Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #26 Skrevet 25. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg. Så hva er det som foregår? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle lands regjeringer kjører økonomien i grøfta. Hvorfor? Anonymkode: 5f8c8...de6 Det er helt helt uforståelig for meg. WHO er ute og advarer: de innser at tiltakene gjør mer skade enn viruset selv. Men regjeringer Europa rundt fortsetter å kjøre økonomien i grøfta og INGEN protesterer. Man ser det jo her inne også: man blir nærmest lynsjet om man tør å stille spørsmål rundt tiltakene. Anonymkode: 02217...6c7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #27 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så ta med dine barn til din mor da.. Anonymkode: efe69...47f Det går ikke, for hun bor i et annet land og verken jeg eller barna har tid til 24 dagers karantene. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #28 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det går ikke, for hun bor i et annet land og verken jeg eller barna har tid til 24 dagers karantene. Anonymkode: 1a62d...e8e Så lev med det. Anonymkode: fc4e1...877
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #29 Skrevet 25. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så lev med det. Anonymkode: fc4e1...877 Kveldens hyggeligste innlegg... Enkelte folk er altså blitt så motbydelige etter korona kom. De lever med holdningen: Så lenge du ikke ligger i respirator med korona skal du prise deg lykkelig og ikke være lei deg for noe som helst! Anonymkode: 02217...6c7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #30 Skrevet 25. oktober 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men uten at antall innlagte eller antall døde øker. Det har vel dødd 4-5 personer med koronasmitte i oktober (alle aldershjemspasienter). Jeg kjenner selv et 30- talls personer som har hatt korona, alle har vært forkjølet med lett feber. Vi tillater hvert eneste år at rundt 1000 mennesker dør av influensa. Vi stenger ikke ned og nekter folk sosial omgang av den grunn. Fordi før var det faktisk helt normalt at folk faktisk dør. Snittet for antall døde i Norge de siste årene er 40 000 mennesker. Og nå har altså 279 av dem dødd etter å ha fått koronasmitte. De døde har en gjennomsnittsalder som er lik som forventet levealder i Norge. Denne absurde behandlingen av korona kommer til å få enorme konsekvenser i tiden fremover. Konkurser, arbeidsledighet og psykiske problemer. Anonymkode: 02217...6c7 Hvor mange syke eller døde synes du det bør være før vi skal sette inn tiltak? Bør vi vente til tilstanden er som i Polen der ambulansene ikke blir kvitt de syke fordi sykehusene er fulle eller som i Nederland der de må sende passienter til Tyskland for å frigi senger til koronapassienter? Anonymkode: 90a59...d08
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #31 Skrevet 25. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er helt helt uforståelig for meg. WHO er ute og advarer: de innser at tiltakene gjør mer skade enn viruset selv. Men regjeringer Europa rundt fortsetter å kjøre økonomien i grøfta og INGEN protesterer. Man ser det jo her inne også: man blir nærmest lynsjet om man tør å stille spørsmål rundt tiltakene. Anonymkode: 02217...6c7 Det har vært endel protester. 20000 i en demonstrasjon i Berlin for noen uker siden, og senest i går opprør i Napoli. I dag var det en markering utenfor stortinget, men bare 150-200 møtte opp. Men det nevnes knapt i media. Hvorfor? Jeg er ikke lenger redd for viruset, men for tiltakene. Anonymkode: 5f8c8...de6
*Miss Marple* Skrevet 25. oktober 2020 #32 Skrevet 25. oktober 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men uten at antall innlagte eller antall døde øker. Det har vel dødd 4-5 personer med koronasmitte i oktober (alle aldershjemspasienter). Jeg kjenner selv et 30- talls personer som har hatt korona, alle har vært forkjølet med lett feber. Vi tillater hvert eneste år at rundt 1000 mennesker dør av influensa. Vi stenger ikke ned og nekter folk sosial omgang av den grunn. Fordi før var det faktisk helt normalt at folk faktisk dør. Snittet for antall døde i Norge de siste årene er 40 000 mennesker. Og nå har altså 279 av dem dødd etter å ha fått koronasmitte. De døde har en gjennomsnittsalder som er lik som forventet levealder i Norge. Denne absurde behandlingen av korona kommer til å få enorme konsekvenser i tiden fremover. Konkurser, arbeidsledighet og psykiske problemer. Anonymkode: 02217...6c7 Er det virkelig mulig å ikke skjønne at dødstallene er så lave fordi vi innførte restriksjoner?
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #33 Skrevet 25. oktober 2020 her var det en del forskjellige meninger,men jeg tror kanskje de ikke går til under 10 jeg heller. Og dere folk som enda ikke forstår, Altså grunnen til det er så få syke og folk som dør er jo for at norge har vert flinke. De 150-200 som gikk i demonstrasjon i oslo er virkelig ikke de smarteste i skuffen. Samme gjelder det de som demonstrerer i Usa, ser jo hvor mange som er smitte og døde det er der. Corona er ikke noe og kødde med Anonymkode: 3c4e8...370
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #34 Skrevet 25. oktober 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: her var det en del forskjellige meninger,men jeg tror kanskje de ikke går til under 10 jeg heller. Og dere folk som enda ikke forstår, Altså grunnen til det er så få syke og folk som dør er jo for at norge har vert flinke. De 150-200 som gikk i demonstrasjon i oslo er virkelig ikke de smarteste i skuffen. Samme gjelder det de som demonstrerer i Usa, ser jo hvor mange som er smitte og døde det er der. Corona er ikke noe og kødde med Anonymkode: 3c4e8...370 Han mørke som ble intervjuet virket jo helt blåst. Anonymkode: f162f...61e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #35 Skrevet 26. oktober 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Han mørke som ble intervjuet virket jo helt blåst. Anonymkode: f162f...61e ingen som går mot noe slik er smarte og ja han fremsto ikke smart Anonymkode: 3c4e8...370
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #36 Skrevet 26. oktober 2020 Vi er 15 i familien som feirer jul sammen hvert år og vi har alle fulgt alle tiltak som er blitt satt inn. Vi er mine foreldre, meg og mine søsken med ektefelle og barn. Men hvis det blir satt inn tiltak om kun 10 stk som kan samles så kommer vi ikke til å overholde det. Et sted går grensen, vi lar ikke en familie sitte alene mens resten av oss samles. De fleste av oss har hjemmekontor, vi har begrenset mennesker vi treffer nå i denne tiden, holder avstand osv. men julaften skal vi feire sammen, uansett hva. Anonymkode: 9620f...43e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #37 Skrevet 26. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi mange blir veldig syke og man ikke kjenner langtidsvirkningene. Anonymkode: 989dd...600 Nei, men de gjør de jammen ikke av andre sykdommer heller. Så det blir helt feil å dra frem det kortet der så fort det er snakk corona. Anonymkode: b1d83...24e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #38 Skrevet 26. oktober 2020 Maks på julaften kommer vi til å drite i. Vi har fulgt alle retningslinjer, ikke vært på ferie, kjører ikke kollektivt, hatt mest mulig hjemmekontor og holdt oss unna steder i landet som er røde. Julaften er jeg villig å bli bøtelagt for. Ingen kødder med julefeiringa vår. Så får de bare preke om viktigheten av sosial distanse. Anonymkode: a1513...f28
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #39 Skrevet 26. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Maks på julaften kommer vi til å drite i. Vi har fulgt alle retningslinjer, ikke vært på ferie, kjører ikke kollektivt, hatt mest mulig hjemmekontor og holdt oss unna steder i landet som er røde. Julaften er jeg villig å bli bøtelagt for. Ingen kødder med julefeiringa vår. Så får de bare preke om viktigheten av sosial distanse. Anonymkode: a1513...f28 Når de preker om at man ikke får lov å klemme sin egen mor (!), altså kvinnen som har født deg, fostret deg opp og gitt opp masse i sitt liv for din skyld, er det gått for lang. Detaljregulering av fysisk kontakt mellom familiemedlemmer er imot alle konvensjoner og lover, sånn egentlig. Hva er hjemmelen til å påby å holde 1 meter avstand til sine egne foreldre? Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #40 Skrevet 26. oktober 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Så lev med det. Anonymkode: fc4e1...877 Nope. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #41 Skrevet 26. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Maks på julaften kommer vi til å drite i. Vi har fulgt alle retningslinjer, ikke vært på ferie, kjører ikke kollektivt, hatt mest mulig hjemmekontor og holdt oss unna steder i landet som er røde. Julaften er jeg villig å bli bøtelagt for. Ingen kødder med julefeiringa vår. Så får de bare preke om viktigheten av sosial distanse. Anonymkode: a1513...f28 Samme her. Hele familien min bor sammen unntatt meg og sønnen min. Blir jo nitrist for ham å sitte alene med meg mens han vet at søskenbarna feirer sammen med besteforeldrene i nabohuset. Håper de i tilfelle setter begrensninger på antall husstander i stedet for personer (noe som også er mye mer logisk). Anonymkode: 746d1...b68
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #42 Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Samme her. Hele familien min bor sammen unntatt meg og sønnen min. Blir jo nitrist for ham å sitte alene med meg mens han vet at søskenbarna feirer sammen med besteforeldrene i nabohuset. Håper de i tilfelle setter begrensninger på antall husstander i stedet for personer (noe som også er mye mer logisk). Anonymkode: 746d1...b68 Dette. Spiller jo ingen rolle om man har bestemor eller bestemor OG bestefar, når besteforeldre bor sammen, sover i samme seng, spiser sammen og deler de samme basillene. Ikke noe mer smittefare av å invitere hele husstanden. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #43 Skrevet 26. oktober 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når de preker om at man ikke får lov å klemme sin egen mor (!), altså kvinnen som har født deg, fostret deg opp og gitt opp masse i sitt liv for din skyld, er det gått for lang. Detaljregulering av fysisk kontakt mellom familiemedlemmer er imot alle konvensjoner og lover, sånn egentlig. Hva er hjemmelen til å påby å holde 1 meter avstand til sine egne foreldre? Anonymkode: 1a62d...e8e Jeg tenker at å klemme hverandre får man vurdere selv. Jeg har ikke lyst at foreldre og besteforeldre skal få dette. Så jeg kan gjerne la være å klemme. Men når man er hjemme hos hverandre så er jo risikoen mye større inne enn ute da. Så lenge alle man treffer er friske og ikke nylig har vært i røde områder så tenker jeg vi ikke kan gjøre så mye mer. Slik jeg har forstått så er det vel barn som oftest får null symptomer. Jeg respekterer tiltak i det offentlige rom og unngår det jeg kan unngå. Julaften går av stabelen på ordinært vis. Juleforberedelser forgår med netthandel og handle mat sent på kveld eller tidlig morgen. Anonymkode: a1513...f28
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #44 Skrevet 26. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at å klemme hverandre får man vurdere selv. Jeg har ikke lyst at foreldre og besteforeldre skal få dette. Så jeg kan gjerne la være å klemme. Men når man er hjemme hos hverandre så er jo risikoen mye større inne enn ute da. Så lenge alle man treffer er friske og ikke nylig har vært i røde områder så tenker jeg vi ikke kan gjøre så mye mer. Slik jeg har forstått så er det vel barn som oftest får null symptomer. Jeg respekterer tiltak i det offentlige rom og unngår det jeg kan unngå. Julaften går av stabelen på ordinært vis. Juleforberedelser forgår med netthandel og handle mat sent på kveld eller tidlig morgen. Anonymkode: a1513...f28 Det er fortsatt sykt å forby familiemedlemmer å ta på hverandre. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #45 Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er fortsatt sykt å forby familiemedlemmer å ta på hverandre. Anonymkode: 1a62d...e8e Sykt vil jeg vel ikke si. Og jeg tenker at det er lov å bruke hodet. Hvis jeg har jobbet på hjemmekontor i 14 dager og er frisk så kan jeg jo gi en klem. Har jeg vært i storbyen og kjørt kollektivt så kan det være lurt å avstå. Litt veiledning på hva som er lurt og ikke er jo bra. Men til syvende og sist avgjør jo hver enkelt hvem de klemmer. Du blir jo ikke bøtelagt for det. Jeg er ikke motstander av retningslinjer. Det er bare noen jeg ikke kommer til å følge. 😊 Anonymkode: a1513...f28
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #46 Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sykt vil jeg vel ikke si. Og jeg tenker at det er lov å bruke hodet. Hvis jeg har jobbet på hjemmekontor i 14 dager og er frisk så kan jeg jo gi en klem. Har jeg vært i storbyen og kjørt kollektivt så kan det være lurt å avstå. Litt veiledning på hva som er lurt og ikke er jo bra. Men til syvende og sist avgjør jo hver enkelt hvem de klemmer. Du blir jo ikke bøtelagt for det. Jeg er ikke motstander av retningslinjer. Det er bare noen jeg ikke kommer til å følge. 😊 Anonymkode: a1513...f28 Problemet er jo at man plutselig skal slutte å ha fysisk kontakt med en person som man har hatt fysisk kontakt med hele livet. Man kan ikke trøste personen hvis noe fælt skjer (og nei, trøst på 1 meter avstand eller på Messenger holder ikke når det virkelig gjelder), båndet mellom barnebarn og besteforeldre blir svakere osv. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #47 Skrevet 26. oktober 2020 men ser nå de abefaller 5 stk uten om de som bor i huset, så her går det evt bra hvis de forsetter fra begynnelsen av Desember ,men håper folk er flinke nå, så man kan feire jul slik man ønsker Anonymkode: 3c4e8...370
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #48 Skrevet 26. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er 15 i familien som feirer jul sammen hvert år og vi har alle fulgt alle tiltak som er blitt satt inn. Vi er mine foreldre, meg og mine søsken med ektefelle og barn. Men hvis det blir satt inn tiltak om kun 10 stk som kan samles så kommer vi ikke til å overholde det. Et sted går grensen, vi lar ikke en familie sitte alene mens resten av oss samles. De fleste av oss har hjemmekontor, vi har begrenset mennesker vi treffer nå i denne tiden, holder avstand osv. men julaften skal vi feire sammen, uansett hva. Anonymkode: 9620f...43e Og så lurer du på hvorfor dette drar ut. Herrefred. Tror du alle kan gjøre som de vil? Anonymkode: fc4e1...877
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #49 Skrevet 26. oktober 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og så lurer du på hvorfor dette drar ut. Herrefred. Tror du alle kan gjøre som de vil? Anonymkode: fc4e1...877 Er man mer smittsom hvis man er 11 enn 10, hvis nummer 10 og 11 er fra samme husstand? Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2020 #50 Skrevet 26. oktober 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og så lurer du på hvorfor dette drar ut. Herrefred. Tror du alle kan gjøre som de vil? Anonymkode: fc4e1...877 Det eneste idiotiske i denne situasjonen er at man tror at man kan utrydde et virus. Det kommer aldri til å skje. Vi kommer alle til å bli smittet på et eller annet tidspunkt, og de aller aller færreste av oss vil ha problemer med det. Dette er bare en seigpining av befolkningen. Anonymkode: 02217...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå