Gå til innhold

Mannen ønsket farskapstest. Din reaksjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tenker du? 

Anonymkode: 20cc5...fe4

Det vet du nok. Vi her inne har jo ikke grunnlag for å svare. 

Anonymkode: 39f8e...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Milfy Way skrev:

Men da forteller han jo deg at han tror du har vært utro og hatt ubeskyttet sex med en annen mann. 

Nei, det forteller han ikke, jeg ser det ikke slik. Synes egentlig at det er ganske naturlig at en mann vil ha dokumentert at han er far. Mistanke eller ikke mistanke om noe annet. Verden vil bedras, og 100% sikker på et annet menneske kan man aldri være. Det er naivt . Men nå går jeg ut fra min mann og meg. Han er verdens minst sjalu og mistenksomme. Og jeg er verdens kjedeligste når det kommer til flørt og andre menn, jeg blir snarere irritert enn smigret. Så hvis et slikt spørsmål kom fra han, hadde det kommet uten beskyldninger og skrik og hyl. Men som ønske om skriftlig bekreftelse på at han er barnas far. Og da hadde jeg sagt, ok, selvsagt kan vi gjøre det. Mulig jeg hadde sett annerledes på det hvis jeg hadde en mann som var hysterisk sjalu og kom med antydninger om utroskap i hytt og pine. 

Anonymkode: f9226...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det forteller han ikke, jeg ser det ikke slik. Synes egentlig at det er ganske naturlig at en mann vil ha dokumentert at han er far. Mistanke eller ikke mistanke om noe annet. Verden vil bedras, og 100% sikker på et annet menneske kan man aldri være. Det er naivt . Men nå går jeg ut fra min mann og meg. Han er verdens minst sjalu og mistenksomme. Og jeg er verdens kjedeligste når det kommer til flørt og andre menn, jeg blir snarere irritert enn smigret. Så hvis et slikt spørsmål kom fra han, hadde det kommet uten beskyldninger og skrik og hyl. Men som ønske om skriftlig bekreftelse på at han er barnas far. Og da hadde jeg sagt, ok, selvsagt kan vi gjøre det. Mulig jeg hadde sett annerledes på det hvis jeg hadde en mann som var hysterisk sjalu og kom med antydninger om utroskap i hytt og pine. 

Anonymkode: f9226...174

Så rart. Her på forumet er det uakseptabelt å sjekke mannens mobil og lignende selv om alle alarmer hyler ift utroskap. Man skal stole på mannen uansett, eller så skal man gå fra ham. Men det er samtidig helt greit for mannen å si at kona sikkert har vært utro. Rare greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Milfy Way skrev:

Så rart. Her på forumet er det uakseptabelt å sjekke mannens mobil og lignende selv om alle alarmer hyler ift utroskap. Man skal stole på mannen uansett, eller så skal man gå fra ham. Men det er samtidig helt greit for mannen å si at kona sikkert har vært utro. Rare greier. 

Helt enig!

Jeg hadde gått med på det, for øvrig, siden hadde det vært separasjon.

Anonymkode: 8c9c1...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt enig!

Jeg hadde gått med på det, for øvrig, siden hadde det vært separasjon.

Anonymkode: 8c9c1...7df

Samme her. Hadde levert ham resultat av DNA-test sammen med separasjonspapirer. 

Ett unntak bare. Hvis mannen er sterilisert, slik min samboer er, og jeg plutselig blir gravid, så er det helt naturlig å ta DNA-test. Ellers ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen gjorde det - etter at hadde dumpet meg 4 måneder inn i graviditeten. 
Den nye dama ville nemlig ikke risikere at han skulle ha samvær med barnet! 

En sånn forespørsel er en KRENKELSE. Den antyder at man både juger og ligger rundt! Så jeg godtet meg da jeg fikk på papiret at han og ingen andre var far; og krevde ham for 5000 kr i måneden i bidrag...

Anonymkode: 6b2e4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt greit. Jeg vet jo hvem som var far, mejeg kan forstå hans behov for å ha kontroll på akkurat et. Desuten hadde det jo vært litt interessant å prøve siden jeg ikke har forskt noe sånt før.

Anonymkode: b0c3e...181

Det er barnet som må prøve. Det blir tatt blodprøve ved et snitt i hælen... 

Anonymkode: 6b2e4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør han ikke. Han forteller ar har ser at det fnnes en mulighet for at jeg  har vært utro. Han kan tro med 99,9% sikkerhet at barnet er hans, men han vil gjerne ha ryddet den siste lille usikkerheten av veien.

Anonymkode: b0c3e...181

En DNA-test gir ikke mer enn 98-99% sikkerhet den heller. Der kan være feil i testen, eller du kan ha ligger med en bror, far eller sønn av ham som er antatt far. 

Anonymkode: 6b2e4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Milfy Way skrev:

Så rart. Her på forumet er det uakseptabelt å sjekke mannens mobil og lignende selv om alle alarmer hyler ift utroskap. Man skal stole på mannen uansett, eller så skal man gå fra ham. Men det er samtidig helt greit for mannen å si at kona sikkert har vært utro. Rare greier. 

Livet har i grunnen lært meg, at man skal ikke stole 100 % på noen uansett alarmer eller ikke alarmer. Nå skal det også sies at her i huset kjenner vi hverandres koder til mail, mobil osv. Og svarer hverandres telefoner hvis de ringer, og den som eier den ikke er den som er nærmest. Han har kvinnelige venner, og jeg mannlige. Hvorfor skulle det være noe problem å ta en farskapstest, og få det svart på hvitt at man er far? Hvorfor skulle jeg ta det ille opp? Hva med de som skriver samboerkontrakt? Er det noen forskjell, det bunner vel også i at det nå en gang er slik at 100% sikker på et annet menneske kan man ikke være. Hvorfor er det ille å få svart på hvitt det som begge egentlig vet: hvem som er far.

Anonymkode: f9226...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det ille å få svart på hvitt det som begge egentlig vet: hvem som er far.

Anonymkode: f9226...174

Det er ikke i seg selv ille å få vite det. Men det er merkelig å ha tillit på alle andre fronter, og samtidig antyde at partneren er tilbøyelig til å påta seg å lyve gjennom et helt livsløp for hele verden - og om ikke annet, å lyve for minst to personer (både samboeren OG barnet) for all framtid.

Anonymkode: 6b2e4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke i seg selv ille å få vite det. Men det er merkelig å ha tillit på alle andre fronter, og samtidig antyde at partneren er tilbøyelig til å påta seg å lyve gjennom et helt livsløp for hele verden - og om ikke annet, å lyve for minst to personer (både samboeren OG barnet) for all framtid.

Anonymkode: 6b2e4...5d3

Dette. Hvorfor skal jeg betale for en dyr test når jeg er 100 % sikker på hvem som er far, og aldri vært utro? Hvis man stoler på partner, hvorfor så stor trang til å bekrefte noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Milfy Way skrev:

Dette. Hvorfor skal jeg betale for en dyr test når jeg er 100 % sikker på hvem som er far, og aldri vært utro? Hvis man stoler på partner, hvorfor så stor trang til å bekrefte noe? 

Men hva er problemet, dersom du er 100% sikker? Da er det vel bare å ta den testen da. Jeg synes forresten farsskapstester skulle være obligatoriske ved fødsler. Mye rart som foregår i de tusen hjem, og ellers rundt omkring.

Anonymkode: f9226...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er problemet, dersom du er 100% sikker? Da er det vel bare å ta den testen da. Jeg synes forresten farsskapstester skulle være obligatoriske ved fødsler. Mye rart som foregår i de tusen hjem, og ellers rundt omkring.

Anonymkode: f9226...174

Men da må jeg jo kreve farskapstest fra alle kvinner mannen omgås når de får barn. For tenk om han er faren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Milfy Way skrev:

Men da forteller han jo deg at han tror du har vært utro og hatt ubeskyttet sex med en annen mann. 

Hvilket de fleste har. Og 10 prosent har ikke den faren som står på attesten.

Anonymkode: 2d49e...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Milfy Way skrev:

Men da må jeg jo kreve farskapstest fra alle kvinner mannen omgås når de får barn. For tenk om han er faren? 

Dersom det er obligatorisk, slipper du det. Men vi kvinner er jo heldige, fordi vi er  skråsikre på at vi er mor til det barnet vi får med oss hjem etter en fødsel. Med mindre det har skjedd en forbytting. Men det er jo uhyre sjelden det skjer. Slik har ikke menn det. Det kan alltid være en mer eller mindre begrunnet usikkerhet, uansett om man egentlig stoler 100% på partneren. Jeg synes derfor ikke det er urimelig å ønske en test. Jeg forstår det litt. Og når man er sikker på at man vet at far er far, så er det en enkel sak synes jeg. Synes vi kan vise litt forståelse i dette.

Anonymkode: f9226...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket de fleste har. Og 10 prosent har ikke den faren som står på attesten.

Anonymkode: 2d49e...f07

Nei, "de fleste" har ikke sex med andre når de er i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det er obligatorisk, slipper du det. Men vi kvinner er jo heldige, fordi vi er  skråsikre på at vi er mor til det barnet vi får med oss hjem etter en fødsel. Med mindre det har skjedd en forbytting. Men det er jo uhyre sjelden det skjer. Slik har ikke menn det. Det kan alltid være en mer eller mindre begrunnet usikkerhet, uansett om man egentlig stoler 100% på partneren. Jeg synes derfor ikke det er urimelig å ønske en test. Jeg forstår det litt. Og når man er sikker på at man vet at far er far, så er det en enkel sak synes jeg. Synes vi kan vise litt forståelse i dette.

Anonymkode: f9226...174

Nei, ingen forståelse for at mannen ut av det blå mistenker at jeg puler rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket de fleste har. Og 10 prosent har ikke den faren som står på attesten.

Anonymkode: 2d49e...f07

Nei. Det er 10 prosent av de som testes, som ikke har riktig far. Og man tester som regel ved mistanke. Det vil si at også der man har mistanke, er 9 av 10 riktige fedre. Det er ikke slik at 10 prosent av alle barn har feil far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Milfy Way skrev:

Nei, ingen forståelse for at mannen ut av det blå mistenker at jeg puler rundt. 

Nå er vel det en helt annen situasjon. Man trenger vel ikke mistenke at partneren puler rundt, fordi om man ønsker en farskapstest. Man trenger heller ikke få barn, selv om man puler rundt i et forhold.  Jeg synes bare det er redelig å gi mannen dette, fordi han aldri kan bli like sikker som oss, på at barnet er hans. Tillitt eller ikke tillitt, har ikke noe med saken å gjøre, forståelse er mer riktig.

Anonymkode: f9226...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milfy Way skrev:

Så rart. Her på forumet er det uakseptabelt å sjekke mannens mobil og lignende selv om alle alarmer hyler ift utroskap. Man skal stole på mannen uansett, eller så skal man gå fra ham. Men det er samtidig helt greit for mannen å si at kona sikkert har vært utro. Rare greier. 

Jeg synes man skal få ha noen små hemmeligheter for hverandre, men dette er ingen liten ting. Jeg synes også partnere nør ha oversikt over hverandres økonomi, men det må være åpenhet om det. Hvis mannen snek seg tiø å ta en farskapstest uten å si noe om det til meg på forhånd ville jeg likt det dårligere enn om han snakket med meg om det på forhånd. Hvis mannen kontrolerte hva jeg brukte penger på uten at jeg viste det ville jeg blitt sur, men jeg synes det er helt greot at vi har innsyn i hverandres nettbank. Mannen lan godt låne telefonen min, meldinger og facebook har han tilgang til, men om han snoket og fant passordet til dib og gikk inn og snoket på profilen min her ville jeg blitt veldig sur. Selv om ingenting av det jeg skriver er hemmeliger det privat og noen ting trenger en del forklaring.

Anonymkode: b0c3e...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket de fleste har. Og 10 prosent har ikke den faren som står på attesten.

Anonymkode: 2d49e...f07

Det er vare em myte. Det er ikke mer enn ca 1% av barna som har en annen far og det tallet har holdt seg ganske stabilt gjennom flere hundre år.

Anonymkode: b0c3e...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det er obligatorisk, slipper du det. Men vi kvinner er jo heldige, fordi vi er  skråsikre på at vi er mor til det barnet vi får med oss hjem etter en fødsel. Med mindre det har skjedd en forbytting. Men det er jo uhyre sjelden det skjer. Slik har ikke menn det. Det kan alltid være en mer eller mindre begrunnet usikkerhet, uansett om man egentlig stoler 100% på partneren. Jeg synes derfor ikke det er urimelig å ønske en test. Jeg forstår det litt. Og når man er sikker på at man vet at far er far, så er det en enkel sak synes jeg. Synes vi kan vise litt forståelse i dette.

Anonymkode: f9226...174

Å «forstå» dette innebærer jo å akseptere at han aldri vil se på ditt ord som en forsikring for noe som helst. Det er kanskje viktig å vite om barnet er hans, men det å forlange en test rett ut av det blå, er ikke forenlig med å være i er gjensidig tillitsforhold. Jeg tenker at dersom min elskede antar at jeg lyver om noe så betydningsfullt, så bør ikke vi to bo i samme hus. Enten jeg har løyet eller ikke, er tilliten null, og forhold uten tillit går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Pashla skrev:

Å «forstå» dette innebærer jo å akseptere at han aldri vil se på ditt ord som en forsikring for noe som helst. Det er kanskje viktig å vite om barnet er hans, men det å forlange en test rett ut av det blå, er ikke forenlig med å være i er gjensidig tillitsforhold. Jeg tenker at dersom min elskede antar at jeg lyver om noe så betydningsfullt, så bør ikke vi to bo i samme hus. Enten jeg har løyet eller ikke, er tilliten null, og forhold uten tillit går ikke.

Dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Hva tenker du? 

Anonymkode: 20cc5...fe4

vanskelig og si med så lite informsjon

Anonymkode: af3cc...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...