Gå til innhold

Ee det greit å gi det bort til trengende istedet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var med i fardagskonkurranse på facebook å vant pinnekjøtt. Jeg tenkte å gi bort pinnekjøttet til "hjelp oss å hjelpe" som kan gi det til en familie som virkelig trenger det. Foreldrene mine hadde blitt glad om de hadde fått det, men de har jo råd til å kjøpe det selv. Kjæresten min er uenig å sier at når jeg har vunnet noe til faren min så bør jeg gi det til han. Hva tenker dere? Er det greit å gi det bort til trengende istedet?

Anonymkode: b1827...71e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med mannen din👍🏻😊 Selv om tanken din er veldig fin😊

Anonymkode: 85d3e...f52

Skrevet

Du har vunnet det i din fars navn, da tenker jeg at gaven er hans. Du kan jo fortsatt støtte det veldedige formålet, enten ved å kjøpe mat å gi bort selv, eller gi bort noe du har hjemme.

Anonymkode: 7243b...706

Skrevet

Jeg hadde gitt det bort til noen andre, uten å blunke. Hvis du ikke vanligvis ville kjøpt pinnekjøtt til din far til farsdagen, da. 

Skrevet

Jeg vant også Farsdagkonkurranse, hadde aldri gitt det bort til noen andre. Jeg vant de til mannen min, fra gutten vår. 

Anonymkode: 28ecf...585

Skrevet

Hvilke «trengende» tenker du på? Det er da rimelig gammeldags å donere matvarer. 

Anonymkode: b2d18...05f

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Jeg hadde gitt det bort til noen andre, uten å blunke. Hvis du ikke vanligvis ville kjøpt pinnekjøtt til din far til farsdagen, da. 

Nei det har jeg aldri gjort før.

Skrevet

Jeg vant EU-kontroll på bilen ‘til mannen min’  

Han følger ikke med på Facebook, så den tar jeg selv. Han er ikke min far. 

Anonymkode: 8870e...980

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke «trengende» tenker du på? Det er da rimelig gammeldags å donere matvarer. 

Ehh nei det er ikke gammaldags. Hver jul samler "hjelp oss å hjelpe" inn julemat til familier med dårlig råd. Så det hadde vært kjekt å kunne bidra med å gi pinnekjøtt til noen som ikke har råd til å kjøpe det selv.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vant EU-kontroll på bilen ‘til mannen min’  

Han følger ikke med på Facebook, så den tar jeg selv. Han er ikke min far. 

Anonymkode: 8870e...980

Faren min har facebook men han følger ikke noe særlig med der så ikke sikkert han har fått det med seg engang.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ehh nei det er ikke gammaldags. Hver jul samler "hjelp oss å hjelpe" inn julemat til familier med dårlig råd. Så det hadde vært kjekt å kunne bidra med å gi pinnekjøtt til noen som ikke har råd til å kjøpe det selv.

De samler ikke inn rester fra andres skap og frysere nei 🙄

Og det er ydmykende å bli tildelt varer man ikke har valgt selv. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har påstått at de samler inn fra andres skap og fryser?

Anonymkode: 0617c...093

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har påstått at de samler inn fra andres skap og fryser?

Det er vel HI som vil donere fra eget skap... 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehhh nei

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ingen som blir tvunget til det! De som trenger julemat pga dårlig økonomi får det om de ønsker det.

Skrevet

Har du vanskelig med å lese eller?? Jeg har VUNNET pinnekjøtt fra nærbutikken å ønsker å gi det bort til noen som trenger det.

Skrevet

Nei ... det er ikke din til å gi bort...

Anonymkode: 165d7...dad

Skrevet

Du vant det til faren din. 
Det var sikkert andre i konkurransen, som hadde er bruk for det enn deg. Men du valgte å melde deg på, og du vant. Hvorfor melde seg på, hvis du likevel ikke ville gi det til faren din?

Selvfølgelig gir du det til far

Anonymkode: 547db...3a8

Skrevet

Har nå snakket med han å han mente også at vi selvsagt skal gi det bort til noen som trenger det.

Skrevet

Så mye rart folk greier å lite ut av seg her!!! Jeg hadde donert glatt! Dessuten helt sikker på at dersom jeg hadde vunnet for min far så hadde han blitt glad for å kunne glede andre. 

Skrevet

Ikke helt i vater i dag?? 

Skrevet
13 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Så mye rart folk greier å lite ut av seg her!!! Jeg hadde donert glatt! Dessuten helt sikker på at dersom jeg hadde vunnet for min far så hadde han blitt glad for å kunne glede andre. 

Men hvorfor delta i en konkurranse om noe man ikke vil ha? Er jo bare idiotisk opplegg. 

Skrevet
4 minutter siden, Milfy Way skrev:

Men hvorfor delta i en konkurranse om noe man ikke vil ha? Er jo bare idiotisk opplegg. 

Tenk å snu det å gjøre en god gjerning til det du kommer med her. Gud bedre!!! Jeg vant i en konkurranse engang og ga bort premien. Vedkommende ble superglad. Så lenge man ikke er med og vinner for så å kaste premien så er det all good altså. 

Skrevet

det bestemmer du helt selv :)

Anonymkode: 4b44d...1e1

Skrevet

Bortsett fra at jeg ikke gir noen ting til "Hjelp oss å hjelpe", kunne jeg glatt ha gitt bort kjøttet til noen andre som trengte det. 

Anonymkode: 3697a...366

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...