Gå til innhold

Melde bekymring til barnevernet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En slektning av meg har en baby, vært litt sykdom der og mannen er borte mye på jobb i lange perioder. Var innom på besøk. Og så at det lå masse bleier rundt i stellerommet dems. Brukte altså. 

Melde ifra? 

Anonymkode: ced06...18f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bedre enn dette?

Prøv igjen, og legg litt innsats i det denne gang. 

Anonymkode: cd1b0...a44

Skrevet

Hva mener du? Jeg spørr oppriktig. Hvor går grensen? 

Anonymkode: ced06...18f

Skrevet

Hva med å heller hjelpe til?

Anonymkode: 1b476...9db

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En slektning av meg har en baby, vært litt sykdom der og mannen er borte mye på jobb i lange perioder. Var innom på besøk. Og så at det lå masse bleier rundt i stellerommet dems. Brukte altså. 

Melde ifra? 

Anonymkode: ced06...18f

Hun skifter iallefall bleie på ungen...

Anonymkode: e92e0...bd9

Skrevet

Herregud er du seriøs nå?? Du vet at barnevernet er for barn som blir omsorgs sviket!! Hvor har barnet skader henne for at det ligger noen bleier på stellebordet?

Anonymkode: 0e807...10f

Skrevet

Du melder ikke bekymring for skitne bleier om det er alt. Men kanskje du kan gjøre det ethvert anstendig menneske ville gjort, spurt henne om du kunne bidratt med noe?

Skrevet

På tide å sette på en film nå B.W/ love85 m.m.Slutt med dårlig trolling

Anonymkode: 067be...f0e

Skrevet

Det var ikke ettpar. Sikkert over 20 bleier... 

Anonymkode: ced06...18f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke ettpar. Sikkert over 20 bleier... 

Anonymkode: ced06...18f

Hvorfor hjalp du ikke henne istedenfor?! 

Anonymkode: 7a170...204

Skrevet

Altså, at hun ikke rekker å gå med søpla betyr ikke at ungen hennes lider noen nød. Du kan jo heller tilby deg å ta med søpla når du går.

Anonymkode: b0d26...1b2

Skrevet

Har du barn selv? Hvis du har det så burde du kanskje ha mer forståelse for at det kan være utmattende med baby, spesielt om man har mye aleneansvar. Kanskje har hun en litt vanskelig og slitsom periode nå. 

Dersom du ikke har barn, så skjønner du nok ikke hvor slitsomt det kan være. 

Ja 20 møkkete bleier er mye, men så lenge det er alt og barnet ikke sover eller er der bleiene er så ser jeg ikke hva barnevernet har å gjøre. Hvorfor tilbyr du ikke et familiemedlem om hjelp når hun tydeligvis trenger det? Det aller første du tenker er å melde fra? 

Anonymkode: db373...06b

Skrevet

Nei herregud, dette er jo ikke alvorlig engang

Anonymkode: d7051...64d

Skrevet

Nei, det melder du ikke til barnevernet. Du kunne kanskje tilby deg å hjelpe til litt? Er vel en litt sliten babymamma.

Skrevet

Nei 😄😄😄 

det du kam og bør gjøre er å snakke med  faren i huset. 

Anonymkode: 71cba...7af

Skrevet

Mange har hatt det å gå ut med søpla som ukens prosjekt som nybakt mor med far på jobb/reise. Uten at barnet lider noen nød. Skjerp deg, og hjelp henne i stedet. Med mer enn å rydde og gå ut med søpla. 
For noen er det å trille til helsestasjonen første gang en maraton. 

Anonymkode: b9393...cc7

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke ettpar. Sikkert over 20 bleier... 

Anonymkode: ced06...18f

Og du VET grunnen - mye sykdom i hjemmet og ingen avlastning, men fortsatt mener du dette er noe bekymringsverdig?

Anonymkode: 3c65d...0a6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke ettpar. Sikkert over 20 bleier... 

Anonymkode: ced06...18f

Og så? Hvorfor hjalp du henne ikke? Stakkars mennesker som har deg i sin omgangskrets! Tipper du av typen som ser med lupe etter noe å melde andre inn for slik at du skal sitte igjen med god samvittighet. Kjerring!

Anonymkode: c8b82...194

Skrevet

Er da ikke noe big deal med noen bleier på gulvet. 20 bleier er kun 2-3 dager med bleier for en liten baby, så hun tar vel et skippertak annenhver dag da. Hvis det er det eneste som var galt i hele huset er det et ikke-problem. Da kunne du tilbudt deg å putte alle i en pose og gå ut med dem.

Skrevet

Nei det er ikke grunn. Men denne tråden gir grunn til å sende deg til lege. Enten er dette jævlig dårlig trolling, det kan sikkert medisineres bort. Eller du er faktisk så dum at du oppriktig lurer,  da burde du faktisk hatt verge. 

Anonymkode: 2fba1...4d4

Skrevet

Stakkars flott hun skifter bleie. Jeg var hos en jeg kjenner eller banket på døren. Men hun lukket ikke opp. Tenkte ok og gikk min vei. Hvor min datter plutselig løper inn i huset. Hun er 3 år. Der sto mammaen å gråt. Hele huset var kaos, og barna satt å spiste. Jeg ga henne en lang klem. Sa du trenger ikke si noe, tok av meg jakka. Ba barna mine begynne å rydde, og vi vasket hele huset hennes. 1 uke senere var hele huset hennes rent og pent. Mor smilte og barna hadde det veldig bra. Da hadde hun selvfølgelig ryddet huset selv. Men det er faktisk lov å bli overveldet. Hadde aldri tenkt på å melde henne inn. Hun er en fantastisk mor, men var bare overveldet, og tilfeldigvis kom jeg den dagen. Så nei ta på deg hjelper bukser. Og rydd. Stakkars som har deg som venn. Du er en dårlig venn!! Falsk også! 

Anonymkode: bdec3...2f8

Skrevet

Hjelp henne å fiks en fin søppelbøtte med stor pose i. Så kan hun kaste de der etter hvert. Så stikker du innom i blant å hjelper henne. Og så spør du om det går bra med dem ! 

Anonymkode: 65ebd...d92

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hjelp henne å fiks en fin søppelbøtte med stor pose i. Så kan hun kaste de der etter hvert. Så stikker du innom i blant å hjelper henne. Og så spør du om det går bra med dem ! 

Anonymkode: 65ebd...d92

Ja enig. Hun kan heller bruke sine ressurser til å hjelpe en venn. Kan tenke meg Hi at dere kan oppleves nærme. Når hun faktisk inviterer deg hjem i de tider det er nå. 

Anonymkode: bdec3...2f8

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

En slektning av meg har en baby, vært litt sykdom der og mannen er borte mye på jobb i lange perioder. Var innom på besøk. Og så at det lå masse bleier rundt i stellerommet dems. Brukte altså. 

Melde ifra? 

Anonymkode: ced06...18f

Nei, nå må du gi deg Ts!

Har historiene om trillingene på nyhetene gått til hodet eller? Dette kan du selv få konsekvenser for om du gjør det. Slutt å leit etter feil. 

Anonymkode: aa2d5...02e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er ikke grunn. Men denne tråden gir grunn til å sende deg til lege. Enten er dette jævlig dårlig trolling, det kan sikkert medisineres bort. Eller du er faktisk så dum at du oppriktig lurer,  da burde du faktisk hatt verge. 

Anonymkode: 2fba1...4d4

Enig. Ts bør få hjelp. Sliter med deg selc, misunnelse kanskje? Dette kan ts selv alvorlige konsekvenser. 

Anonymkode: aa2d5...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...