Gå til innhold

Hva er det rareste du har opplevd på butikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ikke rart, men en gang jeg var på matbutikk å jeg var på tur til kassa, kom en eldre dame som også skulle betale. Hun økte farta litt for å gå forbi så jeg og gjorde det. Det endte med et skikkelig dragrace mot kassa. Jeg vant.

(Jeg hadde ikke mye i vogna!)

Anonymkode: 91534...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var tropevarmt her i Norge å så da en narkoman som åpnet en deorant å brukte den under armene,for så å legge den tilbake i hyllen 🤮🤮

Anonymkode: 23aaa...599

Skrevet (endret)

Det rareste jeg har opplevd, hele to ganger var da jeg fant noen varer i tilbudsdisken som var 2-3 dager over "siste forbruksdag" (kjøtt og fisk), sa fra i kassa, og de sa at slike datoer er veiledende og de har lov til å selge varene...

Endret av Milfy Way
Skrevet

Jeg var nestemann i kassakøen på rema 1000.  Da det var min tur i kassa kom det ei dame fra utgangen som tok ei pakke med tyggis og ba om å få ei pakke med røyk. Mine varer lå allerede på båndet og hun stilte seg 5cm fra meg!  Hadde hun spurt pent kunne hun selvfølgelig gått foran meg, men å brøyte seg foran meg som om det var en selvfølge og at jeg var usynlig provoserte meg. Heldigvis så damen i kassa dette så hun sa pent «du må stå i kø, hun er foran deg». Sniken ble skikkelig irritert, himlet med øynene og så stygt på meg enda jeg sto der først. Ikke nok med det men hun plasserte tyggispakken sin foran den pinnen som indikerer at ny kunde har lagt på varer, så hun sneik med viten og vilje. Ettersom hun var så frekk fikk hun ikke gå foran meg, vanligvis ville jeg sagt det når noen har så få varer. Da måtte hun pent stå å vente til jeg hadde betalt for mine 3-4 handleposer. Det var en fryd å høre henne sukke for hver vare jeg la på båndet😂

Anonymkode: 41eab...608

Skrevet

Det må være hun dama i en undertøysbutikk på Røros, som virkelig tok tak (bokstavelig talt) i puppene og BH’en min (ute i butikken) og krast fortalte meg hvor lite peiling jeg hadde på størrelsen min, fordi jeg svarte henne at det kom litt an på merket, da hun spurte hvilken størrelse jeg brukte. BH’en jeg hadde på var gammel og slitt og jeg hadde nettopp gått ned nesten 10 kg pga sykdom, og jeg var fullt klar over at den ikke passet meg så godt. Jeg følte meg skikkelig angrepet, og fikk ikke selv se på utvalget i butikken - hun mente jeg bare skulle prøve de hun plukket fram fra en skuff. Deretter kunne hun fortelle meg at det merket jeg hadde (Triumph) var helt ubrukelig. Det var ikke mye positivt å høre der, nei - og alt ble skikkelig krast sagt. Ble ikke noe handling der, og jeg følte at jeg hadde blitt angrepet og bombardert, da jeg forlot butikken...

Anonymkode: 277f4...e6b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må være hun dama i en undertøysbutikk på Røros, som virkelig tok tak (bokstavelig talt) i puppene og BH’en min (ute i butikken) og krast fortalte meg hvor lite peiling jeg hadde på størrelsen min, fordi jeg svarte henne at det kom litt an på merket, da hun spurte hvilken størrelse jeg brukte. BH’en jeg hadde på var gammel og slitt og jeg hadde nettopp gått ned nesten 10 kg pga sykdom, og jeg var fullt klar over at den ikke passet meg så godt. Jeg følte meg skikkelig angrepet, og fikk ikke selv se på utvalget i butikken - hun mente jeg bare skulle prøve de hun plukket fram fra en skuff. Deretter kunne hun fortelle meg at det merket jeg hadde (Triumph) var helt ubrukelig. Det var ikke mye positivt å høre der, nei - og alt ble skikkelig krast sagt. Ble ikke noe handling der, og jeg følte at jeg hadde blitt angrepet og bombardert, da jeg forlot butikken...

Herregud da menneske.

Alle vet jo at man blir målt på en undertøysbutikk. Det gjør de med alle, for å sikre riktig produkt og støtte.

Anonymkode: 41956...9c4

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud da menneske.

Alle vet jo at man blir målt på en undertøysbutikk. Det gjør de med alle, for å sikre riktig produkt og støtte.

Men man gjør det ikke på den måten. Det normale er å spørre først og gjøre det i prøverommet. 

Anonymkode: 82a7e...687

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud da menneske.

Kanskje det er du som jobber i denne butikken? Kan ikke tenke meg at flere enn én synes at slik behandling er greit. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men man gjør det ikke på den måten. Det normale er å spørre først og gjøre det i prøverommet. 

Anonymkode: 82a7e...687

Jeg opplevde noe helt annet i en undertøysbutikk en gang. Der sa den ansatte som hjalp meg hvor flotte og store pupper jeg hadde opp til flere ganger, mens hun på en måte studerte de... Hun var bare hyggelig, men synes det var litt rart å si. 

Anonymkode: 38f74...818

Skrevet

Jeg var på Cubus, der var det to backpackere hvorav den ene sminket seg med sminkeprøvene og tok en god dusj med parfyme som kronen på verket.

Anonymkode: 45d29...260

Skrevet

Den gangen jeg skulle kjøpe en ansiktskrem, og damen som jobbet i parfymeriet fant frem en krem og sa " denne passer sikkert til trynet ditt".

Anonymkode: 74de1...007

Skrevet

Jeg var på jakt etter en snekkerbukse for ganske mange år siden, og det bar vanskelig å finne fordi det var ikke «in» akkurat da. Jeg har dog aldri vært spesielt opptatt av mote, men hva jeg liker. Jeg var på vei hjem fra nattevakt og var sliten og dratt i ansiktet, og så nok ikke særlig fresh ut, men jeg stakk innom jeans-butikk som nettopp hadde åpnet og der stod det to unge jenter og snakket ved disken. Spurte del om de hadde snekkerbukser, og da lo de kokett, blikket meg fra topp til tå, himlet med øynene og sa «Eh, nei! Ingen bruker det, hvis man ikke er bonde, liksom.» 

Men sånn 3-4 måneder senere var det ny «motesesong», og gjett hva som kom tilbake da?? Jepp, snekkerbukser. Og gjett hvem som hadde på seg det plagget «ingen bruker» da jeg på nytt stakk innom butikken? 😆 Moteslaver ass. 

Anonymkode: ce1dd...2b4

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var nestemann i kassakøen på rema 1000.  Da det var min tur i kassa kom det ei dame fra utgangen som tok ei pakke med tyggis og ba om å få ei pakke med røyk. Mine varer lå allerede på båndet og hun stilte seg 5cm fra meg!  Hadde hun spurt pent kunne hun selvfølgelig gått foran meg, men å brøyte seg foran meg som om det var en selvfølge og at jeg var usynlig provoserte meg. Heldigvis så damen i kassa dette så hun sa pent «du må stå i kø, hun er foran deg». Sniken ble skikkelig irritert, himlet med øynene og så stygt på meg enda jeg sto der først. Ikke nok med det men hun plasserte tyggispakken sin foran den pinnen som indikerer at ny kunde har lagt på varer, så hun sneik med viten og vilje. Ettersom hun var så frekk fikk hun ikke gå foran meg, vanligvis ville jeg sagt det når noen har så få varer. Da måtte hun pent stå å vente til jeg hadde betalt for mine 3-4 handleposer. Det var en fryd å høre henne sukke for hver vare jeg la på båndet😂

Anonymkode: 41eab...608

Det er en av mine gleder på jobb å si til de som sniker om å stille seg bakerst i køen. 

Jeg har veldig mange kunder omdagen som ikke holder litt avstand. Metern har jeg gitt opp å si, men de som klinr seg helt opp i andre folk sier jeg må holde meteren før jeg begynner å slå inn varene deres. Jeg er sta som ett esel noen ganger, så har hatt mange kunder i køen som ler så de triller og den kunden som ikke holder avstand blir skikkelig sur. Vi går med gensere med tydlig beskjed om å holde meteren, det er klistret mange skilt på gulvet før kassen, det henger info ved kassen og det er tydlig info når de går inni butikken. Så dette bør alle klare å få med seg, alle burde vite det nå og køen tar faktisk ikke lengre tid om du holder en meter. Ting går faktisk mye raskere i kassa med litt avstand, merkelig nok. Så min lille glede i hverdagen på jobb er dette omdagen. 

Anonymkode: 7008a...153

Skrevet

Må være han som stod utenfor en undertøysbutikk med hånden godt plantet i lomma og dro som bare det😂Han holdt en sekk foran, men lett å se hva han drev med. 
Dette var på ett senter og det var rett etter åpningstid, så ingen folk rundt. 
Sa bare fra til vekterne, så snakket de til han. 

Anonymkode: 87332...22d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var på jakt etter en snekkerbukse for ganske mange år siden, og det bar vanskelig å finne fordi det var ikke «in» akkurat da. Jeg har dog aldri vært spesielt opptatt av mote, men hva jeg liker. Jeg var på vei hjem fra nattevakt og var sliten og dratt i ansiktet, og så nok ikke særlig fresh ut, men jeg stakk innom jeans-butikk som nettopp hadde åpnet og der stod det to unge jenter og snakket ved disken. Spurte del om de hadde snekkerbukser, og da lo de kokett, blikket meg fra topp til tå, himlet med øynene og sa «Eh, nei! Ingen bruker det, hvis man ikke er bonde, liksom.» 

Men sånn 3-4 måneder senere var det ny «motesesong», og gjett hva som kom tilbake da?? Jepp, snekkerbukser. Og gjett hvem som hadde på seg det plagget «ingen bruker» da jeg på nytt stakk innom butikken? 😆 Moteslaver ass. 

«Blikket» deg? Er du voksen?

Anonymkode: 509ff...c7e

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... 

Anonymkode: 43cde...91f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... 

Ja når (godt?) voksne folk snakker om «blikking», så kan man begynne å lure!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva har min alder med saken å gjøre? 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er i hvert fall kjerring, uansett alder. 

Anonymkode: 34bbe...52e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaha?! Hva er i dine øyne akseptabel ord:beskrivelse av at man fikk et megetsigende og nedlatende blikk fra damen i butikken? Hva burde jeg ha sagt for å formulere meg voksent nok for deg? 

Skrevet

Som tidligere butikkansatt, så har jeg møtt mange rare mennesker. 

En kunde, han så helt normal ut og var et sted mellom 30-40 år, kom bort til kassen for å vise meg hvor lenge han kunne holde pusten. Ser rett på meg i fullt alvor mens han trekker pusten og stirrer på meg mens han holder pusten. Jeg fylte på litt varer osv mens han stod der og svarte bare «se her ja, du holder pusten lenge du» 😂

Ei gammel dame som lagde laaang kø da hun var nødt til å notere serienummeret på hundrelappene hun brukte, så hun var sikker på at ingen var stjålet. 

Damen som lagde bråk i kassa da hun ikke fikk rabatt på appelsinene, hun skulle da bare bruke saften i appelsinene. 

Ah, jeg savner i grunnen litt å jobbe i butikk, var mye moro. 

Anonymkode: c84df...f2f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er en ganske god beskrivelse av situasjonen. Om man er 15 eller 73, spiller faktisk ingen rolle. Så lenge man vet hva ordet betyr er det liksom ett fett om man bruker dét eller et annet sofistikert ord 😊 Ah, avsluttet forrige setning med en emoji og ikke punktum, hvor gammel tror du jeg er da ♥️

Skrevet

Jeg var 20 år og var innom sparkjøp etter å ha overnattet hos kjæresten så hadde en bag over skuldra, tenkte ikke over det. Da jeg gikk ut av butikken pep det i den alarmsensoren. Jeg ble beskyldt for å stjele en parfyme og ble tatt med inn på kontoret av sjefen og ble skikkelig kjeftet på og hun truet med å anmelde meg til politiet. Så kom det en annen ansatt og sa at de ikke hadde det merket (Hugo Boss). Parfymen hadde jeg kjøpt på tax free butikk på en flyplass i polen i en sånn gaveeske, vet ikke hvorfor alarmen var på? Hun lot meg gå tilslutt men jeg fikk ingen beklagelse. Jeg handlet aldri der igjen.

Anonymkode: e14c5...998

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, hun jobber ikke i butikken lengre. Hun var meget dyktig, men i overkant direkte og nesten litt skummel. Har opplevd det samme selv.

Anonymkode: 244e3...043

Skrevet

En eldre dame som gikk rett forbi meg. Jeg hadde kommet fram til kassa og skulle til å legge varene mine på båndet (jeg hadde ikke mye) og hun gikk rett forbi meg mens hun sa: "Jeg skal ikke handle, så jeg må bare gå forbi her!" Jeg slapp henne jo fram, for jeg trodde hun skulle ut av butikken. Nei da, hun skulle ta ut penger. Og da hun vel og vakkert hadde fått framført ærendet sitt, kom hun på at jo, hun skulle visst ha en pakke servelat med det samme. Så da gikk hun for å hente den mens hun strengt sa til meg: "Jeg er før deg!" Så kom hun tilbake med en pakke servelat, og jeg hadde begynt å le litt av hele greia. Da Servelaten var slått inn kom hun på at hun måtte jo ha melk også. Så da gikk hun for å hente melk, mens hun sa til meg: "Jeg er før deg!" Jeg lempet mine varer opp på båndet, hun som satt i kassa slo dem inn og jeg hadde betalt før damen kom tilbake.

Gjett hvem som ble sint fordi jeg hadde sneket i køen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...