Gå til innhold

Liker å lage mat og inviterer gjester som:

Anbefalte innlegg

Skrevet

1). spiser det de blir servert (jeg tilrettelegger ved påviste allergier)

2). gir uttrykk for at de liker maten og setter pris på å bli invitert

3). inviterer tilbake

Anonymkode: bde4b...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. Det er helt greit, kjære deg. 

Takk for at du delte...?

Anonymkode: 0e8fd...d29

Skrevet

Strings attached..

Jeg synes ikke det er hyggelig å spise hos noen som er avhengig av bekreftelse på maten de lager.

Moren min styret mye med å lage fancy mat og ble så fornærmet om vi ikke roste maten opp i skyene.

Svigermoren min kunne servere pasta med litt kjøttdeig og ketchup, eller brødmat med pålegg, og det var SÅ koselig å være hos henne. Ingen stress, mas, forventinger. 

Anonymkode: dc612...4f6

Skrevet

Jeg liker å invitere og lage mat til gjester som er trivelig selskap og som bidrar til en hyggelig kveld. Selv om de skulle finne på å legge igjen halve middagen på tallerkenen. Jeg håper jo ikke at de gjør det, det er fint om de liker maten. Men det er liksom ikke det viktigste. Og det er viktigere for meg å lage mat jeg tror gjestene liker enn å tenke at det er gjestenes ansvar å like maten. 

Anonymkode: 28212...59a

Skrevet

Jeg også, men mitt fokus er: 

1. Gjester som er interessante og morsomme.

2. Gjester jeg er glad i og føler meg trygg sammen med.

3. Gjester som trives og slapper av. 

Maten er underordnet for meg sånn sett, selv om jeg er glad i å lage mat, men jeg setter pris på ros dersom gjestene liker maten, det er bare ikke grunnen til at jeg inviterer dem.

Anonymkode: b621f...178

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg også, men mitt fokus er: 

1. Gjester som er interessante og morsomme.

2. Gjester jeg er glad i og føler meg trygg sammen med.

3. Gjester som trives og slapper av. 

Maten er underordnet for meg sånn sett, selv om jeg er glad i å lage mat, men jeg setter pris på ros dersom gjestene liker maten, det er bare ikke grunnen til at jeg inviterer dem.

At jeg må like dem er jo selvsagt en forutsetning. Og jeg liker bare folk som er morsomme å være med. Men for å gidde å lage mat til dem kreves noe mer.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At jeg må like dem er jo selvsagt en forutsetning. Og jeg liker bare folk som er morsomme å være med. Men for å gidde å lage mat til dem kreves noe mer.

Du framstår ikke som noe videre raus og hyggelig når du skriver dette, men du er det kanskje ikke heller? Jeg lager mat fordi JEG liker å lage mat, ikke for å få skryt fra gjestene eller i selvforherligelse nyte synet av at de spiser det jeg lager. Å lage mat til gjester er hyggelig, men det er jo ikke derfor jeg inviterer folk på besøk, men for å nyte deres selskap. 

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

3). inviterer tilbake

Dette hørtes ikke noe koselig ut! Lett å trå feil i ditt selskap. Kontrollerer du legeerklæring på evt allergier ved adkomst? 

selv elsker jeg god mat og lager gjerne til gjester. Det viktigste for meg er at gjestene og vi som er vertsskap får en hyggelig kveld, så prøver å tilrettelegge om noen ikke liker eller tåler noe.

Kan bli irritert dersom voksne mennesker kun liker pizza og hamburger, men det har jeg heldigvis ikke vært borti mange av 😅

Anonymkode: 87c5d...409

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette hørtes ikke noe koselig ut! Lett å trå feil i ditt selskap. Kontrollerer du legeerklæring på evt allergier ved adkomst? 

selv elsker jeg god mat og lager gjerne til gjester. Det viktigste for meg er at gjestene og vi som er vertsskap får en hyggelig kveld, så prøver å tilrettelegge om noen ikke liker eller tåler noe.

Kan bli irritert dersom voksne mennesker kun liker pizza og hamburger, men det har jeg heldigvis ikke vært borti mange av 😅

Anonymkode: 87c5d...409

Jeg må nok være ganske hyggelig siden vi har flere venner enn vi egentlig har kapasitet til. Derfor velger vi fra øverste hylle når vi først skal bruke tid på å ha middagsbesøk. Vi liker også å bli invitert i middagsselskap, så da er det naturlig å prioriterte dem som inviterer tilbake. Eksempel på venner vi liker og gjerne omgås, men ikke inviterer i middagsselskap:

par der han bokstavelig talt spiser for tre av kjøttet eller fisken (ber om mer om vi legger på fat)

par som selv bare inviterer på potetgull (og vin vi selv tar med)

par der hun lever på streng lavkarbo 

par som spiser hva som helst, men helt uten nytelse. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må nok være ganske hyggelig siden vi har flere venner enn vi egentlig har kapasitet til. Derfor velger vi fra øverste hylle når vi først skal bruke tid på å ha middagsbesøk. Vi liker også å bli invitert i middagsselskap, så da er det naturlig å prioriterte dem som inviterer tilbake. Eksempel på venner vi liker og gjerne omgås, men ikke inviterer i middagsselskap:

par der han bokstavelig talt spiser for tre av kjøttet eller fisken (ber om mer om vi legger på fat)

Haha, visste det var lavkarbo som var det egentlige problemet.

Anonymkode: d0e8f...ce7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha, visste det var lavkarbo som var det egentlige problemet.

Det var ett av eksemplene. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eg daue 😂er det mulig å være så høg på seg sjøl 🥴🙈🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 0e8fd...d29

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

He he.. 😂😂😂 Ja det må jeg si, du høres ut som et skikkelig sjarmtroll.  

Tror jammen ikke du byr så mye på deg selv, for ellers hadde vel alle disse vennene dine rømt. Vell, kanskje ikke de på øverste hylle, de er vel av den samme usmakelige ulla.

Anonymkode: 769bf...cbf

Skrevet

Og eg vil heller vere heime enn å bli nøye utvald og godkjent som akseptabel fordi eg har ein mage som toler alt, er god på å halde maska når eg ikkje likar maten, kan å skamrose utan å rødme og har overskot, økonomi og kapasitet til å invitere tilbake og i tillegg lage mat som er spennande nok. 

Vil heller ta med vin til venner og ete potetgull eg. Så kan eg spandere potetgull på dei neste gong. 

Skrevet
14 minutter siden, Syngensang skrev:

Og eg vil heller vere heime enn å bli nøye utvald og godkjent som akseptabel fordi eg har ein mage som toler alt, er god på å halde maska når eg ikkje likar maten, kan å skamrose utan å rødme og har overskot, økonomi og kapasitet til å invitere tilbake og i tillegg lage mat som er spennande nok. 

Vil heller ta med vin til venner og ete potetgull eg. Så kan eg spandere potetgull på dei neste gong. 

Helt naturlig å forvente det samme av seg selv som av andre, så om potetgull er det du har kapasitet til er det fint det.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

He he.. 😂😂😂 Ja det må jeg si, du høres ut som et skikkelig sjarmtroll.  

Tror jammen ikke du byr så mye på deg selv, for ellers hadde vel alle disse vennene dine rømt. Vell, kanskje ikke de på øverste hylle, de er vel av den samme usmakelige ulla.

Anonymkode: 769bf...cbf

Om man ikke byr på seg selv får man ikke mange nære venner. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt naturlig å forvente det samme av seg selv som av andre, så om potetgull er det du har kapasitet til er det fint det.

Akkurat no er det dét, om nokre år kan eg sikkert invitere potetgullvennane mine på noko betre😊👍.  Poenget er at eg inviterer vennene mine utfrå dei menneska dei er, og ikkje kva matstandard dei held. Men, vi treng all slags folk, så det er jo fint at du kan invitere dine på din måte og eg på min. 

Skrevet

Ber folk jeg liker.

Hvis de er glade i mat og nyter å spise det jeg lager, blir jeg overlykkelig, men det er en bonus.

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om man ikke byr på seg selv får man ikke mange nære venner. 

Dere har jo funnet deres like, på øverste hylle, sikkert en sjarmerende og inkluderende gjeng det.

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

3). inviterer tilbake

Ok

Anonymkode: 968e8...8e7

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere har jo funnet deres like, på øverste hylle, sikkert en sjarmerende og inkluderende gjeng det.

Oj så bitter. Du tålte virkelig ikke at hun har en gjeng gode venner? Du er jo et ekstremt lite menneske, da.

Anonymkode: 91c55...5e3

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj så bitter. Du tålte virkelig ikke at hun har en gjeng gode venner? Du er jo et ekstremt lite menneske, da.

Bitter faktisk 😂 Den var god.

Skrevet

Bitter faktisk 😂 Den var god.

Jepp, bitter. Du tilter og kjører full falsk latter med tårer fordi hun sier hun har faktiske prinsipper for hvem hun gidder å bruke tida si på og du innser at det aldri ville vært deg, og likevel har hun mange gode venner å omgås. Det svir tydeligvis.

Skrevet

Jepp, bitter. Du tilter og kjører full falsk latter med tårer fordi hun sier hun har faktiske prinsipper for hvem hun gidder å bruke tida si på og du innser at det aldri ville vært deg, og likevel har hun mange gode venner å omgås. Det svir tydeligvis.

God fantasi har dui i det minste, det kan ingen ta fra deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...