Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg trenger å gå ned i vekt og har forstått at det kan være viktig å spise noe annet enn brød. Lifesum sier at brødmat bare bør være 5% av det daglige kostholdet (ikke lavkarbo). I går spiste jeg to skiver til frokost og tre skiver til lunsj. Da holdt jeg meg mett helt til middag klokken 17.00. Hva kan jeg erstatte dette med? Det bør være enkelt å lage og å spise, og det må mette godt. Jeg liker ikke havregryn og nøtter. Anonymkode: 8ea0c...842
TheWitch Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 Knekkebrød, men sjekk kaloriinnhold, sukker eller lignede for her varierer det mye.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 knekkebrød smoothie omelett med skinke og grønnsaker eggerøre med skinke og grønnsaker middagsrester lomper med fyll bananlapper Anonymkode: 20c99...f4b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg spiser en yoplait 0% yoghurt med 4-korn i til frokost, har i noen bær, rosiner e.l. for å få litt ekstra friskhet. Anonymkode: e9f36...2b9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 41 minutter siden, TheWitch skrev: Knekkebrød, men sjekk kaloriinnhold, sukker eller lignede for her varierer det mye. Knekkebrød = brød. Bare uten vann. HI: lag deg noen gode salater. Spis kokte egg. Anonymkode: 11d6f...bcc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 Tusen takk for svar alle sammen. Mange gode forslag, men jeg er veldig usikker på mengden jeg kan spise av dette. Ønsker å spise meg mett uten å innta for mange kalorier. Anonymkode: 8ea0c...842
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg spiser pålegg i salatwraps. Bruker salatblad med kyllingålegg, agurk og tomat, eller med kokt egg, paprika og løk osv. Ruller det sammen og spiser. Ellers går det i omelett, lavkarboknekkebød eller proteinrundstykker. Anonymkode: 3d17a...345
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: knekkebrød smoothie omelett med skinke og grønnsaker eggerøre med skinke og grønnsaker middagsrester lomper med fyll bananlapper Anonymkode: 20c99...f4b Takk for gode forslag. Hva lager du smoothie av? Jeg lager av og til smoothie til meg og barna, og da lager jeg det av bær og eplejuice. Det er jo en del kalorier i eplejuice, så du har kanskje andre forslag? 🙂 Hvor mye egg/bananlapper/ kan jeg spise sammenlignet med brødskiver? HI Anonymkode: 8ea0c...842
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg spiser pålegg i salatwraps. Bruker salatblad med kyllingålegg, agurk og tomat, eller med kokt egg, paprika og løk osv. Ruller det sammen og spiser. Ellers går det i omelett, lavkarboknekkebød eller proteinrundstykker. Anonymkode: 3d17a...345 Blir du like mett av dette som f.eks. to brødskiver? HI Anonymkode: 8ea0c...842
Gemini77/ Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode forslag. Hva lager du smoothie av? Jeg lager av og til smoothie til meg og barna, og da lager jeg det av bær og eplejuice. Det er jo en del kalorier i eplejuice, så du har kanskje andre forslag? 🙂 Hvor mye egg/bananlapper/ kan jeg spise sammenlignet med brødskiver? HI Anonymkode: 8ea0c...842 Jeg lager alltid smoothie på usøtet mandelmelk
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Takk for gode forslag. Hva lager du smoothie av? Jeg lager av og til smoothie til meg og barna, og da lager jeg det av bær og eplejuice. Det er jo en del kalorier i eplejuice, så du har kanskje andre forslag? 🙂 Hvor mye egg/bananlapper/ kan jeg spise sammenlignet med brødskiver? HI Anonymkode: 8ea0c...842 Jeg bruker vann, evt sukkerfri saft. Bruker sjelden eplejuice. Men du kan og bruke litt melk, biola eller mandelmelk. Jeg lager smoothie av litt forskjellig, putter oppi det jeg har, liker å lure oppi litt grønnsaker, her er noen eksempler blåbær bjørnebær banan grønnkål og eller spinat litt yoghurt naturell blåbær rips banan litt yoghurt naturell grønnkål og eller spinat brokkoli blåbær banan litt yoghurt naturell mango spinat litt yoghurt naturell avokado Jeg har som regel alltid i noe grønnsaker, f.eks grønnkål, revet gulrot, spinat, brokkoli, ingefær, agurk. Prøver meg litt frem. Hvis jeg skal ha det som et måltid har jeg og i litt havregryn og 1 egg. Hvor mye du kan spise i forhold til brød vet jeg ikke, siden jeg aldri spiser brød. Anonymkode: 20c99...f4b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 Det beste du gjør er å venne deg til å være sulten. Slanking uten å fæle sult er nesten umulig. Anonymkode: 911fd...b08
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen. Mange gode forslag, men jeg er veldig usikker på mengden jeg kan spise av dette. Ønsker å spise meg mett uten å innta for mange kalorier. Anonymkode: 8ea0c...842 Kurs hos Roede eller Libra. Anonymkode: 11d6f...bcc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 Brisk blå knekkebrød inneholder kun 1,2 g karbohydrater per 100 g Jeg spiser litt av det, samt kjøtt, fisk, salat, ost, omelett, kokt egg, pålegg i ulike varianter. Når jeg har hjemmekontor lager jeg det i lunsjen. Når jeg er på kontoret forbereder jeg det kvelden før og tar med. Spiser kun matvarer som har under 5 g karbohydrat per 100 g Anonymkode: ec8e3...fb5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Knekkebrød = brød. Bare uten vann. HI: lag deg noen gode salater. Spis kokte egg. Anonymkode: 11d6f...bcc Det er en sannhet med modifikasjoner. En skive brød inneholder gjerne 20 g karbohydrat, mens et grovt knekkebrød inneholder ca 6 g karbohydrat, avhengig av type. Jeg blir mett av tre knekkebrød (18 g karbo), men jeg må ha minst to brødskiver (40 g karbo). hilsen diabetiker Anonymkode: 4904e...247
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Brisk blå knekkebrød inneholder kun 1,2 g karbohydrater per 100 g Jeg spiser litt av det, samt kjøtt, fisk, salat, ost, omelett, kokt egg, pålegg i ulike varianter. Når jeg har hjemmekontor lager jeg det i lunsjen. Når jeg er på kontoret forbereder jeg det kvelden før og tar med. Spiser kun matvarer som har under 5 g karbohydrat per 100 g Anonymkode: ec8e3...fb5 Rettelse: Brisk blå har 1,2 g karbo per skive.. Anonymkode: ec8e3...fb5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg trenger å gå ned i vekt og har forstått at det kan være viktig å spise noe annet enn brød. Lifesum sier at brødmat bare bør være 5% av det daglige kostholdet (ikke lavkarbo). I går spiste jeg to skiver til frokost og tre skiver til lunsj. Da holdt jeg meg mett helt til middag klokken 17.00. Hva kan jeg erstatte dette med? Det bør være enkelt å lage og å spise, og det må mette godt. Jeg liker ikke havregryn og nøtter. Anonymkode: 8ea0c...842 Jeg byttet ut hvert måltid unntatt middag med to grove frøknekkebrød med magert pålegg. Droppet alle kalorier i drikke. Gikk ned jevnt og trutt. Selv om jeg koste meg med ting i helgene. Anonymkode: 04a0c...763
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg byttet ut hvert måltid unntatt middag med to grove frøknekkebrød med magert pålegg. Droppet alle kalorier i drikke. Gikk ned jevnt og trutt. Selv om jeg koste meg med ting i helgene. Anonymkode: 04a0c...763 Hva heter dette knekkebrødet? Hvilket pålegg brukte du? Jeg vet at kokt skinke er bra, men hva mer? HI Anonymkode: 8ea0c...842
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: I går spiste jeg to skiver til frokost og tre skiver til lunsj. Anonymkode: 8ea0c...842 Men dette er jo veldig mye. Foreslår å kutte ned til ett knekkebrød til frokost, to brødskiver til lunsj og en mellombar på ca 100 kcal i 14-tida. Og så er det nok en utopi å tro at man kan slanke seg noe særlig uten å noen gang kjenne litt sult. Anonymkode: 8f884...727
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men dette er jo veldig mye. Foreslår å kutte ned til ett knekkebrød til frokost, to brødskiver til lunsj og en mellombar på ca 100 kcal i 14-tida. Og så er det nok en utopi å tro at man kan slanke seg noe særlig uten å noen gang kjenne litt sult. Anonymkode: 8f884...727 Mellombar er jo stappfullt av sukker 😱 Men enig i det med å kutte mengde. Og jeg understreker effekten av å bytte ut kornprodukter i rent kjøtt/fisk og grønnsaker der hvor det er mulig. Samt kutte (ned) frukt og yoghurt. Spis heller bær i moderate mengder Anonymkode: ec8e3...fb5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #21 Skrevet 29. oktober 2020 Problemet er at alle tror at de må bytte ut brødet med noe annet. Det er bare å kutte ut brødet! Spis det andre du ville spist - pålegget, gulrota, eplet, om du absolutt må spise litt. Drikk masse grønn te og vann. Etter noen uker blir du vant til å spise veldig lite gjennom dagen. Jeg spiser ingenting gjennom hele arbeidsdagen (ikke frokost heller), drikker kun te og mitt første måltid er som regel middag. Det er deilig å slippe å styre med mat gjennom dagen, og kroppen har vent seg på dette på en fin måte, til tross for en aktiv arbeidsdag. Det er en myte at vi kontinuerlig skal tilføre kroppen mat hele dagen. 14-16 timers fasting per døgn er mye mer naturlig. Jeg har gått ned og holder matchvekta uten problemer nå. Anonymkode: c398a...bf5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #22 Skrevet 29. oktober 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at alle tror at de må bytte ut brødet med noe annet. Det er bare å kutte ut brødet! Spis det andre du ville spist - pålegget, gulrota, eplet, om du absolutt må spise litt. Drikk masse grønn te og vann. Etter noen uker blir du vant til å spise veldig lite gjennom dagen. Jeg spiser ingenting gjennom hele arbeidsdagen (ikke frokost heller), drikker kun te og mitt første måltid er som regel middag. Det er deilig å slippe å styre med mat gjennom dagen, og kroppen har vent seg på dette på en fin måte, til tross for en aktiv arbeidsdag. Det er en myte at vi kontinuerlig skal tilføre kroppen mat hele dagen. 14-16 timers fasting per døgn er mye mer naturlig. Jeg har gått ned og holder matchvekta uten problemer nå. Anonymkode: c398a...bf5 Jeg faster også, og det er helt topp. Periodisk faste 8/16 - Spiser første måltid 11 og siste 19. For meg har det veldig mye å si å kutte brød/kornprodukter. Men der er vi ulike skrudd sammen.. Anonymkode: ec8e3...fb5
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #23 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mellombar er jo stappfullt av sukker 😱 Ja, det har du helt rett i. Men når 14-knekken kommer er det enten mellombar eller sjokoladeskåla til kollegaen for min del. Og mellombar metter i det minste en del 😂🙈 Men jeg har nå gått ned fra 63 til 58 kg, bare ved å spise litt mindre (men med mellombar). Man venner seg fort til mindre mat. Og for all del, ikke gå amok i godteskåla hver helg bare fordi man MÅ kose seg. Da spiser man fort opp det man har hentet inn tidligere i uka. Anonymkode: 8f884...727
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #24 Skrevet 29. oktober 2020 Jeg blir tynn når jeg spiser knekkebrød istedenfor brød. Anonymkode: 7f05c...db4
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #25 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva heter dette knekkebrødet? Hvilket pålegg brukte du? Jeg vet at kokt skinke er bra, men hva mer? HI Anonymkode: 8ea0c...842 Spiste flere typer, men var i plastpose med mye frø i. Husker ikke navnet, kjøpt på kiwi. Bakte også egne en periode. Skinke, kyllingpålegg, mager leverpostei, makrell i tomat, mager ost, egg, eple, banan, avokado. Litt forskjellig for å få i meg litt ulike sunne ting. Par av disse er jo ikke magre, men har sunne fettsyrer. Spiste også skyr og lettyoghurt innimellom. Noen ganger med sunn musli i. Der er det mye sukkerfeller. Hjalp også å drikke mye vann. Mindre sulten og fysen da. Anonymkode: 04a0c...763
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå