Gå til innhold

Skal du ta covid-vaksinen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Anonymkode: e1021...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, KellyTaylor skrev:

Har egentlig ikke noe valg da jeg både jobber innen helse og er i risikosonen. Helt klart ja fra meg ❤️

Tull og tøys-alle har et valg!

Anonymkode: e1021...d76

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Er uansett ikke i noen risikogruppe og har derfor ikke et stort behov for å utsette meg for en så lite utprøvd vaksine. Kjenner i tillegg mange som har hatt corona og ikke en eneste en av de ble mer syk enn som en lett influensa. 

Anonymkode: cda60...4a2

Skrevet

Nei absolutt ikke. Vil ikke være med å teste ut en helt ny, hasteutviklet vaksine som det er konkurranse om å få ferdig fortest mulig. Det vil komme bivirkninger og ingen kan si noe om hva langtidsvirkningene er etter noen år, selvom den blir godkjent nå og tilsynelatende er trygg sånn med en gang

Anonymkode: e7360...2db

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det. Er uansett ikke i noen risikogruppe og har derfor ikke et stort behov for å utsette meg for en så lite utprøvd vaksine. Kjenner i tillegg mange som har hatt corona og ikke en eneste en av de ble mer syk enn som en lett influensa. 

Anonymkode: cda60...4a2

Trøster meg med at vaksinen er nok mer sikker og testet enn din svogerforskning. Det blir et JA fra meg. Jeg jobber i helsevesenet, ønsker ikke selv å bli syk og ønsker ihvertfall ikke å smitte noen pasienter, familie eller venner. 

Anonymkode: 70fa5...03f

Skrevet
8 timer siden, KellyTaylor skrev:

Har egentlig ikke noe valg da jeg både jobber innen helse og er i risikosonen. Helt klart ja fra meg ❤️

Risikosonen?

Anonymkode: 62e72...e75

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Risikosonen?

Anonymkode: 62e72...e75

Du skjønte ikke hva hun mente?

Anonymkode: 2a757...ee8

Skrevet

Det er noe jeg ikke har tenkt å ta stilling til før vaksinen(e) er ferdig og man kan lese om utviklingen og ev. resultat av testing og bivirkninger.

Jeg har hatt bivirkninger av en annen vaksine tidligere og har hatt lite effekt av andre vaksiner, så nå som jeg har et immunforsvar som ikke jobber helt optimalt så er jeg skeptisk. Er ikke kategorisk mot, men det er noe som må vurderes når vaksinen(e) er godkjente.

Da svineinfluensavaksinen kom så var det i hvert fall et annet alternativ til det Norge kjøpte inn, og det alternativet var allerede da kjent for å ha færre bivirkninger. Så jeg tenker jeg vil ta stilling til spørsmålet når dagen kommer og en eller flere er godkjente, og så vil jeg vurdere å ev. diskutere det med min lege.

Jeg snakker her ut fra mitt personlige utgangspunkt og helse, ikke generelt.

Anonymkode: 09567...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...