Gå til innhold

14-åringer alene på hyttetur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytta ut når jeg var 16. Men jeg drakk veldig veldig sjeldent, og gjorde jeg det var det av typen "ta en øl, lat som om du er shitfaced" (for å bruke et utrykk ungdommen bruker). Min 16 åring VET jeg hadde drukket! hun er ærlig med meg om det, så jeg ville nok latt henne dra. Han på 13 kommer aldri til å bli i stand til å ta på seg sokkene rett vei så han hadde jeg ikke sendt avgårde!

Anonymkode: cd6e9...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 27.10.2020 den 22.25, Anonym bruker skrev:

To av mine venninner fikk reise på hyttetur alene når de var 14, det skulle bare være de to, men de inviterte i skjul to gutter. De mistet begge jomfrudommen den helgen. Så mine barn hadde aldri fått lov. 

Anonymkode: 4191d...07b

Nesten det samme skjedde for fire år siden da jeg ga min 15 år gamle datter og hennes jevngamle venninne få lov til å låne hytten en helg. Jeg kjørte de opp på fredagen, og sa jeg ville hente dem på søndagen. Da jeg kom søndagen kl to på ettermiddagen hadde de ikke stått opp enda. Så jeg banket forsiktig på soveromsdøren hennes å gikk inn. Der så jeg noe som jeg nok aldri vil glemme. Der lå de begge nakne, min datter lå med hodet mellom bena på venninnen... Prøvde å late som ingenting, men det er ingen overraskelse at det ble en klein stemning i lang tid etter det... Hun har aldri spurt om å få låne hytta igjen, men har vært åpen for oss at hun er lesbisk, noe som vi foreldre synes er helt greit. Skulle bare ønske jeg ikke så det jeg så for fire år siden... 

Anonymkode: 9a0e8...e46

Skrevet
På 27.10.2020 den 22.18, Anonym bruker skrev:

Barnet mitt vil dette, sammen med 2 venner. De er altså 14 år, snart 15 år. De andre to får visst lov av foreldrene sine, men jeg kjenner i hele kroppen at de er for ung, hvertfall mitt barn.. Jeg har ikke snakket med de andre foreldrene iom at jeg er helt bestemt på at min ikke skal dra bort alene, men er jeg for streng? 

Anonymkode: a9cc5...d02

Barn trenger jo ikke få lov til alt de vil.....

Anonymkode: 0ab7d...c8b

Skrevet

Det spørs helt. Det kommer an på hvor hytta ligger, hvordan mulighetene deres er for å få uvelkomment besøk, mulighetene for å ta med alkohol, hvor langt det er hjemmefra, om de blir kjørt av dere frem og tilbake, osv, osv. Jeg hadde ikke latt en som nettopp er 15 få dra, men om de snart er 15, så tja. 

Anonymkode: 5d5b5...2e5

Skrevet

Vi dro på hytteturer, drakk oss fulle, var ute med båt, haiket 4-5 mil (en vei) for å komme oss til en fest... Gøy var det jo..:.

Anonymkode: 59f18...1c6

Skrevet
På 28.10.2020 den 20.57, Anonym bruker skrev:

Litt avhengi av hvilke venner og hvilken hytte. Dørtrene mine har vært alene både på hytta og i telt eller gapahauk i skogen fra de var 10 og 12. Det er jeg ikke betenkt på, men de har noen venner som ikke er så ansvarlige. Sammen med dem hadde de ikke fått lov.

Anonymkode: fbecb...25d

Einig. Vi var 10-12, og nokon yngre, då vi byrja å overnatte på støl oppe på fjellet. Det var seremoni med pakkelister og fordeling av vekt i sekkane, så alle hadde god kontroll på kva som vart med. Dette er gode minne.

Men om hytta ligg slik til at det er lett å ta seg dit for ande, hadde nok skepsisen til å sende ein 14 åring av garde vore større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...