Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #1 Skrevet 24. oktober 2020 Har en datter på 5 år, blir 6 i desember så hun er 1.klassing. Hun fortalte meg at hun skal til sverige med pappa i helgen. Hun er hos han denne helgen. Er hele sverige rødt, må de i karantene? Dette er definitivt noe far gjør uten å informere meg. Vil dette bli oppdaget? Altså, registeres det hvem som reiser inn i sverige nå? Anonymkode: 3583e...aad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #2 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har en datter på 5 år, blir 6 i desember så hun er 1.klassing. Hun fortalte meg at hun skal til sverige med pappa i helgen. Hun er hos han denne helgen. Er hele sverige rødt, må de i karantene? Dette er definitivt noe far gjør uten å informere meg. Vil dette bli oppdaget? Altså, registeres det hvem som reiser inn i sverige nå? Anonymkode: 3583e...aad Det registreres hvem som kommer fra Sverige. De må i karantene, ja. Da må du det også når hun kommer tilbake. Anonymkode: 74827...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #3 Skrevet 24. oktober 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det registreres hvem som kommer fra Sverige. De må i karantene, ja. Da må du det også når hun kommer tilbake. Anonymkode: 74827...a3f Moren må vel ikke i karantene? Er jo bare personen det gjelder som blir satt i karantene? Anonymkode: 86c1f...63e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #4 Skrevet 24. oktober 2020 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det registreres hvem som kommer fra Sverige. De må i karantene, ja. Da må du det også når hun kommer tilbake. Anonymkode: 74827...a3f Helt sikkert at det registreres? Og hvordan får jeg beskjed? Anonymkode: 3583e...aad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #5 Skrevet 24. oktober 2020 Far er jo helt jævlig egoistisk og idiot om han gjør dette. Sørge for at eget barn og barnets mor havner i karantene, det burde være en lov mot det der. Er det noen du kan kontakte for å få hjelp til å stoppe denne idioten? Anonymkode: 0a253...b78
KellyTaylor Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Det registreses ikke nei ( dessverre)Og politiet stoler på at folk overholder karantenen som er gitt
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Far er jo helt jævlig egoistisk og idiot om han gjør dette. Sørge for at eget barn og barnets mor havner i karantene, det burde være en lov mot det der. Er det noen du kan kontakte for å få hjelp til å stoppe denne idioten? Anonymkode: 0a253...b78 Barnets mor havner jo ikke i karantene da Anonymkode: 12817...67f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnets mor havner jo ikke i karantene da Anonymkode: 12817...67f Nei, men når en 1. klassing er satt i karantene, og skal hjem til mor igjen. Hva tror du skjer da? Alt er som normalt? Barnet går på skole og SFO og mor får dratt på jobb? Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, men når en 1. klassing er satt i karantene, og skal hjem til mor igjen. Hva tror du skjer da? Alt er som normalt? Barnet går på skole og SFO og mor får dratt på jobb? Anonymkode: 0a253...b78 Det vet du jo ingenting om, det kan være andre i huset som er hjemme. Det er uansett ikke det samme som at mor må i karantene Anonymkode: 12817...67f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det vet du jo ingenting om, det kan være andre i huset som er hjemme. Det er uansett ikke det samme som at mor må i karantene Anonymkode: 12817...67f Det er ikke mor som er syk når barnet hennes har influensa heller, men det påvirker jo likevel hverdagen til mor. Problemet er jo bl a. at barnet går glipp av skole og fritidsaktiviteter, og mor får ikke gått på jobb. Det er drit egoistisk å påføre andre slike begrensninger i hverdagen kun for en tur til Sverige, og uten å avklare med den personen som får et «karantenebarn» i hus. Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke mor som er syk når barnet hennes har influensa heller, men det påvirker jo likevel hverdagen til mor. Problemet er jo bl a. at barnet går glipp av skole og fritidsaktiviteter, og mor får ikke gått på jobb. Det er drit egoistisk å påføre andre slike begrensninger i hverdagen kun for en tur til Sverige, og uten å avklare med den personen som får et «karantenebarn» i hus. Anonymkode: 0a253...b78 Nei, poenget er at du kan ikke si at mor må i karantene når det ikke er en regel Anonymkode: 12817...67f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, poenget er at du kan ikke si at mor må i karantene når det ikke er en regel Anonymkode: 12817...67f Å Gud bedre. Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #13 Skrevet 24. oktober 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å Gud bedre. Anonymkode: 0a253...b78 Ikke dum deg ut da Anonymkode: 12817...67f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #14 Skrevet 24. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke dum deg ut da Anonymkode: 12817...67f Ingen fare! 😊 Håper dagen din blir bedre enn den startet! 😘 Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #15 Skrevet 24. oktober 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er hele sverige rødt, må de i karantene? Dette er definitivt noe far gjør uten å informere meg. Anonymkode: 3583e...aad Ja, Sverige mangler en velfungerende regjering. De har fra dag 1 nektet å følge internasjonale anbefalinger, og har isteden fortapt seg i sitt eget solo-stunt-show. Selvsagt blodrødt over hele fjøla! Det lyser gjennom at du er bitter på far. Han endrer sikkert den planlagte Sverige turen, en endring som 5-åringen også må forholde seg til. Ikke lett å planlegge reiser og kommunisere dette til 5-åringer for tiden. Anonymkode: cb789...314
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #16 Skrevet 24. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, Sverige mangler en velfungerende regjering. De har fra dag 1 nektet å følge internasjonale anbefalinger, og har isteden fortapt seg i sitt eget solo-stunt-show. Selvsagt blodrødt over hele fjøla! Det lyser gjennom at du er bitter på far. Han endrer sikkert den planlagte Sverige turen, en endring som 5-åringen også må forholde seg til. Ikke lett å planlegge reiser og kommunisere dette til 5-åringer for tiden. Anonymkode: cb789...314 Jeg hadde også blitt ikke bare bitter, men fly forbanna om en idiot hadde utsatt barnet mitt for dette. En ting er karantenen, ille nok den, men landet er rødt av en grunn og han utsetter barnet for ekstra smittefare med vitende og vilje. Tenker du at du vet bedre hva far kan tenkes å gjøre her enn hi? Anonymkode: be595...d78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #17 Skrevet 24. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Far er jo helt jævlig egoistisk og idiot om han gjør dette. Sørge for at eget barn og barnets mor havner i karantene, det burde være en lov mot det der. Er det noen du kan kontakte for å få hjelp til å stoppe denne idioten? Anonymkode: 0a253...b78 Ja, det er en meget egoistisk far, og dette er et mildt eksempel. Tror ikke det, dessverre 😕 Anonymkode: 3583e...aad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #18 Skrevet 24. oktober 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, Sverige mangler en velfungerende regjering. De har fra dag 1 nektet å følge internasjonale anbefalinger, og har isteden fortapt seg i sitt eget solo-stunt-show. Selvsagt blodrødt over hele fjøla! Det lyser gjennom at du er bitter på far. Han endrer sikkert den planlagte Sverige turen, en endring som 5-åringen også må forholde seg til. Ikke lett å planlegge reiser og kommunisere dette til 5-åringer for tiden. Anonymkode: cb789...314 Er ikke bitter på far, er irritert over dumme holdninger uansett hvem det gjelder. Far eller min egen mor, samme hvem. Han har ikke planlagt turen, han skal kjøpe snus og alkohol. Det er en dagstur, ikke besøke familiemedlem på dødsleiet. Anonymkode: 3583e...aad
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #19 Skrevet 24. oktober 2020 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen fare! 😊 Håper dagen din blir bedre enn den startet! 😘 Anonymkode: 0a253...b78 Bare slutt å spre feilinformasjon, så går det fint det Anonymkode: 12817...67f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #20 Skrevet 24. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare slutt å spre feilinformasjon, så går det fint det Anonymkode: 12817...67f Ja når det åpenbart går så hardt inn på deg, så må nesten omverden vise hensyn så det ikke går helt i ball for deg. Jeg visste egentlig fra før at det alltid vil være 1% som ikke forstår det de resterende 99% forstår, så den tar jeg på min kappe. Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #21 Skrevet 24. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han har ikke planlagt turen, han skal kjøpe snus og alkohol. Det er en dagstur, ikke besøke familiemedlem på dødsleiet. Anonymkode: 3583e...aad Hva vet du om hvordan han planlegger? Du skriver jo at dette er noe han gjør uten å informere deg. Eller regner du med at det 5-åringen forteller er fullstendig om farens planlegging? Du fremstår som bitter på faren, skal vedde for at du går rundt og irriterer deg over han. Slapp av, typisk har fedre bedre kontroll enn det eks-koner tror. Turen blir sikkert ikke noe av. Anonymkode: cb789...314
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #22 Skrevet 24. oktober 2020 Sms nå: "Hører fra Lise at du har tenkt deg til Sverige i dag, vil bare si ifra at siden dere begge da må i karantene må du ha henne i 10 dager og gi beskjed til skolen. Jeg kan ikke ta meg fri for å være hjemme med henne," Anonymkode: 73d04...45b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #23 Skrevet 24. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja når det åpenbart går så hardt inn på deg, så må nesten omverden vise hensyn så det ikke går helt i ball for deg. Jeg visste egentlig fra før at det alltid vil være 1% som ikke forstår det de resterende 99% forstår, så den tar jeg på min kappe. Anonymkode: 0a253...b78 Du brukte feil begrep. Det er du som driter deg ut når du ikke klarer å bare godta det, men fortsetter å gnage. Anonymkode: be595...d78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #24 Skrevet 24. oktober 2020 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du brukte feil begrep. Det er du som driter deg ut når du ikke klarer å bare godta det, men fortsetter å gnage. Anonymkode: be595...d78 Du som gnager kjære deg. Jeg svarte jo ganske tydelig: «Nei (mor må ikke i karantene), men når barnet må være hjemme fra skolen... bla bla bla». Likevel klarer du ikke å slippe, og gnåler fremdeles over at jeg brukte order «karantene» når jeg mente «må være hjemme fra jobb fordi barnet er i karantene». Du har kanskje en diagnose som gjør at du henger deg veldig opp i detaljer som folk flest ikke bryr seg om fordi de ikke er viktige for å forstå helheten? I så fall finnes det sikkert hjelp å få 😊👍🏻 Anonymkode: 0a253...b78
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2020 #25 Skrevet 24. oktober 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva vet du om hvordan han planlegger? Du skriver jo at dette er noe han gjør uten å informere deg. Eller regner du med at det 5-åringen forteller er fullstendig om farens planlegging? Du fremstår som bitter på faren, skal vedde for at du går rundt og irriterer deg over han. Slapp av, typisk har fedre bedre kontroll enn det eks-koner tror. Turen blir sikkert ikke noe av. Anonymkode: cb789...314 Ja, for du vet sikkert mer om hvordan han tenker og hva han planlegger enn dama som har vært gift med han og har felles barn med han ... 🙄 Anonymkode: d962c...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå