Gå til innhold

Folk som skryter av seg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

😅 joda, det er ikke så sjarmerende trekk, det skal jeg si meg enig i. 

Verste er at mannen og jeg sitter å ler rått av det innimellom. Gjett hvilken mamma som drev selvskryt på foreldremøtet igjen da. Eller naboen som la ut ut på Instagram en øl i solen, mens han egentlig stod ute med to unger som hylte om hverandre. Ingen aner noe, for ute blant folk holder vi det for oss selv. Men mye moro på bekostning av selvskrytet, det har vi. 

Anonymkode: 265da...e66

Så de skryter av at de ikkje skryter av dykk sjølve? Ser ikkje heilt skilnaden. 

Skrevet
24 minutter siden, Syngensang skrev:

Helt riktig. Oh The ironi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt riktig. Oh The ironi

Eller y, når tlf ikke korrigerer 😂

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig å høre når folk er fornøyde med seg selv og barna sine. Hvis det er den samme bilen de forteller om hver gang eller at de ikke vil høre på andre blir det jo kjedelig, men å få vite hva andre er stolte over er fint.

Anonymkode: f593b...699

Skrevet
11 timer siden, Pashla skrev:

Kan godt hende jeg kjenner dem, men jeg sitter ikke og scroller ned og sier "se der, nå skryter hun av treningen igjen, og se der ja, han later som han drikker øl i solen mens han egentlig blir terrorisert av hylende unger, haha!"
Jeg vurderer ikke folks liv så mye som en del her ser ut til å gjøre. Og vurderer heller ikke deres egen vurdering av sitt liv så mye, tar det meste på face value. Sier hun at hun er blitt veganer, flott, det er hennes valg. Ser ikke på det som "skryt". Det er et livsvalg jeg neppe noen gang kommer til å kopiere, men jeg kan godt høre henne prate om noe hun brenner for. Hvorfor ikke?

Du snakker jo om noe helt annet...... 
Folk kan gjerne få snakke om noe de brenner for. 

Anonymkode: 97135...a35

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Er det skryt å dele hva dom skjer i livet? At man skal opereres, er blitt vegetarianer, eller fikk sympati fra bilselger? Jeg tør snart ikke å åpne munnen mer av frykt for at folk skal tolke meg som skrytepave, selvgod eller dum. Alt blir jo feil. 

Anonymkode: 9fe7f...25b

Poenget er når du trur at alt i verden dreier seg om deg. Noe det sjeldent gjør for oss dødelige. At man skal opereres er vanlig å fortelle om, men når du skal gjøre det du skal opereres om farligere enn det er.. blir det litt dumt. Eller når du trur den som sitter bak kassa selvfølgelig har kun øye for deg(selv om den kassadama sa «ha en god dag» til den foran deg og). Du ser vel forskjellen på å gjøre seg selv viktigere enn alle andre og å dele ting om livet sitt? :)

Lov å gi seg selv skryt , men å tru du selv er verdens navle er litt rart/slitsomt 😅

Anonymkode: 59648...3f9

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er når du trur at alt i verden dreier seg om deg. Noe det sjeldent gjør for oss dødelige. At man skal opereres er vanlig å fortelle om, men når du skal gjøre det du skal opereres om farligere enn det er.. blir det litt dumt. Eller når du trur den som sitter bak kassa selvfølgelig har kun øye for deg(selv om den kassadama sa «ha en god dag» til den foran deg og). Du ser vel forskjellen på å gjøre seg selv viktigere enn alle andre og å dele ting om livet sitt? :)

Lov å gi seg selv skryt , men å tru du selv er verdens navle er litt rart/slitsomt 😅

Anonymkode: 59648...3f9

Akkurat det. Og når det man skryter av attpå til ikke har rot i virkeligheten, blir det rett og slett komisk. 

Skrevet

Akkurat det. Og når det man skryter av attpå til ikke har rot i virkeligheten, blir det rett og slett komisk. 

Hva er det som ikke har rot i virkeligheten da? Om ikke hele livet er perfekt kan man nyte det ølglasset i solveggen likevel?

Anonymkode: e6faf...739

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som ikke har rot i virkeligheten da? Om ikke hele livet er perfekt kan man nyte det ølglasset i solveggen likevel?

Må gjerne dele et bilde når du faktisk sitter i solveggen med en øl, men er noe med det å dele  #nyterlivet med en øl i solveggen, mens ungene dine sitter på huska og hyler 😂 finner det veldig komisk. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må gjerne dele et bilde når du faktisk sitter i solveggen med en øl, men er noe med det å dele  #nyterlivet med en øl i solveggen, mens ungene dine sitter på huska og hyler 😂 finner det veldig komisk. 

Godt du ser det positive i tilværelsen. Han syns sikkert at han hadde det ganske bra der og da.  Eller tror du at han tenkte at nå skal jeg lure alle til å tro at livet mitt er perfekt? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du snakker jo om noe helt annet...... 
Folk kan gjerne få snakke om noe de brenner for. 

Anonymkode: 97135...a35

Noen brenner jo for trening? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå blander du kortene litt. Ingen problem med folk som prater om noe de brenner for. Det er i det øyeblikket du påpeker det ovenfor andre som ikke tar samme valg eller har sett samme lyset. «Spise du pølse på 17. mai, sånt gjør ikke vi». Trenger ikke følge naboen med argusøye for å koble at når jeg sitter i stua og skroller gjennom Instagram, så er #leverlivet ikke helt det samme i virkeligheten som på insta. 

Men føler du deg truffet eller nedverdiget av at andre påpeker pølsespisingen? Jeg skammer meg ikke over mine matvalg, og føler ikke at jeg må forsvare dem heller. «Det spiser ikke vi!» vil derfor bli møtt enten med hvorfor ikke, eller med bare OK.  Før jeg tygger videre på det jeg har valgt å spise. 
Og insta-naboen; er han forplikta til å vise hele livet ufiltrert på so-me? Det er jo som å si at kvinner ikke kan farge håret eller sminke seg. For da fremstiller de seg jo penere enn de virkelig er, og det er vel ikke greit? Selv litt dekkstift på en kvise er jo uærlig.

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk få lov å skryte av seg selv? Alle gjør jo det. Mange damer her inne gjør det. Ondene tråden er det mange som skrytet av at de ikke har noen som skryter i sin omgangskrets. Deres omgangskrets er nemlig mye bedre enn alle andres. De som har høy utdannelse omtaler yrkesfag som en ikke-utdanning. Alle skryter av seg selv og det de er stolt av. Ingen unntak. Jeg har ikke møtt et eneste menneske som ikke har skrytt av seg selv

Anonymkode: af0f1...bab

Skrevet
4 timer siden, Syngensang skrev:

Mens vi andre, vi skryter av å ikke kjenne noen som skryter, og det er nesten enda verre! 

Skrevet

Sjelden man finner et tema her inne der så mange føler seg truffet 😆

Anonymkode: ec2b4...0b5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste du framstår som her en en trist stalker med manglende egenliv.

Anonymkode: d001c...14e

Skrevet
3 timer siden, Pashla skrev:

Men føler du deg truffet eller nedverdiget av at andre påpeker pølsespisingen? Jeg skammer meg ikke over mine matvalg, og føler ikke at jeg må forsvare dem heller. «Det spiser ikke vi!» vil derfor bli møtt enten med hvorfor ikke, eller med bare OK.  Før jeg tygger videre på det jeg har valgt å spise. 
Og insta-naboen; er han forplikta til å vise hele livet ufiltrert på so-me? Det er jo som å si at kvinner ikke kan farge håret eller sminke seg. For da fremstiller de seg jo penere enn de virkelig er, og det er vel ikke greit? Selv litt dekkstift på en kvise er jo uærlig.

Nå var det ikke jeg som ble shamet i plenum for å spise pølser, så følte meg ikke truffet. 

Neida, de kan legge ut akkurat hva de vil, akkurat som jeg flirer av akkurat det jeg vil. Ja jeg synes det er rart å legge ut bilder for å overbevise verden om at du gjør noe du ikke gjør. Så ler jeg av det fordi jeg synes det komisk. 

Når ble det å kommentere at noen legger ut noe som ikke er sant det samme som å forvente at de skal legge ut hele livshistorien ufiltrert? Hvordan kom du frem til det? 

Skrevet
18 minutes ago, Anonym bruker said:

Nå var det ikke jeg som ble shamet i plenum for å spise pølser, så følte meg ikke truffet. 

Neida, de kan legge ut akkurat hva de vil, akkurat som jeg flirer av akkurat det jeg vil. Ja jeg synes det er rart å legge ut bilder for å overbevise verden om at du gjør noe du ikke gjør. Så ler jeg av det fordi jeg synes det komisk. 

Når ble det å kommentere at noen legger ut noe som ikke er sant det samme som å forvente at de skal legge ut hele livshistorien ufiltrert? Hvordan kom du frem til det? 

Hvordan vet du at han ikke nyter, er du synsk? Jeg kan heller ikke si at jeg kjenner mange skrytete personer, kan i grunnen ikke komme på noen. Men kanskje det har noe med at jeg ikke legger så fryktelig mye i det andre velger å dele i sosiale medier?

Skrevet
36 minutter siden, beef sister skrev:

Hvordan vet du at han ikke nyter, er du synsk? Jeg kan heller ikke si at jeg kjenner mange skrytete personer, kan i grunnen ikke komme på noen. Men kanskje det har noe med at jeg ikke legger så fryktelig mye i det andre velger å dele i sosiale medier?

Har du noen gang sett småbarnsforeldre med to unger som hyler og tenkt «nå nyter de livet» 😂 

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Har du noen gang sett småbarnsforeldre med to unger som hyler og tenkt «nå nyter de livet» 😂 

Hvis den ene eller begge foreldre hadde hentet seg en flaske øl, satt seg i solveggen og lukket ørene for skrikingen, kan jeg godt tro at de kan klare å kose seg, ja. 

Skrevet
4 timer siden, Pashla skrev:

Mens vi andre, vi skryter av å ikke kjenne noen som skryter, og det er nesten enda verre! 

🤣🤣 Skal eg då vere så prektig at eg påstår eg har både skrytepavar og baksnakkarar, men at eg sjølv sjølvsagt ikkje er nokon av delene? Men det blir jo skryt det òg???! Ikkje er det sant heller. Eg skryt gjerne av meg sjølv om eg syns eg fortenar det. Det hender eg baksnakka folk òg. Om eg syns dei fortener dét. 

Skrevet
3 minutter siden, beef sister skrev:

Hvis den ene eller begge foreldre hadde hentet seg en flaske øl, satt seg i solveggen og lukket ørene for skrikingen, kan jeg godt tro at de kan klare å kose seg, ja. 

Nei, naboen var alene med barna, på lekeplassen, som ligger rett ved huset vårt. Du må gjerne engasjere deg i alle potensielle forklaringer for å overbevise om at det var et øyeblikk av lykke altså. Men jeg satt som sagt noen få meter unna og var ikke mulig å unngå å se frustrasjonen. Jeg surfer på telefonen og rett som det er publiserer vedkommende bilde av en øl i solveggen, nyter livet. Hvis ikke du ser ironien i det, så må du gjerne bruke resten av kvelden på å finne potensielle forklaringer. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er lov å legge ut drømmer og late som at det er sant. Du har forresten en merkelig form for humor. Hva legger du ut på sosiale medier «Føkk! Nå har ungen driti på seg igjen! Akkurat i det jeg skulle ta meg en øl! Og den andre djevelen står og skriker!»

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Nei, naboen var alene med barna, på lekeplassen, som ligger rett ved huset vårt. Du må gjerne engasjere deg i alle potensielle forklaringer for å overbevise om at det var et øyeblikk av lykke altså. Men jeg satt som sagt noen få meter unna og var ikke mulig å unngå å se frustrasjonen. Jeg surfer på telefonen og rett som det er publiserer vedkommende bilde av en øl i solveggen, nyter livet. Hvis ikke du ser ironien i det, så må du gjerne bruke resten av kvelden på å finne potensielle forklaringer. 

Nei, hvorfor skal jeg gidde det? Har ikke for vane å legge så mye i hva andre deler av livet sitt, og jeg sitter i hvert fall ikke med mannen min og ler av det andre poster i sosiale medier. "Haha, se nå! Nå skryter de igjen. Vi vet jo godt at hun ikke koste seg på den fjellturen!"

Skrevet

Det er lov å legge ut drømmer og late som at det er sant. Du har forresten en merkelig form for humor. Hva legger du ut på sosiale medier «Føkk! Nå har ungen driti på seg igjen! Akkurat i det jeg skulle ta meg en øl! Og den andre djevelen står og skriker!»

Jeg vet, ler av mye rart. Publiserer i grunnen veldig lite, stort sett går det i de vanlige gratulerer med dagen på veggen til venner og en og annen solnedgang (ja jeg vet, det er ikke spesielt originalt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...