Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #26 Skrevet 11. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tuller nå..? Hun skrev på melding til ham at moren hennes var innlagt på sykehuset, og du ber ham svare henne med at klokken nå er etter arbeidstid? Anonymkode: 1a5d2...7bb Han sa at meldingene var jobb relatert, men nevnte at moren var blitt innlagt i dag. Jeg vet ikke om det var jobb relatert. Men, hvis det er noe med moren, så hvorfor melde han om det? Lurer på om hun melder de over 40 andre kollegene sine også? Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #27 Skrevet 11. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker av egen erfaring, og har sett et par "vennskap" gå for langt på min egen arbeidsplass. Mannfolk er svak, og har lett for å falle i fella, når de blir utsatt for kvinnelige kollegaer. Husk de tilbringer mere våken tid sammen i hverdagen, enn dere gjør som par. De ser kun de positive sidene av hverandre. Og når de da holder kontakten på fritiden, om personlige ting, er det fare på ferde. Anonymkode: 949cc...48a Ja, har selv vært ansatt i en stor bedrift og julebordene var slik at mange kolleger ikke ville se hverandre i øynene på mandagen...🙈 Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #28 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han sa at meldingene var jobb relatert, men nevnte at moren var blitt innlagt i dag. Jeg vet ikke om det var jobb relatert. Men, hvis det er noe med moren, så hvorfor melde han om det? Lurer på om hun melder de over 40 andre kollegene sine også? Anonymkode: 1d4a4...e88 Hjelpes.... hvor gammel er du egentlig? Anonymkode: 1a5d2...7bb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #29 Skrevet 11. november 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker av egen erfaring, og har sett et par "vennskap" gå for langt på min egen arbeidsplass. Mannfolk er svak, og har lett for å falle i fella, når de blir utsatt for kvinnelige kollegaer. Husk de tilbringer mere våken tid sammen i hverdagen, enn dere gjør som par. De ser kun de positive sidene av hverandre. Og når de da holder kontakten på fritiden, om personlige ting, er det fare på ferde. Anonymkode: 949cc...48a "Utsatt for kvinnelige kolleger", og "gå i fella"? Det var jammen et kvinnesyn fra femtitallet, det er ikke akkurat slik det fungerer. Anonymkode: 1a5d2...7bb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #30 Skrevet 11. november 2020 Det er mannen din du ikke stoler på. Du fremstår dessuten sykelig sjalu. Hvorfor kan man ikke være venn med kolleger? Anonymkode: 3d062...81e
Eliseflisa Skrevet 11. november 2020 #31 Skrevet 11. november 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han sa at meldingene var jobb relatert, men nevnte at moren var blitt innlagt i dag. Jeg vet ikke om det var jobb relatert. Men, hvis det er noe med moren, så hvorfor melde han om det? Lurer på om hun melder de over 40 andre kollegene sine også? Anonymkode: 1d4a4...e88 ååå nei sånn må du ikke tenke... jeg har noen få kolleger som jeg snakker med alt om og andre ikke noe.
Luksusdyret Skrevet 11. november 2020 #32 Skrevet 11. november 2020 Jeg hadde droppet ham. Han er så forelsket i denne kollegaen at han til og med snakker om henne hele tiden til deg som er hans kjæreste. Det med idrettsarrangementet tok jo kaka. Du sier at dere har vært sammen i kun ett år, da skal han jo egentlig ha hele fokuset på deg enda, ikke andre damer.
Eliseflisa Skrevet 11. november 2020 #33 Skrevet 11. november 2020 Jeg synes og tror du er veldig sjalu... Jeg er gift , jobber i ett kvinnedominert yrke. Vi har tre menn i mitt team og en av disse snakker jeg masse med. Vi sender sms , vi ringes osv. Min mann bryr seg ikke, og kunne prøvd seg å bry seg om det. Det er min venn, en skikkelig god venn. Jeg forteller også masse om han til min mann. Det gjør jeg jo for at han ikke skal måtte gruble noe. På fester osv der min mann har deltatt snakker kollegaen min til han å forteller hvor glad han er i meg for eksempel. Det er virkelig ikke noe mellom oss. Vi er kun venner, veldig gode venner. Kjente hverandre ikke før vi startet i denne jobben
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #34 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, Milfy Way skrev: Jeg hadde droppet ham. Han er så forelsket i denne kollegaen at han til og med snakker om henne hele tiden til deg som er hans kjæreste. Det med idrettsarrangementet tok jo kaka. Du sier at dere har vært sammen i kun ett år, da skal han jo egentlig ha hele fokuset på deg enda, ikke andre damer. Beklager om jeg skrev ett år, det er nesten to år vi har vært sammen. Han har alltid snakket mye om henne og jeg ble også rimelig overrasket da jeg så henne i målområdet og ikke minst på arr. på kvelden som var for hans klubb og medlemmer. Anonymkode: 1d4a4...e88
sug lut Skrevet 11. november 2020 #35 Skrevet 11. november 2020 Er du gift med henne eller ham? Det er ikke noe problem så lenge du har det ok med den av dem du er gift med, men han har altså ikke gjort noe kriminelt ved å like en kollega. Du sørger selv for å miste taket her. Om han ligger med henne gjør ikke noen forskjell, du har allerede drept ekteskapet ditt helt selv.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #36 Skrevet 11. november 2020 11 minutter siden, sug lut skrev: Er du gift med henne eller ham? Det er ikke noe problem så lenge du har det ok med den av dem du er gift med, men han har altså ikke gjort noe kriminelt ved å like en kollega. Du sørger selv for å miste taket her. Om han ligger med henne gjør ikke noen forskjell, du har allerede drept ekteskapet ditt helt selv. Jeg er ikke gift med han. Syntes bare det blir vel mye snakk om henne/mld fra henne osv. Virker som om det bare er de to i hele bedriften, hører svært sjeldent om andre kolleger. De er ikke på samme skift lenger, men snakkes tydeligvis flere ganger daglig på jobb. Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #37 Skrevet 11. november 2020 Hadde du stolt på «mannen din» hadde du ikke hatt disse følelsene. Jeg tenker det er god grunn til å ikke stole på han. Her er det noe muffens. Anonymkode: 9477a...c31
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #38 Skrevet 11. november 2020 Takk for alle svar, ser vi er veldig delte her. Noen syntes jeg er syklig sjalu, noen mener de er forelsket og hun er jobb kona hans. Jeg vet ikke, syntes bare det blir vel mye snakk om henne og ingen liker vel at partneren ganske åpenlyst er fascinert av en kollega og snakker veldig mye om denne kollegaen. Jeg vet ikke, mulig jeg er syklig sjalu eller de har en fascinasjon for hverandre, hva vet jeg? Tiden vil vel vise 🤷🏻♀️ Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #39 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for alle svar, ser vi er veldig delte her. Noen syntes jeg er syklig sjalu, noen mener de er forelsket og hun er jobb kona hans. Jeg vet ikke, syntes bare det blir vel mye snakk om henne og ingen liker vel at partneren ganske åpenlyst er fascinert av en kollega og snakker veldig mye om denne kollegaen. Jeg vet ikke, mulig jeg er syklig sjalu eller de har en fascinasjon for hverandre, hva vet jeg? Tiden vil vel vise 🤷🏻♀️ Anonymkode: 1d4a4...e88 De liker hverandre og er muligens litt betatt av hverandre, men mannen din hadde neppe snakket så åpent om henne om de faktisk hadde et forhold gående. Jeg har flere kollegaer, både mannlige og kvinnelige, som jeg anser som venner. Er ingenting uvanlig med det. Det sagt, jeg synes ikke nødvendigvis du er sykelig sjalu - det er ikke unormalt å kjenne på usikkerhet. Prat med han og fortell at du blir usikker uten å bli konfronterende og anklagende. Lykke til! Anonymkode: 6aea4...018
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #40 Skrevet 11. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: De liker hverandre og er muligens litt betatt av hverandre, men mannen din hadde neppe snakket så åpent om henne om de faktisk hadde et forhold gående. Jeg har flere kollegaer, både mannlige og kvinnelige, som jeg anser som venner. Er ingenting uvanlig med det. Det sagt, jeg synes ikke nødvendigvis du er sykelig sjalu - det er ikke unormalt å kjenne på usikkerhet. Prat med han og fortell at du blir usikker uten å bli konfronterende og anklagende. Lykke til! Anonymkode: 6aea4...018 Skulle gjerne gjort det, men han er så konfliktsky at han kommer bare til å slutte totalt å si noe som helst. Selv om jeg sier det på en fin måte uten å virke sjalu eller anklagende. Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #41 Skrevet 11. november 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skulle gjerne gjort det, men han er så konfliktsky at han kommer bare til å slutte totalt å si noe som helst. Selv om jeg sier det på en fin måte uten å virke sjalu eller anklagende. Anonymkode: 1d4a4...e88 Men herlighet, skal dere ha et forhold der dere ikke kan snakke om ting? Hva slags forhold er det da? Får han fripass på alt? Du må jo si at han må snakke med deg, ellers er det ikke sjans for det forholdet der. Jeg hadde forøvrig reagert på at han var så close med en kollega. Anonymkode: a6c20...3d1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #42 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han sa at meldingene var jobb relatert, men nevnte at moren var blitt innlagt i dag. Jeg vet ikke om det var jobb relatert. Men, hvis det er noe med moren, så hvorfor melde han om det? Lurer på om hun melder de over 40 andre kollegene sine også? Anonymkode: 1d4a4...e88 Ja. Jeg tenker også at hvis min mor er på sykehuset, så vil jeg ringe den jeg stoler mest på og har nærmest, for å få støtte. Det gjorde hun tydeligvis Anonymkode: 5e7ba...bbc
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #43 Skrevet 11. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men herlighet, skal dere ha et forhold der dere ikke kan snakke om ting? Hva slags forhold er det da? Får han fripass på alt? Du må jo si at han må snakke med deg, ellers er det ikke sjans for det forholdet der. Jeg hadde forøvrig reagert på at han var så close med en kollega. Anonymkode: a6c20...3d1 Har prøvd mange ganger å få han til å snakke, men han liker det absolutt ikke og blir skikkelig utilpass. Jeg er åpen for å snakke om alt, han avskyr å snakke om ting, alt er bare «greit». Bare å la det gå noen dager, så er alt greit. Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #44 Skrevet 11. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd mange ganger å få han til å snakke, men han liker det absolutt ikke og blir skikkelig utilpass. Jeg er åpen for å snakke om alt, han avskyr å snakke om ting, alt er bare «greit». Bare å la det gå noen dager, så er alt greit. Anonymkode: 1d4a4...e88 Kan du se for deg et helt liv på den måten? Ikke bli sett eller hørt av partneren din? Min mann var også litt sånn, men han skjønte etterhvert at kommunikasjon er viktig og at han ikke bare kunne late som ingenting til det blåste over av seg selv. Anonymkode: a6c20...3d1
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #45 Skrevet 11. november 2020 Du trenger ikke å stole på henne, selv om det selvfølgelig hadde vært enklere om du kjente henne så godt at du visste at du kunne "stole på" henne. Jeg har selv hatt en veldig god venn i mange år, og vi var veldig nær hverandre - og heldigvis stolte hans kone på meg og min mann på ham i tillegg til at de selvfølgelig også stolte på oss som var partnerne deres. Det gjorde det selvfølgelig mye enklere for alle. Men i utgangspunktet er det først og fremst egen partner man må stole på. Men du bør kunne forlange av "mannen din" at han er åpen og ikke prøver å skjule noe og eller bare prate det bort når du er bekymret. Om det er noe mellom dem eller ikke, kan jo ikke vi vite, men dere har et kommunikasjonsproblem og det er ikke bra. Anonymkode: 1be1a...b84
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #46 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har prøvd mange ganger å få han til å snakke, men han liker det absolutt ikke og blir skikkelig utilpass. Jeg er åpen for å snakke om alt, han avskyr å snakke om ting, alt er bare «greit». Bare å la det gå noen dager, så er alt greit. Anonymkode: 1d4a4...e88 Jeg oppfatter deg ikke som sjalu. Men jeg synes mannen din er en klossmajor når det kommer til relasjoner, i tillegg til at han ikke tar ansvar. Det er en dårlig kombinasjon med konfliktskyhet på toppen. For deg, som er åpen for å snakke om ting og rydde opp, så tror jeg helt ærlig dette vil ødelegge følelsene dine for ham på sikt. At han snakker om henne, det trenger ikke bety at han liker henne som mer enn en kollega. Noen tenker at ved å snakke åpent til partneren så viser de partneren at de ikke er interessert i den de snakker om. Så akkurat det at han snakker om henne, det kan du egentlig ikke vite hvilken vei du bør tolke. Det jeg stusser på er to ting. Det første er at han var helt unnvikende da du spurte om han hadde invitert henne til det idrettsarrangementet og festen etterpå. Det ville jeg sett på som veldig merkelig, og enda merkeligere er det når det faktisk var 3,5 timers kjøretur dit. Da tviler jeg på at hun tilfeldig var der. Spesielt siden hun også ble med på festen etterpå. Det andre er at det er han hun føler hun vil dele med at hennes mor er kommet på sykehuset. Det kaaan jo også forklares med at de har et vennskap og at hun kanskje formidlet at hun ikke kommer på jobb i morgen (eller noe slikt), og at når han svarte så følte hun behov for å "snakke mer". Men likevel, det skurrer litt. Hadde egentlig ikke stusset så veldig på det i utgangspunktet, men gjør det når totalsituasjonen er som den er. Og det du skriver her, at "alt er greit" for ham, at det er umulig å ta opp ting med ham, det er også et slags faresignal. I hvert fall om du ønsker å ha et forhold hvor du har det godt, HI. Så ekstremt konfliktsky som han er så er det jo helt håpløst å snakke med ham om ting. Det ironiske er at så konfliktskye personer har en sterk tendens til å skape langt, langt større konflikter kun fordi de skyr alle konfrontasjoner og alt de frykter kan lukte av følelser eller ubehag. Mange av dem er også redde for å såre andre, og så ender de ofte opp med å såre alle involverte. Som andre allerede har påpekt, Hi, at du ikke stoler på hans kollega, det er uviktig. Det eneste som er viktig, det er om du stoler på mannen din. Og selv om du på ene siden sier du stoler på ham, så er det veldig tydelig at du egentlig ikke stoler på ham. Rett og slett fordi han er så konfliktsky at du ikke egentlig vet hvor du har ham. Han unngår å svare på om han inviterte henne til idrettsarrangement/fest. Han sier sms fra henne kun er jobb, samtidig som han sier moren hennes er på sykehus. Han vil ikke snakke om ting. Det er jo ikke rart at du ikke vet om du kan stole på ham. Når han sier at ting vil bli "greit" om et par dager, da sier han jo også at han mener ting bare får gå over, at dere bare skal skufle vanskelige og ubehagelige saker og følelser under teppet. Noen ganger kan det jo være smart å vente litt, la ting roe seg litt og så heller ta ting opp igjen. Men å alltid bare la ting "gå over" av seg selv, det skaper som regel bare usikkerhet og misnøye etterhvert. Små ting blir liggende og gnage og kan bli større problemer, kun fordi man ikke tar tak i det før det er et problem. Jeg tror ikke du har noe å tape på å snakke med ham om dette, HI. Jeg ville forsøkt med å speile situasjonen, hvordan ville han ha følt det om du hele tiden snakket om kollega Per, at du ber Per komme og se deg i mål på et idrettsarrangemen 3,5 timer unna (og at Per var den som slengte seg rundt halsen din når du kom i mål og holdt på din oppmerksomhet), at Per kom til festen klubben skulle ha om kvelden, at det er deg Per alltid henvender seg til, til og med når en av hans foreldre kommer på sykehus... hadde mannen din da følt seg trygg på at du og Per ikke hadde følelser for hverandre? Hadde mannen din følt seg helt trygg på å vite at du og Per nå skulle på julebord med jobben, med overnatting? Hadde han følt seg trygg på deg hvis du var unnvikende hver gang han selv forsøkte å spørre deg om noe, ikke ville snakke om det som svekket tilliten mellom dere? Er du heldig, HI, så kanskje han ser det litt lettere hvis du snur helt rundt på situasjonen, kanskje han da ser seg selv tydeligere? Jeg ville sagt at du forstår han synes det er vanskelig å snakke om ting, at han er konfliktsky, men at nå er du redd for at det at han ikke vil snakke om ting faktisk vil føre til at du og han sklir fra hverandre, fordi du blir utrygg på ham og får vanskelig for å stole på ham når han er så unnvikende og konfliktsky, at det er sårende også. Jeg ville foreslått at dere går i parterapi, om dere skal fortsette sammen som par. Vil han ikke snakke om dette, og heller ikke i parterapi, da tror jeg ikke du og han er kompatible for et langvarig forhold. Anonymkode: 94a33...d09
Anonym bruker Skrevet 11. november 2020 #47 Skrevet 11. november 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg oppfatter deg ikke som sjalu. Men jeg synes mannen din er en klossmajor når det kommer til relasjoner, i tillegg til at han ikke tar ansvar. Det er en dårlig kombinasjon med konfliktskyhet på toppen. For deg, som er åpen for å snakke om ting og rydde opp, så tror jeg helt ærlig dette vil ødelegge følelsene dine for ham på sikt. At han snakker om henne, det trenger ikke bety at han liker henne som mer enn en kollega. Noen tenker at ved å snakke åpent til partneren så viser de partneren at de ikke er interessert i den de snakker om. Så akkurat det at han snakker om henne, det kan du egentlig ikke vite hvilken vei du bør tolke. Det jeg stusser på er to ting. Det første er at han var helt unnvikende da du spurte om han hadde invitert henne til det idrettsarrangementet og festen etterpå. Det ville jeg sett på som veldig merkelig, og enda merkeligere er det når det faktisk var 3,5 timers kjøretur dit. Da tviler jeg på at hun tilfeldig var der. Spesielt siden hun også ble med på festen etterpå. Det andre er at det er han hun føler hun vil dele med at hennes mor er kommet på sykehuset. Det kaaan jo også forklares med at de har et vennskap og at hun kanskje formidlet at hun ikke kommer på jobb i morgen (eller noe slikt), og at når han svarte så følte hun behov for å "snakke mer". Men likevel, det skurrer litt. Hadde egentlig ikke stusset så veldig på det i utgangspunktet, men gjør det når totalsituasjonen er som den er. Og det du skriver her, at "alt er greit" for ham, at det er umulig å ta opp ting med ham, det er også et slags faresignal. I hvert fall om du ønsker å ha et forhold hvor du har det godt, HI. Så ekstremt konfliktsky som han er så er det jo helt håpløst å snakke med ham om ting. Det ironiske er at så konfliktskye personer har en sterk tendens til å skape langt, langt større konflikter kun fordi de skyr alle konfrontasjoner og alt de frykter kan lukte av følelser eller ubehag. Mange av dem er også redde for å såre andre, og så ender de ofte opp med å såre alle involverte. Som andre allerede har påpekt, Hi, at du ikke stoler på hans kollega, det er uviktig. Det eneste som er viktig, det er om du stoler på mannen din. Og selv om du på ene siden sier du stoler på ham, så er det veldig tydelig at du egentlig ikke stoler på ham. Rett og slett fordi han er så konfliktsky at du ikke egentlig vet hvor du har ham. Han unngår å svare på om han inviterte henne til idrettsarrangement/fest. Han sier sms fra henne kun er jobb, samtidig som han sier moren hennes er på sykehus. Han vil ikke snakke om ting. Det er jo ikke rart at du ikke vet om du kan stole på ham. Når han sier at ting vil bli "greit" om et par dager, da sier han jo også at han mener ting bare får gå over, at dere bare skal skufle vanskelige og ubehagelige saker og følelser under teppet. Noen ganger kan det jo være smart å vente litt, la ting roe seg litt og så heller ta ting opp igjen. Men å alltid bare la ting "gå over" av seg selv, det skaper som regel bare usikkerhet og misnøye etterhvert. Små ting blir liggende og gnage og kan bli større problemer, kun fordi man ikke tar tak i det før det er et problem. Jeg tror ikke du har noe å tape på å snakke med ham om dette, HI. Jeg ville forsøkt med å speile situasjonen, hvordan ville han ha følt det om du hele tiden snakket om kollega Per, at du ber Per komme og se deg i mål på et idrettsarrangemen 3,5 timer unna (og at Per var den som slengte seg rundt halsen din når du kom i mål og holdt på din oppmerksomhet), at Per kom til festen klubben skulle ha om kvelden, at det er deg Per alltid henvender seg til, til og med når en av hans foreldre kommer på sykehus... hadde mannen din da følt seg trygg på at du og Per ikke hadde følelser for hverandre? Hadde mannen din følt seg helt trygg på å vite at du og Per nå skulle på julebord med jobben, med overnatting? Hadde han følt seg trygg på deg hvis du var unnvikende hver gang han selv forsøkte å spørre deg om noe, ikke ville snakke om det som svekket tilliten mellom dere? Er du heldig, HI, så kanskje han ser det litt lettere hvis du snur helt rundt på situasjonen, kanskje han da ser seg selv tydeligere? Jeg ville sagt at du forstår han synes det er vanskelig å snakke om ting, at han er konfliktsky, men at nå er du redd for at det at han ikke vil snakke om ting faktisk vil føre til at du og han sklir fra hverandre, fordi du blir utrygg på ham og får vanskelig for å stole på ham når han er så unnvikende og konfliktsky, at det er sårende også. Jeg ville foreslått at dere går i parterapi, om dere skal fortsette sammen som par. Vil han ikke snakke om dette, og heller ikke i parterapi, da tror jeg ikke du og han er kompatible for et langvarig forhold. Anonymkode: 94a33...d09 Enig i dette. Anonymkode: 01b55...9ff
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #48 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg oppfatter deg ikke som sjalu. Men jeg synes mannen din er en klossmajor når det kommer til relasjoner, i tillegg til at han ikke tar ansvar. Det er en dårlig kombinasjon med konfliktskyhet på toppen. For deg, som er åpen for å snakke om ting og rydde opp, så tror jeg helt ærlig dette vil ødelegge følelsene dine for ham på sikt. At han snakker om henne, det trenger ikke bety at han liker henne som mer enn en kollega. Noen tenker at ved å snakke åpent til partneren så viser de partneren at de ikke er interessert i den de snakker om. Så akkurat det at han snakker om henne, det kan du egentlig ikke vite hvilken vei du bør tolke. Det jeg stusser på er to ting. Det første er at han var helt unnvikende da du spurte om han hadde invitert henne til det idrettsarrangementet og festen etterpå. Det ville jeg sett på som veldig merkelig, og enda merkeligere er det når det faktisk var 3,5 timers kjøretur dit. Da tviler jeg på at hun tilfeldig var der. Spesielt siden hun også ble med på festen etterpå. Det andre er at det er han hun føler hun vil dele med at hennes mor er kommet på sykehuset. Det kaaan jo også forklares med at de har et vennskap og at hun kanskje formidlet at hun ikke kommer på jobb i morgen (eller noe slikt), og at når han svarte så følte hun behov for å "snakke mer". Men likevel, det skurrer litt. Hadde egentlig ikke stusset så veldig på det i utgangspunktet, men gjør det når totalsituasjonen er som den er. Og det du skriver her, at "alt er greit" for ham, at det er umulig å ta opp ting med ham, det er også et slags faresignal. I hvert fall om du ønsker å ha et forhold hvor du har det godt, HI. Så ekstremt konfliktsky som han er så er det jo helt håpløst å snakke med ham om ting. Det ironiske er at så konfliktskye personer har en sterk tendens til å skape langt, langt større konflikter kun fordi de skyr alle konfrontasjoner og alt de frykter kan lukte av følelser eller ubehag. Mange av dem er også redde for å såre andre, og så ender de ofte opp med å såre alle involverte. Som andre allerede har påpekt, Hi, at du ikke stoler på hans kollega, det er uviktig. Det eneste som er viktig, det er om du stoler på mannen din. Og selv om du på ene siden sier du stoler på ham, så er det veldig tydelig at du egentlig ikke stoler på ham. Rett og slett fordi han er så konfliktsky at du ikke egentlig vet hvor du har ham. Han unngår å svare på om han inviterte henne til idrettsarrangement/fest. Han sier sms fra henne kun er jobb, samtidig som han sier moren hennes er på sykehus. Han vil ikke snakke om ting. Det er jo ikke rart at du ikke vet om du kan stole på ham. Når han sier at ting vil bli "greit" om et par dager, da sier han jo også at han mener ting bare får gå over, at dere bare skal skufle vanskelige og ubehagelige saker og følelser under teppet. Noen ganger kan det jo være smart å vente litt, la ting roe seg litt og så heller ta ting opp igjen. Men å alltid bare la ting "gå over" av seg selv, det skaper som regel bare usikkerhet og misnøye etterhvert. Små ting blir liggende og gnage og kan bli større problemer, kun fordi man ikke tar tak i det før det er et problem. Jeg tror ikke du har noe å tape på å snakke med ham om dette, HI. Jeg ville forsøkt med å speile situasjonen, hvordan ville han ha følt det om du hele tiden snakket om kollega Per, at du ber Per komme og se deg i mål på et idrettsarrangemen 3,5 timer unna (og at Per var den som slengte seg rundt halsen din når du kom i mål og holdt på din oppmerksomhet), at Per kom til festen klubben skulle ha om kvelden, at det er deg Per alltid henvender seg til, til og med når en av hans foreldre kommer på sykehus... hadde mannen din da følt seg trygg på at du og Per ikke hadde følelser for hverandre? Hadde mannen din følt seg helt trygg på å vite at du og Per nå skulle på julebord med jobben, med overnatting? Hadde han følt seg trygg på deg hvis du var unnvikende hver gang han selv forsøkte å spørre deg om noe, ikke ville snakke om det som svekket tilliten mellom dere? Er du heldig, HI, så kanskje han ser det litt lettere hvis du snur helt rundt på situasjonen, kanskje han da ser seg selv tydeligere? Jeg ville sagt at du forstår han synes det er vanskelig å snakke om ting, at han er konfliktsky, men at nå er du redd for at det at han ikke vil snakke om ting faktisk vil føre til at du og han sklir fra hverandre, fordi du blir utrygg på ham og får vanskelig for å stole på ham når han er så unnvikende og konfliktsky, at det er sårende også. Jeg ville foreslått at dere går i parterapi, om dere skal fortsette sammen som par. Vil han ikke snakke om dette, og heller ikke i parterapi, da tror jeg ikke du og han er kompatible for et langvarig forhold. Anonymkode: 94a33...d09 Tusen takk for godt svar der du treffer mye på spikeren. Om jeg hadde snudd situasjonenen så hadde han bare svart at han stoler på meg. Vi har opplevd ett par situasjoner der menn har vist tydelig interesse for meg med meldinger, snap osv., men han sier bare at han stoler på meg. Ikke brydd seg særlig, men jeg har ordnet opp og sagt til disse at jeg ikke er intressert iom at jeg er i ett forhold. Han skyver alt under teppet og alt er bare greit. Til og med da en av hans kompiser la åpenlyst ann på meg på en fest, reagerte han ikke. Jeg kjente ikke denne kompisen særlig godt, men sa fra selv til han at jeg syntes han gikk langt over streken. Så alt i alt så er han totalt likegyldig så lenge han slipper å konfrontere noen. Jeg ønsker at vi kan snakke ut og åpent om ting, men han vil bare la det gå. Er nok derfor jeg er usikker på han. Heldigvis er jeg ikke redd for å si fra selv. Anonymkode: 1d4a4...e88
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #49 Skrevet 12. november 2020 Usikkerhet er en ting, men her prioriterer han jo helt feil. Dere har vært sammen i ca ett år, og likevel har han utstrakt kontakt med en annen dame etter arbeidstid, de finner muligheten for å treffes på jobb selv om de jobber i forskjellige team, de havner sammen på julebord med overnatting som er oppdelt 10 og 10, de har kontakt ofte på sms etter arbeidstid. Er det ikke slik at man skal prioritere kjæresten sin etter arbeidstid, særlig de første årene i forholdet? Anonymkode: 4b915...c9d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2020 #50 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Usikkerhet er en ting, men her prioriterer han jo helt feil. Dere har vært sammen i ca ett år, og likevel har han utstrakt kontakt med en annen dame etter arbeidstid, de finner muligheten for å treffes på jobb selv om de jobber i forskjellige team, de havner sammen på julebord med overnatting som er oppdelt 10 og 10, de har kontakt ofte på sms etter arbeidstid. Er det ikke slik at man skal prioritere kjæresten sin etter arbeidstid, særlig de første årene i forholdet? Anonymkode: 4b915...c9d Jeg syntes egentlig en alltid bør (prøve) å prioritere sin kjære, men enig med deg i at første årene er viktig for å kunne bygge opp nettopp den viktige respekten og tilliten. Er nok derfor jeg er utrygg. Anonymkode: 1d4a4...e88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå