Gå til innhold

Hva er planen deres for julefeiring i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle egentlig hatt storfamilien på mannen sin side, men pga restriksjonene, pluss at vi får to studenter hjem, så blir det nok kun kjernefamilien på 5 som feirer sammen. 

Jeg gleder meg til det, tenker at det blir en stille og rolig julefeiring sammen med dem jeg er aller mest glad i. Ser for meg en rolig dag hvor alle får tid til å se Disney og Sølvguttene, lang og god middag, mini får åpne pakker innimellom og så kommer sikkert Nissen på besøk. 

Noen andre som har planene klare?

Anonymkode: 0858b...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir kun oss 4. Deilig avslappende jul og vi gleder oss😊

Skrevet

Blir nok bare kjernefamilien som feirer sammen hos oss også.

Anonymkode: da305...eac

Skrevet

Planen er at vi fire skal feire med mine foreldre. Vi får se når julen kommer om  det er lov eller om vi er for mange.

Anonymkode: ffde8...404

Skrevet

Vi pleier bare være kjernefamilien, evnt samboere/barn til de eldste, og i år blir det kjernefamilien + en samboer. Så dagen blir som vanlig med nrk sine tradisjonelle sendinger på tv, brettspill, masse god mat både til sen frokost og middag, gaver, kos, latter og glede.

Anonymkode: 00f46...b3a

Skrevet

Hps oss er juøen mye mer enn julaften. Vi har og går vanligvis i mange juleselskaper. Jeg ser for meg at det ikke blir mulig i år, men vi venter med avlysningene til vi ser hvordan ting utvikler seg.

Anonymkode: f66e6...77e

Skrevet

Vi blir kjernefamilien og mine foreldre. Prøver å overtale foreldrene mine til å feire med min bror, noe de ikke har gjort på 10 år pga hans smugdrikkende svigerfar. Hvis de drar til min bror er det mulig vi feirer hos svigers.

Anonymkode: a0a5c...bcb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi blir kjernefamilien og mine foreldre. Prøver å overtale foreldrene mine til å feire med min bror, noe de ikke har gjort på 10 år pga hans smugdrikkende svigerfar. Hvis de drar til min bror er det mulig vi feirer hos svigers.

Dette var et svært merkelig svar? Hva har den smugdrikkende svigerfaren med saken å gjøre? Smugdrikker han på julaften mens foreldrene dine er der? Hvorfor skal du overtale dem til å feire jul der? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette var et svært merkelig svar? Hva har den smugdrikkende svigerfaren med saken å gjøre? Smugdrikker han på julaften mens foreldrene dine er der? Hvorfor skal du overtale dem til å feire jul der? 

Komplisert situasjon, men min svigerinne vil bare feire hjemme hos seg. Og faren hennes kommer selvsagt, han har ingen andre. Men da dette gjør at mine foreldre holder seg borte har ikke min bror fått feire med dem på ti år. Og det er ikke akkurat stas å sitte der med en samboer som er lei seg og en svigerfar som etter hvert både er full og ufin. Derfor mener jeg mine foreldre bør være hos han.

Skrevet

Jeg feirer hjemme med eksen og barna. Muligens også eksens bror og samboer, men de har ikke bestemt seg helt ennå.

Det blir ikke noe ulikt fra alle andre år. 

Anonymkode: ec86d...bd8

Skrevet

Vi skal egentlig være 11 fra 4 husstander i år, men den planen ser ut som den kan ryke. Plan B er da å feire med oss i kjernefamilien og eventuelt svigermor, så sant vi alle er friske. Håper det har kommet hurtigtester til kommunen innen det, sånn at om noen våkner på julaften med hoste og feber, så kan vi få avklart om det er korona eller forkjølelse. 

Anonymkode: bfb27...7d7

Skrevet

Barna skal være hos faren i år.
Jeg skal egentlig min søster og hennes familie, men det spørs om det går likevel siden de har voksne barn som kommer hjem. 
Min plan B er vin, film og pysjamas alene hjemme frem til 28.desember -hurra....

Anonymkode: 74378...47c

Skrevet

Julaften blir det min mann, min datter og min mor. Stille og rolig feiring med god mat, gløgg, og brettspill. Gleder meg.

2 juledag pleier vi alle (søsken med familie) å samles hos mamma på julefrokost. Hvordan det blir i år får vi vente å se. Spørs hvor mange vi har lov å samles hjemme. 

Skrevet

Jeg regner med at juleaften blir som planlagt, oss 4 pluss svigers og min far, så lenge det ikke blir enda strengere restriksjoner eller noen av oss er sjuke. Null stress å holde meteren i utgangspunktet, men tviler på at besteforeldrene vil holde 1 meter avstand fra barnebarna sine. Blir der bare oss 4, går det fint å, men håper ihvertfall pappa kan komme så han slipper å sitte alene.

Som vanlig blir det nok pysj omstrent frem til middag, fulle julestrømper til unga, gløgg, askepott, ribbemiddag og gaveåpning. Masse kos. 

Anonymkode: c809f...ffe

Skrevet

Her blir det den familien som vi pleier, meg og mine to søsken, mamma, mine to barn og en svoger. 7 stykker bør være innafor og er det ikke det er det ikke aktuelt å redusere faktisk. Vi er en bitteliten familie og ingen skal sitte alene. 

Skrevet

Hjemme med mine to snart voksne barn, min mor, min eksmann, og min nevø. 

Anonymkode: 01464...792

Skrevet

Vi får 6 gjester julaften: svigermor, svigerinne og søster med samboer og to voksne barn.

1 juledag blir vi 12. stk. Da med oss 4 og svigerfamilien.

Er noen syke, i karantene eller no blir det endringer.

Anonymkode: ba483...9d3

Skrevet

Vi skulle være 15 men om det er så strenge som regler som nå når det kun er lov med 5 personer;så blir det meg,sønnen min og begge foreldrene mine. Det blir stusselige greier :S

Anonymkode: 81126...a7f

Skrevet

Aner ikke, det kommer helt an på hvilke restriksjoner det ev. er. Vi er seks stykker og får pr. nå ikke lov å ha besøk av noen siden det er grense på 5 stykk. Hovedplanen er å reise til svigers og at ene svigerinnen m/,familie også kommer, men vi har både plan b og c klar også.

Anonymkode: 8b100...6f1

Skrevet

Vi blir oss 4 og kanskje mine foreldre,bror og bestemor. Blir vi kun oss 4 så er det greit. Vi er som regel det annet hvert år.

Pysj,strømpe, TV og frokost. 

Anonymkode: 388ed...730

Skrevet

Etter planen skal vi har svigermor på besøk på julaften, og besøke mamma og min søster i romjulen, men vi får se hva det blir til

Anonymkode: 29a31...dc5

Skrevet

Jeg barna skal til mine foreldre, samme med min søster. Mannen min er på jobb i julen. 

Anonymkode: 2e6ee...cd5

Skrevet

Regner med at det blir kun oss 4 hvis ikke situasjonen endrer seg til det bedre veldig raskt. 

Anonymkode: cdb40...d57

Skrevet

Blir oss fire i kjernefamilien. Vi står opp og spiser sokkesnop til julefilmer, før vi kler på oss og jeg begynner å lage mat, mens mannen tar med ungene ut. Så spiser vi etter sølvguttene og åpner pakker og kaffe og kake. 

Vi pleier ikke rekke alle gavene før ungene legger seg (vi bruker god tid og barna leker gjerne med presangen de akkurat har åpnet, så det tar en evighet). Så mannen og jeg har en veldig koselig tradisjon hvor vi åpner gavene til oss etter barna har lagt seg. Og så 1. juledag åpner vi resten av gavene til barna etter frokost, men vi har pysj og gjerne spiser litt mer julekaker. Det er alltid veldig trivelig. 

Anonymkode: 2d3a8...28f

Skrevet

Planen er på fire+svigerforeldre og svoger med barn. Hvis ikke det går, trenger jeg med at vi løser det ved at svigermor lager jul før seg, svoger og barn og vår familie og svigerfar blir hos oss. Håper også vi kan møte min familie i romjula. 

Anonymkode: 5ab4a...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...