Gå til innhold

Liker å lage mat og inviterer gjester som:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sender du ut spørreskjema i forkant av invitasjonen? Sånn for å finne ut hvem som passer til kravene dine? 

et tips: dersom noen må be om ekstra mat, så har du kanskje laget for pyntet tallerken? Det viktigste er vel at folk skal bli Mette og være et godt selskap, ikke at tallerken ser ut som et bilde for Instagram?

Anonymkode: d1941...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sender du ut spørreskjema i forkant av invitasjonen? Sånn for å finne ut hvem som passer til kravene dine? 

et tips: dersom noen må be om ekstra mat, så har du kanskje laget for pyntet tallerken? Det viktigste er vel at folk skal bli Mette og være et godt selskap, ikke at tallerken ser ut som et bilde for Instagram?

Anonymkode: d1941...cd4

Jeg lærer av erfaring. Har jeg noen dårlige erfaringer fra middagsbesøkene slutter jeg å invitere. Når jeg lager biff feks. beregner jeg 250 gram per person. Serverer mye tilbehør i tillegg og har gjerne forrett og dessert. Jeg syns det er alminnelig høflighet å se hva som blir servert, ta et raskt overblikk over mengde, og planlegge hva man selv kan spise ut fra det. Folk som bare spiser en av måltidets bestanddeler fungerer ikke. 

Blir man ikke mett av vanlige, rause porsjoner bør man kanskje spise et knekkebrød eller ti før man kommer? Selv liker jeg å anrette maten pent- og akkurat det er vel mitt privilegium å selv velge som kokk? (ikke for å ta bilde til insta, men fordi jeg liker estetikk på alle områder.

Anonymkode: bde4b...d4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...