Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #26 Skrevet 12. oktober 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kan ikke ha 24 dager juleferie, eldste får fravær på videregående, det samme gjør ungdomsskoleeleven. Og jeg får aldri lov hos arbeidsgiver til å ha 24 dager ferie i jula. Vi må ta ut mesteparten av ferien på sommeren når det er rolig. I januar er det fullt kjør, og ingen får ha noe ferie etter nyttårsaften og før ut i mars en gang. Anonymkode: b1d0a...647 Da må du nok innse at du ikke får sett foreldrene dine, helt uavhengi av om forslaget blir vedtatt eller ikke. Det endrer ikke så mye for oss i Norge. Anonymkode: 8c350...9ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #27 Skrevet 12. oktober 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Da må du nok innse at du ikke får sett foreldrene dine, helt uavhengi av om forslaget blir vedtatt eller ikke. Det endrer ikke så mye for oss i Norge. Anonymkode: 8c350...9ba Du har rett i at det ikke forandrer mye for oss i Norge. Det gjør det hele i grunn kun lettere å forstå og forholde seg til
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #28 Skrevet 12. oktober 2020 11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Du har rett i at det ikke forandrer mye for oss i Norge. Det gjør det hele i grunn kun lettere å forstå og forholde seg til Jeg synes egentlig det er enklere med dagens regelverk med bare to "farger" enn hvis det blir 3, men ingen av delene er særlig vanskelig å forstå. Surt for folk på grensen som sansynlig bis må vente lenger på å dra over og besøke venner, familie og hytta. Jeg håper bare det ikke fører til at vi får inn mer smitte enn vi kan håndtere og at det ikke fører til at mange fler ender i karantene som nærkontakter. Litt begrensninger på reiser synes jeg er øangt å foretrekke mot å ende i karantene. Anonymkode: 8c350...9ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #29 Skrevet 12. oktober 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes egentlig det er enklere med dagens regelverk med bare to "farger" enn hvis det blir 3, men ingen av delene er særlig vanskelig å forstå. Surt for folk på grensen som sansynlig bis må vente lenger på å dra over og besøke venner, familie og hytta. Jeg håper bare det ikke fører til at vi får inn mer smitte enn vi kan håndtere og at det ikke fører til at mange fler ender i karantene som nærkontakter. Litt begrensninger på reiser synes jeg er øangt å foretrekke mot å ende i karantene. Anonymkode: 8c350...9ba Jeg tror i grunn vi bør tenke litt større enn å kunne reise over grensen eller ikke. Dette handler for meg om å kunne ha et godt samarbeid med andre land i Europa og om å gjøre det man kan for å hjelpe en allerede meget presset økonomi. Jeg tror ikke dette fører til at det vil bli flere reiser akkurat nå men at det på sikt kan hjelpe for både luftfart og annen turistnæringen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #30 Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg tror i grunn vi bør tenke litt større enn å kunne reise over grensen eller ikke. Dette handler for meg om å kunne ha et godt samarbeid med andre land i Europa og om å gjøre det man kan for å hjelpe en allerede meget presset økonomi. Jeg tror ikke dette fører til at det vil bli flere reiser akkurat nå men at det på sikt kan hjelpe for både luftfart og annen turistnæringen. Hvordan tenker du det vil hjelpe uten at det blir flere reiser? (Personlig mener jeg en varig reduksjon i reisevirksomheten ville være en av de gode tingene som kunne komme ut av pandemien, men det er jo en litt annen diskusjon.) Anonymkode: 8c350...9ba
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #31 Skrevet 12. oktober 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvordan tenker du det vil hjelpe uten at det blir flere reiser? (Personlig mener jeg en varig reduksjon i reisevirksomheten ville være en av de gode tingene som kunne komme ut av pandemien, men det er jo en litt annen diskusjon.) Anonymkode: 8c350...9ba At det vil bli lettere å forholde seg til et likt regelverk. Det blir selvsagt flere reiser etterhvert og da vil det bli lettere hvis land har like bestemmelser og at ikke ting endres til en hver tid. Det vil også bli mer oversiktlig og ikke en milliard særregler i alle land. Det vil bli enklere for de som reiser i jobb.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #32 Skrevet 12. oktober 2020 9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: At det vil bli lettere å forholde seg til et likt regelverk. Det blir selvsagt flere reiser etterhvert og da vil det bli lettere hvis land har like bestemmelser og at ikke ting endres til en hver tid. Det vil også bli mer oversiktlig og ikke en milliard særregler i alle land. Det vil bli enklere for de som reiser i jobb. Endringer i hvilke land som har mye og lite smitte vil jo endre seg fortsatt, så man må fortsatt passe på og være klar over at man kan komme til å måtte i karantene selv om det så greit ut da man dro hjemmefra, men selvfølgelig enklere å holde orden på hvis man skal innom flere land. Anonymkode: 8c350...9ba
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #33 Skrevet 12. oktober 2020 Synes det er helt teit at EU presser Norge i hele tatt, da vi ikke er med der. Anonymkode: 77323...3db
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #34 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Synes det er helt teit at EU presser Norge i hele tatt, da vi ikke er med der. Anonymkode: 77323...3db Siden vi er et eøs land får vi mange av de samme reglene som EU. Dette åpner også opp for mange av mulighetene det er i EU.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #35 Skrevet 12. oktober 2020 Just now, mamma til adhd gutt<3 said: Siden vi er et eøs land får vi mange av de samme reglene som EU. Dette åpner også opp for mange av mulighetene det er i EU. håper uansett at Norge står på sitt, de reglene vi har nå er helt okey Anonymkode: 77323...3db
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #36 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: håper uansett at Norge står på sitt, de reglene vi har nå er helt okey Anonymkode: 77323...3db Det er bred enighet om at forslaget går i gjennom. Det er ikke ventet noe annet. Norge vinner ingen ting på å ikke samarbeide. De nye reglene vil hellet ikke endre mye for oss her i Norge
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2020 #37 Skrevet 12. oktober 2020 1 minute ago, mamma til adhd gutt<3 said: Det er bred enighet om at forslaget går i gjennom. Det er ikke ventet noe annet. Norge vinner ingen ting på å ikke samarbeide. De nye reglene vil hellet ikke endre mye for oss her i Norge Ja er vel viktg og komme seg utlands igjen Anonymkode: 77323...3db
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #38 Skrevet 12. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja er vel viktg og komme seg utlands igjen Anonymkode: 77323...3db For hvem? Her snakker vi om at vi som land bør ha et så godt samarbeid som mulig med andre land i Europa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå