Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #26 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, Milfy Way skrev: Men hvorfor delta i en konkurranse om noe man ikke vil ha? Er jo bare idiotisk opplegg. Jeg er ofte med i konkurranser der jeg kan vinne ting jeg ikke liker/trenger. Da gir jeg det bort til "hjelp oss å hjelpe" så de kan gi det bort til noen med dårlig råd som trenger det. Skjønner ikke helt at folk kan få det til å bli galt. Anonymkode: b1827...71e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #27 Skrevet 7. november 2020 Ville aldri gitt noe til den svindlerorganisasjonen. Anonymkode: 79d3a...cd9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #28 Skrevet 7. november 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ehhh nei Anonymkode: 0617c...093 Eeeeh det er vel det hun skriver, jo. Anonymkode: b2d18...05f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #29 Skrevet 7. november 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du vanskelig med å lese eller?? Jeg har VUNNET pinnekjøtt fra nærbutikken å ønsker å gi det bort til noen som trenger det. Anonymkode: b1827...71e Ja, det er vel EKSAKT på linje med å gi bort fra skap og skuffer. Gi penger, så folk kan handle selv. Anonymkode: b2d18...05f
Gjest Skrevet 7. november 2020 #30 Skrevet 7. november 2020 Å donere ting man ikke selv trenger er «almisser» og markerer at man har en viss makt. Via mottakerens avmakt. Å gå i butikken og handle selv innebærer å ta valg. Små valg, riktignok, men dermed dobbelt viktige for dem som har få områder i livet de selv kan ha kontroll over. Og slik er det for mange som har lite penger. Venninna mi mottar matdonasjoner fra Frelsesarmeen, og forteller at det er veldig mye rart og irrelevant som blir gitt. Amerikanske varer fikk hun i en periode (Forsvaret ga vekk rester etter en militærøvelse) der man f eks ikke kunne få mel, men i stedet «cake mix» osv. Men følelsen av å være snill blir nok sterkere når giveren får velge hva som skal gis, kanskje? Hvis man donerer penger, kunne jo mottakeren komme til å kjøpe røyk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå