Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #1 Skrevet 22. oktober 2020 Er førstegangsmamma til ei jente på 8 måneder. I svangerskapet var drømmen å gå lange turer med vogn. Kose oss. Hun likte vogn helt til rundt 4 måneder. Etter det var det ikke aktuelt. Så trilleturer er utgått. Alle andre får det til så hvorfor ikke vi. Men hun hyler etter maks 7 minutter og det blir ikke koselig for noen av oss. Hva gjorde jeg feil eller hvor mislykket jeg? Anonymkode: 14e83...afc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #2 Skrevet 22. oktober 2020 Du er ikke en dårlig mamma! ❤️ To ting: Ikke alle barn liker vogn så godt. Du kan feks røve bæresele i stedet. Litt hyl må man tåle, og mange babyer lærer seg å like ting. Jeg har trillet med mine fordi jeg ikke hadde bil, og de har alle hatt perioder hvor det var skriking i vogna. De måtte fint finne seg i det, og vips en dag er det over. Anonymkode: a5002...8e2
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #3 Skrevet 22. oktober 2020 Du er absolutt ikke noen dårlig mamma fordi du ikke triller tur altså 😊 så ikke tenk på det. Noen barn liker ikke vogn, og sånn er det. Men nå er hun jo 8 måneder og mest sannsynlig veldig nysgjærrig, det var i hvert fall min. Vi byttet til sportsdelen i vogna da så han kunne sitte å kikke. Vet ikke om hun kanskje fortsatt ligger i bagdel? I såfall kan det være på tide å bytte så hun kan se ut av vogna. Eventuelt er jo bæretøy helt topp for mange Anonymkode: d6851...a09
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Min yngste hatet vogn fra to måneder. Viste seg hun hadde en låsning i nakken som ble verre av vibrasjonen i vogn. To behandlinger og vogn var OK igjen. Bruker du sportsdelen nå? Hvilken vei sitter hun? Min MÅTTE sitte med ansiktet fra meg og se fremover på tur hvis ikke ble hun rasende. Veldig nysgjerrig unge. 😊 Anonymkode: 7f9ec...b06
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Da gjør dere andre ting 😊 Anonymkode: 4965a...8cf
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #6 Skrevet 22. oktober 2020 Alle barn på 8 måneder foretrekker å kravle og være aktive selv. Du er ikke en «dårlig mamma» fordi du mislykkes i å dressere henne til passivitet. Men det er vel litt dårlig av deg å ha lest deg så lite opp om barns utvikling at du ikke skjønner hvilke behov hun har på ulike alderstrinn? Skjerpings der!
Nyttårs barn Skrevet 22. oktober 2020 #7 Skrevet 22. oktober 2020 Du er ikke en dårlig mamma HI. Det er dumt at vi mødre skal sammenligne oss med andre og deres barn for vi er alle ulike og det er barna også. Kanskje hjelper det å bytte vogn slik at barnet ser mer eller sitter en annen vei? Vet ikke hva slags vogn du bruker. Og kanskje er ikke din baby så glad i å sitte i ro, eller dette er bare en fase. Og tro meg det meste med barn er en fase så går det seg til. Klem.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #8 Skrevet 22. oktober 2020 Du har ikke mislykkes på noen som helst måte og du er absolutt ikke en dårlig mamma bare fordi dere ikke går trilleturer. Hva slags vogn har du, ser hun godt når hun sitter i den? Hun er i en nysgjerrig alder og veldig mange foretrekker å se fremover når de sitter i vogn. Anonymkode: faaea...4da
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #9 Skrevet 22. oktober 2020 44 minutter siden, Pashla skrev: Alle barn på 8 måneder foretrekker å kravle og være aktive selv. Du er ikke en «dårlig mamma» fordi du mislykkes i å dressere henne til passivitet. Men det er vel litt dårlig av deg å ha lest deg så lite opp om barns utvikling at du ikke skjønner hvilke behov hun har på ulike alderstrinn? Skjerpings der! Det var en drøy konklusjon å trekke ut fra det lille hi skrev Anonymkode: faaea...4da
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #10 Skrevet 22. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var en drøy konklusjon å trekke ut fra det lille hi skrev Anonymkode: faaea...4da Ok, da har hun sikkert lest en hel masse, ikke vet jeg. Men de fleste bøker om babyens utvikling vil nok nevne at åtte måneders unger trenger å krabbe og bevege seg.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #11 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, Pashla skrev: Ok, da har hun sikkert lest en hel masse, ikke vet jeg. Men de fleste bøker om babyens utvikling vil nok nevne at åtte måneders unger trenger å krabbe og bevege seg. Men hva har fått deg til å tro at barnet aldri gjør det da? Anonymkode: faaea...4da
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #12 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hva har fått deg til å tro at barnet aldri gjør det da? Anonymkode: faaea...4da Hva får deg til å mene at jeg insinuerer dette?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #13 Skrevet 22. oktober 2020 Takk for svar alle sammen. Jeg må prøve å snu slik at barnet ser fremover. Hun er veldig nysgjerrig og har egentlig hele tiden vært slik at hun ikke skal ligge stille. Nysgjerrig og våken. Vi har byttet til sportsdel. Og har hatt flere timer hos kiropraktor pga låsninger. Så kan være noe der. Og pashla. Hun ligger masse på gulvet både med og uten meg. Åler seg og utforsker verden. Har ingenting med å ikke ha lest seg opp om barns utvikling fordi om jeg tar opp tema om at jeg ønsker vi kunne trillet tur i skogen eller i byen? Eller? Anonymkode: 14e83...afc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #14 Skrevet 22. oktober 2020 3 minutter siden, Pashla skrev: Hva får deg til å mene at jeg insinuerer dette? Hvis ikke du insinuerer det, så var det vel heller ingen grunn til kommentaren din Anonymkode: faaea...4da
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #15 Skrevet 22. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og pashla. Hun ligger masse på gulvet både med og uten meg. Åler seg og utforsker verden. Har ingenting med å ikke ha lest seg opp om barns utvikling fordi om jeg tar opp tema om at jeg ønsker vi kunne trillet tur i skogen eller i byen? Eller? Anonymkode: 14e83...afc Men da vet du sikkert at det er VELDIG vanlig at barn på den alderen ikke liker seg i særlig mange minutter på ett sted.
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #16 Skrevet 22. oktober 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis ikke du insinuerer det, så var det vel heller ingen grunn til kommentaren din Anonymkode: faaea...4da Hovedinnlegget antydet at man er dårlig mor hvis man har aktive barn. Litteratur om småbarn sier det motsatte. Dermed lett å tro at HI ikke har lest den litteraturen. Ferdig.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg må prøve å snu slik at barnet ser fremover. Hun er veldig nysgjerrig og har egentlig hele tiden vært slik at hun ikke skal ligge stille. Nysgjerrig og våken. Vi har byttet til sportsdel. Og har hatt flere timer hos kiropraktor pga låsninger. Så kan være noe der. Og pashla. Hun ligger masse på gulvet både med og uten meg. Åler seg og utforsker verden. Har ingenting med å ikke ha lest seg opp om barns utvikling fordi om jeg tar opp tema om at jeg ønsker vi kunne trillet tur i skogen eller i byen? Eller? Anonymkode: 14e83...afc Krabber hun ikke enda? Reiser seg ikke opp og går rundt ting? Anonymkode: 5b8d5...2ab
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 4 minutes ago, Pashla said: Men da vet du sikkert at det er VELDIG vanlig at barn på den alderen ikke liker seg i særlig mange minutter på ett sted. Klart. Men nå nevnte jeg at hun ikke har likt vogn på mange måneder og ikke bare nå. Anonymkode: 14e83...afc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 1 minute ago, Anonym bruker said: Krabber hun ikke enda? Reiser seg ikke opp og går rundt ting? Anonymkode: 5b8d5...2ab Nei, hun åler seg rundt. Anonymkode: 14e83...afc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hun åler seg rundt. Anonymkode: 14e83...afc Da burde du nok aktivisere henne litt mer. Anonymkode: 5b8d5...2ab
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #21 Skrevet 22. oktober 2020 ? Vi var hos helsesøster for kontroll for noen dager siden. Og alt var perfekt motorisk og ellers. Anonymkode: 14e83...afc
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #22 Skrevet 22. oktober 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da burde du nok aktivisere henne litt mer. Anonymkode: 5b8d5...2ab Hva får deg til å si det? Alle barn er da ikke like. Bare fordi man ikke krabber eller står når man er 8 mnd så er det da ikke noe som er galt verken med barnets utvikling eller mors aktivisering 😅 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: ? Vi var hos helsesøster for kontroll for noen dager siden. Og alt var perfekt motorisk og ellers. Anonymkode: 14e83...afc Hi, ta det helt med ro. Du er ingen dårlig mor, og alt er helt sikkert bra motorisk sett Barn utvikler seg forskjellig. Prøv å ikke sammenligne barnet ditt eller deres situasjon med andre. Du vet best hvordan ståa er hos dere og hva som funker best for dere. Og det er helt sikkert bra nok Anonymkode: d6851...a09
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #23 Skrevet 22. oktober 2020 3 timer siden, Pashla skrev: Alle barn på 8 måneder foretrekker å kravle og være aktive selv. Du er ikke en «dårlig mamma» fordi du mislykkes i å dressere henne til passivitet. Men det er vel litt dårlig av deg å ha lest deg så lite opp om barns utvikling at du ikke skjønner hvilke behov hun har på ulike alderstrinn? Skjerpings der! Herlighet for noe sludder 🤪😂dressere til passitivitet? Lese seg opp? Det er det virkelig ikke hi som bør rådes til først! Det er søren meg det dummeste svar jeg noen gang har lest! Barn som trives i vognen er da ikke nødvendigvis passive. De får mye, og god, stimulering ved å observere verden rundt seg på en annen måte enn de får fra lek og utforskning på gulvet. Det er ikke dermed sagt at det er noe galt med barn som ikke finner roen i vognen, men om man ønsker å komme seg ut på tur må man nesten bare øve litt og litt. Kanskje bæremeis vil fungere bedre etterhvert? Anonymkode: e6c06...bd8
Gjest Skrevet 22. oktober 2020 #24 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da burde du nok aktivisere henne litt mer. Anonymkode: 5b8d5...2ab Åling er da helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2020 #25 Skrevet 22. oktober 2020 1 time siden, Pashla skrev: Hovedinnlegget antydet at man er dårlig mor hvis man har aktive barn. Litteratur om småbarn sier det motsatte. Dermed lett å tro at HI ikke har lest den litteraturen. Ferdig. Nei, hovedinnlegget antyder jo ikke det i det hele tatt. og nei det er heller ikke lett å tro ut fra det at hi ikke har lest den litteraturen. Du kan si ferdig så mye så du vil, det endrer ikke at jeg synes du er veldig urimelig mot hi her og fullstendig på bærtur. Du er altfor opptatt av å arrestere hun, til å lese hva hun faktisk skriver. Anonymkode: faaea...4da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå