Hengebukksvinet Skrevet 8. november 2020 #51 Skrevet 8. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har ikke inntrykk av det og det var lite pakistansk kultur i svaret. Lasagne hjemme hos mamma Shagufta? Anonymkode: e5f77...879 Hvorfor så ufin?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #52 Skrevet 8. november 2020 6 minutter siden, Hengebukksvinet skrev: Hvorfor så ufin? Jeg er ikke ufin. Anonymkode: e5f77...879
FrkFrix Skrevet 8. november 2020 #53 Skrevet 8. november 2020 Kalkun, som vi spiser hvert eneste år 😍 Det er tradisjon her, og det beste både jeg og datter spiser ❤️ åh, nå gleder jeg meg til jul!!!
sug lut Skrevet 8. november 2020 #54 Skrevet 8. november 2020 Jeg vil ikke ha kalkun til jul, men jeg skulle ønske noen inviterte meg på kalkun med allverdens av stuffing i romjula, for det er knallgodt. (Kanskje jeg skal lage det selv, forresten): Og pinnekjøtt er festmat, og det lager jeg gjerne, men virkelig ikke på julaften. Samme med lutefisk. Juletorsk ville gitt meg krampegråt, men jeg liker jo torsk - det er bare at det ikkke har noe med jula mi å gjøre. Det er jo det eneste det handler om: hva den enkelte ønsker og er vant til og har lyst på.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #55 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det følte du var et godt bidrag i tråden? Du trenger ikke ile til for å arrestere alle du ikke føler bidrar med den rette stemningen! Anonymkode: efb5d...f08
Spurvugla Skrevet 8. november 2020 #56 Skrevet 8. november 2020 Lasagne er vel typisk julemat i Italia? Mange steder er det heller ikke noen typisk julemeny som man må ha hvert år, slik som her, tradisjonen er bare at det skal være noe godt. Jeg vet ikke helt hva vi skal ha. Skal vi feire med min far, må det nok bli ribbe, ellers tar vi nok noe annet. Jeg har veldig lyst til å prøve and!
HeiteH Skrevet 8. november 2020 #57 Skrevet 8. november 2020 Som alltid blir det pinnekjøtt, hjemmelagde julepølser, hjemmelaget surkål, kålrotstappe og rørte tyttebær. Til dessert er det multer og hjemmelaget vaniljeis- selv om jeg egentlig ikke syns multer er så godt, men det er jul og tradisjoner kødder man ikke med!
Musemor med tre søte små Skrevet 8. november 2020 #58 Skrevet 8. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: I innlegget bruker hun ordet feire så jeg tviler på at det er snakk om en annen religion da... Hva slags kultur spiser det de bare finner på og gidder å lage på julaften. Pizza eller fiskegrateng er et fett? Jeg må få lov å syns dette høres utrolig stusselig ut. Anonymkode: e5f77...879 Men spiller det egentlig noe rolle hva du syns. Du kan da spise det du ønsker på julaften, så kan andre spise det de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #59 Skrevet 8. november 2020 Det blir pinnekjøtt, som alltid. Med riskrem og crème brûlée til dessert. Vurderer å lage vegisterkaker også, selv om det bare er jeg som spiser det. Anonymkode: af911...d61
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #60 Skrevet 8. november 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Som bergenser blir det ikke jul uten pinnekjøtt med riskrem til dessert. Det er ikke bare smaken, men julekvelden kommer med lukten. Nå lukteb av kålrot blander seg med lukten av pinnekjøttet, DA kiler det fortsatt litt forventningsfullt i magen. Anonymkode: 0dd56...917 Er også vestlending og for meg er det pinnekjøtt som gjeld. Har mann frå trøndelag, og etter eit par julafter der med ribbe, gjekk det opp for meg kva som mangla... lukta av pinnekjøtt og kålrot! Anonymkode: 5d0fe...0df
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #61 Skrevet 8. november 2020 Ribbe, surkål, poteter, rødkål, rosenkål, saus, medister, svisker, riskrem Anonymkode: b2f2e...c74
Kira Skrevet 8. november 2020 #62 Skrevet 8. november 2020 10 timer siden, Himmel og hav skrev: Ribbe, medister, surkål, saus, poteter, gulrøtter, rosenkål og svisker. Ikke noe å lure på en gang. Kan ikke se for meg en julaften uten. Til dessert er det flere muligheter. Om vi er storfamilien sammen, så er det gjerne alle på en gang: Himmelsk lapskaus, riskrem, karamellpudding og moltekrem. Dette ☝🏻 Jeg bare bytter ut moltekremen med iskake, så kunne vi vært i samme familie. Ingen julaften uten ribbe ☺️
Stridsmøy Skrevet 8. november 2020 #63 Skrevet 8. november 2020 Alltid pinnekjøtt på julaften. Og vi alle her i hus er veldig glad i pinnekjøtt.
Himmel og hav Skrevet 8. november 2020 #64 Skrevet 8. november 2020 6 minutter siden, Kira skrev: Dette ☝🏻 Jeg bare bytter ut moltekremen med iskake, så kunne vi vært i samme familie. Ingen julaften uten ribbe ☺️ Iskaka kommer fram til kakene
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #65 Skrevet 8. november 2020 Det blir ribbe og surkål. 1. dag blir det pinnekjøtt. Så blir det persetorsk en gang i romjulen. Anonymkode: 5b67a...07b
Anonym bruker Skrevet 8. november 2020 #66 Skrevet 8. november 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det blir ribbe og surkål. 1. dag blir det pinnekjøtt. Så blir det persetorsk en gang i romjulen. Anonymkode: 5b67a...07b Hva er persetorsk? Anonymkode: 1d506...643
skinnfilla Skrevet 8. november 2020 #67 Skrevet 8. november 2020 Det blir ribbe, medisterpølser og kaker, surkål, rødkål,blomkål, mandelpotet og brun saus. Pinnekjøtt og kålrabistappe. hjemmelaget karamellpudding og riskrem. vi blir 8, oss 5 + mamma, stefar og lillebror .
frk Nilsen Skrevet 9. november 2020 #68 Skrevet 9. november 2020 Pinnekjøtt, rotmos og medister-kjøttboller. Sjokoladefondant til dessert.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #69 Skrevet 9. november 2020 Pinnekjøtt og MASSE kålrabistappe. Søt multekrem og krumkaker til dessert, Anonymkode: 0301b...133
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #70 Skrevet 9. november 2020 Hos oss serveres pinnekjøtt. Jeg kommer egentlig fra en ribbefamilie der ribba er VELDIG viktig. Men personlig foretrekker jeg pinnekjøtt etter å ha blitt introdusert til det av mannen. Så når min familie kommer til oss på julaften må de nå pent spise pinnekjøtt, for det er det som nå er jul i mitt hus Har ribbe en annen dag i jula, da. men hverken mann eller barn er så begeistra for det. Anonymkode: cead4...9da
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #71 Skrevet 9. november 2020 Mest sannsynlig nøttesteik og vegisterkaker, med tilbehøret vi får på stedet (poteter og surkål og kokte grønnsaker). Og riskrem. Masse riskrem!! Anonymkode: 794bf...747
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #72 Skrevet 9. november 2020 47 minutes ago, Anonym bruker said: Mest sannsynlig nøttesteik og vegisterkaker, med tilbehøret vi får på stedet (poteter og surkål og kokte grønnsaker). Og riskrem. Masse riskrem!! Anonymkode: 794bf...747 Nøttestek er himmelsk! 😍 Blir det på meg og i år Anonymkode: b9f60...4c1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #73 Skrevet 9. november 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nøttestek er himmelsk! 😍 Blir det på meg og i år Anonymkode: b9f60...4c1 Er det vanskelig å lage? Datter er vegetarianer som spiser pinnekjøtt på julaften, men det hadde vært kjekt å servert henne noe annet enn laks en dag i romjulen. Anonymkode: efb5d...f08
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #74 Skrevet 9. november 2020 Ribbe, medisterkaker, medisterpølse, innmatkaker, innmatpølse, mandelpoteter, tyttebær og potetlefser. Anonymkode: a6eb7...9ae
Anonym bruker Skrevet 9. november 2020 #75 Skrevet 9. november 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det vanskelig å lage? Datter er vegetarianer som spiser pinnekjøtt på julaften, men det hadde vært kjekt å servert henne noe annet enn laks en dag i romjulen. Anonymkode: efb5d...f08 Hun er ikke vegetarianer hvis hun spiser kjøtt en sjelden gang. Anonymkode: e5f77...879
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå