Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #26 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg holder med den som sa at du heller må venne deg til å være sulten om du skal ned i vekt. Du sier du holder deg mett til middag kl. 17, men husk at du ikke skal spise så mye at du blir mett (gjelder også når man ikke slanker seg). Jeg orker ikke tanken på frokost, spiser to brødskiver til lunsj kl. 12, og da holder det til middag. Er det sen middag kan jeg finne på å spise et eple, banan, yoghurt eller noe i mellom, men 5 skiver før middag synes jeg var mye. Når du er vant til å spise så mye vil du nok bli sulten, men det går seg til etterhvert. Anonymkode: f53d0...ae7
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #27 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg spiser en del mager cottage cheese med litt frø og fruktbiter/bær. Godt og mettende. Men akkurat hvor sunt det er i forhold til andre ting vet jeg ikke. Et tips: drikk et glass vann før alle måltider. Anonymkode: 922cb...90d
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #28 Skrevet 30. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder med den som sa at du heller må venne deg til å være sulten om du skal ned i vekt. Du sier du holder deg mett til middag kl. 17, men husk at du ikke skal spise så mye at du blir mett (gjelder også når man ikke slanker seg). Jeg orker ikke tanken på frokost, spiser to brødskiver til lunsj kl. 12, og da holder det til middag. Er det sen middag kan jeg finne på å spise et eple, banan, yoghurt eller noe i mellom, men 5 skiver før middag synes jeg var mye. Når du er vant til å spise så mye vil du nok bli sulten, men det går seg til etterhvert. Anonymkode: f53d0...ae7 Takk for svar. Ser mange skriver dette. De fem skivene var egentlig et unntak. Pleier å spise tre (eller fire), men da går jeg sulten i flere timer før middag. Hadde håpet at det gikk an å unngå å være så mye sulten. Går ikke ned i vekt til vanlig, men jeg har ihvertfall ikke gått opp de siste to mnd. Ganske frustrerende. For å holde vekten må jeg gå rundt å være sulten. Hva skal jeg da gjøre for å gå ned i vekt? Spiser også minimalt med snop/kaker. HI Anonymkode: 8ea0c...842
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #29 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg har det som deg; når jeg spiser sunt og lite, holder jeg vekta, men jeg går ikke ned. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er 44, og har innsett at kiloene sitter fast på en helt annen måte enn da jeg var ung. I tjueårene kunne jeg spise lite et par uker og gå ned tre-fire kilo, nå går jeg kanskje ned en halv. Løsningen for meg er som flere her skriver: Periodisk faste. Jeg bruker 5:2, altså to dager i uka hvor jeg ikke spiser mer enn 500 kalorier. Da går jeg ned sakte men sikkert, har gått ned 8-9 kilo på fire måneder og hatt det fint underveis. Sulten av og til, absolutt, men ikke noe jeg ikke fint kan leve med. Kroppen tilpasser seg. Man venner seg til å være litt sulten innimellom og kan av og til nesten like det, fordi det betyr at noe skjer i kroppen. Jeg spiser vanlig de dagene jeg ikke faster, men merker at jeg har behov for mye mindre nå enn da jeg startet. De dagene med 500 kalorier gjør meg veldig oppmerksom på hvor mange kalorier det faktisk er i mat, og at de to ostebitene man putter i seg mens man smører matpakker faktisk kan være over hundre kalorier bare der. Hvis du er i førtiårene som meg og ikke trener hardt, tror jeg du må venne deg til tanken om et helt annet kosthold i årene fremover hvis du skal ned i vekt/holde vekta. Kiloene limer seg fast på en helt annen måte, og jeg har en mistanke om at det blir enda verre etter overgangsalderen. Jeg tenker at det er et valg, hvor det ene ikke nødvendigvis er bedre enn det andre. Å nyte livet med god mat og ha noen ekstra kilo (som ofte gjør at man ser mye yngre ut i ansiktet) eller innse at det koster overvinnelse og en god del sult å være slank resten av livet (de tynneste kvinnene i førti- og femtiårene ser også gjerne atskillig eldre ut en de som er litt rundrere). Folk må velge hva de føler seg mest vel med, noen trives jo kun med kroppen sin når den er forholdsvis slank, andre kan leve godt med noen ekstra kilo. Anonymkode: f8ec7...b8c
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #30 Skrevet 30. oktober 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har det som deg; når jeg spiser sunt og lite, holder jeg vekta, men jeg går ikke ned. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er 44, og har innsett at kiloene sitter fast på en helt annen måte enn da jeg var ung. I tjueårene kunne jeg spise lite et par uker og gå ned tre-fire kilo, nå går jeg kanskje ned en halv. Løsningen for meg er som flere her skriver: Periodisk faste. Jeg bruker 5:2, altså to dager i uka hvor jeg ikke spiser mer enn 500 kalorier. Da går jeg ned sakte men sikkert, har gått ned 8-9 kilo på fire måneder og hatt det fint underveis. Sulten av og til, absolutt, men ikke noe jeg ikke fint kan leve med. Kroppen tilpasser seg. Man venner seg til å være litt sulten innimellom og kan av og til nesten like det, fordi det betyr at noe skjer i kroppen. Jeg spiser vanlig de dagene jeg ikke faster, men merker at jeg har behov for mye mindre nå enn da jeg startet. De dagene med 500 kalorier gjør meg veldig oppmerksom på hvor mange kalorier det faktisk er i mat, og at de to ostebitene man putter i seg mens man smører matpakker faktisk kan være over hundre kalorier bare der. Hvis du er i førtiårene som meg og ikke trener hardt, tror jeg du må venne deg til tanken om et helt annet kosthold i årene fremover hvis du skal ned i vekt/holde vekta. Kiloene limer seg fast på en helt annen måte, og jeg har en mistanke om at det blir enda verre etter overgangsalderen. Jeg tenker at det er et valg, hvor det ene ikke nødvendigvis er bedre enn det andre. Å nyte livet med god mat og ha noen ekstra kilo (som ofte gjør at man ser mye yngre ut i ansiktet) eller innse at det koster overvinnelse og en god del sult å være slank resten av livet (de tynneste kvinnene i førti- og femtiårene ser også gjerne atskillig eldre ut en de som er litt rundrere). Folk må velge hva de føler seg mest vel med, noen trives jo kun med kroppen sin når den er forholdsvis slank, andre kan leve godt med noen ekstra kilo. Anonymkode: f8ec7...b8c Tusen takk for veldig fint svar. Jeg er 37 år, veier 88 kilo og er 1,68 høy. Slik jeg ser ut nå gremmes jeg når jeg ser bilder av meg selv. Bruker størrelse XL/L i klær. Jeg har i grunnen alltid slitt med vekten. I tenårene og tidlig i tjueårene var jeg normalvektig, men da var jeg også ekstremt dedikert angående spising og trening. Deler av tiden vil jeg si at jeg hadde et sykelig forhold til det. På det mest ekstreme spiste jeg minimalt samtidig som jeg trente hardt fem timer i uken og gikk raskt minimum 12,5 timer. Etter at jeg begynte å jobbe og fikk barn (fikk barn da jeg var 26), har vekten gradvis gått oppover. Jeg har gjentatte ganger prøvd å gå ned, men over tid har jeg gått opp 20 kilo. Kan legge til at jeg sykler 4-8 timer i uken på el-sykkel. Tusen takk for et langt og utfyllende svar. HI Anonymkode: 8ea0c...842
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #31 Skrevet 30. oktober 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder med den som sa at du heller må venne deg til å være sulten om du skal ned i vekt. Du sier du holder deg mett til middag kl. 17, men husk at du ikke skal spise så mye at du blir mett (gjelder også når man ikke slanker seg). Jeg orker ikke tanken på frokost, spiser to brødskiver til lunsj kl. 12, og da holder det til middag. Er det sen middag kan jeg finne på å spise et eple, banan, yoghurt eller noe i mellom, men 5 skiver før middag synes jeg var mye. Når du er vant til å spise så mye vil du nok bli sulten, men det går seg til etterhvert. Anonymkode: f53d0...ae7 Vås. Det kommer jo an på hva du blir mett AV. Spiser du deg mett på kålrot hver dag, vil du tape vekt. Anonymkode: 11d6f...bcc
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #32 Skrevet 30. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Vås. Det kommer jo an på hva du blir mett AV. Spiser du deg mett på kålrot hver dag, vil du tape vekt. Anonymkode: 11d6f...bcc Det er svært få som spiser seg mett på kålrot hver dag. Anonymkode: f53d0...ae7
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #33 Skrevet 30. oktober 2020 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder med den som sa at du heller må venne deg til å være sulten om du skal ned i vekt. Du sier du holder deg mett til middag kl. 17, men husk at du ikke skal spise så mye at du blir mett (gjelder også når man ikke slanker seg). Jeg orker ikke tanken på frokost, spiser to brødskiver til lunsj kl. 12, og da holder det til middag. Er det sen middag kan jeg finne på å spise et eple, banan, yoghurt eller noe i mellom, men 5 skiver før middag synes jeg var mye. Når du er vant til å spise så mye vil du nok bli sulten, men det går seg til etterhvert. Anonymkode: f53d0...ae7 Jeg skjønner ikke helt hvorfor man må venne seg til å være sulten hvis man skal ned i vekt. Jeg går ned i vekt og er sjelden sulten. Anonymkode: 20c99...f4b
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #34 Skrevet 30. oktober 2020 Jeg er ikke HI, men håper det er greit at jeg stiller et spørsmål her likevel... Jeg tåler godt å gå sulten. Problemet er at når jeg har vært sulten en stund så begynner magen å rumle høyt og mye. Dette er veldig flaut når jeg sitter sammen med folk på jobb o.l. Så dere som faster eller ikke spiser på jobb, hvordan unngår dere dette? Anonymkode: 02ce5...5fd
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #35 Skrevet 30. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvorfor man må venne seg til å være sulten hvis man skal ned i vekt. Jeg går ned i vekt og er sjelden sulten. Anonymkode: 20c99...f4b Jeg er heller aldri sulten (nesten), men når kroppen til f.eks. HI er vant til en viss mengde mat vil den jo si i fra når den plutselig får mindre. Anonymkode: f53d0...ae7
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2020 #36 Skrevet 30. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke HI, men håper det er greit at jeg stiller et spørsmål her likevel... Jeg tåler godt å gå sulten. Problemet er at når jeg har vært sulten en stund så begynner magen å rumle høyt og mye. Dette er veldig flaut når jeg sitter sammen med folk på jobb o.l. Så dere som faster eller ikke spiser på jobb, hvordan unngår dere dette? Anonymkode: 02ce5...5fd Drikker mye vann og grønn te. Beveger meg mye... har heldigvis en aktiv jobb (lærer). Magen rumler mye mer på møter, osv. Anonymkode: c398a...bf5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå