Gå til innhold

Er det virkelig ikke lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er den vanlige siden?

Anonymkode: add03...2ad

Den vanlige siden er den siden det aller meste av diskusjonen foregår på. Det vil si sravlesiden.

Anonymkode: 3355f...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Grunnen til at det er flere like innlegg er at innlegg på koronasiden ikke får svar. Det gjør de her. Derfor opprettet jeg et på koronasiden og et her. Det her på skravlesiden ble flyttet. Denne tråden har ikke samme tema selv om utgangspunktet er det samme.

Det er løgn. Du får svar der inne også. Men jeg la merke til at du ikke fikk de svarene du ØNSKET, da. Men det er ikke forumets feil...

Skrevet
3 minutter siden, Pashla skrev:

Den «vanlige»? Du bestemmer da selv hva som er din startside. 
Mener du at barne-TV er «fjernet» også, fordi du ikke kan se det på NRK 1?

Barnetv er fjernet fra nrk1, ja, uten at jeg har noe problem med det. Hvis de derimot hadde bestemt at alle nyheter om/fra Oslo skulle flyttes til nrk3 ville jeg mene det var en svert betenklig avgjørelse.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnetv er fjernet fra nrk1, ja, uten at jeg har noe problem med det. Hvis de derimot hadde bestemt at alle nyheter om/fra Oslo skulle flyttes til nrk3 ville jeg mene det var en svert betenklig avgjørelse.

Hadde vært en befrielse for alle som ikke bor der, da. De fleste som kan betjene et TV-apparat vet ellers hvordan man skal finne det programmet man ønsker. NRK3 er også «den vanlige». 

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Det er løgn. Du får svar der inne også. Men jeg la merke til at du ikke fikk de svarene du ØNSKET, da. Men det er ikke forumets feil...

Etter hvert har jeg fått noen svar ja, men de fleste kom mens tråden lå på skravlesiden. Jeg fikk ingen svar på koronasiden før jeg kommenterte på skravlesiden at jeg ikke hadde fått noen svar på koronasiden.

Skrevet

Hvilket svar var det du mener jeg ønsket?

Skrevet

Handler tråden om NRK og barne-tv?? 

Anonymkode: 4c7ef...80b

Er det «ufint» å bruke en lignelse for å bli forstått? Si det til Jesus.

Skrevet

Hvilket svar var det du mener jeg ønsket?

Jeg antar du ville høre enighet, men mange der prøver å vise deg at du ikke har mistet noe vesentlig selv om ditt yndlingstema har fått ny overskrift. Du bare messer på hvor vanskelig det er å finne. Tips: gjør koronaforum til startside i nettleseren din. 

Skrevet

Hadde vært en befrielse for alle som ikke bor der, da. De fleste som kan betjene et TV-apparat vet ellers hvordan man skal finne det programmet man ønsker. NRK3 er også «den vanlige». 

Problrmet med en slik oppdeling der vi bare får høre om det vi er mest interessert i er at vi velger bort ting vi hadde hatt godt av å få med oss. Vi ender da opp med et veldig ensidig nyhetsbilde. Det er fordummende og gjør at vi forstr hverandre dårligere.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den vanlige siden er den siden det aller meste av diskusjonen foregår på. Det vil si sravlesiden.

Og du har en lenke direkte dit. Nå er det opprettet en direkte link på skravle, til korona. Hvorfor er ikke det bra nok? Kan du kanskje lage en lenke direkte til koronaforumet? 

Skrevet

Problrmet med en slik oppdeling der vi bare får høre om det vi er mest interessert i er at vi velger bort ting vi hadde hatt godt av å få med oss. Vi ender da opp med et veldig ensidig nyhetsbilde. Det er fordummende og gjør at vi forstr hverandre dårligere.

Dib er uansett ikke siden man oppsøker for å bli belest eller kloke. Dib oppsøker man for lett underholdning. Dib er ingen nyhetskanal. 

Skrevet

Og du har en lenke direkte dit. Nå er det opprettet en direkte link på skravle, til korona. Hvorfor er ikke det bra nok? Kan du kanskje lage en lenke direkte til koronaforumet? 

Grunnen til at jeg liker skravlesiden er at det er en blanding av alt mulig. Det er ikke et sted jeg søker kunskap hvis jeg lurer på noe spessielt, men det gir en insikt i hva andre tenker på og er opptatt av av stort og smått. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dib er uansett ikke siden man oppsøker for å bli belest eller kloke. Dib oppsøker man for lett underholdning. Dib er ingen nyhetskanal. 

Selv om siden er mest underholdning er den faktisk også en form for nyhetskanal. Jeg ville ike anbefalt noen å bruke den som eneste kilde, men den gir et perspektiv på verden.

Skrevet

Grunnen til at jeg liker skravlesiden er at det er en blanding av alt mulig. Det er ikke et sted jeg søker kunskap hvis jeg lurer på noe spessielt, men det gir en insikt i hva andre tenker på og er opptatt av av stort og smått. 

Ok. 

Skrevet

Selv om siden er mest underholdning er den faktisk også en form for nyhetskanal. Jeg ville ike anbefalt noen å bruke den som eneste kilde, men den gir et perspektiv på verden.

Seriøst?

Skrevet

Seriøst?

Ja. 

Verden består ikke bare av storpolitikk. Hva folk er opptatt av i hverdagen er også et viktig element. Det får vi en insikt i gjennom sider som denne.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

Verden består ikke bare av storpolitikk. Hva folk er opptatt av i hverdagen er også et viktig element. Det får vi en insikt i gjennom sider som denne.

Ok. Vi vet uansett at folk er opptatt av korona. Trenger ikke dib for å skjønne det. Men du får med deg hva som står på skravle selv om du går på forsiden altså. Kanskje det kan bli den vanlige siden.

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter hvert har jeg fått noen svar ja, men de fleste kom mens tråden lå på skravlesiden. Jeg fikk ingen svar på koronasiden før jeg kommenterte på skravlesiden at jeg ikke hadde fått noen svar på koronasiden.

Det kan jo være fordi det tar litt tid før folk registrerer at det er kommet et nytt underforum?

Ellers har du jo rett i at det blir mindre aktivitet når ting blir flyttet. Jeg er ikke så interesert i å diskutere korona at jeg gidder å bare lese om det, men dukker det opp tråder her på Skravle kan jeg finne på å både lese og svare i trådene. 

Men det tok jo litt av med mange forskjellige tråder som tok opp nesten hele førstesiden, så jeg kan skjønne at tanken på et nytt underforum kunne virke om en god ide. 

Anonymkode: cc50f...b37

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har laget snarvei som går rett til anonymforum, siden dette er eneste stedet det skjer noe. Det vil derfor blir mange ekstra klikk for å finne koronaforumet, mest sannsynlig vil jeg glemme at det eksisterer. 

Anonymkode: 2afe3...120

Og du har glemt hvordan du gjorde det og kan derfor ikke lage deg en koronasnarvei? Det er jo leit.

Skrevet

Hi, hva hvis vi alle tar en dugnad og ikke svarer til brukere som provoserer, kverulerer og er spydige? Jeg har begynt å overse alle slike kommentarer. En befrielse, og den sarkastiske og ufine tonen renner ut i sanden ganske fort når ingen gidder å svare. Hadde folk her oversett alle slike svar, ville det blitt et helt annet forum. 

Anonymkode: 662fa...11d

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi, hva hvis vi alle tar en dugnad og ikke svarer til brukere som provoserer, kverulerer og er spydige? Jeg har begynt å overse alle slike kommentarer. En befrielse, og den sarkastiske og ufine tonen renner ut i sanden ganske fort når ingen gidder å svare. Hadde folk her oversett alle slike svar, ville det blitt et helt annet forum. 

Det hadde sikkert fungert, men jeg forsto ikke hva det svaret hadde med temaet i tråden å gjøre. Skulle den egentlig et annet sted eller er det jeg som ikke haf våknet enda?

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde sikkert fungert, men jeg forsto ikke hva det svaret hadde med temaet i tråden å gjøre. Skulle den egentlig et annet sted eller er det jeg som ikke haf våknet enda?

Jeg registrerer at du reagerer på enkelte kommentarer i tråden som kun er skrevet for å provosere. Og sier at det beste er å overse slike kommentarer helt, så går folk til slutt lei av å skrive slike kommentarer. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg registrerer at du reagerer på enkelte kommentarer i tråden som kun er skrevet for å provosere. Og sier at det beste er å overse slike kommentarer helt, så går folk til slutt lei av å skrive slike kommentarer. 

Jeg har ikke så mye måt provokasjoner så lengede ikke er totalt usaklige, men jeg forstår hva du mener.

Skrevet

Hehe, dere kommer til  bli så alene. Men da kan dere jo lage tråder om hvor fælt det er å være ensomme selv på nett.

Anonymkode: ece4e...52c

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, personangrep og svar til dette.

Admin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...