Gå til innhold

Koronasmittet i isolasjon, kan jeg reise i skogen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det mange steder å gå der jeg vet jeg aldri vil møte folk. Kan jeg ta med ungene dit? Vi sitter i isolasjon fordi jeg har testet positivt, men nå er formen bra og vi trenger desperat å røre oss litt og se noe annet enn stua. Er det galskap å pakke sekken for en skogstur der ingen andre går? 

Anonymkode: 21c6c...185

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bryter du loven.

Hva tror du vil skje om alle vil begynne å lage sine egne "isolasjonsregler"?

Respekter den situasjonen landet og verden er i og hold deg hjemme!

Det er snakk om relativt kort tid, dere trenger ikke noe desperat nå.

Anonymkode: 6280c...93d

Skrevet

Nei.
Når man er i isolasjon må man holde seg innendørs

Anonymkode: 613f0...f99

Skrevet

Nope! Isolasjon er faktisk isolasjon.

Anonymkode: 39f4e...81d

Skrevet

Ungene kan fly i skogen, de er i karantene, du derimot kan ikke da du er i isolasjon. 

Sånn er livet nå, kjipt for alle. Kanskje vi lærer oss å bruke munnbind og holde avstand snart slik at småbarnsfamilier som Hi ikke blir rammet, eldre slipper ensomhet og skoler slipper å stenge? Folk tar så lett på det, helt til det rammer en selv. 

Anonymkode: 2b14a...c68

Skrevet

Nei, reglene er klare og tydelige

Anonymkode: 57e28...879

Skrevet

Jeg vet at reglene er klare forsåvidt, jeg bare forstår ikke hvorfor vi ikke kan ta oss en tur i ingenmannsland. Vi er jo like isolert der som her. 

Vi er forøvrig i isolasjon ale sammen, ikke karantene. Og det kan vare lenge. Opp til 21 dager faktisk dersom de små tester positivt men ikke har symptomer. 

Syns hele greiene er noe forbanna tull. 

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene kan fly i skogen, de er i karantene, du derimot kan ikke da du er i isolasjon. 

Sånn er livet nå, kjipt for alle. Kanskje vi lærer oss å bruke munnbind og holde avstand snart slik at småbarnsfamilier som Hi ikke blir rammet, eldre slipper ensomhet og skoler slipper å stenge? Folk tar så lett på det, helt til det rammer en selv. 

Anonymkode: 2b14a...c68

Munnbind hadde nok hatt lite å si her altså. Jeg er smittet, men ingen av mine nærkontakter, inkludert min klemme enn, er smittet. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at reglene er klare forsåvidt, jeg bare forstår ikke hvorfor vi ikke kan ta oss en tur i ingenmannsland. Vi er jo like isolert der som her. 

Vi er forøvrig i isolasjon ale sammen, ikke karantene. Og det kan vare lenge. Opp til 21 dager faktisk dersom de små tester positivt men ikke har symptomer. 

Hvis du vet at reglene er klare, så skjønner jeg ikke hvorfor du spør. Man kan synes reglene er dumme, men de gjelder uansett, akkurat som alle andre regler i samfunnet gjør det.

Skrevet

Takk. Er ikke aktuelt i morgen eller mandag, men på tirsdag. Og da har vi kanskje svar på noen prøver også. 

Tror uansett vi strekker strikken litt da. Får da være grenser :)

Skrevet

Hva skje hvis du skader deg på tur eller en av ungene blir borte for deg. 

Anonymkode: 555c1...327

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vil dere få tak i mat når dere er isolert alle sammen i tre uker? 

Anonymkode: 7eaf5...8b5

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hele greiene er noe forbanna tull? Du kan jo ikke være riktig navla? Om du er i isolasjon så har du én eneste ting å gjøre, det er å følge reglene. Jeg er omtrent akkurat like drittlei Corona som deg, men du er faktisk i isolasjon og har å holde deg isolert så ikke dritten rammer fler enn nødvendig. 

Skrevet

Er du i isolasjon, skal du ikke på tur i skogen. Eller noe som helst annet sted. Uansett. Og nei hverken du eller noen andre trenger desperat en tur, de få dagene isolasjonen varer.

Anonymkode: 91ff8...256

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du i isolasjon, skal du ikke på tur i skogen. Eller noe som helst annet sted. Uansett. Og nei hverken du eller noen andre trenger desperat en tur, de få dagene isolasjonen varer.

21 dager uten frisk luft og bevegelse er skadelig for helsen og psyken. Det er ikke "få dager", men tre uker. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

21 dager uten frisk luft og bevegelse er skadelig for helsen og psyken. Det er ikke "få dager", men tre uker. 

Det er få dager. Selvsagt ikke optimalt for helsen og psyken, men det er  egentlig ikke det overordnete her. Her er det å hindre smittespredning som er viktigst. Det skjer ingen katastrofer med helse eller psyke på disse dagene. Kjedelig, og man går på veggene, men man klarer det. De er jo en hel familie sammen og dessuten har ikke dette pågått i 21 dager, det er jo bare en som er smittet.

Skrevet

Loven er helt klar og åpner ikke for tolkning. 

Man kan ikke velge hvilke lover man skal følge og ikke. 

Hvor vanskelig kan det være🤬søren, jeg er lei av idioter!

Skrevet
37 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Loven er helt klar og åpner ikke for tolkning. 

Man kan ikke velge hvilke lover man skal følge og ikke. 

Hvor vanskelig kan det være🤬søren, jeg er lei av idioter!

Ikke nødvendigvis idioter, men desperate. Har du vært tre uker i isolasjon? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis idioter, men desperate. Har du vært tre uker i isolasjon? 

Har du noen anelse  om for hvor mange mennesker det er en del av hverdagen, mange av de har heller ingen familie de bor med.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du noen anelse  om for hvor mange mennesker det er en del av hverdagen, mange av de har heller ingen familie de bor med.

Vet ikke om noen som ikke får lov til å gå ut av døra og trekke frisk luft på mange uker, nei. 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om noen som ikke får lov til å gå ut av døra og trekke frisk luft på mange uker, nei. 

Kanskje på tide å følge litt mer med på hva som skjer i det samfunnet du lever i...

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje på tide å følge litt mer med på hva som skjer i det samfunnet du lever i...

Hvilket samfunn har du levd i før mars i år, der folk fikk bot for å gå ut av hjemmet? 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange som ikke kan gjøre det

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan fint åpne døra og trekke frisk luft selv om du er i isolasjon altså 

Anonymkode: 39f4e...81d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...