Gå til innhold

Hva er det rareste du har opplevd på butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den gangen jeg skulle kjøpe en ansiktskrem, og damen som jobbet i parfymeriet fant frem en krem og sa " denne passer sikkert til trynet ditt".

Anonymkode: 74de1...007

Haha, huff da. Antar at det må ha vært en utenlandsk ansatt som kanskje var litt uheldig med valg av ord...

Anonymkode: ada0d...948

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg handlet på kiwi og mens jeg la varene på båndet, stod det en familie bak meg som snakket om alle de varene jeg hadde kjøpt og at jeg kjøpte såååå forferdelig mye og at de måtte vente sååå lenge på sin tur. 

Jeg handler helst en gang i uken og da blir det mye varer. 

Etterhvert ble jeg så lei at jeg sa "jeg ukes-handler, er det noe problem?"

Da holdt de kjeft.

Anonymkode: 179d4...9a7

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, hun jobber ikke i butikken lengre. Hun var meget dyktig, men i overkant direkte og nesten litt skummel. Har opplevd det samme selv.

Anonymkode: 244e3...043

Ja hun var nok dyktig, men jeg opplevde henne ikke som særlig flink på kundeservice. Har hørt flere som har reagert på det samme. Selv om man er dyktig i jobben sin kan man ikke få kundene til å føle seg fullstendig overkjørt, og man bør også være åpen for å bruke ørene, ikke bare munnen 😂 Men jeg tror nok hun har vært til stor hjelp for enkelte, ja, for å finne rett bh er ikke lett.

Anonymkode: 277f4...e6b

Skrevet

Det er en ganske god beskrivelse av situasjonen. Om man er 15 eller 73, spiller faktisk ingen rolle. Så lenge man vet hva ordet betyr er det liksom ett fett om man bruker dét eller et annet sofistikert ord 😊 Ah, avsluttet forrige setning med en emoji og ikke punktum, hvor gammel tror du jeg er da ♥️

Anonymkode: 43cde...91f

Den eldre garde er jo litt lite endringsvillig og har vansker med å tilpasse seg nye ting. Alt var så mye bedre før.. nye elementer er litt truende for de 😉

Anonymkode: 61e9c...67f

Skrevet

Jeg skulle prøve brudekjole for første gang. Var litt overvektig og hadde ikke så god selvtillit. Fikk på kjolen og så meg i speilet og følte meg så vakker som jeg aldri hadde følt meg. Syntes den satt så pent på og følte meg slank og nydelig. Dama som jobbet der skulet på meg før hun sa: du vet at det finnes gulrøtter? 
Den kommentaren var så ødeleggende at jeg skiftet og dro hjem gråtende. Kjøpte ikke brudekjolen hos henne selvom jeg hadde gått ned 20 kilo til den store dagen

Anonymkode: 69baa...b0f

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle prøve brudekjole for første gang. Var litt overvektig og hadde ikke så god selvtillit. Fikk på kjolen og så meg i speilet og følte meg så vakker som jeg aldri hadde følt meg. Syntes den satt så pent på og følte meg slank og nydelig. Dama som jobbet der skulet på meg før hun sa: du vet at det finnes gulrøtter? 
Den kommentaren var så ødeleggende at jeg skiftet og dro hjem gråtende. Kjøpte ikke brudekjolen hos henne selvom jeg hadde gått ned 20 kilo til den store dagen

Jøss, hun hadde visst ikke så lyst til å gjøre et salg!!

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg handlet på kiwi og mens jeg la varene på båndet, stod det en familie bak meg som snakket om alle de varene jeg hadde kjøpt og at jeg kjøpte såååå forferdelig mye og at de måtte vente sååå lenge på sin tur. 

Jeg handler helst en gang i uken og da blir det mye varer. 

Etterhvert ble jeg så lei at jeg sa "jeg ukes-handler, er det noe problem?"

Da holdt de kjeft.

Anonymkode: 179d4...9a7

Uff, sånt har jeg også opplevd. Fire tenåringer i hus og ukeshandler. Det er snakk om ekstremt mye mat, og det har blitt flere både kommentarer og blikk.

Anonymkode: a3888...f34

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, huff da. Antar at det må ha vært en utenlandsk ansatt som kanskje var litt uheldig med valg av ord...

Anonymkode: ada0d...948

Neida, det var ei norsk dame i 40 åra.

Anonymkode: 74de1...007

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som tidligere butikkansatt, så har jeg møtt mange rare mennesker. 

En kunde, han så helt normal ut og var et sted mellom 30-40 år, kom bort til kassen for å vise meg hvor lenge han kunne holde pusten. Ser rett på meg i fullt alvor mens han trekker pusten og stirrer på meg mens han holder pusten. Jeg fylte på litt varer osv mens han stod der og svarte bare «se her ja, du holder pusten lenge du» 😂

Ei gammel dame som lagde laaang kø da hun var nødt til å notere serienummeret på hundrelappene hun brukte, så hun var sikker på at ingen var stjålet. 

Damen som lagde bråk i kassa da hun ikke fikk rabatt på appelsinene, hun skulle da bare bruke saften i appelsinene. 

Ah, jeg savner i grunnen litt å jobbe i butikk, var mye moro. 

Anonymkode: c84df...f2f

Wow! 😆Dette tok kaka for meg. 😆😆

Anonymkode: ce1dd...2b4

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva fan?! Skulle ønske var din venninne som var med. Da skulke hun fått høre det. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fy fader, hun skulle IKKE fått lov til å jobbe et sånt sted!!

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaha?! Hva er i dine øyne akseptabel ord:beskrivelse av at man fikk et megetsigende og nedlatende blikk fra damen i butikken? Hva burde jeg ha sagt for å formulere meg voksent nok for deg? 

Ingen over fjorten kan si "blikke". Innse det og gå videre.

Anonymkode: 58963...0f2

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gammel bør man være før man skjønner at man bare kan la noen ting ligge?

Anonymkode: 34bbe...52e

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det er ganske mange i denne tråden som er uenig med deg. Ikke klarer du å svare på spørsmålet mitt heller. Kanskje det er DU som må innse at du tar feil og gå videre. 

Skrevet

Har faktisk aldri opplevd noe rart? 
Men 2 ting og det ene er meg selv..

Jeg opplevde nå i korona tiden at ei dame bak kassa kommenterte situasjonen min. Er fra en mindre by så «alle vet alt om alle». Jeg ble hardt rammet av krisen og kjøper helst ting på tilbud og fra 40% disken. Så står denne dama i kassen da... og roper høyt «ja det blir mye billig nå som du ikke har så god råd lenger». Men alle vet at hun er slik og hun gjør det ikke bare mot meg. For hun hadde også vakt en annen gang jeg handlet og dama foran meg handlet toalettpapir.. så sier hun i kassa «haha dette er vel ikke like fint om en stund». 
Og en gang hadde noen sluppet en yoghurt på gulvet, og jeg hører denne ansatte si «huff! At folk må være så klønete»

Og meg selv. Jobbet turnus, og var så jævla trett. Alltid hatt vanskelig for å sovne tidlig og måtte stå opp 4 om morgenen for å på jobb. Når jeg var ferdig på jobb skulle jeg innom butikken. Ser en handlevogn med en del varer i. Begynner å plukke og grave der i halvsøvne. Fordi jeg trodde det var en vogn med varer med nedsatt pris. Så kommer plutselig noen bort til meg og bare ser rart på meg. Jeg innså jo at jeg hadde begynt å rote i noen andres vogn. Gikk bare derfra. Men var så trett at jeg kjente nesten ingen flauhet en gang.. 

Anonymkode: e5051...2c5

Skrevet

For noen å siden, gikk jeg bort til der de har brus. Der står det jaggu en litt eldre mann og snur opp ned og rister på colaene!  Han satt alle på plass og tok av den bakerste! Ble helt sjokkert. 

Nå nærmer jeg med 40 år, og har blitt veldig god på å si ifra. 😁 Sniking har jeg blitt veldig god på å si i fra om. 😁

Anonymkode: 978a3...c6f

Skrevet

For noen å siden, gikk jeg bort til der de har brus. Der står det jaggu en litt eldre mann og snur opp ned og rister på colaene!  Han satt alle på plass og tok av den bakerste! Ble helt sjokkert. 

Nå nærmer jeg med 40 år, og har blitt veldig god på å si ifra. 😁 Sniking har jeg blitt veldig god på å si i fra om. 😁

Skrevet

Dette er nå 18 år siden, men jeg går da inn i en brudebutikk. For å spørre om jeg må bestille tid til prøving av kjoler, eller om det var mulig å få se på noen da. Var ingen andre i butikken da. Da fikk jeg beskjed om at de dessverre ikke hadde noen kjoler til meg der, jeg var alt for tykk. Så det var bare å gå min vei. Jeg var størrelse 40. 

Anonymkode: 5f64f...0e6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er nå 18 år siden, men jeg går da inn i en brudebutikk. For å spørre om jeg må bestille tid til prøving av kjoler, eller om det var mulig å få se på noen da. Var ingen andre i butikken da. Da fikk jeg beskjed om at de dessverre ikke hadde noen kjoler til meg der, jeg var alt for tykk. Så det var bare å gå min vei. Jeg var størrelse 40. 

Anonymkode: 5f64f...0e6

Har opplevd det samme. Skoleball i 8. eller 9. klasse. Vi gledet oss, så jeg tok turen til byen med noen venninner. Jeg var en lubben 14-åring, brukte størrelse 40/42. Vi kom inn i kjolebutikken og jeg spurte om de hadde noen kjoler som kunne passe meg. Den ansatte så på meg, ristet på hodet og sa at jeg er tykk, så de har ikke kjoler til en på min størrelse. 

Anonymkode: 72c83...1d7

Skrevet

Uff, sånt har jeg også opplevd. Fire tenåringer i hus og ukeshandler. Det er snakk om ekstremt mye mat, og det har blitt flere både kommentarer og blikk.

Anonymkode: a3888...f34

Og når det er en en pandemi, så er det jo fornuftig å ukeshandle. 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...