Gå til innhold

Vi er så slitne, ingen hører etter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konsekvenser for handling. Og jobbe for godene.

La hun gå med tynn jakke, la hun glemme mat og komme for sent. Gi lærer beskjed, om at jenta ikke hører og at dere har gitt hun beskjed om å ta mer ansvar derfor vil nok hun komme for sent fremover, og ikke vil ha med seg mat, men at lærer ikke sier at hen har fått beskjed om må ta dette med jenta. 

"Du vil ut med vennene på Halloween, ok, da må du ........ for å kunne få lov til det."

Med 6 åringen, kan man gjøre noe av det samme, slutt å klag over mat, du må ikke spise, men det blir ingen annen mat før kveldsmat. Om du vil spille,ect, så vil jeg ikke ha klaging. Gjør små avtaler kvelden i forveien. 

Anonymkode: fe577...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun ligger med mobilen til 4 hvis hun får muligheten, derfor må hun alltid legge den fra seg på kjøkkenet og legge seg i normal tid.

Hi 

Anonymkode: 8e263...f67

Ser du ikke hva det står her eller? 

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sa de fikk nok søvn, du. Så da må du endre litt på dét først. Vi kan ikke gi deg tips uten å ha infoen rett... 

Men velger du leggetid, må du droppe noe annet. Da ryker kampen om skolearbeidet (og hvis hun er uthvilt retter det seg sikkert selv.) 

Anonymkode: 2a269...41a

Anonymkode: b4a1e...79e

Skrevet

Jeg tror at det med å velge sine kamper, er utrolig viktig. Altså, har du en sjef som går rundt og kjefter og maser hele dagen, slutter du automatisk å høre etter, uansett hvor berettiget det er. Og du slutter antageligvis å gjøre jobbene også. Jeg har en sånn sjef, snill som dagen er lang, kjefter ikke, men lesser på med arbeidsoppgaver og den siste er alltid den viktigste. Det ender fort med at ingen blir gjort, og i alle fall ikke gjort ordentlig. 

Å velge 3 kamper er lurt, eller om det blir 4 om det er veldig viktig, så går det også om det er viktig. Men det bør ikke bli 5 eller 6 osv. Det finnes sikkert unger som det er viktig å spise frokost for, men stort sett tror jeg at det er viktigst for voksne at andre spiser frokost. Gud så glad jeg var den dagen jeg kunne bestemme selv og slippe å presse innpå mat som vokste i munnen og smakte sagflis eller ekkelt - selv om den samme maten var god lenger utpå dagen.  Jeg skulle virkelig ønske at min mor hadde latt meg ta et glass juice eller bare noen eplebiter. Og det er vel ikke uten grunn at flere skoler har innført et lite ekstramåltid en timestid etter skolestart - gjerne litt frukt eller "ei halv skive". 

En annen ting med å velge kun 3 kamper, er at da slipper du å mase hele dagen. Og ting kan jo likevel få konsekvenser. Om det å ikke legge skittentøy i kurven ikke er en av de tre, så kan jo likevel følgen være at tøyet ikke er vasket. Om de ikke vil ha på regntøy, så blir man våt osv osv. (Selvom regntøy er en av de tingene jeg nok kunne vurdert å ha på lista)

Anonymkode: acf2c...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...