Gå til innhold

Hva spiser dere på julaften i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Musemor med tre søte små skrev:

Blir det vi pleier å ha.

Hel and fylt med epler og svisker, fløtesaus, rødkål og smørdampede småpoteter til middag.
Riskrem til dessert.

Er halvt dansk, og den anden er dansk juletradisjon

And er ren julestemning! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Musemor med tre søte små skrev:

Blir det vi pleier å ha.

Hel and fylt med epler og svisker, fløtesaus, rødkål og smørdampede småpoteter til middag.
Riskrem til dessert.

Er halvt dansk, og den anden er dansk juletradisjon

Nå ble jeg sulten!

Her blir det pinnekjøtt. Ingen jul uten pinnekjøttlukt i stua.

Skrevet
4 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Selvsagt pinnekjøtt. 

Julemat er tradisjon og jeg hadde aldri servert noe annet uansett om jeg satt alene på julekvelden. Sushi og hjort kan vi ha hvilken som helst annen dag. 

Hjortevilt er det eneste jeg noensinne har fått på julaften. Mest rein, en sjelden gang hjort eller elg. Så det er tradisjon! 
(Jo, forresten, én gang friket pappa ut og lagde ryper.) 

Anonymkode: 62a04...636

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjortevilt er det eneste jeg noensinne har fått på julaften. Mest rein, en sjelden gang hjort eller elg. Så det er tradisjon! 
(Jo, forresten, én gang friket pappa ut og lagde ryper.) 

Anonymkode: 62a04...636

Den faren din er skummel når han friker ut! :D

Anonymkode: 1d506...643

Skrevet

Det er vel det samme hvor mange vi er eller hvem som kommer. Her i huset er det forskjell på hverdag og fest, og hvis vi bare skulle feire når vi fikk besøk, da ble det ikke mye. 

Her blir det full julemiddag med ribbe og pølse, og litt rakfisk som sidedish😅 penklær har vi og☺️

Skrevet

Altså... det er samme hvor mange vi blir til jul, pinnekjøtt og tilbehør blir det uansett! Nå har jeg mann og barn, men hadde jeg vært alene en julaften så hadde jeg likevel spist pinnekjøtt (kanskje Fjordland sin, men..). Tradisjon er tradisjon. Godt er det også, selv om sushi er favoritten. 

Anonymkode: 35288...175

Skrevet

Vi har egentlig alltid pinnekjøtt på julaften og ribbe nyttårsaften, men i år skal vi vekk på nyttårsaften, og alle vi kjenner spiser ribbe på julaften. Så det er ganske upraktisk å servere det til noen i romjula. 

Så vurderer å bytte: servere ribbe på julaften og pinnekjøtt i romjula. Men det sitter langt inne... Så må tenke litt på det... 

Anonymkode: b3e86...61a

Skrevet
7 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said:

Siden det kun blir oss 4 i år og ingen av oss har tradisjonell julemat som noe favoritt så blir det hjortestek med god saus, grønnsaker og poteter. Dessert blir panna cotta♥️

vi bruker og ha pinnekjøtt med tilbehør, men i år blir det ribbe ,ikke veldig glad i det,men går

Anonymkode: bc355...fb9

Skrevet

Hvis jeg skal feire hjemme, spiser jeg det som frister. Det kan vel være alt fra pizza til marokkansk couscussalat. Helst pizza egentlig. Hvis vi skal feire borte, pleier det å være flere typer lasagne på menyen. 

Skrevet
31 minutter siden, beef sister skrev:

Hvis jeg skal feire hjemme, spiser jeg det som frister. Det kan vel være alt fra pizza til marokkansk couscussalat. Helst pizza egentlig. Hvis vi skal feire borte, pleier det å være flere typer lasagne på menyen. 

For et stusselig forhold du må ha til jul og tradisjoner 

Anonymkode: e5f77...879

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølse og pinnekjøtt (som blir grillet på slutten for å få den litt krispy) Tyttebær, surkål, verdens beste saus og poteter. Gleeeeedeeeeer meeeeeg 🥰🥰🥰

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et stusselig forhold du må ha til jul og tradisjoner 

Det følte du var et godt bidrag i tråden? 

Skrevet

Uansett om vi er to eller 10 - her blir det pinnekjøtt. Desserten kan variere noe, det blir enten riskrem eller Dronning Maudpudding. 

Anonymkode: f26c7...4f5

Skrevet
1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det følte du var et godt bidrag i tråden? 

Hvorfor ikke? Høres unektelig utrolig stusselig ut... Vi som foreldre har ansvar for å gi barna våre gode tradisjoner og minner. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke? Høres unektelig utrolig stusselig ut... Vi som foreldre har ansvar for å gi barna våre gode tradisjoner og minner. 

Mulig hun tilhører en annen kultur og religion? Hva vet vi om det? Spørsmålet er hva folk spiser på julaften. 

Skrevet
4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Mulig hun tilhører en annen kultur og religion? Hva vet vi om det? Spørsmålet er hva folk spiser på julaften. 

I innlegget bruker hun ordet feire så jeg tviler på at det er snakk om en annen religion da... Hva slags kultur spiser det de bare finner på og gidder å lage på julaften. Pizza eller fiskegrateng er et fett? Jeg må få lov å syns dette høres utrolig stusselig ut. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I innlegget bruker hun ordet feire så jeg tviler på at det er snakk om en annen religion da... Hva slags kultur spiser det de bare finner på og gidder å lage på julaften. Pizza eller fiskegrateng er et fett? Jeg må få lov å syns dette høres utrolig stusselig ut. 

Du kan jo begynne å spørre vedkommende på en ordentlig måte hvis du lurer på hvorfor hun velger som hun gjør 

Skrevet

Ribbe, riskrem og hesteskois. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud frøken snever. Om du hadde flyttet til Pakistan der alle feiret eid, men du feiret storstilt jul, så ville du kanskje feiret en liten eid med det du ville ha den dagen og kost deg litt ekstra, uten å gidde å gjøre det helt store av det. Tenk om alle pakistanerne hadde pekt fingeren på deg og insinuert at du var dårlig mor for det. Nei, ta deg en bolle gidder du... 

Skrevet

Du kan jo begynne å spørre vedkommende på en ordentlig måte hvis du lurer på hvorfor hun velger som hun gjør 

Jeg ytrer meningen min først og fremst. Syns det høres utrolig stusselig ut og syns det er synd at tradisjoner betyr så lite for andre... Hvis de er ensomme og alene ok men ikke når det er barn inne i bildet men det er min mening. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud frøken snever. Om du hadde flyttet til Pakistan der alle feiret eid, men du feiret storstilt jul, så ville du kanskje feiret en liten eid med det du ville ha den dagen og kost deg litt ekstra, uten å gidde å gjøre det helt store av det. Tenk om alle pakistanerne hadde pekt fingeren på deg og insinuert at du var dårlig mor for det. Nei, ta deg en bolle gidder du... 

Regner med at hun ikke er pakistaner hvis hun faktisk svarer her. 🙄🙄

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ytrer meningen min først og fremst. Syns det høres utrolig stusselig ut og syns det er synd at tradisjoner betyr så lite for andre... Hvis de er ensomme og alene ok men ikke når det er barn inne i bildet men det er min mening. 

Lurt å spørre før du antar 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at hun ikke er pakistaner hvis hun faktisk svarer her. 🙄🙄

Hvorfor det? Nå er det ikke rent få andregenerasjons innvandrere som faktisk er norske, men som har andre tradisjoner. Hvorfor skulle ikke de skrive på forum? 

Skrevet

Lurt å spørre før du antar 

Trenger ikke å spørre når noe står svart på hvitt. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det? Nå er det ikke rent få andregenerasjons innvandrere som faktisk er norske, men som har andre tradisjoner. Hvorfor skulle ikke de skrive på forum? 

Har ikke inntrykk av det og det var lite pakistansk kultur i svaret. Lasagne hjemme hos mamma Shagufta? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...