Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Hva er riktig måte? Gå opp med baby igjen og prøve ett kvarter senere? Eller la baby gråte mens en ligger sammen, koser, trøster og tilslutt sovner baby? Rett/galt?? Anonymkode: 69886...4de
gale damen Skrevet 2. november 2020 #2 Skrevet 2. november 2020 Det er barbarisk å la en baby ligge og skrike uten å trøste.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 Du skal aldri la en baby skrike seg i søvn. Det er unaturlig. Bysse, synge osv er måten å gå frem. Ja, det er hardt, men de er bare små og hjelpeløs i en kort periode. Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 7c3bd...09f
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Selvsagt ikke la babyen ligge og gråte seg i søvn alene. Har du ingen omsorg for barnet ditt? Anonymkode: 0e38a...e93
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Jeg skrev, la baby ligge å gråte mens man ligger med baby, trøster, gir smokk, koser til baby sovner. Ikke la baby ligge alene. Baby er 9 måneder. Jeg og far har forskjellige meninger der. Anonymkode: 69886...4de
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Det kommer litt ann på. Viss baby er tydelig trøtt men bare sliter med å sovne, så ville jeg forsøkt å trøste til han/hun sovner. Dersom man bare har bommet og baby ikke er trøtt nok enda så ville jeg prøvd igjen etter 30 min. Anonymkode: 224e1...6f6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Ville bysset i mørkt rom og så lagt når babyen sovnet Anonymkode: 32ac7...c1e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 Har dere faste rutiner rundt legging? Tenker det er viktig å ha en god rutine og holde seg til den. Når dere har lagt barnet for kvelden så synes jeg absolutt ikke dere skal ta barnet med ned i stuen igjen for å prøve igjen et kvarter senere. Så lenge du ikke lar baby ligge alene og gråte, men er der å støtter og trøster så går det nok bra selv om barnet gråter. Men dere kan jo prøve å finne ut hvorfor barnet gråter. Legger dere for tidlig? Er det seperasjonsangst eller noe annet? Anonymkode: c32dd...b14
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 Alternativet er jo å lære babyen at det å manipulere de voksne med gråting fungerer, da får de viljen sin. Anonymkode: fa257...662
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 Da vår baby var 9 måneder kjørte vi «cry it out». Før det hadde vi prøvd alt annet.. Hun våknet hver halvtime hele natta og vi var helt fra oss. Det var forferdelig første kvelden. Hun gråt i en time. Kvelden etter gråt hun i fem minutter. Så begynte hun å pludre og prate med kosedyrene til hun sovna. Den tredje kvelden gråt hun ikke i det hele tatt, var fornøyd og lå og pludret med kosedyrene sine. Nå er hun en blid og trygg og fornøyd jente på 2 1/2. hun ligger og synger et pr sanger for seg selv i sprinkelsenga si etter at vi har sunget nattasang for henne. Når hun våkner om morgenen prater hun med kosedyrene sine og synger, deg våkner vi av. Det satt langt inne for oss med cry it out, og vi gjorde det ikke med eldste, og hun slet med søvnen i 3-4 år. Yngste har sovet godt helt siden hun var 9mnd. Hele natta og våkner blid og fornøyd. Anonymkode: 24ac1...ca8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alternativet er jo å lære babyen at det å manipulere de voksne med gråting fungerer, da får de viljen sin. Anonymkode: fa257...662 Manipulerende baby? Når du tror du har lest alt.. Anonymkode: 9560a...4e6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Folk som lar babyer gråte seg i søvn har manglende kunnskaper, omsorg og fårståelse. Det er det verste jeg ser! Bidrar kun til større seperasjonsangst, utrygg tilknytning og større soveproblemer. Jeg har alltid hold barna i hånden, bysset, sunget og ligget med de til de sovner. Er de rolige kan de selvsagt ligge alene. Syntes fryktelig synd på babyer uten tidsfortåelse som ligger og gråter og gråter alene. Anonymkode: a59f6...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alternativet er jo å lære babyen at det å manipulere de voksne med gråting fungerer, da får de viljen sin. Anonymkode: fa257...662 Babyer kan ikke manipulere. De har behov. Angst. Et behov for nærhet og trygghet. Sånne som deg, og det mener jeg av hele mitt hjerte - burde aldri hatt barn. Fordi du forstår ikke barnet ditt og evner ikke å ivareta behovene som et så lite barn har. Anonymkode: a59f6...4d7
Bruker3 Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 28 minutes ago, Anonym bruker said: Manipulerende baby? Når du tror du har lest alt.. Anonymkode: 9560a...4e6 Min baby var lett å legge, men tror du ikke han fikk meg til å kjøpe en time-share leilighet i Usbekistan. Manipulerende indeed
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 Hold barnet og byss. Anonymkode: 88d3b...43e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 Trøst og kos. Er du usikker, så kos mer! Anonymkode: 66f1f...580
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 Er det ingen som leser hva jeg skrev, jeg skrev aldri at barnet lå alene og gråt. Anonymkode: 69886...4de
Leverpostei Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det ingen som leser hva jeg skrev, jeg skrev aldri at barnet lå alene og gråt. Anonymkode: 69886...4de Tydeligvis veldig mange som ikke har skjønt hva du mener i hi. Jeg syns ikke dere skal ta babyen opp på stuen igjen når han eller hun først er lagt. Vær heller sammen med barnet på soverommet til hun sovner. Men må det være gråt selv om dere ikke står opp igjen? Syng en sang, kikk i en bok, se på tærne, og når babyen viser tegn til å bli trøtt er det av med lyset og god natt. Hvis leggingen foregår likt hver dag, og til samme tid, blir det en rutine.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #19 Skrevet 2. november 2020 1 hour ago, Anonym bruker said: Hva er riktig måte? Gå opp med baby igjen og prøve ett kvarter senere? Eller la baby gråte mens en ligger sammen, koser, trøster og tilslutt sovner baby? Rett/galt?? Anonymkode: 69886...4de helt greit, viktig at barnet finner roen selv, men gråter babyen veldig så må du jo så klart kose og trøste, forskjell på gråt Anonymkode: b8f53...3bc
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #20 Skrevet 2. november 2020 6 minutes ago, Leverpostei said: Tydeligvis veldig mange som ikke har skjønt hva du mener i hi. Jeg syns ikke dere skal ta babyen opp på stuen igjen når han eller hun først er lagt. Vær heller sammen med barnet på soverommet til hun sovner. Men må det være gråt selv om dere ikke står opp igjen? Syng en sang, kikk i en bok, se på tærne, og når babyen viser tegn til å bli trøtt er det av med lyset og god natt. Hvis leggingen foregår likt hver dag, og til samme tid, blir det en rutine. Takk. Far og jeg har forskjellige meninger der. Han lar henne gråte og jeg ønsker ikke det så jeg har stått opp med henne om alternativet er gråt. Takk for tips. Anonymkode: 69886...4de
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #21 Skrevet 2. november 2020 Jeg har aldri stått opp igjen med ungene, har de lagt seg forblir de på mørkt soverom til de sovner. Men jeg har aldri latt de ligge å gråte alene... Alle fire har hatt perioder hvor de ikke helt har funnet roen med en gang, da har jeg bysset, båret, ammet, sunget og kost, på et mørkt soverom. Anonymkode: 1958c...7ca
Leverpostei Skrevet 2. november 2020 #22 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk. Far og jeg har forskjellige meninger der. Han lar henne gråte og jeg ønsker ikke det så jeg har stått opp med henne om alternativet er gråt. Takk for tips. Anonymkode: 69886...4de Jeg tror ikke du skal være redd for å la babyen gråte så lenge du er der sammen med henne. Gråten hennes er et språk og et følelsesuttrykk, og det er helt i orden å være både sint og trist. Når du trøster henne, uten å ta henne ut av situasjonen (eller her, soverommet), bekrefter du følelsene hennes og lærer henne å selvregulere. Det er veldig verdifullt for henne videre i livet.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #23 Skrevet 2. november 2020 Etter babyen var lagt for kvelden så gikk vi inn til han dersom han våknet. Fortalte at det var natt, strøk han på hode. Hjalp ikke det så fallt han alltid I søvn mens han hold en av oss i handa. Anonymkode: cdf7e...c04
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #24 Skrevet 2. november 2020 Det er helt unaturlig for et spedbarn å ligge alene og forlatt i mørket - fra naturens side. Rovdyr kunne komme, man kunne sulte ihjel osv. Instinktivt vil barnet derfor påkalle mor. Det at noen tror at noe så innlysende er «feil» og at babyer er bortskjemt klarer jeg bare ikke forstå. Vi er fortsatt en del av naturen, uansett hvor mye vi forsøker å fjerne oss fra den. Vi har instinkter. Det er bare å følge babyens signaler. Anonymkode: ff7c6...ad6
Anonym bruker Skrevet 2. november 2020 #25 Skrevet 2. november 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Alternativet er jo å lære babyen at det å manipulere de voksne med gråting fungerer, da får de viljen sin. Anonymkode: fa257...662 Eh... Har du ikke fått med deg at barn ikke manipulerer? Det var det man trodde for 40 år siden det. Barna har ett behov. Les litt om trygghetssirkelen. Anonymkode: 98eb5...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå