Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #1 Skrevet 25. oktober 2020 jeg bare lurer, vi blir 10 ,så håper virkelig ikke vi må gjøre om på det skjønte at man kanskje må være mindre enn 20 stk. hva tror dere? Anonymkode: 3c4e8...370
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #2 Skrevet 25. oktober 2020 Umulig å seie, det kjem an på mange variablar. Dei to største er kor flinke vi er til å følge smittevernstiltaka og kor mykje flaks vi har. Planlegg etter dagens situasjon, og ha plan B i tilfelle. Anonymkode: efe69...47f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #3 Skrevet 25. oktober 2020 Det kommer nok an på om vi klarer å få smittetallene ned nå. Om utviklingen blir som i Frankrike eller Belgia kan vi ende med portforbud til jul. Anonymkode: 90a59...d08
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #4 Skrevet 25. oktober 2020 Nei. Erna kommer til å fortsette med gode råd og pekefinger selv om smitten øker. Forbud er hun dessverre dårlig på, det hadde vært på tide med strengere tiltak nå. Anonymkode: eb4b7...56b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #5 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei. Erna kommer til å fortsette med gode råd og pekefinger selv om smitten øker. Forbud er hun dessverre dårlig på, det hadde vært på tide med strengere tiltak nå. Anonymkode: eb4b7...56b Forbud er helt bortkastet, og heldigvis skjønner regjeringen det. Vi må selvfølgelig spare forbudene til de virkelig trengs, og foreløpig er smitten fortsatt nokså lav, antallet innlagte og døde det samme. Må spare noen virkemidler til et verre scenario. Anonymkode: dea41...0c5
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #6 Skrevet 25. oktober 2020 Ingen kommer til å sette et makstall for julaften. HVIS det skulle bli snakk om et makstall for samlinger i private hjem vil det selvsagt gjelde for en større tidsperiode enn bare julaften. Anonymkode: fca06...400
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #7 Skrevet 25. oktober 2020 Vet ikke helt, kanskje maks 10. Vi blir uansett bare 9 så regner med at det går bra. I fjor var vi bare hjemme, meg, mannen min og gutten på 3 år, fineste og beste julaften jeg har hatt noen gang 🙂❤️. Anonymkode: c7fbe...627
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #8 Skrevet 25. oktober 2020 Nei, det tror jeg ikke de tør å gjøre. Anonymkode: 2156f...9f1
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #9 Skrevet 25. oktober 2020 Jeg lurer på på hvilket grunnlag og med hjemmel i hva kan regjeringen forby meg å treffe min egen mor på julaften bare fordi hun blir nummer 11? Altså kontrollere når jeg skal treffe mine egne foreldre (!) og ikke? Skal hun påbys å sitte alene på julaften? Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Ikke for bare julaften, men jeg ser ikke bort i fra at det vil bli et nasjonalt tiltak med max 10 i private hjem på den tiden. Anonymkode: aa6b8...774
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på på hvilket grunnlag og med hjemmel i hva kan regjeringen forby meg å treffe min egen mor på julaften bare fordi hun blir nummer 11? Altså kontrollere når jeg skal treffe mine egne foreldre (!) og ikke? Skal hun påbys å sitte alene på julaften? Anonymkode: 1a62d...e8e Er de ein kjernefamilie på 10? Neivel, då kan ein av familiane ha mor til middag og den andre ikkje.. Anonymkode: efe69...47f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på på hvilket grunnlag og med hjemmel i hva kan regjeringen forby meg å treffe min egen mor på julaften bare fordi hun blir nummer 11? Altså kontrollere når jeg skal treffe mine egne foreldre (!) og ikke? Skal hun påbys å sitte alene på julaften? Anonymkode: 1a62d...e8e Men hvorfor skal din mor være nr 11? Dere har vel neppe 8 unger Anonymkode: aa6b8...774
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #13 Skrevet 25. oktober 2020 Neida, fordi virus vet jo å smitte mye mindre på julaften en ellers i året, så det går jo fint. Anonymkode: 2bfac...9e0
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #14 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er de ein kjernefamilie på 10? Neivel, då kan ein av familiane ha mor til middag og den andre ikkje.. Anonymkode: efe69...47f Ja, vi er 10 stk som bor i samme hus. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #15 Skrevet 25. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor skal din mor være nr 11? Dere har vel neppe 8 unger Anonymkode: aa6b8...774 Jo. Både jeg og samboer har fire unger hver. Så vi er 10. Anonymkode: 1a62d...e8e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #16 Skrevet 25. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo. Både jeg og samboer har fire unger hver. Så vi er 10. Anonymkode: 1a62d...e8e Så ta med dine barn til din mor da.. Anonymkode: efe69...47f
Sommerkroppen 2029 Skrevet 25. oktober 2020 #17 Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Forbud er helt bortkastet, og heldigvis skjønner regjeringen det. Vi må selvfølgelig spare forbudene til de virkelig trengs, og foreløpig er smitten fortsatt nokså lav, antallet innlagte og døde det samme. Må spare noen virkemidler til et verre scenario. Anonymkode: dea41...0c5 Enkelte forbud hadde jo vært kjekt at regjeringen hadde gjort. Som å holde grensene stengt helt siden pandemien brøt ut.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #18 Skrevet 25. oktober 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på på hvilket grunnlag og med hjemmel i hva kan regjeringen forby meg å treffe min egen mor på julaften bare fordi hun blir nummer 11? Altså kontrollere når jeg skal treffe mine egne foreldre (!) og ikke? Skal hun påbys å sitte alene på julaften? Anonymkode: 1a62d...e8e Dette lurer jeg også på. Det er knapt døde i Norge, nesten ingen innlagt. Det begynner å skurre for at de kan gjøre det de driver med med hjemmel i smittevernloven. Og da bryter de med grunnloven. Anonymkode: 02217...6c7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #19 Skrevet 25. oktober 2020 5 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Enkelte forbud hadde jo vært kjekt at regjeringen hadde gjort. Som å holde grensene stengt helt siden pandemien brøt ut. Men det er ikke gjennomførbart. Da går ikke Norge AS rundt. Og tross alt er det viktigere at vi har jobber og et samfunn å vende tilbake til når dette en gang er over. Anonymkode: dea41...0c5
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #20 Skrevet 25. oktober 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er ikke gjennomførbart. Da går ikke Norge AS rundt. Og tross alt er det viktigere at vi har jobber og et samfunn å vende tilbake til når dette en gang er over. Anonymkode: dea41...0c5 På det punktet er det ikke bare jobber og et samfunn å vende tilbake til det hadde stått om. Da hadde vi hatt direkte sult og et helsevesen som ikke hadde kapasitet til å behande alvorlig syke. Anonymkode: 90a59...d08
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #21 Skrevet 25. oktober 2020 Det er noe som skurrer. Hva er det som foregår? Det er brudd på grunnloven å legge begrensninger på hvor mange som kan møtes i private hjem. Vi bor i et fritt land. Eller gjør vi det? Nesten ingen syke, av dem svært få alvorlig, og svært få døde i Norge. Noe skurrer. Anonymkode: 5f8c8...de6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #22 Skrevet 25. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette lurer jeg også på. Det er knapt døde i Norge, nesten ingen innlagt. Det begynner å skurre for at de kan gjøre det de driver med med hjemmel i smittevernloven. Og da bryter de med grunnloven. Anonymkode: 02217...6c7 Du har ikke får med deg at smittetallene eskalerer med voldsom kraft, også i Norge? Anonymkode: f5b77...f52
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #23 Skrevet 25. oktober 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har ikke får med deg at smittetallene eskalerer med voldsom kraft, også i Norge? Anonymkode: f5b77...f52 Jo, men uten at antall innlagte eller antall døde øker. Det har vel dødd 4-5 personer med koronasmitte i oktober (alle aldershjemspasienter). Jeg kjenner selv et 30- talls personer som har hatt korona, alle har vært forkjølet med lett feber. Vi tillater hvert eneste år at rundt 1000 mennesker dør av influensa. Vi stenger ikke ned og nekter folk sosial omgang av den grunn. Fordi før var det faktisk helt normalt at folk faktisk dør. Snittet for antall døde i Norge de siste årene er 40 000 mennesker. Og nå har altså 279 av dem dødd etter å ha fått koronasmitte. De døde har en gjennomsnittsalder som er lik som forventet levealder i Norge. Denne absurde behandlingen av korona kommer til å få enorme konsekvenser i tiden fremover. Konkurser, arbeidsledighet og psykiske problemer. Anonymkode: 02217...6c7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #24 Skrevet 25. oktober 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men uten at antall innlagte eller antall døde øker. Det har vel dødd 4-5 personer med koronasmitte i oktober (alle aldershjemspasienter). Jeg kjenner selv et 30- talls personer som har hatt korona, alle har vært forkjølet med lett feber. Vi tillater hvert eneste år at rundt 1000 mennesker dør av influensa. Vi stenger ikke ned og nekter folk sosial omgang av den grunn. Fordi før var det faktisk helt normalt at folk faktisk dør. Snittet for antall døde i Norge de siste årene er 40 000 mennesker. Og nå har altså 279 av dem dødd etter å ha fått koronasmitte. De døde har en gjennomsnittsalder som er lik som forventet levealder i Norge. Denne absurde behandlingen av korona kommer til å få enorme konsekvenser i tiden fremover. Konkurser, arbeidsledighet og psykiske problemer. Anonymkode: 02217...6c7 Enig med deg. Så hva er det som foregår? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor alle lands regjeringer kjører økonomien i grøfta. Hvorfor? Anonymkode: 5f8c8...de6
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2020 #25 Skrevet 25. oktober 2020 Fordi mange blir veldig syke og man ikke kjenner langtidsvirkningene. Anonymkode: 989dd...600
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå