Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #1 Skrevet 29. oktober 2020 Halloweenfeiringen har alltid vært veldig vanskelig tema her hjemme, da vårt barn i storskole-alder alltid faller utenfor. I år skulle de endelig ha klassefest i helgen. Kostymet har vært planlagt i månedsvis. Skuffelsen var enorm da festen ble avlyst etter Oslo Kommunes presisering om at feiring kun kan skje i små grupper. Barnet har ingen sannsynlig mulighet for å bli bedt med på mindre feiringer, og nekter å be inn noen her hjemme. Er så fortvilet at h*n truer med å klippe av seg håret. Skuffelsen er så stor. Jeg blir helt fortvilet. Ikke så mye ute etter råd, heller det at jeg må få det ut et sted. Anonymkode: f524f...174
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #2 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Halloweenfeiringen har alltid vært veldig vanskelig tema her hjemme, da vårt barn i storskole-alder alltid faller utenfor. I år skulle de endelig ha klassefest i helgen. Kostymet har vært planlagt i månedsvis. Skuffelsen var enorm da festen ble avlyst etter Oslo Kommunes presisering om at feiring kun kan skje i små grupper. Barnet har ingen sannsynlig mulighet for å bli bedt med på mindre feiringer, og nekter å be inn noen her hjemme. Er så fortvilet at h*n truer med å klippe av seg håret. Skuffelsen er så stor. Jeg blir helt fortvilet. Ikke så mye ute etter råd, heller det at jeg må få det ut et sted. Anonymkode: f524f...174 Mobbing er alltid vanskelig, og nå som man kan utelukke "upopulære" barn med god samvittighet, er det mange som sliter. Det er hjerterått og forferdelig for både barn og foreldre. Har dere noe foreldregruppe på Facebook eller på andre arenaer? Jeg hadde faktisk gått åpent ut og fortalt om situasjonen, at ditt barn er mest sannsynlig den som blir valgt bort av andre. Sett fokus på det, få andre foreldre til å åpne øyne. Si det gjerne til kontaktlærer også, da denne personen skal bidra til godt klassemiljø i tillegg til dere foreldre. Anonymkode: 8c666...1fe
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #3 Skrevet 29. oktober 2020 Er dessverre helt enig med deg. Hadde faktisk vært mye bedre at de hadde oppfordret til å avlyse hele Halloween i år. Nå bor vi i en kommune utenfor Oslo-gryta. Her får de lov å kjøre klassevist. Men, koronapolitiet er like fullt kjempe sterkt her. Så vi har dessverre havnet på samme løsning. Nå er ikke mitt barn holdt utenfor, men jeg jobber iherdig med å få med de som er det. For lite er verre for en liten person 💕 Anonymkode: cce71...a8b
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #4 Skrevet 29. oktober 2020 Ja, vi har tatt det med deler av foreldregruppa før. Vi kan ikke akkurat be om at noen holder av et 5. sete hjemme hos seg selv i helgen når ikke vårt barn vil lage til noe her. Lærerens er informert. De synes der er synd, men ikke så mye mer de kan gjøre egentlig. Anonymkode: f524f...174
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #5 Skrevet 29. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi har tatt det med deler av foreldregruppa før. Vi kan ikke akkurat be om at noen holder av et 5. sete hjemme hos seg selv i helgen når ikke vårt barn vil lage til noe her. Lærerens er informert. De synes der er synd, men ikke så mye mer de kan gjøre egentlig. Anonymkode: f524f...174 Men ærlig talt da, dere foreldre må jo koordinere dette! Det gjør vi på Facebook. "Hei! pga koronasituasjonen kan jo ikke hele klassen samles til fest likevel. Jeg forslår at vi deler barna opp i grupper, slik at vi er sikre på at ingen faller utenfor." Anonymkode: 37461...058
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #6 Skrevet 29. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi har tatt det med deler av foreldregruppa før. Vi kan ikke akkurat be om at noen holder av et 5. sete hjemme hos seg selv i helgen når ikke vårt barn vil lage til noe her. Lærerens er informert. De synes der er synd, men ikke så mye mer de kan gjøre egentlig. Anonymkode: f524f...174 Er det så sikkert at alle inviterer 5 i utgangspunktet da? Min gutt har bare planlagt å være sammen med 1 kompis på halloween. Hadde de fått vite at noen i klassen ikke hadde noen å være sammen med, så hadde de selvsagt invitert vedkommende. Men man får ikke gjort noe uten å vite. Anonymkode: 999ae...91e
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #7 Skrevet 29. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men ærlig talt da, dere foreldre må jo koordinere dette! Det gjør vi på Facebook. "Hei! pga koronasituasjonen kan jo ikke hele klassen samles til fest likevel. Jeg forslår at vi deler barna opp i grupper, slik at vi er sikre på at ingen faller utenfor." Anonymkode: 37461...058 Fungerer mer sånn: men da ber vi alle dine nærmeste da, slik vi alltid gjør. Anonymkode: f524f...174
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #8 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fungerer mer sånn: men da ber vi alle dine nærmeste da, slik vi alltid gjør. Anonymkode: f524f...174 Men hvis DU hadde vært tidlig ute på Facebook med å foreslå det jeg skrev, kunne det jo blitt slik. Anonymkode: 37461...058
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #9 Skrevet 29. oktober 2020 Så trist å høre! Mange barn har det sånn på halloween. Klart det ikke er lett for barnet ditt å invitere til egen fest, kanskje "alle" andre er invitert i en annen fest? Kanskje barnet ditt har erfaring med at svaret blir "nei", og beskytter seg mot det. Tror jeg ville hørt i foreldregruppa om noen har plass til en ekstra, men det er ikke lett. Anonymkode: 9e0d6...650
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #10 Skrevet 29. oktober 2020 Hvorfor kan de ikke ha klassefest om de er under 12 år da? Det ble jo presisert på pressekonferansen at de oppfordret barn i barneskolen til å ha bursdagsfester, halloweenfester osv i kohorten sin. Det er ikke meningen ungene skal være alene selv om de går på mellomtrinnet altså.... Anonymkode: dc2a1...80c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #11 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan de ikke ha klassefest om de er under 12 år da? Det ble jo presisert på pressekonferansen at de oppfordret barn i barneskolen til å ha bursdagsfester, halloweenfester osv i kohorten sin. Det er ikke meningen ungene skal være alene selv om de går på mellomtrinnet altså.... Anonymkode: dc2a1...80c Som hi skrev, så har Oslo egne regler Anonymkode: 7b68f...2cc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #12 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Som hi skrev, så har Oslo egne regler Anonymkode: 7b68f...2cc Åja, sorry, hoppet visst over den opplysningen jeg... Men det er jo rart da, at de ikke kan dele festen opp i to, tre eller hvor mange de nå behøver så alle blir bedt på en fest. Om jeg var det hi ville jeg lagt ut på facebooksiden til klassen et spørsmål om det var noen som ikke var bedt på en fest, da kan de komme til dere. Anonymkode: dc2a1...80c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #13 Skrevet 29. oktober 2020 Mitt barn var bedt hjem til noen. Alle jentene i klassen var bedt. De er 11 jenter i klassen og nå har 2 mødre funnet ut at 5 jenter skal til den ene og 5 til den andre. Min datter er da den 11.jenten og utelatt. Tatt det opp med dem at alle i klassen kan være sammen, men de holder fast på kun 5 gjester. Har en vanvittig trist og lei 10åring her hjemme nå❤️ Forstår tiltakene, men de er hjerteskjærende for mange store og små Anonymkode: d0e39...1ca
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #14 Skrevet 29. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn var bedt hjem til noen. Alle jentene i klassen var bedt. De er 11 jenter i klassen og nå har 2 mødre funnet ut at 5 jenter skal til den ene og 5 til den andre. Min datter er da den 11.jenten og utelatt. Tatt det opp med dem at alle i klassen kan være sammen, men de holder fast på kun 5 gjester. Har en vanvittig trist og lei 10åring her hjemme nå❤️ Forstår tiltakene, men de er hjerteskjærende for mange store og små Anonymkode: d0e39...1ca Men ærlig talt da, hvor tafatt er det mulig å være?! Du må jo selvsagt konfrontere dem med dette i plenum! Anonymkode: 37461...058
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #15 Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men ærlig talt da, hvor tafatt er det mulig å være?! Du må jo selvsagt konfrontere dem med dette i plenum! Anonymkode: 37461...058 Jeg ønsker det, men barnet mitt vil ikke det. Hun opplever det som flaut og sårt å ikke være invitert. Jeg er ikke tafatt, og har tatt det opp med de 2 mødrene, men tar det ikke opp i plenum (klassens FB-side) når barnet ikke vil. Hun er redd for å ødelegge for de andre og få høre det på skolen. At de blir sint på henne. Da blir det bare verre Anonymkode: d0e39...1ca
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #16 Skrevet 29. oktober 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker det, men barnet mitt vil ikke det. Hun opplever det som flaut og sårt å ikke være invitert. Jeg er ikke tafatt, og har tatt det opp med de 2 mødrene, men tar det ikke opp i plenum (klassens FB-side) når barnet ikke vil. Hun er redd for å ødelegge for de andre og få høre det på skolen. At de blir sint på henne. Da blir det bare verre Anonymkode: d0e39...1ca Det her er jo helt sinnsykt, at de andre mødrene med vilje stenger ute 1 barn ! barna burde jo ikke fått lov til det. Er det rart barna mobber når foreldrene oppfordrer til det . Det her burde du faktisk ta opp med skolen ! hva slags ræva FAU er det i den klassen .. Anonymkode: 32bb3...6e0
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #17 Skrevet 29. oktober 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker det, men barnet mitt vil ikke det. Hun opplever det som flaut og sårt å ikke være invitert. Jeg er ikke tafatt, og har tatt det opp med de 2 mødrene, men tar det ikke opp i plenum (klassens FB-side) når barnet ikke vil. Hun er redd for å ødelegge for de andre og få høre det på skolen. At de blir sint på henne. Da blir det bare verre Anonymkode: d0e39...1ca Hva sa disse to mødrene da du konfronterte dem? Anonymkode: 37461...058
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #18 Skrevet 29. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn var bedt hjem til noen. Alle jentene i klassen var bedt. De er 11 jenter i klassen og nå har 2 mødre funnet ut at 5 jenter skal til den ene og 5 til den andre. Min datter er da den 11.jenten og utelatt. Tatt det opp med dem at alle i klassen kan være sammen, men de holder fast på kun 5 gjester. Har en vanvittig trist og lei 10åring her hjemme nå❤️ Forstår tiltakene, men de er hjerteskjærende for mange store og små Anonymkode: d0e39...1ca Hadde jeg fått vite dette hadde mitt barn ikke blitt sendt til en av disse to festene. Det du forteller er jo hjerteskjærende. Til HI, er det virkelig ingen som har plass til ditt barn? Anonymkode: 264f1...db1
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #19 Skrevet 29. oktober 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker det, men barnet mitt vil ikke det. Hun opplever det som flaut og sårt å ikke være invitert. Jeg er ikke tafatt, og har tatt det opp med de 2 mødrene, men tar det ikke opp i plenum (klassens FB-side) når barnet ikke vil. Hun er redd for å ødelegge for de andre og få høre det på skolen. At de blir sint på henne. Da blir det bare verre Anonymkode: d0e39...1ca Jeg ville sent Messenger melding til de to mødrene det gjaldt samt en 3-4 mødre i klassen og foreslått at de 11 deles på 3 slik at alle får Halloween feiring. Da blir det 4+4+3. Ikke i plenum men med noen få utvalgte som du vet støtter deg og som kan sette skammens merke på disse to heksemødrene! Anonymkode: f5612...cb8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #20 Skrevet 29. oktober 2020 Men som jeg forsto kunne barnehager og barneskole i oslo fortsatt feire, her skal barna ha fest med klassen som klassekontaktene har ordet, de går i 2 og 5 klasse Anonymkode: 5fa2a...a5c
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #21 Skrevet 29. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men som jeg forsto kunne barnehager og barneskole i oslo fortsatt feire, her skal barna ha fest med klassen som klassekontaktene har ordet, de går i 2 og 5 klasse Anonymkode: 5fa2a...a5c Det er ikke lov hvis de blir over 10 til sammen inkludert foreldre. Anonymkode: 37461...058
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #22 Skrevet 29. oktober 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: Det er ikke lov hvis de blir over 10 til sammen inkludert foreldre. Anonymkode: 37461...058 Vi har ringt kommunen og de sa de var greit Anonymkode: 5fa2a...a5c
LME1001 Skrevet 29. oktober 2020 #23 Skrevet 29. oktober 2020 Det er ikke ofte jeg bruker ordet «fitte», men fy faen for noen fitter disse to mødrene er som bevisst deler opp ei gruppe på 11 i 5+5. Jeg hadde blitt forbanna.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #24 Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn var bedt hjem til noen. Alle jentene i klassen var bedt. De er 11 jenter i klassen og nå har 2 mødre funnet ut at 5 jenter skal til den ene og 5 til den andre. Min datter er da den 11.jenten og utelatt. Tatt det opp med dem at alle i klassen kan være sammen, men de holder fast på kun 5 gjester. Har en vanvittig trist og lei 10åring her hjemme nå❤️ Forstår tiltakene, men de er hjerteskjærende for mange store og små Anonymkode: d0e39...1ca Herregud, hvordan kan voksne folk være så tankeløse, det er jo direkte ondskapsfullt. Stakkars jenta di. Hva med de andre foreldrene, er de klar over at dette gjøres, har de fått med seg at et barn utestenges? Anonymkode: 7b68f...2cc
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2020 #25 Skrevet 29. oktober 2020 Kan du ikkje skrive på klassens Facebook - side; "stemmer det at de 10 andre jentene i klassen er invitert i to forskjellige halloween-fester, mens mi jente blir holdt utenfor?" Dersom ingen av foreldrene har baller nok til å invitere jenta di, da trur eg ikkje der er håp i den klassen. Anonymkode: 3e3d9...f48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå