Gå til innhold

kul i puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler med deg! 
har selv funnet kul i brystet 3 ganger med noen år i mellom. Har vist seg å være cyster hver gang.

Den siste gangen for ett år siden fikk jeg skikkelig angst, var sikker på at det var kreft og at jeg skulle dø. Kulen var ganske stor og legen sa han trodde IKKE det var en cyste.. da tenkte jo jeg mitt 🙈 men på mammografi og ultralyd viste det seg å være en cyste. De tømte den, mest for at jeg skulle slippe å kjenne på den og bekymre meg mer. Det var ikke vondt.

var hos kirurg for vurdering også, han sa at jeg har veldig mye kjertelvev i brystene så det kjennes veldig ruglete/kulete ut. Så vanskelig selv for leger å vurdere.

uansett, det som hjalp meg i venteperioden var at mannen min fant frem statistikk på hvor mange oppdagede kuler som faktisk viser seg å være kreft. Sannsynligheten er liten, du er ung! I tillegg fant han statistikk over hvor mange som overlever av de som faktisk får brystkreft, og det er veldig hode prognoser❤️ Så om det verst tenkelige skulle inntreffe så er det fortsatt mest sannsynlig og gode odds for at det også går bra😊 

lykke til😊

Anonymkode: 8fa3c...02d

takk takk :)  Ja har også tenkt det senarioet, at det er jo gode behandlinger nå. Kjenner to stk som har hatt det og de har blitt helt friske. Men jeg er stresset og gruer meg veldig... huff... men det er vondt nå altså, vondere enn istad. litt sånn tannverk... egentlig er jo det sikkert bra da, sånn egentlig :) kan den sprekke tro,,, ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Eliseflisa skrev:

takk takk :)  Ja har også tenkt det senarioet, at det er jo gode behandlinger nå. Kjenner to stk som har hatt det og de har blitt helt friske. Men jeg er stresset og gruer meg veldig... huff... men det er vondt nå altså, vondere enn istad. litt sånn tannverk... egentlig er jo det sikkert bra da, sånn egentlig :) kan den sprekke tro,,, ???

Du (dere?) må slutte å klemme på den puppen😉 Det blir sikkert ømmere etter at den har blitt klemt mye på.

Anonymkode: 113c6...9b3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du (dere?) må slutte å klemme på den puppen😉 Det blir sikkert ømmere etter at den har blitt klemt mye på.

Anonymkode: 113c6...9b3

hahaha, ja har tenkt det egentlig. Så lar den være nå... mannen min sa også det, jeg bare kjenn da, kjenn hardt... haha... men legen klemte jo drit hardt istad, så det er etter det at det jar blitt vondere sikkert.

Skrevet

Kan være hormonelt, eller det kan komme av revmatismen. Evt om du har fibro også. Jeg er ekstremt øm i ribbeinkassa, hele veien rundt og i brystbeinet. Bare jeg klør litt så er det ømt i mange minutter etterpå. Pumpene kan være ømme, helt fra brystvorta og inn under armen. Ingen kuler her. 

Anonymkode: 410bf...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...