Gå til innhold

Skal du ta covid-vaksinen? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi har veiet for og i mot, lest oss opp det vi kan, og landet på et klart JA! 

Endret av Twintipp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noe valg da jeg både jobber innen helse og er i risikosonen. Helt klart ja fra meg ❤️

Skrevet

Jeg er veldig i tvil

Anonymkode: 2a757...ee8

Skrevet

Har ikke tatt stilling til det da det med stor sannsynlighet ikke er vaksine til meg. Jeg er ikke i risikogruppen, og ikke jobber jeg inne helse mer så jeg havner nok laaaaaaaaaaangt bak i køa, når det må stasjoneres på en begrenset mengde vaksiner.

Anonymkode: 529ab...a57

Skrevet

Tviler sterkt. Jeg er skeptisk til «hui-og-hast» vaksiner etter fadesen under svineinfluensaen. 

Anonymkode: 31b10...b9e

Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke. Er aldri syk, så jeg trenger simpelthen ikke. 

Anonymkode: ccaa7...41e

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gidder jeg ikke. Er aldri syk, så jeg trenger simpelthen ikke. 

Anonymkode: ccaa7...41e

Ja, det og. 

Anonymkode: 31b10...b9e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei.

Anonymkode: 2f780...a4a

Glemte å svare på hvorfor: tar ikke hasteutviklede vaksiner. Har dessuten hatt korona og var litte grann forkjøla. Aldri i livet om jeg putter stoffer man ikke aner bivirkningene av i kroppen min frivillig. 

Anonymkode: 2f780...a4a

Skrevet

Jobber på sykehus så får nok tilbud om den, men ALDRI i livet om jeg tar den!

Anonymkode: 7a20c...e95

Skrevet

Nei. Velger å avstå fra å ta hastevaksiner. 

Anonymkode: bf71e...8d6

Skrevet

Jeg ønsker å ta den, men stiller nok langt bak i køen. Jeg tok også svineinfluensa. 

Anonymkode: c892c...e01

Skrevet

Nei, jeg er ikke i risikogruppe, ei heller helsearbeider. Er også en smule skeptisk til vaksiner som ikke er ordentlig utprøvd. Min nevø er en av dem som fremdeles lider etter den første svineinfluensavaksinen.

Anonymkode: 4d45e...92f

Skrevet
2 hours ago, Twintipp said:

Vi har veiet for og i mot, lest oss opp det vi kan, og landet på et klart JA! 

JA ❤️ både fordi jeg er i helsevesnet, risikogruppen og nær familie som er i risikogruppen :)

Anonymkode: e71b8...bfa

Skrevet
22 minutes ago, Anonym bruker said:

Nei, jeg er ikke i risikogruppe, ei heller helsearbeider. Er også en smule skeptisk til vaksiner som ikke er ordentlig utprøvd. Min nevø er en av dem som fremdeles lider etter den første svineinfluensavaksinen.

Anonymkode: 4d45e...92f

At folk bruker svineinfulensa som unnskylding er tåplig.. hvor MANGE skjedde det ingenting med?

Anonymkode: e71b8...bfa

Skrevet

Ja, helt klart. Grunnen er at jeg anser bivirkningene etter en koronainfeksjon som høyere risiko enn vaksinen. Dessuten er det eneste utvei om vi skal bli kvitt dritten. Hvis ikke folk vaksinerer seg, kan vi like gjerne allerede nå bare slippe opp alle tiltak og la viruset herje rundt. Tror ikke mange ønsker seg det scenarioet.

Anonymkode: 0b4e2...752

Skrevet

Nei. Vi bor et lite sted og kan jobbe hjemmefra så lenge vi vil, så jeg avventet i allefall. Jeg tar ellers alt av vaksiner, dvs årlig influensavaksine og har frivillig tatt hpv-vaksine. Men jeg ønsker ikke være blant de første som tar covid-19 vaksina 

Anonymkode: e2ec9...813

Skrevet

Ja, når det kommer en ferdig testet og godkjent vaksine kommer jeg til å ta den. Ikke så mye for min egen del, men mest fordi jeg jobber i helsevesenet og jeg har en risikopasient i husstanden. 

Anonymkode: a94b0...258

Skrevet

Ja, når een er testet godt nok til å bli godkjent og det blir min tur vil jeg gjerne ha den. Jeg håper vi som ikke kan gjøre jobben vår hjemmefra blir prioritert 

Anonymkode: babb2...e10

Skrevet

Nei. Ikke umiddelbart. Velger å se ann bivirkninger som kommer. For de vil komme. 

Anonymkode: 4b746...504

Skrevet

Hvorfor skal dere ta den? Dere vet jo ingenting om langsiktige bivirkninger 

Anonymkode: 7a20c...e95

Skrevet

Ja. Er i risikogruppen , har pårørende i risikogruppen og er helsearbeider. Tok i sin tid også svineinfluensa vaksinen . Slipper de vaksinen, regner jeg med den er godt nok testet. Dessuten er alternativet verre. Vaksine eller Corona, vaksinen vinner soleklart. 

Anonymkode: 2c19c...c8d

Skrevet

Nei, jeg er veldig skeptiske til så uprøvde og udokumenterte vaksiner. Har tatt influensa vaksinen og pneumokokkvaksinen. Og håper det holder meg frisk nok. Jeg er i risikogruppen, men likevel ikke veldig redd for å bli smittet. 

Anonymkode: 9715a...098

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...