Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Det er selvfølgelig ikke til å unngå å tenke litt på det all den tid man blir påminnet om det hver gang man åpner en nettavis, ser nyheter, går inn i en butikk og spriter hendene osv., men sånn ellers? Jeg må innrømme at det ikke opptar meg noe særlig lenger. I starten, da alt var usikkert, kunne jeg sprite mobilen og bankkortet mitt etter en tur på butikken, i tillegg til omfattende håndvask, mens jeg nå ikke alltid husker å vaske hendene en gang. På jobb er det nesten ikke smittevern, så dagene går som normalt, det samme med ettermiddager og helger. Generelt sett lever jeg omtrent helt som før. Hva med dere? Anonymkode: 0e4ca...f0c
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Livet føles ganske normalt. Tenker ikke så mye over det. Mye av det vi gjør ER Corona-vennlig. Fjellturer, båtturer, koser oss hjemme osv. Omgås venner innenfor mengde-begrensning. I begynnelsen var jeg redd, nå tenker jeg det går bra. Følger med, og vil selvfølgelig stramme inn dersom nærområdet blir rammet i større skala. I går var mannen min på byen med kompiser for første gang siden før korona. (By på Vestlandet, ikke Bergen) Anonymkode: 44610...51b
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Tenker ikke så mye på det, annet enn at vi lar være å oppsøke steder hvor det kan være store folkemengder. Vi bor i Oslo, så vi unngår kollektiv. Vi handler tidlig på dagen eller sent på kvelden. Vi er ikke sammen med så mange folk som vi var før, og møtes ute hvis vi møter andre. Ellers lever vi stort sett som før, og det opptar oss ikke så mye. Alt med antibac og avstand går helt automatisk nå. Anonymkode: 69ca2...4d0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg har vært i karantene tre ganger. Så det har påvirket livet mitt ekstremt negativt. Jeg finnes ikke redd for viruset (kjenner etterhvert mange som har hatt det, og alle beskriver det som en mild forkjølelse). Så jeg er egentlig bare sint og lei meg for at hysteriet ødelegger livet mitt. Ettersom jeg etter tre runder med karantene enda ikke er smittet, så er det garantert ikke siste gang jeg sitter i karantene heller.. Nå er det blitt sånn at jeg avlyser trening og middag med venner. Orker ikke tanken på ny runde med karantene. Jeg vasker hender (som jeg alltid har gjort) og overholder meter’n. Men HUSK at det er TO meter som gjelder for å unngå karantene. Anonymkode: 66262...a13
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Det er så mange begrensninger og så mye som blir avlyst at jeg tenker på det hver dag. En god vennine har fått sitt første barn men tør ikke ha besøk pga corona. Halloween er omtrent forbudt i år;lysfesten er avlyst å ungene kan heller ikke gå nyttårsbukk. For ett møkka år! Anonymkode: d505c...159
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Mye, men bor heldigvis et sted med lite smitte. I år hadde vi mange ting jeg gledet meg til og tørr ikke planlegge nye ting. Selv om jeg ikke gjør masse spennende ting hele tiden føles det tomt nå, og vet at slik kan det være lenge enda. Derfor er det ekstra frustrerende når folk ikke tar dette på alvor og lever helt normalt, for det betyr at det er enda lengre til jeg kan der. Savner venner, familie, ferie, gå på shopping på vanlig måte. Gå i teater, spise ute, ta en fest... Anonymkode: 578d5...744
beef sister Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg vasker i det minste hendene mine - skjønner ikke at det er noe man kan glemme? Jeg tenker ikke så mye på covid-19, men jeg tenker mye på konsekvensene livet mitt har fått som følge av viruset. Kan vel også la meg provosere litt av de som mener at verdens eksperter bare later som om viruset er noe farlig - for de kjenner jo selv mange som har hatt viruset, og INGEN av dem ble alvorlig syke. Vel, jeg kjenner det motsatte.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 Absolutt! For oss er det hverdag igjen men mye er forandret: - vi unngår kjøpesentre i den grad vi kan - vi handler mer på nett, får mat levert av kolonial osv - ungenes idrettskonkurranser er i stor grad avlyst, også gjennom hele vintersesongen - vi har fortsatt hjemmekontor 3 dager i uka - på jobb er det omfattende smittevern med økt renhold, vasking og spriting av hender, sprite ned alt du tar på osv - vi tar ikke kollektivtrafikk - konsertplatene er nærmest ikke-eksisterende - ungdommen er i konstant alarmberedskap for karantene og hjemmeskole. Skoleturer er avlyst og det er mye alternativt undervisningsopplegg. -besøk på eldrehjem må planlegges og bookes. Og oppholdene er begrenset i tid. - kontroller på sykehus er vanskeligere Anonymkode: a63a7...ca6
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 Ja, det gjør jeg. Jeg har hver uke gruppetime på rehabilteringsavdeling på sykehus og må gjennom korona spørsmål hver eneste gang, noen ganger må vi være mest ute pga smittefare. Og flere ganger har noen av jeg går på gruppe med ikke fått lov til å komme pga de bor i røde kommuner. Så selvfølgelig gjør jeg mitt, jeg spriter eller vasker hender og jeg holder avstand. Jeg kan ikke forstå at det er så vanskelig å gjøre så lite for å hjelpe til, det gjør meg frustrert at folk ikke gidder lenger. Anonymkode: f11be...fd7
sug lut Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 Tar fremdeles masse forholdsregler, men trenger ikke tenke så mye på det lenger, mye er jo automatisert i løpet av dette halvåret og det er ikke noe stress å vaske, sprite og holde avstand. Tenker kun på det om det er settinger og situasjoner der man ikke er til vanlig, og når det gjelder sosiale ting der man må finne kreative løsninger. Og så er jeg grundig lei, men det er jo ikke farlig å være lei, jeg slutter ikke ta hensyn av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg trodde jeg levde ganske som normalt, men er veldig glad for at jeg kun hadde 3 nærkontakter å oppgi når jeg fikk positiv test. Med andre ord har jeg tilpasset meg veldig dagens situasjon. Jeg har alltid vært møye med håndhygiene, er mer redd for omgangssyke egentlig🤪 Ser jo et mitt sosiale liv er hardt begrenset og jobben er påvirket av smittevern. Ble likevel smittet, men det går fint. Heldigvis har jeg ikke smittet noen andre☺️ Anonymkode: 883ca...68e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg tenker mye på det fremdeles, men på en helt annen måte enn i begynnelsen da vi ikke visste noe, alt ble stengt osv. Jeg jobber i helsevesenet, så for oss er det nok litt mer fremme i tankene i hverdagen enn for mange andre, men jeg lever så normalt som mulig med de restriksjoner og tiltak vi følger. Vi vasker alltid hender når vi kommer hjem fra jobb/skole/barnehage, men det gjorde vi før også så det er en vane vi alltid har hatt hos oss. Vi har håndsprit i bilen og bruker den gjerne når vi setter oss i bilen igjen etter f.eks en handletur, men vi spriter ikke hender og ting hele tiden som i begynnelsen. Vi drar steder og gjør ting i fritiden, men velger ut hva vi tenker at er fornuftig å la være akkurat nå. Vi bor i en av kommunene nær Oslo som nesten ikke har hatt noen kjente smittetilfeller og derfor velger vi i denne tiden å la være å ta med barna på osloturer som f.eks museumsbesøk, spise ute etc og heller velge ut ting å gjøre i egen kommune nå. Jeg tenker at det er viktig å finne en god balanse i dette hvor man fortsetter å være bevisst og ta det på alvor, men samtidig ikke lar det styre livet og tankene for mye. Anonymkode: bf64f...ecd
KellyTaylor Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 Ja, jobber med daglig og blir stadig minnet på det. Selv er jeg så lei så lei av å ikke leve slik jeg ønsker. Kan påpeke at dette har gått greit i 9 mnd og klarer nok endel mnd til før event vaksine er på plass.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 1 hour ago, beef sister said: Jeg vasker i det minste hendene mine - skjønner ikke at det er noe man kan glemme? Jeg tenker ikke så mye på covid-19, men jeg tenker mye på konsekvensene livet mitt har fått som følge av viruset. Kan vel også la meg provosere litt av de som mener at verdens eksperter bare later som om viruset er noe farlig - for de kjenner jo selv mange som har hatt viruset, og INGEN av dem ble alvorlig syke. Vel, jeg kjenner det motsatte. Hysteri spør du meg.. Viruset er ikke farlig nei.. Hvor mange er innlagt på sykehus nå og hvor mange er døde.. De som er døde hvor gamle er de.. Nettopp der har du svaret. Hva med folks psykiske helse..... Bedrifter går konkurs. Økonomisk selvmord for hele verden dette.... De som blir syke hadde blitt syke av noe annet. Anonymkode: 598bf...34d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hysteri spør du meg.. Viruset er ikke farlig nei.. Hvor mange er innlagt på sykehus nå og hvor mange er døde.. De som er døde hvor gamle er de.. Nettopp der har du svaret. Hva med folks psykiske helse..... Bedrifter går konkurs. Økonomisk selvmord for hele verden dette.... De som blir syke hadde blitt syke av noe annet. Anonymkode: 598bf...34d Det er det dummeste argumentet jeg vet om. Du kan ikke bare vise til statistikken i Norge, her er det (heldigvis) få døde. På verdensbasis har det derimot dødd over 1 million mennesker nå, og nei, ikke alle var gamle eller syke fra før. Ettervirkningene viser seg etterhvert at er ganske alvorlige også, selv for de som «følte det som en mild forkjølelse». til hi: Ja, jeg tenker på det. Jeg er ikke hysterisk, men jeg følger da de retningslinjene som er satt (vaske hender er vanvittig enkelt, altså). Jeg har vært i karantene flere ganger pga jobben min, og jeg vil helst ikke i karantene igjen som ei over nevner. Anonymkode: b18ed...7ae
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er det dummeste argumentet jeg vet om. Du kan ikke bare vise til statistikken i Norge, her er det (heldigvis) få døde. På verdensbasis har det derimot dødd over 1 million mennesker nå, og nei, ikke alle var gamle eller syke fra før. Ettervirkningene viser seg etterhvert at er ganske alvorlige også, selv for de som «følte det som en mild forkjølelse». til hi: Ja, jeg tenker på det. Jeg er ikke hysterisk, men jeg følger da de retningslinjene som er satt (vaske hender er vanvittig enkelt, altså). Jeg har vært i karantene flere ganger pga jobben min, og jeg vil helst ikke i karantene igjen som ei over nevner. Anonymkode: b18ed...7ae 1 million er ikke mange sett i forhold til at det dør 150000 mennesker hver dag. Er det verdt å ofre hele verden? Anonymkode: cbc8b...0ad
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 Ja. Jeg har nettopp bestemt meg for å legge ned bedriften for et år. Usikkerheten er for stor til at jeg vil ta sjansen. (Matproduksjon) Anonymkode: 9d907...eb1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 3 minutes ago, Anonym bruker said: 1 million er ikke mange sett i forhold til at det dør 150000 mennesker hver dag. Er det verdt å ofre hele verden? Anonymkode: cbc8b...0ad Dette.. På verdensbasis er det ikke snakk om mange. De fleste nettopp gamle... Anonymkode: 598bf...34d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 Når ikke gamle har det vært Feks multihandikappa El andre ting som gjør at du er utsatt... Anonymkode: 598bf...34d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1 million er ikke mange sett i forhold til at det dør 150000 mennesker hver dag. Er det verdt å ofre hele verden? Anonymkode: cbc8b...0ad Det er jo på grunn av alle tiltakene det ikke er flere døde Anonymkode: f11be...fd7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #21 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo på grunn av alle tiltakene det ikke er flere døde Anonymkode: f11be...fd7 Nei, det er ikke lenger bare på grunn av tiltakene. Smitten stiger i hele Europa, men nesten ingen dør lenger. Vi ruinerer samfunnet vårt og utsetter folk for enorme psykiske påkjenninger, for et virus som har tatt livet av mindre enn 300 mennesker i hele Norge. Det dør over 100 mennesker hver eneste dag i Norge av andre ting! Og som noen over skriver; det dør 150 000 mennesker i verden hver dag. 1 million er ikke mye, uansett hvordan man vrir på det. At folk bare ikke evner å se noen tall i perspektiv er helt uforståelig. Det er smitte overalt i samfunnet nå, men så godt som ingen kommer på sykehus og det har dødd tre- fire aldershjemspasienter siden sommeren. Jeg kjenner over 30 personer som har hatt korona nå (i inn- og utland). Det er alt fra 90- åringer, 70- åring med hjertehistorikk, barn og 50- åringer. ALLE beskriver det som en lett forkjølelse, lav feber og litt hodepine og tap av smakssans i noen dager. Ingen har noen senskader som alle maser om. Dette er et hysteri dratt fullstendig ut av alle proposjoner. Media bør skamme seg for å ruinere samfunnet vårt. Millioner av fattige i verden kommer til å dø pga tiltakene. Det er en stor skam. Anonymkode: 66262...a13
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #22 Skrevet 17. oktober 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke lenger bare på grunn av tiltakene. Smitten stiger i hele Europa, men nesten ingen dør lenger. Vi ruinerer samfunnet vårt og utsetter folk for enorme psykiske påkjenninger, for et virus som har tatt livet av mindre enn 300 mennesker i hele Norge. Det dør over 100 mennesker hver eneste dag i Norge av andre ting! Og som noen over skriver; det dør 150 000 mennesker i verden hver dag. 1 million er ikke mye, uansett hvordan man vrir på det. At folk bare ikke evner å se noen tall i perspektiv er helt uforståelig. Det er smitte overalt i samfunnet nå, men så godt som ingen kommer på sykehus og det har dødd tre- fire aldershjemspasienter siden sommeren. Jeg kjenner over 30 personer som har hatt korona nå (i inn- og utland). Det er alt fra 90- åringer, 70- åring med hjertehistorikk, barn og 50- åringer. ALLE beskriver det som en lett forkjølelse, lav feber og litt hodepine og tap av smakssans i noen dager. Ingen har noen senskader som alle maser om. Dette er et hysteri dratt fullstendig ut av alle proposjoner. Media bør skamme seg for å ruinere samfunnet vårt. Millioner av fattige i verden kommer til å dø pga tiltakene. Det er en stor skam. Anonymkode: 66262...a13 Viruset har dabbet av, smitten sprer seg, men nå blir ikke folk så syke lenger. Jeg tenker lite på det. Jeg spriter hendene, og prøver å holde avstand. Ellers lever jeg som før. Anonymkode: 06752...208
Himmel og hav Skrevet 17. oktober 2020 #23 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg vasker meg og spriter hendene sikkert 20 ganger i løpet av en dag på jobb. Vi har rutiner for vasking og avstand, mye må gjøres på en annen måte enn vi gjorde det i våres, men det rusler og går. Jeg ser at folk rundt meg begynner bli sløvere. Siden jeg er i risikogruppe så kan jeg ikke det, så jo sløvere andre rundt meg blir, jo nøyere føler jeg at jeg må være. Så jeg tenker mye på det, men jeg går ikke med den samme klumpen i magen lenger som jeg gjorde i våres. Det er lite smitte her jeg bor, mange ting går nesten som normalt, men det er ting vi ikke gjør nå som vi ellers ville gjort: Kino, restaurant, kjøpesenter på en lørdag...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #24 Skrevet 17. oktober 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Det er selvfølgelig ikke til å unngå å tenke litt på det all den tid man blir påminnet om det hver gang man åpner en nettavis, ser nyheter, går inn i en butikk og spriter hendene osv., men sånn ellers? Jeg må innrømme at det ikke opptar meg noe særlig lenger. I starten, da alt var usikkert, kunne jeg sprite mobilen og bankkortet mitt etter en tur på butikken, i tillegg til omfattende håndvask, mens jeg nå ikke alltid husker å vaske hendene en gang. På jobb er det nesten ikke smittevern, så dagene går som normalt, det samme med ettermiddager og helger. Generelt sett lever jeg omtrent helt som før. Hva med dere? Anonymkode: 0e4ca...f0c Jeg lever som før,men oppsøker ikke store folkmegder med mindre jeg må Men jeg lever ganske vanlig igjen,men bruker sprit og vasker meg mer på hendene Anonymkode: d3fe2...d29
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #25 Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke lenger bare på grunn av tiltakene. Smitten stiger i hele Europa, men nesten ingen dør lenger. Vi ruinerer samfunnet vårt og utsetter folk for enorme psykiske påkjenninger, for et virus som har tatt livet av mindre enn 300 mennesker i hele Norge. Det dør over 100 mennesker hver eneste dag i Norge av andre ting! Og som noen over skriver; det dør 150 000 mennesker i verden hver dag. 1 million er ikke mye, uansett hvordan man vrir på det. At folk bare ikke evner å se noen tall i perspektiv er helt uforståelig. Det er smitte overalt i samfunnet nå, men så godt som ingen kommer på sykehus og det har dødd tre- fire aldershjemspasienter siden sommeren. Jeg kjenner over 30 personer som har hatt korona nå (i inn- og utland). Det er alt fra 90- åringer, 70- åring med hjertehistorikk, barn og 50- åringer. ALLE beskriver det som en lett forkjølelse, lav feber og litt hodepine og tap av smakssans i noen dager. Ingen har noen senskader som alle maser om. Dette er et hysteri dratt fullstendig ut av alle proposjoner. Media bør skamme seg for å ruinere samfunnet vårt. Millioner av fattige i verden kommer til å dø pga tiltakene. Det er en stor skam. Anonymkode: 66262...a13 Hvordan tror du det blir når influensasesongen starter? Anonymkode: ddfc4...d2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå