Gå til innhold

Hva er planen deres for julefeiring i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Optatium skrev:

Her blir det den familien som vi pleier, meg og mine to søsken, mamma, mine to barn og en svoger. 7 stykker bør være innafor og er det ikke det er det ikke aktuelt å redusere faktisk. Vi er en bitteliten familie og ingen skal sitte alene. 

Det er ikke innafor om det er maks lov å være 5 sånn som nå.

Anonymkode: 81126...a7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Vi skulle egentlig hatt storfamilien på mannen sin side, men pga restriksjonene, pluss at vi får to studenter hjem, så blir det nok kun kjernefamilien på 5 som feirer sammen. 

Jeg gleder meg til det, tenker at det blir en stille og rolig julefeiring sammen med dem jeg er aller mest glad i. Ser for meg en rolig dag hvor alle får tid til å se Disney og Sølvguttene, lang og god middag, mini får åpne pakker innimellom og så kommer sikkert Nissen på besøk. 

Noen andre som har planene klare?

Anonymkode: 0858b...aa8

Vi skal være hos min bror og svigerinne og niesene :) Så håper virkelig det er lov til og ha mer enn 5 stk da, ellers kan faktisk ikke alle være sammen , vi blir 6 på besøk da

Anonymkode: ce241...c64

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Feil!! Du kan invitere inntil 5 personer. 
ikke kun være 5 totalt!

Anonymkode: ba483...9d3

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna skal være hos faren i år.
Jeg skal egentlig min søster og hennes familie, men det spørs om det går likevel siden de har voksne barn som kommer hjem. 
Min plan B er vin, film og pysjamas alene hjemme frem til 28.desember -hurra....

Anonymkode: 74378...47c

Det hørtes deilig ut 😊

Anonymkode: d8b0f...0aa

Skrevet

Skal feire alene med datteren min. Jobben har inført reiseforbud på fritidsreiser og innen det er muligens opphevet er sikkert billettene svindyre. Pappa er 70 år og ønsker ikke reise. Heller ikke broren min. De er også begge i risikogruppen. Mormor er 98 år og reiser naturlig nok ingensteder i disse tider. 
Blir litt trist når jeg tenker på jul i år. Savner familien min❤️

Anonymkode: 88eb7...abe

Skrevet

Egentlig er det julaften hos min søster i år, men tar alt som det kommer i år. 
Egentlig har jeg og datter fri på julaften, men vi belager oss på å måtte jobbe. Mye hyggeligere å plutselig få fri enn motsatt, det kan jo endre seg på julaften også. I disse dager går det ikke ann å planlegge så kye i forhold til jobb har vi skjønt. Selv hadde jeg egentlig to arbeidsdager denne uka, men det blir fem. Blir fort endringer når noen blir tett i nesa og må teste seg, vente på svar osv. Vi tester oss over en lav sko omdagen, heller det enn at maneg blir satt i karantene og evt smitetutbrudd som det florerer sv i byen her nå. 

Så om vi ender opp hos min søster eller ikke aner vi ikke før dagen kommer. Tror ike de lager noe mer ellerr mindre mat om vi kommer eller ikke uansett, for svoger vil ha restemat til seg selv noen dager, så blir evt en posjon mindre på han (vi er ikke like storspiser som han nemlig) 

Blir vi hjemme så skal vi kose oss her også. Ungene er forberedt på det og de syns det er helt greit. Mye i år som ikke har blitt som tradisjonen pleier, det har ikke vært trist for noen. Selv ikke for konfirmanten som ikke har fått noen fest, hun vil ha festen når vi kan samles sammen hele storfamilien, nære og fjerne. Vi gjør dagen til hva vi vil den skal bli til, og hyggelig blir den hos oss uansett. 

Anonymkode: 0ca83...cfe

Skrevet

Den blir så og si som alltid. Vi feirer med svigerforeldre og mannen to brødre. Eneste forskjell i år, er at den ene broren ikke kommer.

Anonymkode: 21b5e...0d3

Skrevet

Om det fortsetter med de samme restriksjonene kommer min mann og jeg til å feire alene. Barna skal til samværsforeldrene og vi skal egentlig til svigers, men der kommer det besteforeldre og vi vil ikke "ta i fra dem" julefeiringen. Hos mine foreldre kommer det søsken langveisfra så da vil vi heller ikke "ødelegge" det. Så mannen og jeg forbereder oss til å bare være oss to, og det er egentlig helt greit. 

Anonymkode: c19c8...085

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil!! Du kan invitere inntil 5 personer. 
ikke kun være 5 totalt!

Anonymkode: ba483...9d3

I Bergen er det ikke lov å overstige 5stk totalt, utenom når det er flere enn 5 som bor i samme bolig, selvsagt. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle bor ikke i Bergen altså... 

Anonymkode: 0edd8...72b

Skrevet

Her blir det oss i huset med den ensomme naboen som har familie flere timer unna. Vedkommende har blitt en del av husstanden vår slik at pandemien ikke blir i full ensomhet hele tiden. Naboen sier at det hadde blitt altfor ensomt uten oss.

Vår egen familie er stor og spredt utover, så ingen sitter alene på julaften og i jula. Heldigvis. 

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle bor ikke i Bergen altså... 

Anonymkode: 0edd8...72b

Nei, hvordan det? 

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig: på julaften driter jeg i det. 

Skrevet

Blir meg, samboer og mine fire barn. Hans barn får ikke lov å komme, og det er et stort savn.

Anonymkode: dcfa0...ea3

Skrevet

Det får vi ta når det nærmer seg. Mye kan skje innen slutten av desember.

Anonymkode: 7d51d...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...