Gå til innhold

Folk som skryter av seg selv.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har nok alle møtt de. Flinke på mange måter og gjør mye bra. Denne trangen til å skryte av seg selv, med årene har jeg gått fra å la meg tidvis imponere til rett å slett å se litt ned på de. 
 

Moren som legger ut om de flinke ungene, som selvfølgelig er så flinke fordi HUN har krevd at de gjør alle leksene så nøye. Har så høy standard vet du. Veldig opptatt av hva alle skårer på nasjonale prøver osv. 
 

Kollegaen som alltid skal snakke om hvor mange timer han jobber ekstra, så mye lengre dager enn alle andre. 
 

Venneparet som ble veganere og bruker en hver anledning til å påpeke «vi gjør ikke sånt vi»

 

Da jeg var yngre lot jeg meg imponere litt, men med årene blir dette bare latterlig. Jeg ler seriøst av enkelte når det er så gjennomskuelig. Hvorfor overbevise meg om at du bare hører på klassisk musikk, jeg hører jo fra øreproppene dine at du hører på spillelista til P4, jeg bryr meg da ikke om du liker Sia. Hva er det som gjør at vi skal overbevise de rundt om at vi er så mye bedre enn andre? Hvorfor jobbe tolv timer hver dag når du ikke får betalt for det? 

 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner at du byr meg mer imot enn de du beskriver.

Anonymkode: d001c...14e

😅 joda, det er ikke så sjarmerende trekk, det skal jeg si meg enig i. 
 

Verste er at mannen og jeg sitter å ler rått av det innimellom. Gjett hvilken mamma som drev selvskryt på foreldremøtet igjen da. Eller naboen som la ut ut på Instagram en øl i solen, mens han egentlig stod ute med to unger som hylte om hverandre. Ingen aner noe, for ute blant folk holder vi det for oss selv. Men mye moro på bekostning av selvskrytet, det har vi. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner heller ingen sånne. Så rare folk du omgås....

Anonymkode: fabf3...942

Stort sett er det folk jeg ikke velger selv, foreldre i klassen til ungene eller kollegaer. De får du bare med på kjøpet. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve skinnhelligheten på DIB! Dere kjenner eller har aldri hørt om noen som skryter? Dere blir aldri irritert over hvor flinke noen er på å trene og gjerne viser det frem på sosiale medier? Ingen som kjenner en som har en baby som er tidligere enn alle andre i utviklingen?

Næææææ...... den slags kjenner ikke vi til🙄

Dere er helt utrolige!

Anonymkode: 97135...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lenge leve skinnhelligheten på DIB! Dere kjenner eller har aldri hørt om noen som skryter? Dere blir aldri irritert over hvor flinke noen er på å trene og gjerne viser det frem på sosiale medier? Ingen som kjenner en som har en baby som er tidligere enn alle andre i utviklingen?

Næææææ...... den slags kjenner ikke vi til🙄

Dere er helt utrolige!

Anonymkode: 97135...a35

Helt ukjent liksom. Omgåes ikke med slike folk 😂😂

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sånne finnes overalt. Barn var pottetrent før de var 14 mnd, og bra var det fordi mor må løpe 45 minutter hver dag  for å føle seg menneskelig..

Men jeg ble nylig tatt for å skryte selv, og det var en interessant erfaring. Jeg fortalte at vi hadde kjøpt pendlerbolig, og skulle fortelle videre at det ville gjøre hverdagen vår så mye bedre. Men jeg stoppet fordi jeg la merke at to av mine kolleger himlet med øynene til hverandre. Dette er to kolleger som alltid forteller om nye ting og hva de kostet. De tenkte nok automatisk at jeg også skrøt, selv om jeg ikke mente det slik

Anonymkode: da577...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen sånne finnes overalt. Barn var pottetrent før de var 14 mnd, og bra var det fordi mor må løpe 45 minutter hver dag  for å føle seg menneskelig..

Men jeg ble nylig tatt for å skryte selv, og det var en interessant erfaring. Jeg fortalte at vi hadde kjøpt pendlerbolig, og skulle fortelle videre at det ville gjøre hverdagen vår så mye bedre. Men jeg stoppet fordi jeg la merke at to av mine kolleger himlet med øynene til hverandre. Dette er to kolleger som alltid forteller om nye ting og hva de kostet. De tenkte nok automatisk at jeg også skrøt, selv om jeg ikke mente det slik

Anonymkode: da577...8f3

Akkurat det ville nok ikke jeg tenkt, å fortelle hva du faktisk har gjort er jo ikke mer enn en opplysning og noe å prate om i lunsjen. Sikter til de som skal overbevise om at de gjør noe helt annet enn de faktisk gjør for å fremstå bedre enn de er. Det ler jeg godt av. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollegaen på jobben skryter at sine sønner som et sååååå flinke både til det ene og andre, og studerer og får til studiene, og lærer ting og er sååå smarte 

Det eneste jeg tenker når jeg hører henne, er at gutta er like flinke som resten av studentene, like smarte som gjennomsnittet, dvs normale folk. Men at hun, som mor, overdriver noe voldsomt og at jeg håper jeg ikke blir som henne når ungene mine blir studenter.

Anonymkode: 1f370...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets kjenner jeg kun 1 som er sånn. Men det er heller «skjultmartyr skryt» (er hva jeg kaller det) 😅😂

Litt sånn: Skal kjøpe ny bil. De drar å finner seg en. Så er vedkommende oooverbevist om at grunnen til at de fikk en god deal på bilen er at de tross alt har tvillinger.

Hvis jeg sier at det er kampanje og at de fikk kampanjepris... Så himler vedkommende med øynene  og sier «De har jo tross alt tvillinger! Så bilselger hadde jo heeelt klart sympati med oss altsåååee.»

 

samme person kan si at hun skal ha en operasjon. Men så har kirurg og fastlege sagt at den kan godt ventes med et par år til barna er større . Så da skal det utsettes. Så når jeg prøver å være positiv å si «Så deilig at det ikke er så akutt da:) så du slipper å stresse med lang rekovalens nå.

Da blir personen nesten fornærmet å sier; «Åhh nei det er ganske farlig! Men jeg må jo nesten vente , grunnet mannen ikke kan være alene så lenge. Jeg kan faktisk dø altså!»

Dette er bare et par eksempler , av 1 million. Alt personen prater om er skjult skryt over enten alt de ofrer(martyrgreia) eller hvor sykt mye sympati de liksom høster overalt fordi de har jo tross alt tvillinger i tillegg til 3 eldre barn. Bare dama på Kiwi sier ha en fin dag!, så er det hun som får spesial treatment.  «Se så hyggelig hun var mot meg, sikkert fordi hun så jeg hadde hendene fulle med tvillingene.»

samme med hvis personen skulle blitt syk av covid og ikke kunne jobbe... Da hadde hele Norge gått til Hundene.. for jobben hennes er tross alt veeeeeldig viktig. Tenk for en katastrofe det hadde vært! 
 

peøver da å si at klart er det veldig dumt, men at det tross alt er viktig at sykepleiere/leger/rengjøringsbransjen ect holder seg friske. Da får jeg et sånt sideblikk også Joda.., mem jobben min eeeer veldig viktig altså...

Haff...
 

 

 

Anonymkode: 59648...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lenge leve skinnhelligheten på DIB! Dere kjenner eller har aldri hørt om noen som skryter? Dere blir aldri irritert over hvor flinke noen er på å trene og gjerne viser det frem på sosiale medier? Ingen som kjenner en som har en baby som er tidligere enn alle andre i utviklingen?

Næææææ...... den slags kjenner ikke vi til🙄

Dere er helt utrolige!

Anonymkode: 97135...a35

Kan godt hende jeg kjenner dem, men jeg sitter ikke og scroller ned og sier "se der, nå skryter hun av treningen igjen, og se der ja, han later som han drikker øl i solen mens han egentlig blir terrorisert av hylende unger, haha!"
Jeg vurderer ikke folks liv så mye som en del her ser ut til å gjøre. Og vurderer heller ikke deres egen vurdering av sitt liv så mye, tar det meste på face value. Sier hun at hun er blitt veganer, flott, det er hennes valg. Ser ikke på det som "skryt". Det er et livsvalg jeg neppe noen gang kommer til å kopiere, men jeg kan godt høre henne prate om noe hun brenner for. Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min omgangskrets kjenner jeg kun 1 som er sånn. Men det er heller «skjultmartyr skryt» (er hva jeg kaller det) 😅😂

Litt sånn: Skal kjøpe ny bil. De drar å finner seg en. Så er vedkommende oooverbevist om at grunnen til at de fikk en god deal på bilen er at de tross alt har tvillinger.

Hvis jeg sier at det er kampanje og at de fikk kampanjepris... Så himler vedkommende med øynene  og sier «De har jo tross alt tvillinger! Så bilselger hadde jo heeelt klart sympati med oss altsåååee.»

 

samme person kan si at hun skal ha en operasjon. Men så har kirurg og fastlege sagt at den kan godt ventes med et par år til barna er større . Så da skal det utsettes. Så når jeg prøver å være positiv å si «Så deilig at det ikke er så akutt da:) så du slipper å stresse med lang rekovalens nå.

Da blir personen nesten fornærmet å sier; «Åhh nei det er ganske farlig! Men jeg må jo nesten vente , grunnet mannen ikke kan være alene så lenge. Jeg kan faktisk dø altså!»

Dette er bare et par eksempler , av 1 million. Alt personen prater om er skjult skryt over enten alt de ofrer(martyrgreia) eller hvor sykt mye sympati de liksom høster overalt fordi de har jo tross alt tvillinger i tillegg til 3 eldre barn. Bare dama på Kiwi sier ha en fin dag!, så er det hun som får spesial treatment.  «Se så hyggelig hun var mot meg, sikkert fordi hun så jeg hadde hendene fulle med tvillingene.»

samme med hvis personen skulle blitt syk av covid og ikke kunne jobbe... Da hadde hele Norge gått til Hundene.. for jobben hennes er tross alt veeeeeldig viktig. Tenk for en katastrofe det hadde vært! 
 

peøver da å si at klart er det veldig dumt, men at det tross alt er viktig at sykepleiere/leger/rengjøringsbransjen ect holder seg friske. Da får jeg et sånt sideblikk også Joda.., mem jobben min eeeer veldig viktig altså...

Haff...
 

 

 

Anonymkode: 59648...3f9

Hun trenger sikkert å føle seg litt betydningsfull og spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det skryt å dele hva dom skjer i livet? At man skal opereres, er blitt vegetarianer, eller fikk sympati fra bilselger? Jeg tør snart ikke å åpne munnen mer av frykt for at folk skal tolke meg som skrytepave, selvgod eller dum. Alt blir jo feil. 

Anonymkode: 9fe7f...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

I min omgangskrets kjenner jeg kun 1 som er sånn. Men det er heller «skjultmartyr skryt» (er hva jeg kaller det) 😅😂

Litt sånn: Skal kjøpe ny bil. De drar å finner seg en. Så er vedkommende oooverbevist om at grunnen til at de fikk en god deal på bilen er at de tross alt har tvillinger.

Hvis jeg sier at det er kampanje og at de fikk kampanjepris... Så himler vedkommende med øynene  og sier «De har jo tross alt tvillinger! Så bilselger hadde jo heeelt klart sympati med oss altsåååee.»

 

samme person kan si at hun skal ha en operasjon. Men så har kirurg og fastlege sagt at den kan godt ventes med et par år til barna er større . Så da skal det utsettes. Så når jeg prøver å være positiv å si «Så deilig at det ikke er så akutt da:) så du slipper å stresse med lang rekovalens nå.

Da blir personen nesten fornærmet å sier; «Åhh nei det er ganske farlig! Men jeg må jo nesten vente , grunnet mannen ikke kan være alene så lenge. Jeg kan faktisk dø altså!»

Dette er bare et par eksempler , av 1 million. Alt personen prater om er skjult skryt over enten alt de ofrer(martyrgreia) eller hvor sykt mye sympati de liksom høster overalt fordi de har jo tross alt tvillinger i tillegg til 3 eldre barn. Bare dama på Kiwi sier ha en fin dag!, så er det hun som får spesial treatment.  «Se så hyggelig hun var mot meg, sikkert fordi hun så jeg hadde hendene fulle med tvillingene.»

samme med hvis personen skulle blitt syk av covid og ikke kunne jobbe... Da hadde hele Norge gått til Hundene.. for jobben hennes er tross alt veeeeeldig viktig. Tenk for en katastrofe det hadde vært! 
 

peøver da å si at klart er det veldig dumt, men at det tross alt er viktig at sykepleiere/leger/rengjøringsbransjen ect holder seg friske. Da får jeg et sånt sideblikk også Joda.., mem jobben min eeeer veldig viktig altså...

Haff...
 

 

 

Anonymkode: 59648...3f9

Jeg kan kjenne igjen noe av det, men jeg ville ikke kalt det snikskryt. I min omgangskrets er det mer «snikklaging». Ofte mødre som klager over hvor vanskelig livet er. Livene deres er mye vanskeligere enn alle andres liv. Deres barn sover mindre enn alle andres barn, deres mann jobber mer enn alle andres mann, deres lærer er mer udugelig enn andres lærer, deres jobber er mer krevende, osv, osv. De kan ikke stille opp til dugnad eller bidra til fellesskapet uten å påpeke at de gjør det på tross av aaaalt de har å gjøre. Som selvfølgelig er veldig mye. Som om ikke vi alle har mye å gjøre....

Anonymkode: 8381a...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Kan godt hende jeg kjenner dem, men jeg sitter ikke og scroller ned og sier "se der, nå skryter hun av treningen igjen, og se der ja, han later som han drikker øl i solen mens han egentlig blir terrorisert av hylende unger, haha!"
Jeg vurderer ikke folks liv så mye som en del her ser ut til å gjøre. Og vurderer heller ikke deres egen vurdering av sitt liv så mye, tar det meste på face value. Sier hun at hun er blitt veganer, flott, det er hennes valg. Ser ikke på det som "skryt". Det er et livsvalg jeg neppe noen gang kommer til å kopiere, men jeg kan godt høre henne prate om noe hun brenner for. Hvorfor ikke?

Nå blander du kortene litt. Ingen problem med folk som prater om noe de brenner for. Det er i det øyeblikket du påpeker det ovenfor andre som ikke tar samme valg eller har sett samme lyset. «Spise du pølse på 17. mai, sånt gjør ikke vi». Trenger ikke følge naboen med argusøye for å koble at når jeg sitter i stua og skroller gjennom Instagram, så er #leverlivet ikke helt det samme i virkeligheten som på insta. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt med personen som «skryter» av at han jobber mye. Jeg jobber også ekstremt mye, og det blir til at det er det jeg ofte sier: «beklager jeg må jobbe» eller «i helga har jeg jobbet». Dette er overhodet ikke skryt, jeg hater det og leter etter en ny jobb med mindre press. 

Anonymkode: 60e9b...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

😅 joda, det er ikke så sjarmerende trekk, det skal jeg si meg enig i. 
 

Verste er at mannen og jeg sitter å ler rått av det innimellom. Gjett hvilken mamma som drev selvskryt på foreldremøtet igjen da. Eller naboen som la ut ut på Instagram en øl i solen, mens han egentlig stod ute med to unger som hylte om hverandre. Ingen aner noe, for ute blant folk holder vi det for oss selv. Men mye moro på bekostning av selvskrytet, det har vi. 

Anonymkode: 265da...e66

Jeg tror egentlig at dere er svært usikre på dere selv og har funnet en felles arena hvor dere kan le av andre og føle dere litt bedre selv?

De fleste legger ut solskinnshistorier på sosiale medier, man bør jo ikke dele når ungene trasser eller mannen driter? 

Folk som føler seg litt bedre enn andre, de kan jeg le litt av. 

Anonymkode: e6faf...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har nok alle møtt de. Flinke på mange måter og gjør mye bra. Denne trangen til å skryte av seg selv, med årene har jeg gått fra å la meg tidvis imponere til rett å slett å se litt ned på de. 
 

Moren som legger ut om de flinke ungene, som selvfølgelig er så flinke fordi HUN har krevd at de gjør alle leksene så nøye. Har så høy standard vet du. Veldig opptatt av hva alle skårer på nasjonale prøver osv. 
 

Kollegaen som alltid skal snakke om hvor mange timer han jobber ekstra, så mye lengre dager enn alle andre. 
 

Venneparet som ble veganere og bruker en hver anledning til å påpeke «vi gjør ikke sånt vi»

 

Da jeg var yngre lot jeg meg imponere litt, men med årene blir dette bare latterlig. Jeg ler seriøst av enkelte når det er så gjennomskuelig. Hvorfor overbevise meg om at du bare hører på klassisk musikk, jeg hører jo fra øreproppene dine at du hører på spillelista til P4, jeg bryr meg da ikke om du liker Sia. Hva er det som gjør at vi skal overbevise de rundt om at vi er så mye bedre enn andre? Hvorfor jobbe tolv timer hver dag når du ikke får betalt for det? 

 

Anonymkode: 265da...e66

Da foreslår jeg at du tar bladet fra munnen og starter med å fortelle skrytepavene at du og mannen ler rått av dem, ser ned på dem og ikke er imponert i det hele tatt. Hvorfor gå rundt å late som du er et sympatisk, lyttende og hyggelig menneske når du egentlig ler bak ryggen på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Da foreslår jeg at du tar bladet fra munnen og starter med å fortelle skrytepavene at du og mannen ler rått av dem, ser ned på dem og ikke er imponert i det hele tatt. Hvorfor gå rundt å late som du er et sympatisk, lyttende og hyggelig menneske når du egentlig ler bak ryggen på dem?

Hehe, ja det ville vært et litt av et sosialt eksperiment. 

Anonymkode: 265da...e66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgås heller folk som skryter av seg selv enn folk som ler rått  av andre bak ryggen deres.

Anonymkode: 0b850...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...