Gå til innhold

Stoler ikke på mannens kollega.

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syntes egentlig en alltid bør (prøve) å prioritere sin kjære, men enig med deg i at første årene er viktig for å kunne bygge opp nettopp den viktige respekten og tilliten.  
Er nok derfor jeg er utrygg.  

Anonymkode: 1d4a4...e88

Sånn tidsmessig, hvor mye tid bruker han med henne vs med deg? Antall timer i døgnet, inkludert tiden han chatter med henne på kvelden og møter henne utenom arbeidstid?

Anonymkode: 4b915...c9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og nå snakker jeg ikke om utroskap eller hvilket kjønn vennen har. Jeg synes det er like forkastelig å bruke masse tid på kompiser, særlig i begynnelsen av forholdet, for eksempel gå rett fra middagsbordet til å tekste med dem. Hvorfor får man seg kjæreste hvis man skal prioritere alle andre først? Venner og slik er viktig, men en kollega man tilbringer hele dagen med skal da vel ikke være førstepri også på fritiden, uavhengig av kjønn.

Skrevet

det er jo ikke kollegaen som er problemet her...det er mannen din. Han har latt dette jobbforholdet gå ALT for langt, og det har blitt langt mer personlig hvor det er uklare grenser på hva de egentlig er for hverandre. Er hun en kollega, venn, nær venn, kjæreste? Ut ifra informasjonen du kommer med, ser det ut som hun i hvertfall har en annen definisjon av deres forhold enn han /deg). Jeg synes den sports-eventen var svært mystisk. Jeg må si, ut ifra det du skriver, virker det som om han er betatt av henne eller i hvertfall liker henne veldig godt. Om det er romantisk eller ikke er jo vanskelig å vite. Men jeg forstår godt at du blir usikker. Det er jo litt muffins..det hele.

Jeg tror kanskje jeg ville forsøkt å spørre han om hva hun er for han, altså venn eller kollega. Jeg tror også jeg ville sagt rett ut, at fordi han er så unnvikende, både i samtaler med deg og rundt henne, blir du veldig usikker og utrygg i forholdet, og det er ikke OK å ha det sånn. Legg ansvaret på han...det er tross alt hans oppførsel som skaper dette!!!! Og så tror jeg at jeg ville vært litt slu overfor henne....Neste gang jeg traff henne ville jeg sagt noe sånt som "Arne setter så pris på vennskapet med deg, han snakker om hvor fint det er å ha en så god kollega", eler lignende, for å få henne til å forstå at du ikke føler deg truet, og at han faktisk er åpen med deg. Kanskje hun med det skjønner at hun er i venne-zonen hans? Ved flere sånne sportsanledninger eller tilsvarende, tror jeg faktisk jeg hadde konfrontert henne med "det er litt upassende det du skriver med...er du forelsket i mannen min eller?" For akkurat det er respektløst overfor deg. Hun vet jo at han har samboer...og da er det greit å gi beskjed.

Skrevet

Ro dere ned damer.. Hjelp!

Slik jeg ser det er de to veldig gode venner. De jobber tett på hverandre og har en god tone. De liker hverandre sitt selskap og stoler på hverandre.

Ikke kom til meg å si at dere aldri har sendt en melding til en kollega etter jobb? Ikke en hvilken som helst kollega kanskje, men ei/en du anser som en god venn. 

Hvorfor skal alarmbjellene ringe bare fordi det er en mann og ei dame som har et godt vennskap? Er det utroskap å fare på gang med en gang da?

Kjenner dette engasjerer meg litt. Jeg jobber selv med BARE menn. To av de har jeg ett veldig godt forhold til. Vi er gode venner og vi tuller mye. Mye internt og når man jobber så tett på hverandre så betror man seg til hverandre. Jeg har aldri hatt noen intensjoner om å innlede forhold til noen av mennene jeg jobber med, ser ikke på de slik. De er veldig flotte å henge med og de er morsomme. Jeg ler meg skakk til tider. Flere av de sender både messenger meldinger, snapper, meldinger og ringer meg. Jeg ringer ikke. Men vi er venner!

Flere av damene dems har lagt meg for hat uten at jeg verken omhar sagt eller gjort noe, men jeg er dame så jeg er vist en trussel.

Slutt å tull😊 bli kjent med henne. Be henne hjem😊

Anonymkode: 972fb...1f7

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slik jeg ser det er de to veldig gode venner. De jobber tett på hverandre og har en god tone. De liker hverandre sitt selskap og stoler på hverandre.

Ikke kom til meg å si at dere aldri har sendt en melding til en kollega etter jobb? Ikke en hvilken som helst kollega kanskje, men ei/en du anser som en god venn. 

Hvorfor skal alarmbjellene ringe bare fordi det er en mann og ei dame som har et godt vennskap? Er det utroskap å fare på gang med en gang da?

Kjenner dette engasjerer meg litt. Jeg jobber selv med BARE menn. To av de har jeg ett veldig godt forhold til. Vi er gode venner og vi tuller mye. Mye internt og når man jobber så tett på hverandre så betror man seg til hverandre. Jeg har aldri hatt noen intensjoner om å innlede forhold til noen av mennene jeg jobber med, ser ikke på de slik. De er veldig flotte å henge med og de er morsomme. Jeg ler meg skakk til tider. Flere av de sender både messenger meldinger, snapper, meldinger og ringer meg. Jeg ringer ikke. Men vi er venner!

Flere av damene dems har lagt meg for hat uten at jeg verken omhar sagt eller gjort noe, men jeg er dame så jeg er vist en trussel.

Fordi når man er i et nytt forhold, må man prioritere partneren og ikke andre mennesker av motsatt kjønn. Drar du for eksempel på overnattingsturer med dine mannlige kollegaer? Snapper du så mye på fritiden at det kan legge for stort beslag på mennenes tid med sin familie/kjæreste? Som sagt, jeg hadde reagert om mannen prioriterte kompiser hele tiden også, selv om kompisene er menn og han er straight.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for godt svar der du treffer mye på spikeren. Om jeg hadde snudd situasjonenen så hadde han bare svart at han stoler på meg. Vi har opplevd ett par situasjoner der menn har vist tydelig interesse for meg med meldinger, snap osv., men han sier bare at han stoler på meg. Ikke brydd seg særlig, men jeg har ordnet opp og sagt til disse at jeg ikke er intressert iom at jeg er i ett forhold. 
Han skyver alt under teppet og alt er bare greit. Til og med da en av hans kompiser la åpenlyst ann på meg på en fest, reagerte han ikke. Jeg kjente ikke denne kompisen særlig godt, men sa fra selv til han at jeg syntes han gikk langt over streken. Så alt i alt så er han totalt likegyldig så lenge han slipper å konfrontere noen. Jeg ønsker at vi kan snakke ut og åpent om ting, men han vil bare la det gå. Er nok derfor jeg er usikker på han. Heldigvis er jeg ikke redd for å si fra selv. 

I det lengre svaret mitt glemte jeg å skrive at det at hun dukket opp ved idrettsarrangementet og festen etterpå heller ikke trenger være fordi han har invitert henne. Det kan like gjerne være fordi han har snakket om det som skulle skje, så har hun kanskje sagt at hun vil komme dit, og så har han - konfliktsky som han er - valgt å ikke sette grenser for seg selv. Resultatet blir jo egentlig det samme, hans adferd gjør deg usikker fordi han ikke er tydelig. Det blir også vanskelig å tro ham på at han ikke liker hennes oppmerksomhet (om han påstår det), fordi han ikke greier å sette grenser for seg selv og hvor mye han lar henne involvere seg i hans liv. Så selv om han kanskje ikke er interessert i henne, så tror jeg du kan anta at han liker oppmerksomheten hun gir ham, selv om han kanskje til og med synes det er pinlig og vanskelig å forholde seg til hennes tilsynelatende åpenbare interesse av ham.

Jo mer du forteller om ham, jo mindre greier jeg å se for meg dere to sammen fremover. Han vil nok være fornøyd, men jeg tror du risikerer å miste deg selv i dette forholdet, fordi du aldri vil vite helt hvor du har ham, fordi du ikke kommer noen vei med ham når du forsøker å ta opp ting på en ordentlig måte. De små tingene kommer til å vokse og gnage og drive dere fra hverandre. Du vil bli usikker, frustrert (fordi han avskjærer deg fra alle muligheter til å rydde opp i ting som påvirker forholdet negativt), du vil ikke vite om du kan stole på ham, og du vil trolig etterhvert føle at han ikke respekterer deg og bryr seg.

Jeg er selv overhodet ikke sjalu, og det er tydeligvis ikke din mann heller. Men jeg er alltid tydelig på egne grenser, tør snakke om vanskelige ting, vil ikke feie ting under teppet i et forhold. Problemet med din mann er at han har en oppførsel ellers som - selv om han kanskje overhodet ikke mener det! - sammenlagt kan gi deg inntrykk av at han ikke bryr seg, eller tar deg for gitt. Han stoler tydeligvis på deg, noe som jo er bra. Samtidig ser han ikke at han har en adferd som gjør ham helt utydelig selv, at han blir grenseløs og at dette gjør at du ikke kan vite hvor du har ham. Spesielt ikke når han slik som nå heller ikke greier å sette klare grenser for denne kollegaen og heller ikke greier å komme med noen fornuftige forklaringer på hvorfor hun er der det ikke er å forvente at hun er. Jeg antar det er ting i hans fortid som kan forklare hvorfor han er som han er, hvorfor han er så konfliktsky på alt som kan minne om følelser - det kan ryddes opp i, man da må dere begge to være motivert for det. Og jeg tror dere må ha hjelp om det skal fungere.

Snakk med ham, og gå også litt i deg selv om dette forholdet virkelig er et du kan leve godt med i lengden, og hva som må til for at du skal kunne leve godt med ham.

Anonymkode: 94a33...d09

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Reiser du timesvis én vei for å slenge deg rundt halsen på en kollega når han kommer i mål på et idrettsarrangement også?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

dette er faktisk et veldig godt råd! Jeg tenker det er endel ting som skurrer i forhold til det HI forteller, som kanskje ikke passer helt inn i denne "vennesituasjonen" du beskriver her, men samtidig har mannen sagt de kun er venner/kollegaer og da er det fint å vise interesse for personer han liker og kjenne dem :) 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Reiser du timesvis én vei for å slenge deg rundt halsen på en kollega når han kommer i mål på et idrettsarrangement også?

Haha, nei det gjør jeg ikke. Men jeg er ingen jogger heller. Har også grenser.

For alt jeg vet så kanskje mannen din har sagt «du får slenge deg med du også» så har hun tatt det bokstavelig som en innbydelse. Mulig han bare synes synd på henne også. Men det blir bare synsing, siden han ikke sier noe selv..?

Skrevet
Akkurat nå, nerdybirdy skrev:

dette er faktisk et veldig godt råd! Jeg tenker det er endel ting som skurrer i forhold til det HI forteller, som kanskje ikke passer helt inn i denne "vennesituasjonen" du beskriver her, men samtidig har mannen sagt de kun er venner/kollegaer og da er det fint å vise interesse for personer han liker og kjenne dem :) 

Når dama posisjonerer seg til de grader ved å kjøre 3 timer en veg for å se sin kollega opptre for så offentlig å kaste seg rundt halsen på ham mens kjæresten står og ser på, innbyr ikke det akkurat til ønsket om å bli kjent med henne. 

Her har vi eksempel på slik posisjonering:

https://www.vg.no/rampelys/i/aXg62/marion-innroemmer-at-hun-er-svak-for-thorkildsen-spyd-i-hjertet

Andreas hadde kjæreste på den tiden, og han dro hjem fra Idrettsgallaen for å unngå pinlig stemning. Det var rett og slett flaut å se på. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For alt jeg vet så kanskje mannen din har sagt «du får slenge deg med du også» så har hun tatt det bokstavelig som en innbydelse. Mulig han bare synes synd på henne også. Men det blir bare synsing, siden han ikke sier noe selv..?

Men man løper jo ikke ut til kollegaen når han er i mål og kaster seg rundt halsen på ham, når han har kjæresten sin med? Hva er det for en oppførsel?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når dama posisjonerer seg til de grader ved å kjøre 3 timer en veg for å se sin kollega opptre for så offentlig å kaste seg rundt halsen på ham mens kjæresten står og ser på, innbyr ikke det akkurat til ønsket om å bli kjent med henne. 

Her har vi eksempel på slik posisjonering:

https://www.vg.no/rampelys/i/aXg62/marion-innroemmer-at-hun-er-svak-for-thorkildsen-spyd-i-hjertet

Andreas hadde kjæreste på den tiden, og han dro hjem fra Idrettsgallaen for å unngå pinlig stemning. Det var rett og slett flaut å se på. 

jeg er ikke uenig i det du skriver, det er kjemperart!!!

men jeg tenker samtidig at dersom HI fortsetter å stille spørsmål og kverne på relasjonen blir hun fort den "sjalu furie". Da er det kanskje bedre å rett og slett ta saken i egne hender og bli kjent med dama. Kanskje hun er et knakandes kvinnfolk som kun har funnet en vennesjel? Lettere å vurdere hennes motiv, lettere å se mannens reaksjon etc. Keep your friends close and enemies closer...... :) 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men man løper jo ikke ut til kollegaen når han er i mål og kaster seg rundt halsen på ham, når han har kjæresten sin med? Hva er det for en oppførsel?

Ikke legg alt på henne da.. For alt vi vet så kanskje denne dama har spurt mannen til HI. «Du, hva sier dama di om at vi er så gode venner?» konfliktskye han: «nei, det går bra ja. Hun stoler på meg hun.» Hun: «du er faktisk en av mine beste venner! Jeg ser på deg som en bror jeg. Jeg er en klemmer. Kan jeg gi deg en klem?» konfliktskye han: «ja, samme her (tør ikke si noe annet). Klem skal du få ja (hvis ikke blir det kleint og han avviser).» Kanskje har mannen snakket mye om dama si også og muligens digger kollegaen henne uten å kjenne henne. Det blir bare synsing uansett hvordan vi vrir å vender på det. Men at de to bør ta en prat, det er det ingen tvil om. HI trenger bekreftelse. Med svada svar så skyver han henne lengre bort..

Skrevet
Akkurat nå, nerdybirdy skrev:

jeg er ikke uenig i det du skriver, det er kjemperart!!!

men jeg tenker samtidig at dersom HI fortsetter å stille spørsmål og kverne på relasjonen blir hun fort den "sjalu furie". Da er det kanskje bedre å rett og slett ta saken i egne hender og bli kjent med dama. Kanskje hun er et knakandes kvinnfolk som kun har funnet en vennesjel? Lettere å vurdere hennes motiv, lettere å se mannens reaksjon etc. Keep your friends close and enemies closer...... :) 

Men HVORFOR blir hun sjalu furie hvis hun setter grenser for seg selv? Hvorfor må man som kvinne ti stille og ikke ta opp noe problematisk? Hvorfor må man bli kjent med frekke kjerringer som legger seg etter ens egen mann? Jeg hadde ikke ønsket å bli kjent med en random dame som ikke har respekt for meg. Hun er jo ikke noe "knakandes kvinnfolk" når hun ikke har sosiale antenner i det hele tatt. 

Jeg mener at mange forhold ryker fordi man er redd for å si fra og lar seg behandle som dørmatte. Har vært slik selv, aldri mer. Hvis HI tar opp med mannen denne rare oppførselen til kollegaen, og han mener at hun er sjalu furie, har han svin på skogen. Må være slitsomt å være i et forhold der man er redd for å si det og det i frykt for å fremstå som sjalu. Vel, hva er problemet med at HI er sjalu? Oppførselen til dama er rar, så hun har grunn til sjalusien sin. Sjalusi er en følelse som vi må få lov til å ha når vi har grunn til det. 

Skrevet

Ikke legg alt på henne da.. For alt vi vet så kanskje denne dama har spurt mannen til HI. «Du, hva sier dama di om at vi er så gode venner?» konfliktskye han: «nei, det går bra ja. Hun stoler på meg hun.» Hun: «du er faktisk en av mine beste venner! Jeg ser på deg som en bror jeg. Jeg er en klemmer. Kan jeg gi deg en klem?» konfliktskye han: «ja, samme her (tør ikke si noe annet). Klem skal du få ja (hvis ikke blir det kleint og han avviser).» Kanskje har mannen snakket mye om dama si også og muligens digger kollegaen henne uten å kjenne henne. Det blir bare synsing uansett hvordan vi vrir å vender på det. Men at de to bør ta en prat, det er det ingen tvil om. HI trenger bekreftelse. Med svada svar så skyver han henne lengre bort..

Men slik oppførsel er jo imot alle sosiale koder. Også rart at han å ikke presentere sin bestevenninne for kjæresten sin slik at de blir kjent. Rart av kollegaen til å ikke ønske å bli kjent med HI hvis hun er interessert i å opprettholde vennskapet til mannen. Hun må jo forstå at hun ikke kan unngå HI for alltid og ha mannen for seg selv.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men HVORFOR blir hun sjalu furie hvis hun setter grenser for seg selv? Hvorfor må man som kvinne ti stille og ikke ta opp noe problematisk? Hvorfor må man bli kjent med frekke kjerringer som legger seg etter ens egen mann? Jeg hadde ikke ønsket å bli kjent med en random dame som ikke har respekt for meg. Hun er jo ikke noe "knakandes kvinnfolk" når hun ikke har sosiale antenner i det hele tatt. 

Jeg mener at mange forhold ryker fordi man er redd for å si fra og lar seg behandle som dørmatte. Har vært slik selv, aldri mer. Hvis HI tar opp med mannen denne rare oppførselen til kollegaen, og han mener at hun er sjalu furie, har han svin på skogen. Må være slitsomt å være i et forhold der man er redd for å si det og det i frykt for å fremstå som sjalu. Vel, hva er problemet med at HI er sjalu? Oppførselen til dama er rar, så hun har grunn til sjalusien sin. Sjalusi er en følelse som vi må få lov til å ha når vi har grunn til det. 

Fordi som jeg skrev i et svar over så har mannen svart HI på hennes bekymring, og han later til å være meget konfliktsky. Han ser saken som avsluttet og har fortalt henne at det er ingen grunn til uro, mens HI fortsetter å være bekymret. Hun har forsøkt å snakke med han, men han feier det vekk. Da har HI to alternativ slik jeg ser det. 1. avslutte forholdet (noe det virker som hun ikke vil) eller 2. fortsette å gnage på dette (bli oppfattetsjalu furie). Hun oppnår ingenting ved alternativ 2. I og med at kollegaens motiv er ukjent (vi vet ikke om hun er romantisk interessert i mannen), er det å ta initiativ til å bli kjent med henne en god ide. Det vil, som jeg skrev tidligere, være lettere å vurdere hvorvidt hun er interessert i mannen og han i henne ved å være sammen med dem, så en god tilnærming i forhold til å få svar på det HI lurer på. 

Skrevet
1 minutt siden, nerdybirdy skrev:

Fordi som jeg skrev i et svar over så har mannen svart HI på hennes bekymring, og han later til å være meget konfliktsky. Han ser saken som avsluttet og har fortalt henne at det er ingen grunn til uro, mens HI fortsetter å være bekymret. Hun har forsøkt å snakke med han, men han feier det vekk. Da har HI to alternativ slik jeg ser det. 1. avslutte forholdet (noe det virker som hun ikke vil) eller 2. fortsette å gnage på dette (bli oppfattetsjalu furie). Hun oppnår ingenting ved alternativ 2. I og med at kollegaens motiv er ukjent (vi vet ikke om hun er romantisk interessert i mannen), er det å ta initiativ til å bli kjent med henne en god ide. Det vil, som jeg skrev tidligere, være lettere å vurdere hvorvidt hun er interessert i mannen og han i henne ved å være sammen med dem, så en god tilnærming i forhold til å få svar på det HI lurer på. 

Mest sannsynlig har denne dama null interesse av å bli kjent, men HI kan jo prøve å spørre mannen om han kan introdusere dem for hverandre. Så kan hun se, hvis han får panikk eller ror det hele bort, så er det noe der. For hvis han ikke ønsker å presentere dem for hverandre eller invitere kollegaen hjem mens kjæresten er der, er det ikke noe forhold å ta vare på. 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hele poenget med His tråd er vel nettopp det at hverken kollegaen eller His mann har grenser, i hvert fall ikke grenser man kan forstå, og mannen vil jo ikke snakke om noe som helst. Da er det han som skaper usikkerhet.

Ingenting som tilsier at kollegaen jogger heller. Likevel satte hun seg i bil og kjørte 3,5 timer for å slenge seg rundt halsen hans da han kom i mål og bli med på festen etterpå. At mannen ikke vil snakke om det gjør det naturlig at Hi reagerer.

(Jeg er ikke HI.)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mest sannsynlig har denne dama null interesse av å bli kjent, men HI kan jo prøve å spørre mannen om han kan introdusere dem for hverandre. Så kan hun se, hvis han får panikk eller ror det hele bort, så er det noe der. For hvis han ikke ønsker å presentere dem for hverandre eller invitere kollegaen hjem mens kjæresten er der, er det ikke noe forhold å ta vare på. 

Dette vet jo ingen av oss, for HI har ikke fortalt oss at dette er blitt forsøkt. Så det er din spekulasjon. Mn det er klart at om mannen vegrer seg for å finne på noe felles med denne gode kollegaen og samboeren, bygger det opp rundt at det er noe mellom dem. Uansett tror jeg det er vanskelig å være i et forhold med en mann som er så konfliktsky at man ikke kan snakke sammen, han viser jo noen sider som ikke er helt kompatible med langvarig forhold.....Det er det jo flere her som har kommentert også.

Skrevet
15 minutter siden, nerdybirdy skrev:

Det er et tredje alternativ som er bedre for HI.

Å ta opp temaet kommunikasjon i forholdet og jobbe med forholdet. Hvis de ikke får bedret kommunikasjonen sin så kommer dette forholdet til å bli et veldig negativt forhold for dem begge to, og da vil det uansett trolig ende før eller senere (trolig før).

Å ta det opp, kreve parterapi, det er å ta ansvar for forholdet, noe mannen hennes tydeligvis ikke er i stand til pr. i dag.

Både ord og handling må stemme overens om man skal bli trodd. Her begrenser mannen ordene sine ekstremt, og pga. hans konfliktskyhet så mistenkeliggjør han selv sine egne handlinger og adferd.

Skrevet

Å ta opp temaet kommunikasjon i forholdet og jobbe med forholdet. Hvis de ikke får bedret kommunikasjonen sin så kommer dette forholdet til å bli et veldig negativt forhold for dem begge to, og da vil det uansett trolig ende før eller senere (trolig før).

Å ta det opp, kreve parterapi, det er å ta ansvar for forholdet, noe mannen hennes tydeligvis ikke er i stand til pr. i dag.

Både ord og handling må stemme overens om man skal bli trodd. Her begrenser mannen ordene sine ekstremt, og pga. hans konfliktskyhet så mistenkeliggjør han selv sine egne handlinger og adferd.

Det er jo det som er - når mannen tier i hjel vesentlige ting, blir det opp til HI sin fri fantasi å sette ord på ting som skurrer. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

6 minutter siden, nerdybirdy skrev:

Uansett tror jeg det er vanskelig å være i et forhold med en mann som er så konfliktsky at man ikke kan snakke sammen, han viser jo noen sider som ikke er helt kompatible med langvarig forhold.....Det er det jo flere her som har kommentert også.

Som jeg skrev.....du kommer jo ikke akkurat med ny info til tråden her....Det virker som HI har forsøkt dette uten hell. Å forslå parterapi med en mann du har vært sammen med kort tid (1-2 år) er jo ikke et godt tegn på et langt samliv....

Skrevet
12 minutter siden, nerdybirdy skrev:

Som jeg skrev.....du kommer jo ikke akkurat med ny info til tråden her....Det virker som HI har forsøkt dette uten hell. Å forslå parterapi med en mann du har vært sammen med kort tid (1-2 år) er jo ikke et godt tegn på et langt samliv....

Ikke uenig i det du skriver, jeg har skrevet dette siden mitt første svar. Hi virker jo ikke som om hun er klar for å gi slipp, og da kan det å foreslå parterapi kanskje være en vekker både for henne selv og han. Og vil han ikke, eller om parterapi ikke fungerer, da er jo dette forholdet helt klart ikke noe å kaste bort mer tid på for HI, for da er de ikke kompatible for et varig og godt samliv.

Skrevet
3 minutter siden, nerdybirdy skrev:

Ikke helt sant. Parterapi brukes ikke bare for å fikse forhold som ER ødelagt. Det blir mer og mer vanlig å bruke parterapi forebyggende, også før man gifter seg/blir samboere. Det tror jeg kan være lurt. https://www.kk.no/samliv/derfor-bor-dere-ga-til-en-parterapeut-tidlig-i-forholdet/67730741

Skrevet

HI her! 
Takk for alle gode innspill, gir meg mange tanker om forholdet. 
Jeg har prøvd å snakke med han både om dette og andre ting, men kommer ingen vei.  
Han spurte meg etter han kom i mål om jeg hadde tatt bilder, men da sa jeg som det var, at iom hun stod og hylte på han, så så han mot henne og hun tok bilder. Sa jeg sa «snakk med XXX hun har nok mange bilder», han sa da ingenting og har aldri tatt det opp igjen. Jeg hilste jo på henne på kvelden, men merket at hun var ikke så interessert i å snakke med meg.

Han har heller ikke sagt til meg at de skal på samme julebord, men han åpnet listen med deltagere da jeg satt ved siden av og jeg så navnet hennes. Han er veldig opptatt av hva han skal ha på seg på lørdag , om han kan ha det eller det. Jeg har sagt han får bestemme selv hva han vil gå med. 
Jeg føler jeg ikke kan si det rett ut hva jeg føler om forholdet deres iom de tross alt jobber sammen og i tillegg er tillitsvalgt og vara. I den rollen er de veldig tette har jeg skjønt. Hun er ganske brautete og havnet litt i unåde hos ene sjefen. Da jeg sa jeg skjønte at sjefen ble fornærmet over det hun sa, så forsvarte han henne noe veldig. Det var ufin oppførsel og jeg skjønner sjefen reagerte. 
Jeg vil nødig gi slipp på han, men det er vondt å gå med slik uvisshet eller sjalusi....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...