Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #1 Skrevet 6. november 2020 Kan det virkelig være valgfusk, eller er han virkelig så smålig og dum at han bruker det som en unnskyldning for ikke å vinne??? Anonymkode: 45922...661
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #2 Skrevet 6. november 2020 Det er sikkert en og annen stemme det er noe galt med, men ellers er det nok mest Trump som er uvillig til å innse fakta. Vi må bare ikke helt glemme at demokratene også snakket mye om valgfusk i 2016. Det er ikke noe nytt. Anonymkode: 9c4f6...f3e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #3 Skrevet 6. november 2020 Han tror det nok selv, men om det er reelt aner jeg ikke, antagelig ikke siden alle observatører sier det er greit. Jeg tror ikke han bruker det som du sier, det er ikke en bevisst greie å føre folk bak lyset, han tror det selv og klarer ikke å holde kjeft om det. Akkurat som han aldri har klart å holde kjeft om noe, alt han tenker kommer ut til verden, på en eller annen måte. Anonymkode: 787ef...d44
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #4 Skrevet 6. november 2020 Faktasjekk viser at de såkalte stemmene som ble brent var forhåndsstemmer, grunnet manglende strekkoder. Anonymkode: 86e2d...2aa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #5 Skrevet 6. november 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktasjekk viser at de såkalte stemmene som ble brent var forhåndsstemmer, grunnet manglende strekkoder. Anonymkode: 86e2d...2aa Ikke forhåndsstemmer men teststemmer. Anonymkode: 9c4f6...f3e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #6 Skrevet 6. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke forhåndsstemmer men teststemmer. Anonymkode: 9c4f6...f3e Ok, forklar gjerne, har ikke fått med meg denne. Anonymkode: 86e2d...2aa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #7 Skrevet 6. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ok, forklar gjerne, har ikke fått med meg denne. Anonymkode: 86e2d...2aa Det var noen som kom over en filmsnutt av noen som brant opp noen stemmer. Det bøe tatt som "bevis" på valgfusk, men så viste det seg at drt ikke var ekte stemmer. Anonymkode: 9c4f6...f3e
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #8 Skrevet 6. november 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktasjekk viser at de såkalte stemmene som ble brent var forhåndsstemmer, grunnet manglende strekkoder. Anonymkode: 86e2d...2aa Nei, det var prøvestemmer, ikke faktiske forhåndsstemmer. https://www.vg.no/nyheter/i/GaaAA9/faktiskno-feilinformasjon-om-valgfusk-i-usa-florerer-i-norge Trump gikk ut valgkvelden/natten og sa både at han hadde vunnet og at det var valgfusk, så... om noen står bak ev. større valgfusk, så er det vel han og hans støttespillere, vil jeg tro. Spesielt når sønnen i tillegg sier det beste faren kan gjøre er å gå til "total krig mot valget". Anonymkode: 1bf82...79d
Gjest Skrevet 6. november 2020 #9 Skrevet 6. november 2020 Når han allerede et år før valget gnåler om at det kommer til å bli fusk, og deretter gjentar i det uendelige at enten vinner han, ellers er det juks; og så på selve valgdagen begynner med at det er lureri å telle opp alle stemmer - da har han nok innerst inne fattet at han ikke kan vinne.
Merdee Skrevet 6. november 2020 #10 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan det virkelig være valgfusk, eller er han virkelig så smålig og dum at han bruker det som en unnskyldning for ikke å vinne??? Anonymkode: 45922...661 Han er så barnslig og smålig. Det er kun stater han er i ferd med å tape han vil ha ugyldiggjort stemmer i.
Gjest Skrevet 6. november 2020 #11 Skrevet 6. november 2020 Akkurat nå, Merdee skrev: Han er så barnslig og smålig. Det er kun stater han er i ferd med å tape han vil ha ugyldiggjort stemmer i. Han burde egentlig være enda mer spesifikk: søke å få ugyldiggjort kun Biden-stemmer! 🤣
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #12 Skrevet 6. november 2020 6 minutter siden, Merdee skrev: Han er så barnslig og smålig. Det er kun stater han er i ferd med å tape han vil ha ugyldiggjort stemmer i. Det er litt sykt når man ser tilhengerene hans stå foran et valglokale og rope "count those votes" og utenfor et annet i en annen delstat og roper "stop counting". Anonymkode: f3250...f4b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #13 Skrevet 6. november 2020 Det har rakna fullstendig for den oransje nå. Ikke uventet, forresten, men fy flate for et kaos han kan klare å stelle i stand. USAs president fra og med januar heter heldigvis Joe Biden. Anonymkode: a589a...998
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #14 Skrevet 6. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har rakna fullstendig for den oransje nå. Ikke uventet, forresten, men fy flate for et kaos han kan klare å stelle i stand. USAs president fra og med januar heter heldigvis Joe Biden. Anonymkode: a589a...998 Man kan lure på hva han kommer til å stelle i stand frem til 1 januar, om han vil gå fullstendig bananas Anonymkode: f3250...f4b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #15 Skrevet 6. november 2020 Altså.......hva skal man si? Anonymkode: f3250...f4b
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #16 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det var prøvestemmer, ikke faktiske forhåndsstemmer. https://www.vg.no/nyheter/i/GaaAA9/faktiskno-feilinformasjon-om-valgfusk-i-usa-florerer-i-norge Trump gikk ut valgkvelden/natten og sa både at han hadde vunnet og at det var valgfusk, så... om noen står bak ev. større valgfusk, så er det vel han og hans støttespillere, vil jeg tro. Spesielt når sønnen i tillegg sier det beste faren kan gjøre er å gå til "total krig mot valget". Anonymkode: 1bf82...79d Beklager, skrev feil. Prøvestemmer 👍🏻 Anonymkode: 86e2d...2aa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #17 Skrevet 6. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det var noen som kom over en filmsnutt av noen som brant opp noen stemmer. Det bøe tatt som "bevis" på valgfusk, men så viste det seg at drt ikke var ekte stemmer. Anonymkode: 9c4f6...f3e Skrev vist feil 🙈 var de jeg mente 👍🏻 Anonymkode: 86e2d...2aa
Anonym bruker Skrevet 6. november 2020 #18 Skrevet 6. november 2020 Men tenk på dette: det er svært jevnt mellom dem. Det betyr at litt under halvparten av amerikanerene stemmer på Trump og ønsker å ha han som president i fire år til! Man kan ikke si at de ikke vet hva de gjør, de har sett hvordan han oppfører seg i fire år, og vil altså ha mer av det? Hvordan er det mulig? Er det kun pga at han skaffer mer arbeidsplasser? Det er jo en kjempeviktig sak, det, men veier det opp for alt det galne han får seg til å gjøre og si? Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #19 Skrevet 7. november 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men tenk på dette: det er svært jevnt mellom dem. Det betyr at litt under halvparten av amerikanerene stemmer på Trump og ønsker å ha han som president i fire år til! Man kan ikke si at de ikke vet hva de gjør, de har sett hvordan han oppfører seg i fire år, og vil altså ha mer av det? Hvordan er det mulig? Er det kun pga at han skaffer mer arbeidsplasser? Det er jo en kjempeviktig sak, det, men veier det opp for alt det galne han får seg til å gjøre og si? Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4 Jeg tror ikke vi alminnelige dødelige nordmenn som sitter så fantastisk trygt i velferdsstaten Norge egentlig helt evner å forstå USA. Anonymkode: a589a...998
Gjest Skrevet 7. november 2020 #20 Skrevet 7. november 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er litt sykt når man ser tilhengerene hans stå foran et valglokale og rope "count those votes" og utenfor et annet i en annen delstat og roper "stop counting". Anonymkode: f3250...f4b «Tell de stemmene som støtter MEG» betyr det vel 😂
Gjest Skrevet 7. november 2020 #21 Skrevet 7. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4 Mye av den latinamerikanske befolkningen i visse stater, f eks Florida, er eksilkubanere... dvs etterkommere etter rike haciendaeiere som emigrerte på 60-tallet og utover, da de mistet sine fordeler i det kubanske samfunnet. Så det er ikke slik at en bestemt merkelapp, f eks «latino», betegner en homogen masse.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #22 Skrevet 7. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men tenk på dette: det er svært jevnt mellom dem. Det betyr at litt under halvparten av amerikanerene stemmer på Trump og ønsker å ha han som president i fire år til! Man kan ikke si at de ikke vet hva de gjør, de har sett hvordan han oppfører seg i fire år, og vil altså ha mer av det? Hvordan er det mulig? Er det kun pga at han skaffer mer arbeidsplasser? Det er jo en kjempeviktig sak, det, men veier det opp for alt det galne han får seg til å gjøre og si? Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4 Er mer sannsynlig at Trump selv jukser med stemmene Anonymkode: e7f5c...1b4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #23 Skrevet 7. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men tenk på dette: det er svært jevnt mellom dem. Det betyr at litt under halvparten av amerikanerene stemmer på Trump og ønsker å ha han som president i fire år til! Man kan ikke si at de ikke vet hva de gjør, de har sett hvordan han oppfører seg i fire år, og vil altså ha mer av det? Hvordan er det mulig? Er det kun pga at han skaffer mer arbeidsplasser? Det er jo en kjempeviktig sak, det, men veier det opp for alt det galne han får seg til å gjøre og si? Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4 Veldig kort og ekstremt forenklet, handler det delvis om by og land, utdanning og fattigdom.æ og delvis om at mange stemmer på parti og ikke person. De fattige og ofte lavt utdannende som bor utenfor byene har tradisjonelt stemt republikansk fordi disse er mer opptatt av å ta vare på tradisjon (er kristne konservative) og kristne verdier, samt arbeidsplasser som ikke er så miljøvennlige osv. I tillegg er Trump sin retorikk enkel og tydelig, lett å forstå og vanskelig å etterprøve for dem med ingen/lav utdannelse. Vi så (ser) mye samme tendensen her i Norge da Listhaug var på sitt mest aktive. Mange av de mest ressurssvake i vårt samfunn forgudet henne fordi hun var lett å forstå, så det de ville høre og de klarte ikke se at mye kanskje ikke var helt sant. Anonymkode: 76df3...f6f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2020 #24 Skrevet 7. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men tenk på dette: det er svært jevnt mellom dem. Det betyr at litt under halvparten av amerikanerene stemmer på Trump og ønsker å ha han som president i fire år til! Man kan ikke si at de ikke vet hva de gjør, de har sett hvordan han oppfører seg i fire år, og vil altså ha mer av det? Hvordan er det mulig? Er det kun pga at han skaffer mer arbeidsplasser? Det er jo en kjempeviktig sak, det, men veier det opp for alt det galne han får seg til å gjøre og si? Jeg hørte også at han var størst blant den latinske befolkningen i New Mexico - hvordan er det mulig da? Anonymkode: 7ebdb...4e4 Mediene i Norge klarer faktisk ikke å fremstille objektivt. Vi blir veldig farget av det som skrives her og dermed er det helt umulig å forstå hvorfor ikke amerikanerne tenker likt. Jeg misliker at det er tydelig personlige meninger når det dekkes i media. Jeg klarer fint å mislike Trump selv ved å se pressekonferanser og lese hva han skriver på Twitter. I Norge er det litt oppe og vedtatt at Obama var fantastisk og Trump er forferdelig. Obama fikk fredspris, reaksjonene da TG nominerte Trump var å latterliggjøre. Men hei, se litt på hva de faktisk gjør! Obama startet to kriger, Libya var i konflikt med FN-pakten. Det er fint å være velartikulert, da slipper du unna med mye. Bare for å ha det på det rene, jeg støtter IKKE Trump. Akkurat nå stemmes det på Biden for å ikke få Trump. Det er et dårlig utgangspunkt for å samle en meget polarisert og splittet befolkning. Jeg gremmes over at ikke de har bedre kandidater, i ett land med så mange mennesker. Anonymkode: 86e2d...2aa
Gjest Skrevet 7. november 2020 #25 Skrevet 7. november 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gremmes over at ikke de har bedre kandidater, i ett land med så mange mennesker. Anonymkode: 86e2d...2aa Men det skyldes jo valgsystemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå