Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #26 Skrevet 3. november 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med øvre middelklasse? Vi tjener altså 1,4 mill til sammen og kjenner ingen som har det sånn, det er ikke mye eksklusivt akkurat. Anonymkode: 0fb88...7df Altså, det er en helt vanlig inntekt 😂 Beklager, men nå må jeg faktisk bare le av deg. Anonymkode: 18592...d46
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #27 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså, det er en helt vanlig inntekt 😂 Beklager, men nå må jeg faktisk bare le av deg. Anonymkode: 18592...d46 Det er ikke helt vanlig inntekt Anonymkode: 50372...406
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #28 Skrevet 3. november 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke helt vanlig inntekt Anonymkode: 50372...406 Joda, det er det. Riktignok over snittet, men likevel helt vanlig. Man kan ikke definere seg som overklasse med 1,4 mill i inntekt! Anonymkode: 18592...d46
Kathrine. Skrevet 3. november 2020 #29 Skrevet 3. november 2020 Tenk at så mange voksne? damer kan tråkke ned HI så mye på bakgrunn av det lille ho har skrevet. Dokke burde skjemmes!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #30 Skrevet 3. november 2020 90 % av ting er fra bruktbutikk og arvet. Er veldig opptatt av gjennbruk. men jeg skjønner ikke at folk bor i hus som likner på en hotell lobby. ... heller da loppemarked hjem. Anonymkode: d4125...f8b
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #31 Skrevet 3. november 2020 Ble litt nysgjerrig på grensen for middelklasse jeg, så fant følgende: Middelklasse vil si mellom 75% til 200 % av medianinntekt. Medianinntekt i Norge 2019, kr 42 835 pr mnd. Så strengt tatt er personen med 1,4 mill i inntekt definitivt mot øvre middelklasse. Majoriteten av nordmenn er en del av middelklassen. Altså, vi lever av lønnen, ikke oppspart formue. Nei, Støre er ikke en del av middelklassen (selv om jeg lo godt av kommentaren om kjøkkenet 😅) Anonymkode: 5a42d...c3d
sug lut Skrevet 3. november 2020 #32 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ble litt nysgjerrig på grensen for middelklasse jeg, så fant følgende: Middelklasse vil si mellom 75% til 200 % av medianinntekt. Medianinntekt i Norge 2019, kr 42 835 pr mnd. Så strengt tatt er personen med 1,4 mill i inntekt definitivt mot øvre middelklasse. Majoriteten av nordmenn er en del av middelklassen. Altså, vi lever av lønnen, ikke oppspart formue. Nei, Støre er ikke en del av middelklassen (selv om jeg lo godt av kommentaren om kjøkkenet 😅) Anonymkode: 5a42d...c3d Det handler jo ikke om penger. Det handler om kultur.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #33 Skrevet 3. november 2020 7 minutter siden, sug lut skrev: Det handler jo ikke om penger. Det handler om kultur. Nemlig. Og det er det kommentaren om at boligreportasjene er fra "øvre middelklasse" sikter til. Noe HI ikke forsto. Anonymkode: a1541...c0f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #34 Skrevet 3. november 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ble litt nysgjerrig på grensen for middelklasse jeg, så fant følgende: Middelklasse vil si mellom 75% til 200 % av medianinntekt. Medianinntekt i Norge 2019, kr 42 835 pr mnd. Så strengt tatt er personen med 1,4 mill i inntekt definitivt mot øvre middelklasse. Majoriteten av nordmenn er en del av middelklassen. Altså, vi lever av lønnen, ikke oppspart formue. Nei, Støre er ikke en del av middelklassen (selv om jeg lo godt av kommentaren om kjøkkenet 😅) Anonymkode: 5a42d...c3d Du fikk med deg at 1.4 millioner i inntekt var samlet inntekt, og ikke for én person? Anonymkode: a1541...c0f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #35 Skrevet 3. november 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ble litt nysgjerrig på grensen for middelklasse jeg, så fant følgende: Middelklasse vil si mellom 75% til 200 % av medianinntekt. Medianinntekt i Norge 2019, kr 42 835 pr mnd. Så strengt tatt er personen med 1,4 mill i inntekt definitivt mot øvre middelklasse. Majoriteten av nordmenn er en del av middelklassen. Altså, vi lever av lønnen, ikke oppspart formue. Nei, Støre er ikke en del av middelklassen (selv om jeg lo godt av kommentaren om kjøkkenet 😅) Anonymkode: 5a42d...c3d Men her var det snakk om 1,4 mill tilsammen, og det er noe ganske annet. Anonymkode: 262a0...8d6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #36 Skrevet 3. november 2020 14 minutter siden, sug lut skrev: Det handler jo ikke om penger. Det handler om kultur. Nei, det handler ikke bare om kultur. Det er vanskelig å komme med en klar definisjon, men vanlige kriterier er inntekt, formue, utdanning og kulturell kapital. Støre tilhører ikke middelklassen, men overklassen. Øvre middelklasse er typisk lege, advokat el. med en mindre formue. Dette er lett å google seg fram til, altså. Anonymkode: d27fe...052
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #37 Skrevet 3. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du fikk med deg at 1.4 millioner i inntekt var samlet inntekt, og ikke for én person? Anonymkode: a1541...c0f Fremdeles et godt over medianinntekt 👍🏻 Anonymkode: 5a42d...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #38 Skrevet 3. november 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fremdeles et godt over medianinntekt 👍🏻 Anonymkode: 5a42d...c3d Nja, ikke godt over, litt over. Vi ligger på rundt 1,8-1,9 mill i samlet inntekt + har formue på 3 mill (utenom den i fast eiendom), men vi er ikke øvre middelklasse av den grunn. Anonymkode: d27fe...052
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #39 Skrevet 3. november 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nja, ikke godt over, litt over. Vi ligger på rundt 1,8-1,9 mill i samlet inntekt + har formue på 3 mill (utenom den i fast eiendom), men vi er ikke øvre middelklasse av den grunn. Anonymkode: d27fe...052 Middelklassen vi da si mellom (litt avrundet) 33 000 pr mnd til 87 000 pr mnd. Økonomisk sett er du i øvre middelklasse. Eller du kan definere deg ut fra interiørblad i stedet 😄 Anonymkode: 5a42d...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #40 Skrevet 3. november 2020 32 minutter siden, sug lut skrev: Det handler jo ikke om penger. Det handler om kultur. I et interiørblad 🤓 Men for å være litt seriøs, så kategoriserer klasser ut fra økonomi når det skrives rapporter om fordeling rundt omkring i verden. Anonymkode: 5a42d...c3d
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #41 Skrevet 3. november 2020 Basert på hovedinnlegget hørtes du ganske dømmende ut. Hjem hvor alt er hvitt, grått og tomme flater er kjedelige for meg, men jeg blir ikke sjokkert over at noen LEVER slik. Anonymkode: 7c7f1...3fd
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #42 Skrevet 3. november 2020 Sikkert noe med hvordan man prioriterer, jeg er i alle fall vokst opp med at man skal ta vare på møbler og inventar og ikke erstatte det bare fordi man har råd til å kjøpe nytt. Da ender man med et hjem som ikke nødvendigvis følger trendene. Og for de av oss som ikke har så god råd, hva er alternativet til å handle på bruktbutikker, Finn osv? Kjøpe alt på Ikea? Ikke alle som liker det heller... Anonymkode: 7c7f1...3fd
amandine Skrevet 3. november 2020 #43 Skrevet 3. november 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Har noen ganger sett i interiørblader sånne hjem der det skrytes av at det og det er "loppefunn", det er gjerne kræsj sammen alt mulig og masse rare farger, spisestuestoler av forskjellige typer i forskjellige farger og skikkelig umatchende alt sammen. Er det noen som faktisk LEVER sånn? Ingen jeg kjenner har noe i nærheten av sånn hjemme, og det er jo fordi det er smakløst og ser billig og rotete ut - jeg tror nesten at dette er en trend som ingen egentlig følger, det er bare stylistene som lager opp noe for å skape interesse. Aldri vært inne i et eneste hus som var noe i nærheten av sånn. Anonymkode: 0fb88...7df Og jeg liker ikke hjem der alt er stylet i grått og såkalt dempet sort, der pyntegjenstander er kjøpt på Nille etter sesong og hvor ingenting forteller noe om de som bor der. Loppefunn, derimot🤩
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #44 Skrevet 3. november 2020 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Middelklassen vi da si mellom (litt avrundet) 33 000 pr mnd til 87 000 pr mnd. Økonomisk sett er du i øvre middelklasse. Eller du kan definere deg ut fra interiørblad i stedet 😄 Anonymkode: 5a42d...c3d Haha, definitivt ikke! Vi har en mer minimalistisk stil tror jeg. For å være ærlig bryr jeg meg ikke om interiør i det hele tatt, så vi har nok et veldig personlig hjem sånn sett. Har møbler som er praktisk og/eller behagelige, men sikkert kjedelige og nøytrale i andres øyne. Lite pynt og bilder også, jeg har rett og slett ikke evnen til å se hva som passer. Godt mulig jeg er i øvre middelklasse økonomisk, men neppe ellers. Anonymkode: d27fe...052
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #45 Skrevet 3. november 2020 Hvis noen kom inn her som ikke kjente osd kunne de nok tenkt at vi hadde kjøpt det meste på loppemarked. Vi har det koselig og fatgerikt, men vi har ikke kjøpt så mye på loppemarkeder. Det er bare det at vi ikke kaster møbler før de er utslitt. Da får de heller et malingstrøk. Hvilken "klasse" vi tilhører aner jeg ikke. Det er i hvertfall ikke øvre middelklasse. Anonymkode: 297b1...e5c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #46 Skrevet 3. november 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva mener du med øvre middelklasse? Vi tjener altså 1,4 mill til sammen og kjenner ingen som har det sånn, det er ikke mye eksklusivt akkurat. Anonymkode: 0fb88...7df 1, 4 mill tilsaman er no vel langt frå øvre middelklasse?? Eller er det eg som har missforstått noko? Men når ingen har det er det jo akkurat eksklusivt det er... Kva legg du i eksklusivt? Eg har det forresten litt slik. Har ikkje ulike spisestuestolar. Men det er meir flaks enn noko anna. Her er ganske koseleg når vi har rydda og vaska. Anonymkode: 6cfaf...aea
StjertIøvetann Skrevet 3. november 2020 #47 Skrevet 3. november 2020 Leste "loppemarkedhjelm" jeg, og ble en smule skuffet da jeg åpnet innlegget og bare fant diskusjon om interiør og klasse.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2020 #48 Skrevet 3. november 2020 Jeg har ikke tålmodighet nok eller riktige øyne til å finne skatter på loppemarked. Ikke bryr jeg meg veldig mye om interiør heller. Vårt hjem er nok ganske så minimalistisk med unntak av alle bøkene. Jeg misliker nips fordi jeg synes det ser rotete ut og det er et mareritt å holde rent. Forskjellige stoler, farger og loppisfunn er stilig det. Av mine venner så er det en del med blanding av nytt og gammelt, men mye av det er arvet. Anonymkode: ed0a2...f3f
Gjest Skrevet 3. november 2020 #49 Skrevet 3. november 2020 5 timer siden, amandine skrev: Og jeg liker ikke hjem der alt er stylet i grått og såkalt dempet sort, der pyntegjenstander er kjøpt på Nille etter sesong og hvor ingenting forteller noe om de som bor der. Loppefunn, derimot🤩 Hvis du kom inn hos meg ville du få vite ganske mye om meg. Møblene proklamerer høyt og tydelig at jeg er lat og kjip: gidder ikke ommøblere og syns det er dyrt å stadig bytte ut ting. (Noen vil sikkert tro det er loppefunn vi bor i, men det er vi selv som har eid tingene hele veien! Så egentlig er de bare gammelt ræl.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå