Gå til innhold

Hvorfor bare bruke jentebarnevakt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som godt kunne tenke seg å tjene litt ekstra penger.
Han er veldig moden og voksne for alderen, samtidig har han yngre søsken han har erfaring med å passe på.
Flere av jentene i klassen hans tjener litt ekstra på å sitte barnevakt på enkelte kvelder, men han får ikke napp noen sted.
Når har har spurt litt rundt hvorfor får han til svar at de foretrekker ei jente.

Ville dere kunne ha brukt en gutt som barnevakt, dersom ikke, hvorfor?

Anonymkode: 20a86...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig ville jeg ha brukt en gutt som barnevakt. 

Anonymkode: bfe96...102

Skrevet

Gutt kunne være helt greit, men de fleste guttene virker litt yngre og mindre ansvarsbeviste enn jentene i tenårene. Ofte ville jeg nok derfor krevd ag gutten var litt eldre enn jenta før han fikk prøve seg.

Anonymkode: 8ab7d...c3f

Skrevet

Her er eldste av fire barn gutt, så jeg har ingen problemer med å bruke gutt som barnevakt. 

Men det er nok mange som automatisk tenker at jenter fra naturen har et omsorgsgen og gutter et gen for uansvarlighet. Man må erfare omsorgen en tenåringsgutt kan ha før man tror det.

Anonymkode: 3d98f...926

Skrevet

Jeg har to jenter, som nå er nesten voksne. Men helt ærlig, jeg ville ikke bruke gutter som barnevakter da de var små. Bare om det var familie. Det er fordi jeg var redd noe ugreit seksuelt skulle skje. Ja jeg vet, jeg er sikkert fordomsfull, men likevel.....kan jo ha noe å si at det var en slik sak i nabobygda som kom opp på den tiden.

Anonymkode: 903c0...b73

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er eldste av fire barn gutt, så jeg har ingen problemer med å bruke gutt som barnevakt. 

Men det er nok mange som automatisk tenker at jenter fra naturen har et omsorgsgen og gutter et gen for uansvarlighet. Man må erfare omsorgen en tenåringsgutt kan ha før man tror det.

Anonymkode: 3d98f...926

De har til nå har prøvd seg på er foreldre til venner av sine småsøsken som vet han har passet sine søsken en gang i blant, barna kjenner han og de har sett han sammen med sine søsken.
Er ikke ukjente, samtidig så føler jeg det blir litt feil det du skriver, er veldig mange uansvarlige jenter også, man bør vel sjekke en som skal være barnevakt først uavhengig av kjønn?

HI

Anonymkode: 20a86...4cc

Skrevet

Ville ikke brukt guttebarnevakt nei. Er redd seksuelt misbruk. 

 

Anonymkode: 38fa5...a44

Skrevet

Det kommer an på hvor gammel han er mer enn at han er gutt, vil jeg si. Jeg ville ikke skilt på kjønn, men på person og alder. 

Anonymkode: 531f2...56d

Skrevet

Nei ville ikke brukt en gutt/mann til barnevakt er redd for overgrep mot barnet mitt.

Anonymkode: 949b1...314

Skrevet

Om man er så usunt redd for seksuelle overgrep at man tror alle guttebarn utfører det, bør man oppsøke profesjonell hjelp!

 

Kjønnet på barnevakten hadde vært helt uvesentlig, kun personlig egnethet👍🏻

Skrevet

Jeg hadde gutt som barnevakt når ungene var mindre. Det var på en måte en i slekta (skikkelig nymotens familie med mine, dine, exens barns osv... så han var langt bak i rekka der, og ikke min side)

Men jeg tror det beste er om du prøver å selge han inn som barnevakt hos dine venner og bekjente. Jeg fikk høre mye baksnakking når jeg hadde en gutt som barnevakt, så fordommene mot gutter er der i aller høyeste grad. Jeg tror dessverre han ikke kommer til å få noe napp om han prøver selv, han kan være verdens beste barnevakt men pga kjønnet så tviler jeg at han får noe uten din hjelp. 
 

 

Anonymkode: 2dfad...d30

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Jeg har en sønn som godt kunne tenke seg å tjene litt ekstra penger.
Han er veldig moden og voksne for alderen, samtidig har han yngre søsken han har erfaring med å passe på.
Flere av jentene i klassen hans tjener litt ekstra på å sitte barnevakt på enkelte kvelder, men han får ikke napp noen sted.
Når har har spurt litt rundt hvorfor får han til svar at de foretrekker ei jente.

Ville dere kunne ha brukt en gutt som barnevakt, dersom ikke, hvorfor?

Anonymkode: 20a86...4cc

her har vi faktisk brukt gutt hele tiden , han begynte og passe fra mini var ca 10mnd, da han var 13 , nå er han over 20 og passer av og til ennå, men passer ikke alltid, så vi har en til som er 16 som også er gutt

Anonymkode: 12220...450

Skrevet
4 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Om man er så usunt redd for seksuelle overgrep at man tror alle guttebarn utfører det, bør man oppsøke profesjonell hjelp!

 

Kjønnet på barnevakten hadde vært helt uvesentlig, kun personlig egnethet👍🏻

Dette er det politisk korrekte, men jeg hadde heller ikke latt en gutt passe på barna mine.

Anonymkode: 1158c...57a

Skrevet

De jeg er tante til har en passegutt som henter de i barnehagen å passer litt på de om ettermiddagen. Hvis jeg skulle ha hatt barnevakt for gutten min så hadde det vært det samme med gutter og jenter. 

Anonymkode: 12443...6e3

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har til nå har prøvd seg på er foreldre til venner av sine småsøsken som vet han har passet sine søsken en gang i blant, barna kjenner han og de har sett han sammen med sine søsken.
Er ikke ukjente, samtidig så føler jeg det blir litt feil det du skriver, er veldig mange uansvarlige jenter også, man bør vel sjekke en som skal være barnevakt først uavhengig av kjønn?

HI

Anonymkode: 20a86...4cc

Jeg synes også det er feil, her har storebror vært en kjemperessurs for de små. Men jeg tror likevel det er sånn, både bevisst og ubevisst, gutter er uansvarlige, aktive og høyt og lavt, jenter har et husmorgen og en god omsorg.

Selvfølgelig stemmer det ikke, men likevel er det en fordom eller hva man skal kalle det.

Anonymkode: 3d98f...926

Skrevet

Tar ikke inn ukjente til å passe barna, uansett om det er snakk om gutt eller jente. Vi bruker nettverk i form av familie eller kjentfolks eldre barn. Hvem som passer avhenger av hvem det passer for, ikke kjønnet. 

Anonymkode: 7a8b5...b9b

Skrevet

Helt enig med flere andre her. Det er ikke jenter som står for overgrep akkurat.

Anonymkode: 920d6...2df

Skrevet

Kunne godt brukt en gutt som barnevakt. Har i midlertid en opplevelse av at tenåringsgutter svært ofte er mindre modne enn jenter på samme alder. De "guttene" som har vært aktuelle her har vært unge menn, fra nitten og oppover. Yngre enn det har de rett og slett ikke vært modne nok. 

Anonymkode: 7ebf0...88a

Skrevet

Jeg hadde ikke stolt på en gutt på 19 heller. For hvordan vet en? En gang er nok så er et liv ødelagt.

Anonymkode: 920d6...2df

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg hadde ikke stolt på en gutt på 19 heller. For hvordan vet en? En gang er nok så er et liv ødelagt.

Anonymkode: 920d6...2df

snakk om og dra alle under en kam

Anonymkode: 12220...450

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

snakk om og dra alle under en kam

Anonymkode: 12220...450

Heller det, for det skader ingen.

Anonymkode: 920d6...2df

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Heller det, for det skader ingen.

Anonymkode: 920d6...2df

hysteri

Anonymkode: 12220...450

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke stolt på en gutt på 19 heller. For hvordan vet en? En gang er nok så er et liv ødelagt.

Anonymkode: 920d6...2df

Nei, men det er jo uttrykk for en sykelig angst. Den deler jeg heldigvis ikke.

Med modenhet mener jeg emosjonell modenhet til å forstå barnas behov, samt forståelse av hva som er trygt/utrygt, hvor nøye barn må passes på etc. Der synes jeg ganske mange tenåringsgutter har litt å gå på, selvfølgelig med hederlige unntak. 

Anonymkode: 7ebf0...88a

Skrevet

Sønnen min er 10 og har en kompis på samme alder som har en lillesøster på 2. Han er utrolig omsorgsfull og passer godt på lillesøsteren. Han kunne jeg godt brukt som barnevakt om noen år hvis han fortsatt er på samme måte da. (Hvis jeg hadde hatt småbarn da.) Men jeg ville kun brukt barnevakter jeg kjenner godt og vet er pålitelige, uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 91a35...93a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Heller det, for det skader ingen.

Anonymkode: 920d6...2df

Du drar jo alle over en kam i så og si hvert kommentarfelt. Er det noen som heter f eks Kenneth, så må han jo være ressurssvak, må vite. Gutter/ menn er alle overgripere, ikke sant? Eller som du sier, det er best å tenke sånn, for å spare et barneliv for overgrep. Noe mer?

Anonymkode: 9efb9...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...