GĂ„ til innhold

Helvetes drittmannđŸ˜€

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bor i nabohuset og du vil heller sove pÄ hotell enn Ä feire jul med dem?? Her mÄ det da vÊre mer enn bekymring for en dÄrlig natt som ligger bak? 

Og det er over en mnd til jul, sÞvnmÞnsteret til barnet kan endre seg flere ganger innen den tid. 

Anonymkode: 40d2f...e75

Ja, mÞnsteret kan endre seg, men nÄ var jo lÞsningen Ä be alle til oss, det er greit for de fleste Ä vite fÞr julaften hvor feiringen skal foregÄ. Problemet med julefeiringen er at det blir sent. Kunne vi dratt derfra og hjem i seks-syvtiden, da ville baby rekke Ä roe ned fÞr sine vante rutiner. Og det med at jeg ville pÄ hotel var ikke et Þnske, det var en mÄte Ä si at om han setter egne behov fÞr babyens, sÄ fÄr han ta natten ogsÄ, og den blir ikke mye preget av sÞvn.

Anonymkode: 7fe79...72d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig innlegg. Vi var hos svigers da fÞrste baby var 3 uker. Det gikk helt fint, slapp Ä lage mat og vi fikk hjelp til Ä bÊre baby som hadde kolikk. 

Anonymkode: 358cb...d8d

Skrevet
Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev:

Ja, mÞnsteret kan endre seg, men nÄ var jo lÞsningen Ä be alle til oss, det er greit for de fleste Ä vite fÞr julaften hvor feiringen skal foregÄ. Problemet med julefeiringen er at det blir sent. Kunne vi dratt derfra og hjem i seks-syvtiden, da ville baby rekke Ä roe ned fÞr sine vante rutiner. Og det med at jeg ville pÄ hotel var ikke et Þnske, det var en mÄte Ä si at om han setter egne behov fÞr babyens, sÄ fÄr han ta natten ogsÄ, og den blir ikke mye preget av sÞvn.

Men hvorfor kan ikke en av dere dra hjem med baby da? Fra nabohuset mÄ da det vÊre null problem. 

Sorry, men her er all min stþtte til pappa’n. Du er virkelig vrang og vanskelig. 

Skrevet

Herlighet. Her er du drĂžy.

Og dersom du tenker Ä oppdra barnet pÄ denne mÄten sÄ fÄr dere et problem. Hvis dere ikke kan dra bort i nabohuset pÄ julaften i frykt for Ä spolere barnets sÞvnmÞnster - da sitter dere allerede langt pÄ vei fast i hengemyra

Fy sÞren sÄ sÄret mamma hadde blitt om vi satt i nabohuset og nektet Ä komme bort pÄ julaften. 

Helt absurd 

Anonymkode: e6b36...777

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bor i nabohuset og ser baby omtrent hver dag. Det er koselig folk som jeg ikke har noe imot, og vi besÞker de ofte. Det hadde vÊrt veldig praktisk Ä komme til alt ferdig, og jeg er ikke i tvil om at mange ville hjelpe til med baby den kvelden. Og problemet er heller ikke da, men om natten. Da er jobben min. Jeg har to eldre barn, og med dem hadde ikke dette vÊrt et problem i det hele tatt, sÄ det handler ikke bare om «Ä legge tilrette og vÊre fleksibel», men at barn er forskjellige og har forskjellige behov.

Hi, jeg har spurt deg tidligere, hva er det egentlige problemet ditt med denne julen og julefeiringen?

Det er ikke minstes soverutiner, det er ikke reise/avstand, det er ikke svigers.

SÄ hva er den egentlige Ärsaken til at du ikke orker tanken pÄ julen?

Er det pga. egen sĂžvnmangel, er du deprimert, er det noe den kommende julen minner deg om som du ikke Ăžnsker Ă„ forholde deg til?

Om det er natten som er problemet og at det bare er du som tar natt - dere har nesten to mÄneder frem til jul, snakk med mannen, si at du er utslitt og at nÄ mÄ dere finne en mÄte Ä fordele nettene pÄ mellom dere slik at ogsÄ du fÄr sove litt.

Men det fÞrste du mÄ gjÞre er Ä innrÞmme for deg selv hva som er den egentlige Ärsaken til at du reagerer som du gjÞr nÄ. Ikke alt pratet rundt, hva er den egentlige Ärsaken din?

Anonymkode: 6c3f9...354

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet. Her er du drĂžy.

Og dersom du tenker Ä oppdra barnet pÄ denne mÄten sÄ fÄr dere et problem. Hvis dere ikke kan dra bort i nabohuset pÄ julaften i frykt for Ä spolere barnets sÞvnmÞnster - da sitter dere allerede langt pÄ vei fast i hengemyra

Fy sÞren sÄ sÄret mamma hadde blitt om vi satt i nabohuset og nektet Ä komme bort pÄ julaften. 

Helt absurd 

Anonymkode: e6b36...777

Enig i at dette er absurd Ä ikke kunne dra sÄ kort. Men mor/svigermor har ingen grunn til Ä bli sÄret dersom hun allerede var bedt hjem til barnebarnet. 

Endret av Pashla
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bor i nabohuset og ser baby omtrent hver dag. Det er koselig folk som jeg ikke har noe imot, og vi besÞker de ofte. Det hadde vÊrt veldig praktisk Ä komme til alt ferdig, og jeg er ikke i tvil om at mange ville hjelpe til med baby den kvelden. Og problemet er heller ikke da, men om natten. Da er jobben min. Jeg har to eldre barn, og med dem hadde ikke dette vÊrt et problem i det hele tatt, sÄ det handler ikke bare om «Ä legge tilrette og vÊre fleksibel», men at barn er forskjellige og har forskjellige behov.

Da sier du til mannen at det ENESTE du Þnsker deg i julegave fra ham, er at du ikke skal bli vekket natt til 1.juledag. 
Om han lÞser det med Ä overnatte et annet sted med babyen, eller legger seg pÄ et rom der du ikke hÞrer dem eller lignende, det er likegyldig. Men det er altsÄ gaven i Är. SÄ fÄr han prÞve selv, hvis det stemmer at det kun er du som tar jobben om natta. 

Egentlig bÞr dere jo starte fÞr jula kommer ogsÄ. Det du trenger er jo sÞvn.

Skrevet
19 minutter siden, Pashla skrev:

Da sier du til mannen at det ENESTE du Þnsker deg i julegave fra ham, er at du ikke skal bli vekket natt til 1.juledag. 
Om han lÞser det med Ä overnatte et annet sted med babyen, eller legger seg pÄ et rom der du ikke hÞrer dem eller lignende, det er likegyldig. Men det er altsÄ gaven i Är. SÄ fÄr han prÞve selv, hvis det stemmer at det kun er du som tar jobben om natta. 

Egentlig bÞr dere jo starte fÞr jula kommer ogsÄ. Det du trenger er jo sÞvn.

ForstÄr tankegangen din, men jeg tror dessverre at fokuset til mannen da blir at hvis Hi fÄr sove den ene natten sÄ har han gitt henne en STOR gave, at han har vÊrt gavmild og flink - og dermed heller ikke trenger Ä gjÞre det sÄ ofte, for det var jo Þnsket som en enkeltnatt som julegave. Han fÄr heller ikke noe realistisk inntrykk av Ä kjenne hvordan det er Ä gÄ lenge uten nok sÞvn, ergo risikerer HI at han ikke bidrar noe pÄ natt hverken fÞr eller etter julaften.

Om det bare er sÞvnen som er problemet sÄ er det jo langt pÄ overtid at de faktisk kommuniserer med hverandre om det og finner en lÞsning i hverdagen, slik at ogsÄ HI kan fÄ sove. Han mÄ stille opp, hun mÄ kommunisere at det er det hun trenger, siden han tydeligvis ikke forstÄr det av seg selv. Og sÄ mÄ de finne en fast lÞsning som begge to forplikter seg til for Ä lÞse denne utfordringen.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ForstÄr tankegangen din, men jeg tror dessverre at fokuset til mannen da blir at hvis Hi fÄr sove den ene natten sÄ har han gitt henne en STOR gave, at han har vÊrt gavmild og flink - og dermed heller ikke trenger Ä gjÞre det sÄ ofte, for det var jo Þnsket som en enkeltnatt som julegave. Han fÄr heller ikke noe realistisk inntrykk av Ä kjenne hvordan det er Ä gÄ lenge uten nok sÞvn, ergo risikerer HI at han ikke bidrar noe pÄ natt hverken fÞr eller etter julaften.

Om det bare er sÞvnen som er problemet sÄ er det jo langt pÄ overtid at de faktisk kommuniserer med hverandre om det og finner en lÞsning i hverdagen, slik at ogsÄ HI kan fÄ sove. Han mÄ stille opp, hun mÄ kommunisere at det er det hun trenger, siden han tydeligvis ikke forstÄr det av seg selv. Og sÄ mÄ de finne en fast lÞsning som begge to forplikter seg til for Ä lÞse denne utfordringen.

Ja, her gÄr det nok pÄ stumpene med bÄde trÞtthet og kommunikasjon.

Skrevet

Hi, jeg har spurt deg tidligere, hva er det egentlige problemet ditt med denne julen og julefeiringen?

Det er ikke minstes soverutiner, det er ikke reise/avstand, det er ikke svigers.

SÄ hva er den egentlige Ärsaken til at du ikke orker tanken pÄ julen?

Er det pga. egen sĂžvnmangel, er du deprimert, er det noe den kommende julen minner deg om som du ikke Ăžnsker Ă„ forholde deg til?

Om det er natten som er problemet og at det bare er du som tar natt - dere har nesten to mÄneder frem til jul, snakk med mannen, si at du er utslitt og at nÄ mÄ dere finne en mÄte Ä fordele nettene pÄ mellom dere slik at ogsÄ du fÄr sove litt.

Men det fÞrste du mÄ gjÞre er Ä innrÞmme for deg selv hva som er den egentlige Ärsaken til at du reagerer som du gjÞr nÄ. Ikke alt pratet rundt, hva er den egentlige Ärsaken din?

Problemet er at jeg trodde vi var enige i fjor om at det sannsynligvis var det mest praktiske for oss Ä feire hjemme i Är, og be familie til oss. Dette har han glemt, og jeg argumenter med at nÄr mini har sÄ ekstremt dÄrlige soverutiner, sÄ synes jeg det er bortkastet Ä kÞdde dem til for dette, nÄr det finnes gode alternativ. Jeg vil selvfÞlgelig feire med dem, men vil helst ikke ha en natt som er enda dÄrligere enn vanlig.

Jeg skal snart begynne Ä jobbe igjen, men tror ikke det er en god lÞsning Ä la han ta nettene, fordi jeg uansett vil hÞre dem, og ikke fÄ sove likevel. Da er det bedre at jeg tar nettene, sÄ fÄr ihvertfall han sove.

Vi kunne godt ha vÊrt bort til dem og reist tidlig hjem, men julefeiring starter vanligvis sÄ sent at vi ikke vil rekke mer enn middagen, og feiringa vil bli bÄde stusselig og amputert.

Skrevet

Du er sur fordi mannen glemte noe dere diskuterte I FJOR? 
hva med Ä legge ungen i vogna og bare trille hjem? Oppi en pose, i pysj. Ta av toppen pÄ posen, legg pÄ et pledd og la vogna stÄ ved senga di om natten.

det er jo mye hyggeligere for dere alle Ä komme til dekket bord og hjem til ferdig ryddet hus! 
jeg er enig med hun som lurer pÄ hva problemet egentlig er?

Anonymkode: 27964...e63

Skrevet
18 hours ago, Anonym bruker said:

Argh! 
vi har baby pÄ 7 mnd. Vi diskuterte julefeiring i fjor, og jeg trodde vi var enige om at vi ville synes det var mest praktisk Ä feire hjemme i Är med sÄ liten baby. Det har han glemt, og lurte pÄ om vi skulle bort til hans foreldre i Är.

SÄ snakker vi frem og tilbake, er uenige om hva vi ble enige om i fjor. Jeg argumenter med at baby har dÄrlige sÞvnrutiner, og at jeg ikke er sÊrlig motivert for Ä tukle med dem for Ä sove enda dÄrligere. Han sier han kjÞper argumentene og at vi blir hjemme. 
I diskusjonen sier jeg ogsÄ at hvis det er sÄ viktig for han Ä vÊre hos dem mÄ han bare reise alene, evt ta baby med seg, men jeg blir hjemme, med eller uten baby. Tar han baby med setter jeg pris pÄ at de blir natten over sÄ ihvertfall jeg kan sove. Dette synes han er uhÞrt, at jeg skal «nekte» dem Ä komme hjem. Det var selvsagt ikke poenget mitt, men jeg sier jeg kan dra pÄ hotel istedenfor. Videre, pÄ direkte spÞrsmÄl, om jeg heller vil feire jul alene pÄ hotel enn Ä dra baby ut av huset, svarer jeg at jeg heller vil pÄ hotel. Da nekter han plutselig for Ä stilt spÞrsmÄlet, men bruker likevel svaret mitt mot meg, og er helt rystet over at jeg helt uten videre helst vil feire jul uten dem!

argh! Jeg blir sĂ„ forbanna! Og jada, jeg vet at dere ikke kan bidra med noe, men mĂ„ bare ventilere en plass đŸ€Ź

altsÄ at babyen har sÞvnproblemer er ikke en unnskylding mener jeg, samme hadde vÄr, fra 0-8 mnd, men dro bort for det

Anonymkode: 17169...394

Skrevet

Problemet er at jeg trodde vi var enige i fjor om at det sannsynligvis var det mest praktiske for oss Ä feire hjemme i Är, og be familie til oss. Dette har han glemt, og jeg argumenter med at nÄr mini har sÄ ekstremt dÄrlige soverutiner, sÄ synes jeg det er bortkastet Ä kÞdde dem til for dette, nÄr det finnes gode alternativ. Jeg vil selvfÞlgelig feire med dem, men vil helst ikke ha en natt som er enda dÄrligere enn vanlig.

Jeg skal snart begynne Ä jobbe igjen, men tror ikke det er en god lÞsning Ä la han ta nettene, fordi jeg uansett vil hÞre dem, og ikke fÄ sove likevel. Da er det bedre at jeg tar nettene, sÄ fÄr ihvertfall han sove.

Vi kunne godt ha vÊrt bort til dem og reist tidlig hjem, men julefeiring starter vanligvis sÄ sent at vi ikke vil rekke mer enn middagen, og feiringa vil bli bÄde stusselig og amputert.

SÄ du vil egentlig ta alle nettene. Det er jo greit, men ikke gjÞr deg til matyr. 

NÄr dere allerede fÞr barnet var fÞdt laget dere begrensinger i hva barnet kan vÊre med pÄ er det jo ikke noe sjokk at dette ble uoverkommelig. 

Skrevet

Men hva er problemet og hvorfor kan ikke de komme til dere i stedet? Det er jo enklest siden dere jo faktisk har en baby og jeg regner med de kun er to voksne personer?

Ville forsÞkt Ä fÄtt det til pÄ den mÄten, da det vil bli en mer komfortabel feiring for dere, og de kan faktisk gÄ hjem og legge seg etter feiringen er over.

Skrevet (endret)
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du virker vanskelig og veldig negativt innstilt til svigerforeldrene dine. Er det virkelig sÄ vanskelig Ä ta med barnet pÄ besÞk til besteforeldrene? Barn tilpasser seg og ting gÄr gjerne bedre enn man tror og dessuten gjÞr det ingenting om rutinene blir litt endret i blant. Vi reiste mye med vÄre fra de var bittesmÄ, til bestefaren i Sverige da eldste var 4 uker, Thailand da hun var 4 mnd og med minste dro vi til familie i Kroatia da babyen var 8 uker. Alt gÄr sÄ lenge man legger til rette for det og er litt fleksibel. Hvor vanskelig kan det vÊre at dere sover over en natt med ungen i jula? Avtal med faren at dere tar en del hver av nattevÄket eller kanskje besteforeldrene kan passe pÄ den lille et par timer pÄ morgenen sÄ dere kan sove ut litt? VÊr glad dere har hverandre og familie Ä vÊre sammen med....god jul!

Anonymkode: 0cf1c...97d

Men nÄ er det slik at babyer er forskjellige, noen tilpasser seg ikke, ting gÄr fort enda verre enn man trodde og det fÄr langvarige konsekvenser Ä endre rutinene bare litt. Det kan vÊre sÄ vanskelig Ä sove over en natt fordi at ingen kommer til Ä sove den natta, verken den som har baby eller noen andre innen hÞrselsvidde.

Ja, det er fint Ä vÊre fleksibel, men mange med fleksible babyer tror at det er deres egen fortjeneste at baby tÄler litt rutinebrudd og tar seg greit inn igjen etter en dag med hÞy stemning og liv og rÞre. De fleste med rigide rutiner har dem gjerne av en grunn, for det ville tross alt vÊre mye enklere Ä bare ha baby med pÄ lasset og la dem sove der man er om det fungerte. Det er nÄr det ikke fungerer Ä vÊre fleksible, at man lager de rigide rutinene.

NÄr det er sagt, tenker jeg man kan komme til en ordning nÄr svigers bor i nabohuset. Det kan vÊre sÄ enkelt som at en forelder og baby drar hjem etter middag og i god til fÞr leggetid. Det hÞres ut som TS sin motvilje kommer fra et dypt utslitt og sÞvndeprivert synspunkt, og jeg tenker julaften ikke er hovedproblemet her. Hovedproblemet er at TS er sÄ pÄ felgen at hun bare klarer ha fokus pÄ Ä overleve. Far har tydeligvis stÞrre overskudd, og bÞr komme mer pÄ banen sÄ TS kan hente seg inn. Hvordan det best kan gjÞres, mÄ de diskutere, men TS trenger hvile. Ønsket om alenejul pÄ hotell er et uttrykk for at alt er for mye, og at det ene selskapet fullstendig velter lasset.

Endret av Mostly Harmless
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jojo, men det var i fjor OG mannen sa seg enig med deg i at dere kunne feire hjemme hos dere. SĂ„ det er dere ferdig med.

Ang. resten av det med sÞvn. Det er veldig tydelig for alle som leser i trÄden at du virkelig trenger sÞvn og ro pÄ nettene. Det hjelper hverken baby, deg, far eller familien at du er martyr. For det er det du nÄ er. Du slipper ikke til. Kanskje tanken din i utgangspunktet er godt ment, men pÄ sikt fungerer det ikke, for du fÄr tydeligvis langt mindre sÞvn enn hva du trenger. Det gjÞr noe med overskuddet ditt, og det gjÞr ogsÄ noe med smidigheten din Ä gjÞre, hvordan du fungerer med familien din. NÄ er du kommet sÄ langt ut at du Þnsker Ä feire jul uten familien, babyens fÞrste jul. Det er ikke det en velfungerende mor Þnsker, HI. Det er det en utslitt og sÞvndeprivert mor sier i desperasjon. Og da er det overmodent pÄ tide Ä gi slipp, bÄde slippe far til og kreve at far stiller opp. Du kan sove med Þrepropper, for Ä fÄ sove, og selv om du da ogsÄ kanskje hÞrer dem sÄ vil du likevel fÄ langt mer hvile enn du i dag gjÞr. Og etterhvert vil du ogsÄ greie Ä sovne igjen, selv om du hÞrer at far stÄr opp med barnet. Men det krever at du ogsÄ stoler pÄ far og lar ham fÄ vÊre far.

Ang. tid hos svigers, det er jo bare Ă„ spĂžrre pent om dere kan begynne litt tidligere.

Men dÞnn seriÞst, nÄ mÄ du ta ansvar og sÞrge for at du fÄr sove pÄ nettene, hvis ikke risikerer du Ä bli raskt utbrent. Da kan situasjonen plutselig bli at du er utbrent, greier ikke jobbe, og du kan plutselig stÄ som alenemor, fordi forholdet har rÞket pga. for mange uforstÄelige og unÞdvendige krangler.

Snakk med mannen din i kveld, si at du innser at du ikke tenker helt klart for tiden fordi du har sÄ stort underskudd pÄ sÞvn, og at dere mÄ fÄ til en ordning med at dere deler pÄ Ä ta ansvar for barnet pÄ nettene. Og sÄ finner dere en lÞsning og fÞlger den!

Skrevet

Men kjÊre deg, hvis dere er sÄ i mangel pÄ sÞvn, la nÄ svigers ta seg av julestria! 

Tenk sÄ deilig Ä komme til dekket bord, og la dem styre med alt. Hvis dere er naboer uansett, sÄ kan jo en av dere til og med gÄ hjem og legge babyen - dere kan jo til og med bytte pÄ Ä vÊre hjemme eller hos svigers. Kanskje de eldste kan overnatte der borte hvis det hjelper litt pÄ? 

Er det sÄ viktig hva som ble avtalt for et Är siden - da visste jo ingen av dere hvordan situasjonen ville bli nÄ. 

Det er ganske tydelig at dere begge er litt frynsete pÄ grunn av dÄrlig sÞvn. Bytt pÄ litt, bruk fridagene i jula til Ä gi hverandre en hel natts sÞvn - det hjelper. 

Skrevet
PĂ„ 8.11.2020 den 8.58, Anonym bruker skrev:

Argh! 
vi har baby pÄ 7 mnd. Vi diskuterte julefeiring i fjor, og jeg trodde vi var enige om at vi ville synes det var mest praktisk Ä feire hjemme i Är med sÄ liten baby. Det har han glemt, og lurte pÄ om vi skulle bort til hans foreldre i Är.

SÄ snakker vi frem og tilbake, er uenige om hva vi ble enige om i fjor. Jeg argumenter med at baby har dÄrlige sÞvnrutiner, og at jeg ikke er sÊrlig motivert for Ä tukle med dem for Ä sove enda dÄrligere. Han sier han kjÞper argumentene og at vi blir hjemme. 
I diskusjonen sier jeg ogsÄ at hvis det er sÄ viktig for han Ä vÊre hos dem mÄ han bare reise alene, evt ta baby med seg, men jeg blir hjemme, med eller uten baby. Tar han baby med setter jeg pris pÄ at de blir natten over sÄ ihvertfall jeg kan sove. Dette synes han er uhÞrt, at jeg skal «nekte» dem Ä komme hjem. Det var selvsagt ikke poenget mitt, men jeg sier jeg kan dra pÄ hotel istedenfor. Videre, pÄ direkte spÞrsmÄl, om jeg heller vil feire jul alene pÄ hotel enn Ä dra baby ut av huset, svarer jeg at jeg heller vil pÄ hotel. Da nekter han plutselig for Ä stilt spÞrsmÄlet, men bruker likevel svaret mitt mot meg, og er helt rystet over at jeg helt uten videre helst vil feire jul uten dem!

argh! Jeg blir sĂ„ forbanna! Og jada, jeg vet at dere ikke kan bidra med noe, men mĂ„ bare ventilere en plass đŸ€Ź

Argumentene dine er litt rare. Men skjÞnner at man kan bli litt skrullete og kranglete av sÞvnmangel, spesielt etter 7 mnd. 

En 7 mnd gammel baby er mer enn gammel nok til at du burde ta tak i sÞvnproblemene og fikse dem fÞr jul. SÄ kan dere sove godt uansett hvor dere er. 

Anbefaler programmet fra Little Ones pÄ det sterkeste. Har brukt det pÄ alle tre barna. Har ogsÄ en baby pÄ 7 mnd og han sover stort sett hele natta fra kl 19 til 07. Innimellom vÄkner han klokka 03 og fÄr ei flaske, men stort sett sover han hele natta i egen seng. 

https://www.littleones.co/collections/programs

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i huleste skal noen av dere sove over hvis dere bor i nabohuset? 

Anonymkode: 6fa4d...d46

Skrevet

Tipper denne historien skurrer litt for oss og har noen huller fordi du har anonymisert innlegget (litt for) godt?!;)

Been there, done that;) Anonymisering er viktig.

I ditt tilfelle ville jeg enten:

A. Lagt deg langflat og sagt du var umenneskelig sliten pga baby sin evigvarende elendige nattesÞvn/sÞvnsyklus og at du ikke orker tanken pÄ at denne skal bli enda verre om rutinene brytes julekvelden. Du kan bli med sammen med baby pÄ tidlig feiring, men drar hjem senest kl 18.

B. Blitt med pÄ feiring pÄ svigerfamilie sine premisser mot at mannen din tar nettene resten av juledagene hvor han har fri.
Det er pÄ tide han fÄr kjenne pÄ kroppen og mentalt hvor hardt det kan kan vÊre med vÄkenetter. Og han vil fÄ en annen forstÄelse for hvor hardt du har det og hvorfor du er sÄ bastant mht Ä klusse til dÞgnrytmen til babyen enda mer.

Jeg feiret jul hos svigers med baby tilsvarende din alder i fjor. Vi lÞste det ved at vi kom en kort visitt pÄ selve julemiddagen og dessert kl 16-17. Pakket opp 3-4 gaver fÞr vi dro hjem kl 18. Resten av gavene ble pakket opp 1.juledag etter formiddagsduppen.

Tidligere Är med andre barn har julefeiringen i stor grad blitt tilpasset etter barna. Dvs tidligere enn med bare voksne. Gjerne startet med middagen senest kl 15 feks og drar hjem til leggetid, 18-19. Det har vÊrt mulig til tross for stor familiefeiring. Og skulle bare mangle mener jeg.

Men skjÞnner jo det er vanskelig om det blir svÊrt mange. Det er det derimot ingen som skal vÊre pÄ julefeiringen 2020 mtp smitteverntiltak.

Anonymkode: c5a4a...c6a

Skrevet
PĂ„ 7.11.2020 den 22.58, Anonym bruker skrev:

Argh! 

Er jo du som er problemet her... Du hĂžres ut som ei skikkelig kjip og sur kjerring...

Anonymkode: 43cab...2d9

Skrevet

Leser godt at det er du som er sjefen hos dere.

Dere er uenige i hva dere bestemte i fjor, men det du sier er rett. 

Om du ikke fÄr det som du vil, sÄ nekter du Ä delta og blir barnslig og truer med hotell og at du skal sitte alene. 

svigers er naboen deres, og alt blir sÄ vanskelig hvis dere skal dit, sÄ da er det bedre Ä flytte alt til dere

har denne mannen noen gang fÄtt medhold i noe han foreslÄr? 

Feir hos svigers, la babyen sovne der og sove der til dagen etter og hent den ved julefrokosten. Da fÄr dere begge sove. 

Anonymkode: a2f0d...04c

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Leser godt at det er du som er sjefen hos dere.

Dere er uenige i hva dere bestemte i fjor, men det du sier er rett. 

Om du ikke fÄr det som du vil, sÄ nekter du Ä delta og blir barnslig og truer med hotell og at du skal sitte alene. 

svigers er naboen deres, og alt blir sÄ vanskelig hvis dere skal dit, sÄ da er det bedre Ä flytte alt til dere

har denne mannen noen gang fÄtt medhold i noe han foreslÄr? 

Feir hos svigers, la babyen sovne der og sove der til dagen etter og hent den ved julefrokosten. Da fÄr dere begge sove. 

Anonymkode: a2f0d...04c

sÄ enig i denne :)

Anonymkode: 17169...394

Skrevet

Kan ikke svigers passe babyen? Jeg garanterer at babyen sover hele natten 😅

Anonymkode: a1fed...2c8

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...