best på å synge. Var med i band før, men det er lenge siden nå.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 Orgel, av den enkle typen som fantes i de fleste hjem i min barndom, keyboard og blokkfløyte, men er ikke god til det, og det praktiseres ikke ofte😁 Kan noter, og greier som oftest å finne melodien til en ukjent sang ved å lese og nynne notene. Anonymkode: 78746...6a3
litekreativtbrukernavn Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 Tverfløyte. Men har den ikke lenger, så har ikke øvd på noen år. -Skulle igrun ønske at jeg kunne spille gitar eller piano, som er litt mer allsidig 🙂
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva spiller du, og hvor god er du? Gjør du det ofte? Jeg spiller piano til julesangene hvis vi er hos svigers, er ikke spes flink men er glad for å kunne litt og kunne lese noter. Anonymkode: d43e2...c6c Jeg er utdannet pianist, har tatt utdanningen i utlandet. Siden det er begrenset marked for dette i Norge, jobber jeg som organistvikar i kirkerådet i kommunen, i tillegg til min vanlige jobb. Har vært rågod tidligere, men har ikke tid til å øve nok akkurat nå, med flere barn, dagjobb, hus, dyr osv. Opprettholder et nivå som gjør det mulig å spille feilfritt i gudstjenester, that's it. Drømmer om å spille konserter når ungene blir store. Anonymkode: 0bb5d...a1f
KellyTaylor Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Kan spille piano ( selvlært) og spilte både klarinett og tverrfløyte i korps i min grønne ungdom. Nivået er nok et middels vil jeg anta
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Jeg kan spille munnharpe. Var en slager på fest i min ungdom. 🙈 Anonymkode: 5026f...37a
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Jeg kan spille orgel, trombone veldig godt, walthorn veldig godt, samt flere messingsinstrumenter rimelig habil. Anonymkode: c7bc5...734
Optatium Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Kan spille enkle greier på mange instrumenter, men piano, gitar og fløyte er det jeg kan skikkelig. Spiller piano flere ganger i uka med ungene, de er glade i å synge ❤️
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Jeg klarer å få til lyd og melodier på endel forskjellig, men jeg eier ikke takt og tone og kommer helt ut av ting når det er en lyd i rommet. Blåseinstrumenter er de jeg enklest forstår. Jeg spiller aldri for å spille og spiller aldri for noen, men må jo prøve når ungene får noe nytt og når jeg hjalp til i korpset ungene gikk i så måtte jeg jo teste tingene jeg evt måtte reparere. Så har fått lyd og melodi på mye rart, men noen musikker blir jeg aldri. Har en gitar stående i stua nå som jeg har skullet lære meg i lang tid nå, det har jeg aldri klart men vil klare eller skjønne litt hvertfall. Er så mye enklere når ungene skal ha hjelp. Har ett barn som er flink til mye, men hun vil aldri bli god, men klare veldig mye forskjellig. Når hun kan lese noter, spille uten problemer på instrumentet så hopper hun over på neste. (Heldigvis hatt en pause nå, ble litt lei av nye ting i en periode. Enkelte ting tar også står plass) Anonymkode: 269ad...0b9
Himmel og hav Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Jeg var brukbar på gitar, og brukte det mye da jeg jobbet i barnehage. Nå har jeg ikke gjort det på mange år og har antagelig glemt det meste, bortsett fra "Hang down your head, Tom Dooley. "
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Jeg kan noter, og kan sånn sett spille alle instrumenter som jeg kan lydsette. Jeg spilte orgel og kornett som liten, og kan derfor skalaen på tangenter og blåseinstrument med tre «knapper». Jeg er ikke god nok til at du kan gi meg noter så kan jeg sangen, men jeg kan med litt knoting spille enkle melodier etter ørene.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Jeg spilte walthorn i mange år og hadde helt sikkert klart å ta feer frem igjen hvis jeg hadde ønsket. Kan også spille andre messinginstrumenter selv om grepene er helt annerledes enn på horn, for har lært det også. Kan også spille melodier på piano etter noter, hvis de er enkle, men kan ikke bassnøkkel eller akkorder, så klarer ikke å spille det. Anonymkode: 7b63d...2f4
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Ingen instrumenter, dessverre. Jeg kommer fra en familie som verken hadde tid eller penger til noe særlig kultur. Og lite interesse? Jeg har tatt et langt prestisjestudium og fikk litt sjokk over hvor mange som kunne spille instrumenter. Tror det handler litt om sosioøkonomisk bakgrunn Anonymkode: 58174...fc9
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 Nei, egentlig ikke. Jeg er tilnærmet tonedøv, så jeg klarer ikke helt å lytte ut som det høres bra nok ut. Men jeg kan bitte litt gitar, altså kan en del av grepene og klimpre meg gjennom enkle sanger. Anonymkode: 05dfb...129
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Jeg kan noter, har gått i korps, kan spille tuba, baryton, trompet, kornett, althorn. De har samme ventiler og skala alle sammen, bare ulik størrelse og munnstykke. Ellers kan jeg spille blokkfløyte. Og melodilinje på piano, men kan ikke akkorder. Kan vel 5-6 grep på gitar også. I min familie er jeg den minst musikalske. Mannen har absolutt gehør, og kan spille hva som helst på piano. Han kan i tillegg spille alle band-instrumenter, og spiller i band. Barna har gått i sin fars fotspor, og spiller alle piano og et instrument til. Anonymkode: 45f17...b0f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 9 timer siden, Kakkmaddafakka skrev: Jeg er en rev på kazoo! Jeg er en rev på maracas! , vi må spille i band sammen 😃 Anonymkode: 09186...6cb
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #21 Skrevet 12. november 2020 Jeg spiller kornett, på et ganske bra nivå. 🙂 Spiller i brassband. 🙂 Kjempegøy!! (Men litt kjedelig nå, da mye (f.eks. NM) er avlyst...) Anonymkode: 4dac0...e6b
MammantilNurket Skrevet 12. november 2020 #22 Skrevet 12. november 2020 Piano, blokkfløyte (!) og gitar til husbruk, også kan jeg synge (sopran).
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #23 Skrevet 12. november 2020 Jeg er musiker, spiller cello. Studerte i Norge og utlandet. Spiller også litt piano og synger og spilte trompet da jeg var barn. Kan dermed de fleste messinginstrumenter, men ikke på noe nivå å snakke om. Og selvsagt blokkfløyte, det er jeg skikkelig god til faktisk... Anonymkode: c53c1...08c
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #24 Skrevet 12. november 2020 Spiller nokså dårlig piano; liker best hvis det er melodilinje pluss besifring. Syns det er så balete å lese mange linjer samtidig. Likevel lever jeg av musikk. Hovedinstrumentet mitt er vokal. Anonymkode: af67d...8bf
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #25 Skrevet 12. november 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er musiker, spiller cello. Studerte i Norge og utlandet. Spiller også litt piano og synger og spilte trompet da jeg var barn. Kan dermed de fleste messinginstrumenter, men ikke på noe nivå å snakke om. Og selvsagt blokkfløyte, det er jeg skikkelig god til faktisk... Anonymkode: c53c1...08c Der var jeg også god en gang i tiden! Spilte fra Egil Storbækken-boka og kosa meg. På gitar hadde jeg i en periode ca 30 yndlingsgrep som jeg klarte så spille ganske greit med, kompe viser og sånt. Men det må være 15 år siden sist jeg tok i en gitar. Merkelig nok kan jeg faktisk spille munnharpe. Anonymkode: af67d...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå