Gå til innhold

Hvordan sove bedre? Jeg orker ikke mer!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Depottabletter med melatonin, da? Mannen min bruker dette, ellers våkner han i firetida og får ikke sove igjen. 

Går ut frå det er cirkadin?  I felleskatalogen står at det er for 55+ år, men vurderer å spørje lege om å få prøve, for slit med same greiene.  Vaknar ofte i 3-4 tida og får ikkje sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har prøvd melatonin bare. 

Blir man trøtt av vallergan, eller hvorfor fungerer allergimedisin? Bruker allergimedisin allerede, men kanskje ikke samme effekt da tydeligvis. Aerius.

Anonymkode: 1bfd0...c25

Aerius blir man ikke så trøtt av. Vallergan er fin synes jeg. 😊 Sover ikke altfor tungt. 

Anonymkode: a8eea...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, soleia skrev:

Går ut frå det er cirkadin?  I felleskatalogen står at det er for 55+ år, men vurderer å spørje lege om å få prøve, for slit med same greiene.  Vaknar ofte i 3-4 tida og får ikkje sove.

Ja, tror det er det de heter. Er det aldersgrense på dem?? Hvorfor det, tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva heter de? Er de på resept?

Anonymkode: f7867...1f6

De er på resept. Cirkadin heter de, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Ja, tror det er det de heter. Er det aldersgrense på dem?? Hvorfor det, tro? 

Det er vel berre veiledande, men den naturlege produksjonen av melatonin går ned når ein vert eldre, og desse er laga for å etterlikne den naturlege produksjonen som frigjer søvnhormon gjennom natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

De er på resept. Cirkadin heter de, ja. 

Takk, visste ikke at de var depottabletter. Jeg fikk aldri tilbud om de, fikk en annen melatonin, men ser nå at det kanskje var pga den aldersgrensen, som jeg heller ikke visste om.

Anonymkode: f7867...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp deg enten white noice maskin. Vi kjøpte vår på enklere liv. Den er liten og nett og er med overalt. Vi har også slike lyder på mobilene våre ved behov,. Så har vi en vifte, som blåser hele året, hehe. Mot oss på sommer, vekk fra oss på vinter. Vi liker heldigvis lyden begge to da. Vi jobber turnus, og er derfor oppe til ulike tider så det hjelper masse.

Også har jeg ørepropper i voks , kjøpt på apoteket. De detter ikke ut. PS: våker alltid til vekkeklokke og brannalarm (ikke for at den går så ofte da, men har skjedd ved matlaging av vår leieboer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...