Gå til innhold

Trump og valgfusk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som slår meg er det at det er litt merkelig at det kun er valgfusk i stater han tapte i, men ikke de han vant. 

Jeg husker ikke hvordan det var med stemmene i 2016, men var ikke problemet der Cambirge analytics og fake news? Og det kom jo frem i ettertid at det hadde skjedd. 

Jeg klarer ikke helt å forstå de som stemmer på Trump. Joda jeg kan forstå at ser på han som en suksessfull forretningsmann og lukker ørene om noen påstår andre ting. Har sett at det er en del som roser han for innreiseforbudet fra muslimske land, men ingen satte spørsmål med hvorfor det ikke gjaldt muslimske land hvor det fantes et Trump-tower som Saudi Arabia og Tyrkia 🙄

Jeg synes ikke Biden er så fantastisk heller, men alt er bedre enn han som er der nå. De burde satt en maks alder f.eks. 70 år eller helst 65 år. 

Valgsytemet er nok litt vel innviklet. Det burde vært mulig å ha et valg der du stemte kun på de 2 president kandidatene, nå må man gjøre en hel rekke andre valg. 

Forøvrig så må jeg si at han Guliani skremmer meg en del, men nå ser det ut som han smelter... 😂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Årsaken til dette tror jeg kommer mye av at det utvilsomt så ut som at Trump var på vei mot valgseier mellom 03-06 (norsk tid) under valgnatten. Trump hadde i denne perioden vunnet Florida og Ohio og var på vei til og vinne Texas og North Carolina, samtidig så det ut som at Trump skulle vinne Georgia også hadde han en solid ledelse i Wisconsin, Michigan og i Pennsylvania. Frem til opptellingen av valgstemmer stoppet opp så det helt klart ut som at Trump skulle vinne hele valget, og ironisk nok så var det i nettopp Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, Georgia og North Carolina (vippestater) hvor opptellingen av stemmene stanset. På mange måter, så er det forståelig at enkelte sitter igjen med mange spørsmålstegn etter dette.

Anonymkode: 4a80c...645

Joda jeg ser den, men statene hadde jo ikke gjort det til noen hemmelighet om hvordan de telte post-stemmene. Det kan nok være uheldig at stater har ulike system på hva de godtar av når poststemmene kommer inn. 

Det er heller ingen hemmelighet at Biden anbefalte folk til å bruke post mens Trump mente man burde møte opp. Det ideelle hadde være om de begge var enig om hvordan man burde stemme og at det var sørget for at smittevern var på plass. 

Skrevet
12 timer siden, TheWitch skrev:

Det som slår meg er det at det er litt merkelig at det kun er valgfusk i stater han tapte i, men ikke de han vant. 

Jeg husker ikke hvordan det var med stemmene i 2016, men var ikke problemet der Cambirge analytics og fake news? Og det kom jo frem i ettertid at det hadde skjedd. 

Jeg klarer ikke helt å forstå de som stemmer på Trump. Joda jeg kan forstå at ser på han som en suksessfull forretningsmann og lukker ørene om noen påstår andre ting. Har sett at det er en del som roser han for innreiseforbudet fra muslimske land, men ingen satte spørsmål med hvorfor det ikke gjaldt muslimske land hvor det fantes et Trump-tower som Saudi Arabia og Tyrkia 🙄

Jeg synes ikke Biden er så fantastisk heller, men alt er bedre enn han som er der nå. De burde satt en maks alder f.eks. 70 år eller helst 65 år. 

Valgsytemet er nok litt vel innviklet. Det burde vært mulig å ha et valg der du stemte kun på de 2 president kandidatene, nå må man gjøre en hel rekke andre valg. 

Forøvrig så må jeg si at han Guliani skremmer meg en del, men nå ser det ut som han smelter... 😂

Haha, det var hysterisk. Ikke alltid heldig å ta nødløsninger når det gjelder å holde de små grå skjult. 

Hele seansen nå er jo absurd. Jeg klarer ikke stole på noe som deles eller påstås rundt valget, det florerer så enormt mye propaganda og konspirasjoner at det er umulig å ta stilling til noe som helst.

Så jeg tar et skritt tilbake. Hva er den viktigste jobben til en president? se bort fra fusk og juridiske konflikter, hva er første prioritering. Gjøre det beste for folket og landet. 

Skal vi se, hva skjer nå? Landet er så splittet at det uansett utfall ikke er mulig å reparere. Det de steller i stand nå er uten tvil ikke til det beste for folket og landet. 

Anonymkode: 86e2d...2aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...