Gå til innhold

Er det virkelig ikke lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å diskutere hva som bør være forbudte temaer her inne og hvilke saker som bør diskuteres i spessialforum?

Anonymkode: 3355f...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fordi mange brukere har rapportert ønske om at dette temaet er på egen side. 

Anonymkode: 1e6f9...3cc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fordi mange brukere har rapportert ønske om at dette temaet er på egen side. 

Spørsålet mitt var ikke om det skulle være lov å diskutere korona på denne siden, men om et skulle bære lov å diskutere hva som bør ve lov. Det e ikke det samme. 

For å svare på din pådtand så kan det hende, men selv om la oss si 5 brukere ikke vil lese om temaet er det tydligvis mange som ønsker det. Det ser du på hvor mye engasjemang det var i trådene. 

I tillegg er det problematisk å begynne å skille ut politiske temaer som ikke er ønsket. Det gir et forvrid bilde av hva som er viktig i livene til folk. 

Skrevet

Jeg synes dette var en dum avgjørelse. Ser at det kunne bli blitt mye korona til tider, men nå er jo sånn at dette viruset påvirker hverdagen til veldig mange, og mange lurer på mye rundt dette. Det er mange andre temaer som det også kan bli plagsomt mye av uten at det blir kastet ut av "hovedforumet".

Anonymkode: 2afe3...120

Skrevet

Skjønner egentlig ikke problemstillingen. Er da bare å fortsette å diskutere korona på egen side. 😊

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsålet mitt var ikke om det skulle være lov å diskutere korona på denne siden, men om et skulle bære lov å diskutere hva som bør ve lov. Det e ikke det samme. 

For å svare på din pådtand så kan det hende, men selv om la oss si 5 brukere ikke vil lese om temaet er det tydligvis mange som ønsker det. Det ser du på hvor mye engasjemang det var i trådene. 

I tillegg er det problematisk å begynne å skille ut politiske temaer som ikke er ønsket. Det gir et forvrid bilde av hva som er viktig i livene til folk. 

Det er ikke snakk temaer som er uønsket. Det er opprettet en egen underkategori for korona. Den ligger rett under skravle. Alle tråder det er liv i kommer opp under Dette snakker vi om nå. Så lenge alle som er interessert i å diskutere korona, faktisk diskuterer korona, vil disse trådene dukke opp uten at man trenger å gå innom noen underkategori. Skravle er ikke dib . Dib er ikke skravle. 

Anonymkode: add03...2ad

Skrevet

Men sei meg, korleis brukar de forumet?

Eg brukar "siste innlegg" og får opp dei trådane som har nye innlegg uavhengig av tema. Ønskar eg eit spesifikt tema går eg inn på eit underforum. Ryddig og brukarvennleg. Som oftast anar eg ikkje kva underforum tråden ligg på når eg les og svarar.

Skrevet
2 minutter siden, ☆☆☆ skrev:

Men sei meg, korleis brukar de forumet?

Eg brukar "siste innlegg" og får opp dei trådane som har nye innlegg uavhengig av tema. Ønskar eg eit spesifikt tema går eg inn på eit underforum. Ryddig og brukarvennleg. Som oftast anar eg ikkje kva underforum tråden ligg på når eg les og svarar.

Jeg har laget snarvei som går rett til anonymforum, siden dette er eneste stedet det skjer noe. Det vil derfor blir mange ekstra klikk for å finne koronaforumet, mest sannsynlig vil jeg glemme at det eksisterer. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har laget snarvei som går rett til anonymforum, siden dette er eneste stedet det skjer noe. Det vil derfor blir mange ekstra klikk for å finne koronaforumet, mest sannsynlig vil jeg glemme at det eksisterer. 

Då kan du jo vurdere å heller lage deg snarveg til "siste innlegg", så er problemet ditt løyst.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er slik det fungerer for de aller fleste. Det er derfor man nesten ikke får svar på andre sider. Jeg hsr flere ganger orsøkt å legge ut like innlegg både på skravle og på spessialsiden. På skravle blir tråden janskje 2 sider lang på et par timer. På spessialsiden kommer det kanskje et svar etter 3 uker.

Skrevet

Jeg synes det er deilig. Er ikke verre enn at man kan oppsøke kategorien om man vil. 

Anonymkode: 199bd...d3a

Skrevet
39 minutes ago, Anonym bruker said:

Det ligger jo en direktelink fra dette forumet, så mange ekstra klikk blir det ikke. 

208228989_Screenshot_20201106-205723_ChromeDev.thumb.jpg.e2929b9b95561ba6583b6dc6e2f620e8.jpg

Skrevet

Det er jo en fremgang, uten at jeg tror det komme til å hjelpe så mye.

Skrevet

Hver gang de har splittet opp forumet har det jo ført til langt mindre trafikk på underforumene, så kanskje de egentlig ikke ønsker så mange klikk ;)

Anonymkode: 83db7...288

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hver gang de har splittet opp forumet har det jo ført til langt mindre trafikk på underforumene, så kanskje de egentlig ikke ønsker så mange klikk ;)

Anonymkode: 83db7...288

Skulle nesten tro det.

Anonymkode: 9d255...4c6

Skrevet

Jeg vil ha corona her. Hvem fant på at underforum var en god ide? 

Anonymkode: 97231...895

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var en bruker som ba om det og forumsansvarlige hoppet på ideen uten å høre hva noen andre mente eller å tenke over hvordan det faktisk ville bli. Du ser det på "ris og ros".

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du finner kategorien på skravle. Enklere kan det ikke bli. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har DiB lovet deg å gi et riktig bilde av hva som er viktig i livene til folk?!?

Jøsses. Jeg visste ikke at søppelspann på badet, godteposer i barnebursdag og skeive julelysestaker var det ALLER viktigste i norske kvinners liv for tida! 

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Har DiB lovet deg å gi et riktig bilde av hva som er viktig i livene til folk?!?

Jøsses. Jeg visste ikke at søppelspann på badet, godteposer i barnebursdag og skeive julelysestaker var det ALLER viktigste i norske kvinners liv for tida! 

Nei, det har de ikke lovet. Det er likevell betenklig med et forum som i utgangspunktet er åpent for innlegg om alt mulig skal fjerne innlegg om spessielle politiske emner.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har de ikke lovet. Det er likevell betenklig med et forum som i utgangspunktet er åpent for innlegg om alt mulig skal fjerne innlegg om spessielle politiske emner.

De er ikke fjernet 🙄 

De har fått ny overskrift. 

Skrevet
1 minutt siden, Pashla skrev:

De er ikke fjernet 🙄 

De har fått ny overskrift. 

De er fjernet slik at du ikke kan se dem fra den vanlige siden.

Skrevet

Hva er den vanlige siden?

Skrevet

Den «vanlige»? Du bestemmer da selv hva som er din startside. 
Mener du at barne-TV er «fjernet» også, fordi du ikke kan se det på NRK 1?

Skrevet
Akkurat nå, Pashla skrev:

Du er nedstemt, i betydningen «færre vil det du vil, enn de som vil det motsatte». Du har nå, kl 23.38, intet mindre enn tre helt likelydende innlegg gående om dette emnet - to inne på koronaforum og ett her. Men det endrer ingen ting, det er bare spam. 

Grunnen til at det er flere like innlegg er at innlegg på koronasiden ikke får svar. Det gjør de her. Derfor opprettet jeg et på koronasiden og et her. Det her på skravlesiden ble flyttet. Denne tråden har ikke samme tema selv om utgangspunktet er det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...