mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 #1 Skrevet 15. oktober 2020 Hos vår nære kjære er all behandling avsluttet. All næring er også stoppet. Jeg fikk meg ikke til å spørre om dette og lurer på om det er noen som vil dele erfaring. Jeg lurer på hvor lenge man kan leve på ingenting. Ikke får vedkommende annet enn smertestillende. Munnen blir kun fuktet. Vedkommende har langtkommen kreft.
hysterika Skrevet 15. oktober 2020 #2 Skrevet 15. oktober 2020 Broen min levde i litt under en uke etter at næring og drikke ble kuttet ut.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Skrevet 15. oktober 2020 Ingen væske? Anonymkode: 212cf...0a0
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ingen væske? Anonymkode: 212cf...0a0 Alt er kuttet ut ja.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Skrevet 15. oktober 2020 Det er dessverre veldig individuelt, og nok også noe avhengig av hvordan sykdommen og tilstanden ellers er, hvilke organer som er mest påvirket m.m. Synes du/dere godt kan spørre personalet der vedkommende ligger, for de kjenner helheten, og da er det nok lettere å gi en antakelse. Om ikke alle dere nære ønsker å høre noe slikt, så er det også helt ok at du spør om å få snakke med en sykepleier eller lege alene, uten at de andre vet om det. Ingen kan gi deg et sikkert svar, men de kan nok si litt mer ut fra at de kjenner sykehistorien til din kjære. Anonymkode: 420c4...fd1
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Skrevet 15. oktober 2020 Bestemor levde i over 3 døgn venninnen min i bare noen timer. Anonymkode: e1dd0...fdd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Skrevet 15. oktober 2020 Tror svigermor levde i ca 3 dager. Egentlig i en ukes tid, men det var fordi hun plutselig "våknet" litt og sa hun var tørst ig da fikk hun selvfølgelig hjelp til å drikke vann. De siste tre dagene ble munnen bare fuktet. Anonymkode: 61b8b...eb5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Skrevet 15. oktober 2020 Da er det bare snakk fra noen timer til maks noen få dager, det vil komme litt an på tilstanden, væskebalansen da dette ble stoppet. Anonymkode: c0912...68c
sug lut Skrevet 15. oktober 2020 #9 Skrevet 15. oktober 2020 En stor klem til deg. Det er tungt å gå gjennom dette. Ta vare på hverandre.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Skrevet 15. oktober 2020 Mamma skrev et livstestament der hun sa fra seg all næring og antibiotika. Hun ville kun ha smertelindring og hjelp til å puste ved kvelning. Desverre tok ikke sykehuset hensyn til dette (hun lå på sykehuset i nesten 4 døgn før jeg oppdaget det, og da jeg tok det opp viste de ikke engang st hun hadde ett livs-testament. Det lå i journalen hennes. Da jeg påpekte at hun hverken skulle ha næring eller entibiotika, hun fikk begge, måtte de drøfte seg imellom om de skulle kutte det ut. Etter ytterligere ett døgn, måtte jeg og mammas venninne på ett møte der vi sa at alt skulle stoppes. Husker ikke hvor lang tid det tok før hun døde. Men holdt henne i hånden da hun trakk sitt siste pust... Anonymkode: 8b4e3...2ba
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #11 Skrevet 15. oktober 2020 Min farmor levde i 5 dager etter at all behandling ble avsluttet Anonymkode: 111f4...3d1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #12 Skrevet 15. oktober 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: En stor klem til deg. Det er tungt å gå gjennom dette. Ta vare på hverandre. Tusen takk ♥️. Vi prøver så godt vi kan å ha plass til både latter og tårer nå.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 3 døgn, uten væske. Og vi fikk beskjed om at det var veldig vanlig. Anonymkode: 6f157...947
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg svarte over her et sted, men gikk inn igjen for å skrive det sug lut nå har skrevet, selv om dere nok vet det... Ta vare på hverandre ❤️ Klem Anonymkode: 420c4...fd1
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #15 Skrevet 15. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg svarte over her et sted, men gikk inn igjen for å skrive det sug lut nå har skrevet, selv om dere nok vet det... Ta vare på hverandre ❤️ Klem Anonymkode: 420c4...fd1 Tusen takk. Vi prøver å leve i kaoset. Vi har fått tatt en fin avskjed. Den døende ønsker kun å ha ektefelle rundt seg nå. De er hjemme i eget hus omgitt av varme, levende lys og kjærlighet. Vi fikk sagt at det er greit å gi slipp nå. Nå bare venter vi. På den telefonen som vil komme. Vi skvetter høyt hver gang det plinger
Optatium Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 Farfar lå i nesten en uke. Føler med deg❤️
*Miss Marple* Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 Varme tanker til dere❤️Det er en tøff bøyg å ta.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #18 Skrevet 15. oktober 2020 13 dager. Anonymkode: 52575...570
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #19 Skrevet 15. oktober 2020 Akkurat nå, *Miss Marple* skrev: Varme tanker til dere❤️Det er en tøff bøyg å ta. Takk♥️ livet er kontrasfyllt ja. Jeg venter på 2 telefoner nå. En om et nytt liv og en om døden. Vi feirer også midt i sorgen. Livet er virkelig ikke kun det ene
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #21 Skrevet 15. oktober 2020 41 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Tusen takk. Vi prøver å leve i kaoset. Vi har fått tatt en fin avskjed. Den døende ønsker kun å ha ektefelle rundt seg nå. De er hjemme i eget hus omgitt av varme, levende lys og kjærlighet. Vi fikk sagt at det er greit å gi slipp nå. Nå bare venter vi. På den telefonen som vil komme. Vi skvetter høyt hver gang det plinger Uff, det er vonde timer og dager for dere nå. Det er nesten verre å være på avstand enn å få være hos den døende, men samtidig veldig fint at dere greier å akseptere ønsket og gjøre det beste ut av det. På noen måter er døden en veldig privat situasjon, som ofte ikke er privat lenger. Som jeg skrev over, det kan være veldig variabelt fra person til person hvor lenge det tar, alt fra timer til flere eller mange dager. Men siden personen nå har kommet hjem og nå kun smertelindres vil jeg tro at det ikke vil ta så lang tid, før helgen er over vil jeg tro det er over. Føler med deg og dine ❤️ Anonymkode: 420c4...fd1
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #22 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg synes du bør legge ut slike ting anonymt. Du har delt mye info om deg og dine gjennom årene og mye er gjenkjennelig. La den syke få lov til å ha dette anonymt, du har jo tidligere delt flere ting om personen. Anonymkode: 49f84...5fd
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #23 Skrevet 15. oktober 2020 Pappa levde ca. ett døgn, men som jeg leser over her så er det veldig forskjellig. Vi fikk også beskjed om at hørselen er det siste som forsvinner, så vi var obs på hva vi snakket om. Ta vare på hverandre og de gode minnene da den tid kommer ❤️ Stor klem til deg❤️ Anonymkode: 6d31a...258
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2020 #24 Skrevet 15. oktober 2020 Stor klem til dere ❤️ Vi har opplev dette to ganger i løpet av et år. Første gang var personen friskere av kreften (i mangel på et bedre ord), men slet med komplikasjoner. Pasienten ble lagt i koma pga smerter. Her tok det over en uke. Andre gang var personen sykere av selve kreften. Det så det først ut til at det skulle ta litt tid og så plutselig gikk det raskt nedover. Leger og sykepleiere trodde det ville ta ca 1 uke, men så tok det ca 2 døgn. Tipper det var kreften vedkommende døde av, ikke mangel på næring. Anonymkode: e0393...313
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. oktober 2020 #25 Skrevet 15. oktober 2020 Svigermor levde ett døgn, men med henne gikk det kjempefort på slutten. Varme tanker. ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå