Gå til innhold

Fortelle henne at han er utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier i fra med en gang at jeg er fæl, uten moral, slem osv.

Saken er: Jeg har hatt et forhold til en mann (gutt) i over et år. Jeg vil ikke bli sammen med ham.

For et halvt år siden fikk han seg kjæreste (noe jeg ikke fikk vite om før en måned etter). Jeg gjorde det "slutt" men har klarer alltid å sno seg tilbake. Jeg har prøvd å gjøre det slutt flere ganger både før og etter den nye kjæresten. Jeg har, av helt egoistiske grunner, lyst til å anonymt fortelle den nye jenta om dette. Han seiler seg gjennom alt uten noen konsekvenser. 

Spørsmålet mitt er: Om man ser bort i fra det at jeg egentlig kun vil være slem mot ham, er det noe hun bør bli fortalt? Om man tenker på henne altså? Han kommer til å fortsette med meg helt til jeg sier stopp og av erfaring så skjer jo ikke det med det første. Hver eneste gang klarer han å komme inn i varmen igjen. Og om det ikke er meg så blir det garantert en annen etter hvert. De er på vei til å flytte inn sammen nå. Jeg har fått inntrykk av at dette er en veldig bra og snill jente. Jeg vet selvfølgelig at det riktige er å gjøre det slutt, men jeg vet også at han kommer til å fortsette å være utro uansett. Hadde du ønsket å vite? Hun har barn fra før av

Anonymkode: b5bc2...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skaffet seg en fyr som allerede var opptatt. Hun vet hva hun gjør.

Anonymkode: 14ba9...5f2

Skrevet

Dobbeltmoralen lenge leve. 

Du er voksen, du styrer dine handlinger selv. Hans handlinger er du ikke ansvarlig for. 

Anonymkode: 7e263...ce6

Skrevet

Nei, jeg ville ikke hatt beskjed. 

Har fått en slik beskjed før, og ville faktisk vært foruten! 

Anonymkode: ba010...891

Skrevet

Jeg ville mer enn gjerne visst om det. 

Anonymkode: 166ac...c6c

Skrevet

Tenker at du heller bør jobbe med å sette grenser for deg selv.

Anonymkode: 7a332...567

Skrevet

Fortell henne det. Gubben er en shit å fortjener bedre, det gjør du også.

Anonymkode: fbb16...e6d

Skrevet

Han må nesten være mann nok til å gjøre dette selv. 
Hva får du utav det når du selv sier at du ikke er ute etter noe forhold?
Det kan fort tenkes at du blir sett på som en gammel flamme som aldri vil gi seg. 

Skrevet

For en dritt av en fyr. Du er jo dum du også, da, unnskyld meg. Hvorfor holder du på med sånn fyr? Han holder på med deg, og så får han seg kjæreste? Du er bra nok til duppe pikken i, men ikke til å være kjæreste med? Gud bedre. Som ei over sier, du må først og fremst sette grenser for deg selv. Hva han styrer med ellers, er ikke ditt problem. Kjæresten hans får nå bare finne av drittet hans selv, og det vil hun gjøre, om hun ikke allerede vet. Kom deg vekk fra hele fyren, finn deg en som respekterer deg, for det gjør ikke han der. 

Anonymkode: 3272d...532

Skrevet

Du er den svakeste og feigeste jeg har hørt om hi! Det er noe som heter nei. Nei du får ikke sex fra meg når du er i forhold. På måten du forklarer opplegget på virker du som du fraskriver deg alt ansvar. 

Du skal ikke si fra til damen. Du skal la fyren være. 

Anonymkode: 79d8f...2e8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er: Jeg har hatt et forhold til en mann (gutt) i over et år. Jeg vil ikke bli sammen med ham.

For et halvt år siden fikk han seg kjæreste (noe jeg ikke fikk vite om før en måned etter). Jeg gjorde det "slutt" men har klarer alltid å sno seg tilbake. Jeg har prøvd å gjøre det slutt flere ganger både før og etter den nye kjæresten. Jeg har, av helt egoistiske grunner, lyst til å anonymt fortelle den nye jenta om dette. Han seiler seg gjennom alt uten noen konsekvenser. 

Spørsmålet mitt er: Om man ser bort i fra det at jeg egentlig kun vil være slem mot ham, er det noe hun bør bli fortalt? Om man tenker på henne altså? Han kommer til å fortsette med meg helt til jeg sier stopp og av erfaring så skjer jo ikke det med det første. Hver eneste gang klarer han å komme inn i varmen igjen. Og om det ikke er meg så blir det garantert en annen etter hvert. De er på vei til å flytte inn sammen nå. Jeg har fått inntrykk av at dette er en veldig bra og snill jente. Jeg vet selvfølgelig at det riktige er å gjøre det slutt, men jeg vet også at han kommer til å fortsette å være utro uansett. Hadde du ønsket å vite? Hun har barn fra før av

Her er det jo du selv som er problemet. 

Anonymkode: ebcc1...76e

Skrevet

Dramalama. Slutt å ødelegge for andre med unnskyldninger som at du selv ville likt å vite det. Not your business. 

Anonymkode: 684c2...619

Skrevet

Er bare her inne at kvinner ønsker å leve i total uvitenhet.

Selvfølgelig vil man vite om ens partner er utro. Si det!

Anonymkode: 76335...fbe

Skrevet

Jeg ville visst, så jeg kunne dumpet fyren! Men hvorfor har du et forhold til en mann du ønsker å være slem mot, og ikke vil være sammen med?

Anonymkode: fa912...44c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville visst, så jeg kunne dumpet fyren! Men hvorfor har du et forhold til en mann du ønsker å være slem mot, og ikke vil være sammen med?

Anonymkode: fa912...44c

For hun er tydeligvis både viljeløs og ute av stand til å stå for en avgjørelse. Hun klarer faktisk ikke å kutte ut en mann hun ikke engang har følelser for. Hardt liv. 

Anonymkode: 7e263...ce6

Skrevet

Jeg ville blitt takknemlig om du fortalte meg det, så slapp jeg å kaste bort noe mer av livet mitt på en fyr som kjører dobbelt og trippelt og fuglene vet hva. Og jeg ville blitt enda mer takknemlig om du sa fra FØR jeg ble samboer med ham!

Men for din egen del, Hi, så bør du også ta et ordentlig oppgjør med deg selv. Hvorfor lar du deg manipulere av denne mannen som du tydeligvis ikke lenger liker en gang? Hvorfor lar du deg manipulere til å gjøre ting du egentlig ikke ønsker? Hva er det som gjør at du har så liten tro på deg selv og din egen verdi? Hvorfor tror du ikke at du fortjener bedre? Hvorfor gjør du ting som du vet er ødeleggende for deg selv?

Anonymkode: 939a7...df9

Skrevet

du sier du ikke vil være i noe forhold med han?

det tror jeg ingenting på..  virker som om han ikke vil være i noe forhold med deg, å fant seg noe mere spennende.

å at du nå sitter igjen bitter og hevngjerring! vist du ikke er intresert, hvorfor klarer han å lure deg trill rundt hver gang? virker som du har følelser for han som han ikke gjengjelder, å derfor vil du se han lide ved å sladre på han.. ingen tvil om at han er en dust, men han er ikke den eneste dusten i denne sammenhengen.

mitt råd er å meld deg ut, blokker han, å la saken ligge.

du kommer til å framstå som en bitter å sjalu x i denne saken.

Anonymkode: 5e9ac...ec2

Skrevet

Er det noen her som ikke leste det første jeg skrev her oppe? Takk til dere ander som faktisk har lest hve jeg skriver og skjønner hva jeg mener.

Poenget mitt var om du/dere ville visst om dette. Drit i om jeg er svak og alt det det der, det dreier seg om henne, bør jeg eller bør jeg ikke fortelle henne (anonymt, jeg er drit feig også, i tillegg til det andre jeg vet at jeg er). Jeg visste ikke at det var i et forhold før etter en måned, jeg visste ikke hvor seriøst det kom til å bli med det. Det var i startfasen. Grunnen til at jeg ikke klarer å si nei er pga sexen, Rett og slett. Uansett, om jeg hadde vært bitter og sjalu og alt det der så lurer jeg på om du ville visst det. om du var henne altså?

Jeg er ingen ex, jeg er en pulevenn. Han vil ikke bli sammen med meg og jeg vil ikke bli sammen med ham. Vi er så ulike at jeg til og med har sagt til ham at vi ikke bør snakke sammen, kun ha sex for hver gang vi har en samtale så ender det i uenigheter og krangel. 

De skal kanskje flytte inn sammen og hun har barn, han har vært utro mot alle han har vært sammen med og om set ikke er meg så er det noen andre.

Om du var en venninne av henne da, og du visste at hun var snill og grei.  Du kjenner typen hennes og vet at han er notorisk utro og alltid har vært det.. Ville du ha informert henne om det?

Hi

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

er ikke din oppgave, skjønner ikke hvorfor enkelte har så behov for og si fra om ting som ikke angår dem

Anonymkode: 7f7b5...934

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er ikke din oppgave, skjønner ikke hvorfor enkelte har så behov for og si fra om ting som ikke angår dem

Anonymkode: 7f7b5...934

Det angår jo meg, det er meg han er utro med 

Skrevet

Du vil ikke 'slå opp' men fyren så du er så feig at du skal få den nye dama til å gjøre det? Så du slipper å få dårlig samvittighet av å ligge med en opptatt fyr? 

Anonymkode: 0b02a...647

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det angår jo meg, det er meg han er utro med 

Og spørsmålet mitt er uansett ikke om det angår meg, det er: Hadde du villet vite om det, og spesielt nå som de er på vei til å flytte sammen og hun har barn

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil ikke 'slå opp' men fyren så du er så feig at du skal få den nye dama til å gjøre det? Så du slipper å få dårlig samvittighet av å ligge med en opptatt fyr? 

Anonymkode: 0b02a...647

Jeg har ikke dårlig samvittighet, jeg lurer kun på om det er noe hun burde bli fortalt.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen her som ikke leste det første jeg skrev her oppe? Takk til dere ander som faktisk har lest hve jeg skriver og skjønner hva jeg mener.

Poenget mitt var om du/dere ville visst om dette. Drit i om jeg er svak og alt det det der, det dreier seg om henne, bør jeg eller bør jeg ikke fortelle henne (anonymt, jeg er drit feig også, i tillegg til det andre jeg vet at jeg er). Jeg visste ikke at det var i et forhold før etter en måned, jeg visste ikke hvor seriøst det kom til å bli med det. Det var i startfasen. Grunnen til at jeg ikke klarer å si nei er pga sexen, Rett og slett. Uansett, om jeg hadde vært bitter og sjalu og alt det der så lurer jeg på om du ville visst det. om du var henne altså?

Jeg er ingen ex, jeg er en pulevenn. Han vil ikke bli sammen med meg og jeg vil ikke bli sammen med ham. Vi er så ulike at jeg til og med har sagt til ham at vi ikke bør snakke sammen, kun ha sex for hver gang vi har en samtale så ender det i uenigheter og krangel. 

De skal kanskje flytte inn sammen og hun har barn, han har vært utro mot alle han har vært sammen med og om set ikke er meg så er det noen andre.

Om du var en venninne av henne da, og du visste at hun var snill og grei.  Du kjenner typen hennes og vet at han er notorisk utro og alltid har vært det.. Ville du ha informert henne om det?

Hi

Jeg har svart tidligere i tråden. Det at hun har barn fra før er enda et argument for at du bør fortelle henne nå, før de ev. flytter sammen. Dette forholdet er mest trolig dømt til å feile, og her vil det i tillegg gå utover uskyldige barn.

Fortell, så får hun i det minste et valg. Om hun likevel går inn i samboerskapet (jeg regner med at han vil nekte), da gjør hun i det minste det med åpne øyne. Forhåpentligvis tenker hun seg om, for sine barns skyld.

Men sånn ellers - Han lyver til deg, dere kan ikke kommunisere, dere har ikke noe felles, bare krangler og er uenige om dere snakker sammen, dere vil tydeligvis ikke hverandre vel, hvordan greier du da å tenne på ham? (jeg greier bare ikke forstå det)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart tidligere i tråden. Det at hun har barn fra før er enda et argument for at du bør fortelle henne nå, før de ev. flytter sammen. Dette forholdet er mest trolig dømt til å feile, og her vil det i tillegg gå utover uskyldige barn.

Fortell, så får hun i det minste et valg. Om hun likevel går inn i samboerskapet (jeg regner med at han vil nekte), da gjør hun i det minste det med åpne øyne. Forhåpentligvis tenker hun seg om, for sine barns skyld.

Men sånn ellers - Han lyver til deg, dere kan ikke kommunisere, dere har ikke noe felles, bare krangler og er uenige om dere snakker sammen, dere vil tydeligvis ikke hverandre vel, hvordan greier du da å tenne på ham? (jeg greier bare ikke forstå det)

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor selv. Jeg har kommet frem til at det må være fordi vi aldri har hatt noe annen relasjon enn gjennom sex, det er utelukkende det det dreier seg om. Hvem han er og hva han gjør før han kommer til meg og etter at han drar har jeg ikke tenkt så mye over.

Jeg har også sagt i fra at om jeg har sex med en jeg kunne tenke meg å bli sammen med så er det full stopp med ham. Jeg kan ikke ha to stykker samtidig. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke han kan fortelle meg det samme. Det blir et svik for det handler om sex og sex er det eneste vi har sammen.

Det at vi er uenige om ting og at vi ikke har samme syn på livet er bare uenigheter. Folk er forskjellige og det er helt greit, men om han ikke klarer å være ærlig om en sånn ting, når han vet at det ikke blir noe grining, da blir det plutselig personlig.  Da har han gått direkte inn for å lyve, til meg, og det liker jeg ikke.

Jeg ser at de fleste over tror at  jeg vil gi beskjed til henne fordi jeg er sjalu og er redd for å miste ham, men det er ikke det. Jeg har dårlig samvittighet overfor henne, ikke fordi jeg ligger med ham, men fordi jeg vet at han ligger med meg..om det gir mening. Jeg synes hun, som du selv skriver, burde få et valg. Også har jeg lyst til å si i fra så han får svi litt. Det fortjener han. Noen vil sikkert si at det er å kaste stein i glasshus, men jeg føler det egentlig ikke sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...