Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #26 Skrevet 16. oktober 2020 Det de andre har sagt... du må forsørge deg selv, ta grep for å få det til å gå rundt. Eksmannen din har ingen forsørgerplikt overfor deg. Om 18-åringen søker om bidrag direkte til og fortsatt bor hjemme kan du jo selvsagt forvente at h*n dekker sine egne utgifter når du står for kost og losji Anonymkode: 450ea...b2a
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #27 Skrevet 16. oktober 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: «Hva gjør jeg NÅR barnet blir 18 år?» Når, ikke da. Ser flere og flere gjør denne feilen. Sorry. Forøvrig enig med de andre. Anonymkode: 15a39...8be For øvrig Anonymkode: fdb0b...a07
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #28 Skrevet 16. oktober 2020 Herre jesus. Du får se å forsørge deg selv. Strekker ikke pengene til må du kutte kostnader eller øke EGEN inntekt. Blir flau på dine vegne som vil forsørges av eksmannen. Snyltevibber. Anonymkode: 26a6f...e81
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #29 Skrevet 16. oktober 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg får i dag fullt bidrag + dobbel barnetrygd. Dette utgjør ca.8000,- i mnd. Barnet blir snart 18 og da opphører jo barnetrygden og bidraget stopper. Barnet vil nok søke sin far om bidreg pga hn går fortsatt på skole og bor hos meg. Problemet er at jeg er helt avhengig av disse pengene for at det skal gå rundt hver måned. Barnet kan jo betale for seg hjemme, men det vil likevel bli mindre enn jeg har i dag. Kan jeg kreve noe av min eks mann til livsopphold da jeg er i 100% jobb? Anonymkode: 3e5f8...548 Nei. Du kan ikke regne med disse pengene, men du vil merke st du sparer mye på ett busskort mindre, mindre mat, strøm, fritidsaktiviteter, utstyr og diverseposten i budsjettet ditt. Burde utgjøre 4-5000 per måned. Skal ungdommen bo hjemme får den betale. Anonymkode: 91d91...008
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #30 Skrevet 16. oktober 2020 Som du selv sier så kan ungdommen din få bidrag fra far så lenge han går videregående skole. Dette kan så klart du få store deler av for å være med å dekke både hus og mat. Men, det er sjeldent de går lenger på Vgs enn til skoleåret de er 18-19 år. Det vil si ett år etter at de har fylt 18 år. Hva tenker du å gjøre da? Det er en nobel tanke å prøve å beholde barndomshjemmet. Men, for en hver pris? Anonymkode: db1d9...82d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #31 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Som du selv sier så kan ungdommen din få bidrag fra far så lenge han går videregående skole. Dette kan så klart du få store deler av for å være med å dekke både hus og mat. Men, det er sjeldent de går lenger på Vgs enn til skoleåret de er 18-19 år. Det vil si ett år etter at de har fylt 18 år. Hva tenker du å gjøre da? Det er en nobel tanke å prøve å beholde barndomshjemmet. Men, for en hver pris? Anonymkode: db1d9...82d Uansett vil det bli en del mindre i mnd. selv om hn får bidrag fra faren. Barnetrygden opphører jo også. Jeg tenker snakke med han om dette, men han har ny kjæreste og hun bestemmer alt. Anonymkode: 3e5f8...548
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #32 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett vil det bli en del mindre i mnd. selv om hn får bidrag fra faren. Barnetrygden opphører jo også. Jeg tenker snakke med han om dette, men han har ny kjæreste og hun bestemmer alt. Anonymkode: 3e5f8...548 Skjerp deg, forsørg deg selv. Det er ikke din ex sitt ansvar. Anonymkode: 35d56...bb0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #33 Skrevet 16. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett vil det bli en del mindre i mnd. selv om hn får bidrag fra faren. Barnetrygden opphører jo også. Jeg tenker snakke med han om dette, men han har ny kjæreste og hun bestemmer alt. Anonymkode: 3e5f8...548 Snakker du med eksen om det driter du deg regelrett ut. Og forresten; du skriver at du ikke vil selge barndomshjemmet til ungene, men så skriver du også at eksen kjøpte deg ut ved brudd. Hva stemmer? Og med den lille glippen tror jeg nå at du triller, og enda godt er det 😂 Anonymkode: 2c5cf...6de
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #34 Skrevet 16. oktober 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett vil det bli en del mindre i mnd. selv om hn får bidrag fra faren. Barnetrygden opphører jo også. Jeg tenker snakke med han om dette, men han har ny kjæreste og hun bestemmer alt. Anonymkode: 3e5f8...548 Seriøst? Du kan da ikke skylde på kjæresten hans for at han ikke vil forsørge deg, som er ekskona? Det er jo helt på trynet, du må sørge for deg selv altså, har du ikke råd til å sitte med huset så må du kjøpe noe mindre, selv om det er barndomshjemmet til sønnen din. Anonymkode: 3f036...1b1
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #35 Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Snakker du med eksen om det driter du deg regelrett ut. Og forresten; du skriver at du ikke vil selge barndomshjemmet til ungene, men så skriver du også at eksen kjøpte deg ut ved brudd. Hva stemmer? Og med den lille glippen tror jeg nå at du triller, og enda godt er det 😂 Anonymkode: 2c5cf...6de Triller, troller, samma det vel.. (mente selvfølgelig troller) Anonymkode: 2c5cf...6de
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #36 Skrevet 16. oktober 2020 Kjære vene... Du skal forsørge deg selv. Din eks-mann har intet ansvar for dette. Strekker ikke pengene til, nei vel, da må du redusere utgiftene dine, da, eller f.eks. flytte. Gud bedre... Anonymkode: c1ccb...134
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #37 Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakker du med eksen om det driter du deg regelrett ut. Og forresten; du skriver at du ikke vil selge barndomshjemmet til ungene, men så skriver du også at eksen kjøpte deg ut ved brudd. Hva stemmer? Og med den lille glippen tror jeg nå at du triller, og enda godt er det 😂 Anonymkode: 2c5cf...6de Jeg tenker og hun troller, det siste innlegget har mistenkelig samme ordlyd og måte å skrive på som andre dusteinnlegg her har. Anonymkode: 35d56...bb0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #38 Skrevet 16. oktober 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: For det første; Det er vel ikke snakk om "barn" her lenger. For det andre skal jo bidraget gå til "barnet", ikke til deg. Og hvorfor skal en 18 åring egentlig bo hjemme hos mor? Du virker utrolig tafatt! Du har jo alltid visst at dette kommer til å skje, så hvorfor har du satt deg selv i denne situasjonen? Du jobber fullt? Likevel er du avhengig av bidrag? Da bor du for dyrt, eller har for dyre vaner i forhold til din inntekt. Det er kun din egen feil, og du har hatt all mulig tid til å rydde opp i det. Sist men ikke minst, du tror du kan kreve noe av eksen din!? Ærlig talt. Det er vel ikke han sin feil at du er et surrehue? Hadde gjort seg om alle skulle begynne å forlange at eksen skal forsørge dem...🤦♀️ Anonymkode: 68174...bb6 De fleste 18 åringer går på skole og bor hjemme? Anonymkode: 6c1c1...e35
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2020 #39 Skrevet 16. oktober 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Men, barnet kommer jo til å bli boende hos meg? Tviler på at hn vil gi meg hele bidraget. Jeg tenker jo at far bør fortsette å betale noe til meg da alle mine utgifter vil jo være de samme. Vil nødig selge huset da barna er vokst opp her, han kjøpte meg ut da vi ble skilt. Anonymkode: 3e5f8...548 Men hvis du ikke vil flytte inn i noe billigere, må du jo enten ta husleie av attenåringen, eller skaffe inntekt andre steder. Søke bedre betalte jobber, leie ut et rom eller annet. Anonymkode: 41a1c...3dd
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #40 Skrevet 17. oktober 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: «Hva gjør jeg NÅR barnet blir 18 år?» Når, ikke da. Ser flere og flere gjør denne feilen. Sorry. Forøvrig enig med de andre. Anonymkode: 15a39...8be Da betyr også fordi, sånn i tilfelle du ikke visste det. Anonymkode: 91d91...008
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #41 Skrevet 17. oktober 2020 Av ren nysgjerrighet HI. Si at du får forlenget disse 8000kr frem til barnet er ferdig på vgs, hva gjør du etter dette? Barnet er trolig ferdig på skole om ett år før høyskole evt venter. . Hva gjør du når ett år er gått? Anonymkode: d130a...fa3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2020 #42 Skrevet 17. oktober 2020 HI, er du samme person som mener du har krav på å delta i familiesammenkomster hos tidligere svigerfamilie? Anonymkode: 7f641...b80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå