Gå til innhold

Folk som skryter av seg selv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet, ler av mye rart. Publiserer i grunnen veldig lite, stort sett går det i de vanlige gratulerer med dagen på veggen til venner og en og annen solnedgang (ja jeg vet, det er ikke spesielt originalt)

Anonymkode: 265da...e66

Altså er du en litt forstyrret person? 

Anonymkode: af0f1...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kollegaen på jobben skryter at sine sønner som et sååååå flinke både til det ene og andre, og studerer og får til studiene, og lærer ting og er sååå smarte 

Det eneste jeg tenker når jeg hører henne, er at gutta er like flinke som resten av studentene, like smarte som gjennomsnittet, dvs normale folk. Men at hun, som mor, overdriver noe voldsomt og at jeg håper jeg ikke blir som henne når ungene mine blir studenter.

Anonymkode: 1f370...de5

Typisk den norske janteloven. Ja, jeg skryter iblant av eldste som gikk ut av ungdomsskolen med 5,7 i snitt. Gjennomsnittskarakter i byen er 3,5. Selvfølgelig er ikke alle andre liker smarte og flinke som han. Han er for eksempel veldig disiplinert, det var ekstra synlig da vi hadde hjemmeskole i vår. Han har aldri prøvd røyk eller alkohol, aldri skulket, holder rommet sitt rent uten mas og er veldig villig til å bruke tid på småsøsken. De fleste ungdommer jeg kjenner er ikke slik. Men man skal selvfølgelig si at han både røyker, drikker og skulker? For å ikke virke skrytete? 

Jeg har forresten selv lært norsk flytende på ett år og snakker uten aksent. Hver gang jeg nevner det når folk spør, sier de "særlig" og at jeg skryter og fantaserer. Må jeg lyve? 

Anonymkode: 8e21e...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, naboen var alene med barna, på lekeplassen, som ligger rett ved huset vårt. Du må gjerne engasjere deg i alle potensielle forklaringer for å overbevise om at det var et øyeblikk av lykke altså. Men jeg satt som sagt noen få meter unna og var ikke mulig å unngå å se frustrasjonen. Jeg surfer på telefonen og rett som det er publiserer vedkommende bilde av en øl i solveggen, nyter livet. Hvis ikke du ser ironien i det, så må du gjerne bruke resten av kvelden på å finne potensielle forklaringer. 

Anonymkode: 265da...e66

Hva så`Hvorfor bryr du deg så mye om det? Får du det noe bedre av at glansbildet til naboen har litt sprekker, sånn som alle andre familier har, til og med din

Anonymkode: 0b850...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Er det skryt å dele hva dom skjer i livet? At man skal opereres, er blitt vegetarianer, eller fikk sympati fra bilselger? Jeg tør snart ikke å åpne munnen mer av frykt for at folk skal tolke meg som skrytepave, selvgod eller dum. Alt blir jo feil. 

Anonymkode: 9fe7f...25b

Joda, vær stolt når du får til noe. Veldig langt fra å være stolt over noe du har gjort til å skryte av noe du ikke har gjort. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 17.27, Anonym bruker skrev:

😅 joda, det er ikke så sjarmerende trekk, det skal jeg si meg enig i. 
 

Verste er at mannen og jeg sitter å ler rått av det innimellom. Gjett hvilken mamma som drev selvskryt på foreldremøtet igjen da. Eller naboen som la ut ut på Instagram en øl i solen, mens han egentlig stod ute med to unger som hylte om hverandre. Ingen aner noe, for ute blant folk holder vi det for oss selv. Men mye moro på bekostning av selvskrytet, det har vi. 

Anonymkode: 265da...e66

Sånne som dere tenker jeg at er smålige og har mindreverdighetskomplekser, siden dere føler et behov for å holde på slik som voksne. 

Anonymkode: 2a806...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 17.41, Anonym bruker skrev:

Lenge leve skinnhelligheten på DIB! Dere kjenner eller har aldri hørt om noen som skryter? Dere blir aldri irritert over hvor flinke noen er på å trene og gjerne viser det frem på sosiale medier? Ingen som kjenner en som har en baby som er tidligere enn alle andre i utviklingen?

Næææææ...... den slags kjenner ikke vi til🙄

Dere er helt utrolige!

Anonymkode: 97135...a35

Det handler om hvordan man går inn for å forstå og oppfatte folk. 

Mange av oss har faktisk evnen til å glede oss på andre sine vegne, når de deler noe de er stolte av.

Anonymkode: 2a806...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Joda, vær stolt når du får til noe. Veldig langt fra å være stolt over noe du har gjort til å skryte av noe du ikke har gjort. 

Anonymkode: 265da...e66

Det er da vitterlig ikke bare egne ting kan være stolt av.

Selvfølgelig er det lov å være stolt av barna sine og deres meritter! Det er naturligvis også helt greit å være stolt av sin 75 år gamle mor som går Birken, eller søster på 50 som har begynt å studere i voksen alder. 

Denne tråder oser av mindreverdighetskomplekser og jantelov.

Anonymkode: 2a806...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da vitterlig ikke bare egne ting kan være stolt av.

Selvfølgelig er det lov å være stolt av barna sine og deres meritter! Det er naturligvis også helt greit å være stolt av sin 75 år gamle mor som går Birken, eller søster på 50 som har begynt å studere i voksen alder. 

Denne tråder oser av mindreverdighetskomplekser og jantelov.

Anonymkode: 2a806...642

Hvor får du det fra at du ikke kan være stolt av mor på 75 år som går Birken? 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:


Når ble det å kommentere at noen legger ut noe som ikke er sant det samme som å forvente at de skal legge ut hele livshistorien ufiltrert? Hvordan kom du frem til det? 

Anonymkode: 265da...e66

Han med øl og hygge pyntet på sannheten. Eller la ut gårdagens melding. Å være på Insta medfører ikke krav om å avlegge ed i en rettssal. Du kan skrive en roman og legge den ut om du vil. Men du forlanger at det han sier må stemme med det du ser? Da krever du jo ufiltrerte og sannferdige oppdateringer.

Endret av Pashla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en tråd 😂 Når iiiiiiingen skjønner hva Hi mener, er det selvfølgelig fordi alle føler seg truffet. 

Ingen er pålagt ed i sannhetssnakk på sosiale medier, men å lyve er og blir harry, på insta og utenfor. Hi prøver å ironisere over alle som lyver, og ler litt av at de er SÅ usikre at det er nødvendig. Og ja, mange av dere her inne er sikkert typisk noen hun ville ledd av, og derfor skjønner dere ikke i det heeeele tatt hva hun mener (noe man også faktisk kan le litt av). «Hæh? Er det ikke lov å være glad i seg selv eller? Hæ? Hæ?» 😂 Joooda, elsk deg selv som din neste. Det er sunt. Men de hi sikter til er ikke de som elsker seg selv, det er de som lyver. 

Anonymkode: 8381a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, for en tråd 😂 Når iiiiiiingen skjønner hva Hi mener, er det selvfølgelig fordi alle føler seg truffet. 

Ingen er pålagt ed i sannhetssnakk på sosiale medier, men å lyve er og blir harry, på insta og utenfor. Hi prøver å ironisere over alle som lyver, og ler litt av at de er SÅ usikre at det er nødvendig. Og ja, mange av dere her inne er sikkert typisk noen hun ville ledd av, og derfor skjønner dere ikke i det heeeele tatt hva hun mener (noe man også faktisk kan le litt av). «Hæh? Er det ikke lov å være glad i seg selv eller? Hæ? Hæ?» 😂 Joooda, elsk deg selv som din neste. Det er sunt. Men de hi sikter til er ikke de som elsker seg selv, det er de som lyver. 

Anonymkode: 8381a...6c1

Alle mennesker lyver. Noen lyver stort, noen lyver smått, men alle lyver. Norge er dessverre alt for skadet av janteloven. Man skal visst ikke snakke om at man har oppnådd noe, man skal helst late som det ikke har skjedd/holde det skjult. Er ikke det også en løgn?

Anonymkode: 8e21e...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, for en tråd 😂 Når iiiiiiingen skjønner hva Hi mener, er det selvfølgelig fordi alle føler seg truffet. 

 

Anonymkode: 8381a...6c1

Dette er min følelse også. Jeg forstår veldig godt hvilke type folk HI sikter til, og det er ikke dem som glad og fornøyd forteller at de har hatt en fin tur i helgen med familien, eller skryter av sin gamle mor som gikk Birken. Det er ikke engang dem som må pynte opp livene sine littegrann i SoMe. Det er dem som uansett hva du forteller at du driver med...så må de toppe det..eller fortelle deg (in)direkte hvor teit det du driver med er fordi deres måte å gjøre noe på er bedre. Det er dem som driver med uavkortet situasjonsuavhengig selvforherligelse. Det er slitsomt. punktum.

PS: mannen og jeg humrer av slike folk og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 16.27, Anonym bruker skrev:

Vi har nok alle møtt de. Flinke på mange måter og gjør mye bra. Denne trangen til å skryte av seg selv, med årene har jeg gått fra å la meg tidvis imponere til rett å slett å se litt ned på de. 
 

Moren som legger ut om de flinke ungene, som selvfølgelig er så flinke fordi HUN har krevd at de gjør alle leksene så nøye. Har så høy standard vet du. Veldig opptatt av hva alle skårer på nasjonale prøver osv. 
 

Kollegaen som alltid skal snakke om hvor mange timer han jobber ekstra, så mye lengre dager enn alle andre. 
 

Venneparet som ble veganere og bruker en hver anledning til å påpeke «vi gjør ikke sånt vi»

 

Da jeg var yngre lot jeg meg imponere litt, men med årene blir dette bare latterlig. Jeg ler seriøst av enkelte når det er så gjennomskuelig. Hvorfor overbevise meg om at du bare hører på klassisk musikk, jeg hører jo fra øreproppene dine at du hører på spillelista til P4, jeg bryr meg da ikke om du liker Sia. Hva er det som gjør at vi skal overbevise de rundt om at vi er så mye bedre enn andre? Hvorfor jobbe tolv timer hver dag når du ikke får betalt for det? 

 

Anonymkode: 265da...e66

Hæ?

Anonymkode: d16cc...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, nerdybirdy skrev:

Dette er min følelse også. Jeg forstår veldig godt hvilke type folk HI sikter til, og det er ikke dem som glad og fornøyd forteller at de har hatt en fin tur i helgen med familien, eller skryter av sin gamle mor som gikk Birken. Det er ikke engang dem som må pynte opp livene sine littegrann i SoMe. Det er dem som uansett hva du forteller at du driver med...så må de toppe det..eller fortelle deg (in)direkte hvor teit det du driver med er fordi deres måte å gjøre noe på er bedre. Det er dem som driver med uavkortet situasjonsuavhengig selvforherligelse. Det er slitsomt. punktum.

PS: mannen og jeg humrer av slike folk og.....

Litt godt å se det er noe her inne som tok den 😅 

Var mye engasjement på vegne av naboen min, de skulle bare visst hvilken skrulle det er i virkeligheten. Vet hva de tjener også, ikke fordi jeg har spurt eller er stalker som noen mener her, men fordi naboen hadde et voldsomt behov for å fortelle det 😂

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, for en tråd 😂 Når iiiiiiingen skjønner hva Hi mener, er det selvfølgelig fordi alle føler seg truffet. 

Ingen er pålagt ed i sannhetssnakk på sosiale medier, men å lyve er og blir harry, på insta og utenfor. Hi prøver å ironisere over alle som lyver, og ler litt av at de er SÅ usikre at det er nødvendig. Og ja, mange av dere her inne er sikkert typisk noen hun ville ledd av, og derfor skjønner dere ikke i det heeeele tatt hva hun mener (noe man også faktisk kan le litt av). «Hæh? Er det ikke lov å være glad i seg selv eller? Hæ? Hæ?» 😂 Joooda, elsk deg selv som din neste. Det er sunt. Men de hi sikter til er ikke de som elsker seg selv, det er de som lyver. 

Anonymkode: 8381a...6c1

Er det mindre «Harry» å sitte og godte seg over at noen later som om de er litt mer lykkelige enn de er? 

Anonymkode: c3fe7...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Litt godt å se det er noe her inne som tok den 😅 

Var mye engasjement på vegne av naboen min, de skulle bare visst hvilken skrulle det er i virkeligheten. Vet hva de tjener også, ikke fordi jeg har spurt eller er stalker som noen mener her, men fordi naboen hadde et voldsomt behov for å fortelle det 😂

Anonymkode: 265da...e66

Men du gir oss ikke helt sjansen til å mene noe realistisk om ham heller, når du først kommer 4 dager etterpå og forteller at det ikke er vanlig skryt du ler av, men en merkelig skrulling.

Anonymkode: c3fe7...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvskryt er greit synes jeg, om det er fortjent. Jeg tenker også du må slite med noe i ditt liv som lar det gå så innpå deg. Kjenner noen skrytere, og sånn er de tenker jeg. Har vel kanskje latt meg provosere en sjelden gang og det er når folk skryter slik at det går på bekostning av andre. Feks skryter av noe jobbrelatert og så er det faktisk en kollega som burde hatt skryt. 
Noen ganger blir det komisk, det er jeg enig i. Provoserende eller irriterende er det svært sjelden. 
Kanskje du sliter med misunnelse hi?

Anonymkode: cb316...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du gir oss ikke helt sjansen til å mene noe realistisk om ham heller, når du først kommer 4 dager etterpå og forteller at det ikke er vanlig skryt du ler av, men en merkelig skrulling.

Anonymkode: c3fe7...675

Men det er jo helt i ekte DIB ånd. Når hi ikke får helt den reaksjonen hun tenkte, så kommer det alltid litt ekstra informasjon. 

Anonymkode: e6faf...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle mennesker lyver. Noen lyver stort, noen lyver smått, men alle lyver. Norge er dessverre alt for skadet av janteloven. Man skal visst ikke snakke om at man har oppnådd noe, man skal helst late som det ikke har skjedd/holde det skjult. Er ikke det også en løgn?

Anonymkode: 8e21e...790

Du misforstår. Vi har ingenting i mot at folk som har oppnådd noe forteller om det. Vi ler av folk som sier de har oppnådd noe de ikke har oppnådd (søndagsfred i heimen f.eks.), når det er helt åpenbart at det ikke stemmer. Jeg er forresten ikke mot at folk lyver heller. Men det er komisk når det så lett kan etterprøves.

Jeg har forresten også hørt den «alle pynter på livene sine på sosiale medier». Eeeh, nei, alle gjør ikke det. Én ting er at man ikke legger ut «i dag satt jeg på skåla med diaré fra 08:00 - 14:00». Så ærlig trenger man ikke være. Man deler ikke alt. Men å regelrett lyve, det er noe annet. 

Anonymkode: 8381a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det mindre «Harry» å sitte og godte seg over at noen later som om de er litt mer lykkelige enn de er? 

Anonymkode: c3fe7...675

Sikkert ikke. Men nå var heller ikke poenget å påpeke hvem som er mest harry, men å finne ut av hvem som hadde det morsomt på andres bekostning. 

Anonymkode: 8381a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du gir oss ikke helt sjansen til å mene noe realistisk om ham heller, når du først kommer 4 dager etterpå og forteller at det ikke er vanlig skryt du ler av, men en merkelig skrulling.

Anonymkode: c3fe7...675

Ville endt opp med en roman innledningsvis om jeg skulle utdype livshistorien bak alle eksemplene. Skrev om å poste at du gjør noe annet enn det du faktisk gjør, og her inne var det mye engasjement i å finne alternative forklaringer på vegne av naboen. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvskryt er greit synes jeg, om det er fortjent. Jeg tenker også du må slite med noe i ditt liv som lar det gå så innpå deg. Kjenner noen skrytere, og sånn er de tenker jeg. Har vel kanskje latt meg provosere en sjelden gang og det er når folk skryter slik at det går på bekostning av andre. Feks skryter av noe jobbrelatert og så er det faktisk en kollega som burde hatt skryt. 
Noen ganger blir det komisk, det er jeg enig i. Provoserende eller irriterende er det svært sjelden. 
Kanskje du sliter med misunnelse hi?

Anonymkode: cb316...7f8

Har jeg skrevet at jeg blir provosert? 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei veldig overvektig ei på jobb. Hun sitter hele tiden å skryter av hvor lite hun spiser og hvor sunt... spiser ikke søtt i heletatt sier hun, men den som står først i køen og forsyner seg flere ganger med de største stykkene når det blir servert kake er hun. Skjønner ikke hvorfor hun later som hun ikke spiser, vi er jo ikke blinde.

Anonymkode: 10ad5...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ei veldig overvektig ei på jobb. Hun sitter hele tiden å skryter av hvor lite hun spiser og hvor sunt... spiser ikke søtt i heletatt sier hun, men den som står først i køen og forsyner seg flere ganger med de største stykkene når det blir servert kake er hun. Skjønner ikke hvorfor hun later som hun ikke spiser, vi er jo ikke blinde.

Anonymkode: 10ad5...565

Hun prøver ikke å lure dere. Sansynlig vis lurer hun seg selv.

Anonymkode: f593b...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg skrevet at jeg blir provosert? 

Anonymkode: 265da...e66

Åpenbart når du må lage en tråd her inne hvor du må dele at du og mannen sammen sitter og ler sammen. 

Anonymkode: cb316...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...